Jump to content

touareg vs. q5


geogeo
 Share

Postare recomandată

Dintre Touareg si Q5, pentru o utilizare preponderent on road as alege Q5, dar doar 3.0 TDI + Stronic + amortizoare reglabile si Audi Drive Select.

Am condus ambele masini si pot spune urmatoarele:

- Touaregul este mai confortabil, se descurca mai bine in off road, este mai spatios, dotarile optionale sunt mai ieftine, calitatea este mai slaba la interior, etc

- Q5-ul 3.0 TDI este foarte agil, franeaza foarte bine, trage foarte bine, 0-100 km/h este in 6.5s, interiorul este foarte bine lucrat si placut, este mai ok in traficul urban, etc.

Pt Q5 nu as alege motorul 2.0 TDI 170 CP Stronic pentru ca se misca greu, la plecarea de pe loc se simte din plin greutatea masinii. Eu am ramas profund dezamagit de Q5 2.0 TDI Stronic.

Sunt foarte multe variabile de luat in calcul in comparatie. Eu personal as alege Q5-ul, desi mi se pare scump: 3.0 TDI pleaca de la 49.160 EUR cu TVA la care mai adaugi optionale de 7-8000 EUR cel putin.

Spor la achizitie!

LE: Se descurca foarte bine si Q5-ul in afara asfaltului, nu este la nivelul Touaregului dar nu se face de ras.

LE: Am scris in graba dar am modificat acum. :icon_thumleft:

Modificat de Andrei JSE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ice_2k

    9

  • Bogdan_wrc

    5

  • Kostas

    5

  • The_Ego

    4

si mie mi-a placut f mult cum trage 3.0TDI pe Q5 si toate gadegturile care erau puse, plus ca pielea maro (nu stiu exact ce optiune de piele avea, dar masina fusese 72.000 acum 2 ani) era porno de fina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate inteleg bugetul acordat este undeva la 55-60.000 EUR.

In conditiile impuse de tine de a alege intre Q5 si Touareg, personal as alege Touaregul. Spun asta deoarece Audi-ul indiferent de clasa, mi se pare a avea un pret nesimtit de mare, iar un Q5 3.0 probabil este undeva la acelasi nivel cu Touaregul.

Sunt de acord ca finisajele din Audi sunt peste cele din VW, dar nici cele din Touareg nu pot spune ca sunt rele + ca ai o masina mai practica.

Ai avea si alte variante de la concurenta, cum ar fi de ex X5 care are o promotie de vreo 15.000 EUR, iar la