Jump to content

Probleme faruri Octavia 1


dcm
 Share

Postare recomandată

NU ai ce codare sa faci la O1. Se scot 2 fire din blocul de lumini, unul alimenteaza faza scurta, celalalt pozitiile, cauta pe net ce inseamna fiecare contact din blocul de lumini si unde apare DRL scoti firele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau indoi pinul aferent din comutatorul de lumini sa nu mai faca contact in mufa.

image.png.db08e4a6dd8b7232bda3f1a4af7516c0.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos,problema rezolvata.Am scos firul din mufa masinii si l-am izolat,multumesc Al Bundy si Andrei_221 pentru promtitudine .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Asa cum zice si titlul, masina are in mod evident "strabism", un far bate jos(dreptul) iar celalalt bate in mod evident mult mai sus(stangul).

Sistemul de auto-leveling de la farurile xenon nu mai functioneaza corespunzator de ceva vreme. In partea stanga-fatza este un mic levier(rest al sistemului de autoleveling) pe care o miscam in trecut iar farurile se miscau si ele in tandem sus-jos, putand face astfel o serie de reglaje.Acum ceva ani am cautat/incercat sa gasesc inlocuitor al sistemului de autoleveling prin dezmembrari insa fara succes (cel original costa f. mult).

Are cineva vreo idee cum pot corecta "strabismul" folosind o solutie mai cost-effective?

 

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

daor sistemul original. Mai cauta la dezmembrari, imposibil sa nu gasesti.  Alte modificari aduc disconfort celorlalti participanti la trafic..... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Si eu am cautat in urma cu citiva ani piesa respectiva si nu am reusit sa o gasesc. Asa ca mi-am reparat mecanic piesa aia de auto-leveling, cum am putut. Am dat alte gauri, am prins pirghia cu niste suruburi si am reusit sa o reconditionez. Dupaia cu ajutorul colegilor de pe forum si cu VCDS-ul am facut reglajele necesare ca sa lucreze auto-leveling in parametri. Reglajul final l-am facut mecanic din farururi. Rabla mea nu stiu ce suparare are ca nu stie din VCDS sa memoreze reglajele si ma chinuit putin, insa pina la urma am reusit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna ziua!

De curand am schimbat maneta de semnalizare, cu o alta maneta, mai veche, cu care a venit masina din fabrica.

Maneta, pe care am schimbat-o acum 7 ani, pentru ca incepuse sa ticaie semnalizarea foarte des, si fara sa o folosesc. Rezolvarea pe momentul de atunci, dupa ce am citit aici pe forum, am folosit un spray de contacte, a tinut cateva luni bune, si defectul cu ticaitul a revenit. Am schimbat-o atunci, cu una, de la un amic, care o folosise cateva luni, inlocuind-o cu una pt tempomat, si o avea disponibila pe cea originala a masinii.

Aceasta maneta a functionat pe masina mea de acum 7 ani, pana cand, acum 2 saptamani, la un drum de mers toata noaptea, am ramas de cateva ori fara faza scurta. Daca sacaiam maneta isi revenea, dar daca comutam pe faza lunga, la revenire pe scurta, uneori ramaneam fara lumini. Daca loveam in capacul de sub volan se aprindeau.

Ajuns acasa, am comandat maneta, pe original, si mi-a venit una facuta de Swag, la 74 de lei, care nu avea nici un insemn de piesa originala sau emblema de vw, skoda sau audi.., plus ca era finisajul manetei, cam diferit, fata de cea originala (cu defectul pe semnalizare cu ticaitul). Nemultumit fiind, am returnat-o, si m-am apucat sa o repar pe cea veche.

Am demontat maneta, si nu am facut nimic altceva, decat sa o curat bine cu spray de contacte electrice.. Dupa, am dat cu vaselina siliconica si cu ulei siliconic.

Am pus maneta pe masina si merge perfect, nu mai ticaie aiurea.

Intre timp, am reconditionat-o si pe cea demontata cu defect pe faza scurta. Ma asteptam sa gasesc ceva contacte lipite sau plastic topit. Arata ok, doar ca era cam imbacsita de la vaselina, si un pic de negreala pe contactul din mijloc, la cele 3 lamele .Am curatat contactele, si sper ca e ok, nu am probat-o, acum o am pe cea a masinii.

Nu am inteles exact cum se comuta acele lamele de la faza scurta pe lunga. Ma asteptam sa gasesc circuite separate, dar am observat ca doua lamele au continuitate, cred ca cea de pe faza scurta cu cea de pe flash, si contactul fix de pe scurta cu cel de pe lunga.

Daca ma poate lamuri cineva despre acest aspect.

Intrebarea mea este, aceasta maneta, comanda direct pe consumatori, adica pe faruri, sau comanda niste relee?

Intreb asta, pentru ca am demontat si acel comutator din stanga din bord, care acum 2 ani, l-am inlocuit cu unul original, tot pentru ca am ramas fara lumini. Aveam atunci lumini doar pe farurile de ceata.

Demontand acel comutator, am observat contactele, cele doua separate dinspre buton, cam deteriorate, o lamela din cele doua se vede un pic culoarea schimbata, probabil a fost incinsa. Plasticul de sub contactele fixe se vede topit. Aceste contacte se comuta cand tragi de maneta pentru faruri ceata si stopuri ceata.

Dupa ce am curatat si l-am probat in bord, am observat ca se aprind farurile si stopurile de ceata fara sa le comut. L-am demontat din nou, si am observat ca acele 2 contacte raman normal inchise, probabil cele doua tije de plastic de sub lamele, desi culiseaza, s-au scurtat de la temperatura si imping prea putin in lamele, sa deschida contactele.

Deci sa inteleg ca si comanda pe farurile si stopurile de ceata se face direct, fara relee?

Modificat de laur71
corectare si adaugare de cuvinte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masina cumparata de noua, a implinit 12 ani, nici macar nu mi-am pus problema, pana acum, daca are sau nu relee.

Sunt un pic dezamagit, chiar daca ma asteptam intr-o masura destul de mare.

La fosta mea masina, Dacia, ii pusesem relee pe faruri si proiectoare.

Asa ca idee, Octavia 2 are relee pe faruri?...pentru fratele meu, care are O2?

Multumesc de raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, O2 alimenteaza becurile direct prin MOSFET din centrala electrica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super, in sensul asta au facut deja doi pasi in plus, sarind peste relee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in functionare normala, cu becuri de putere nominala, de calitate ... si fara xenon aftermarket, nu exista probleme de topire / ardere contacte la maneta / comutator rotativ

si sunt destule masini cu 4-500.000 km de mers cu becurile aprinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am folosit alte becuri decat H4 cu 60/55w.

Ce-i drept, am schimbat becurile originale Osram, cu Philips VP +60% si la proiectoarele de ceata, Philips H3 55w +30%.

Asta pentru ca nu am fost multumit de luminile date de becurile originale.

Nu am pus niciodata xenoane, care dupa parerea mea, nu au nici o legatura cu cele puse din fabrica, seamana mai degraba a neon puternic. Chiar daca sunt puse in faruri cu lentila (lupa), tot nu se compara cu cele originale.

Nici cele H4 sau H3, cu leduri nu imi inspira incredere, inca.

Problema mea este ca am avut destule drumuri de noapte de lunga durata, nu am decat 188.000 km in 12 ani, mai multi km, merg cu masini de serviciu, dar mai mult ziua.

Trebuie sa recunosc, ca am folosit destul de mult, noaptea, faza scurta plus cele de ceata. Pe autostrada nu e cazul, in schimb pe drumuri normale sau mai ales curbate, chiar ajuta si cele de ceata. Avantajul ca la Octavia 1, proiectoarele de ceata, sunt in far, si se orienteaza impreuna cu faza scurta, Lumineaza un pic mai jos decat faza scurta si fac o linie perfecta in lateral. Ma juta mult, mai ales ca am probleme cu ochii si o varsta...

Cred ca din cauza asta, mi s-a dus asa repede, acum 2 ani comutatorul, si acum maneta. Probabil ca am folosit faza scurta impreuna cu proiectoarele de ceata, a crescut amperajul si s-au topit, sau contacte imperfecte.

Am gasit probleme, cum am scris mai sus, in comutator, cele doua lamele cu plasticul topit, iar in mufa in partea de jos, contactele, al 2-lea din  stanga si al 2-lea din dreapta, un pic afumate si lamelele interne un pic departate.

Ati putea sa-mi spuneti cele doua lamele de pe comutator, cred ca sunt pt faruri respectiv stopuri de ceata, dar cele de pe mufa, ce alimenteaza?

Screenshot_20181002-012619.jpg

20180927_153226.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca trebuie sa schimbi si pinii din mufa mama de la euroswitch, se vede clar ca a fost contact imperfect si s-au incins contactele si nu mai sunt elastice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut pinii aia decaliti, la asta m-am gandit cand i-am pozat

Nu stiu in ce masura reusesc sa le scot din mufa.

Daca gasesc de cumparat ar fi perfect, daca nu, va trebui sa caut pe la un service, prin cablaje vechi.

am gasit ceva, aveti idee ce sectiune au cablurile alea?

341441-150x120.jpg.65d093d3207c20ee13a623a211a6e9f5.jpg341432-150x120.jpg.1fdba74da980c205b75edc0654544225.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trage de mufa și vei vedea secțiunea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare la.o.O1 din 2007 este normal.sa.se.stinga scurta cand dau lungă?
Masina a fost busita in fata si reparata de fostul.propietar ideea este ca nu stiu ce model.de.faruri a avut de fabrica, are reglaj manual al.farurilor,nu are.proiectoare si acum are faruri cu lupe+proiectoare+xenon pe.scurta..Multumesc anticipat numai bine

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca avea faruri cu H4 atunci este perfect normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Râciu Gheorghe

Salut am și io o scoda și nu-mi merge faza scurta și nici lunga lunga merge decât când vreau sa dau fles

 

Modificat de Râciu Gheorghe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becuri ai verificat? Sigurante ai verificat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Râciu Gheorghe

Da am verificat tot

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Râciu Gheorghe

Acum am observat ca nici maneta de semnal nu merge 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Râciu Gheorghe
în urmă cu 1 oră, Râciu Gheorghe a scris:

Nu nu merg

 

în urmă cu 2 ore, Râciu Gheorghe a scris:

Nu merge faza scurta lunga semnalizări și nici ștergătoare  merge dor poziții și avari! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci vezi ce se intampla cu contactul, pare ca nu iti vede contact pus. Verifica releu consumatori si parte electric contact. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!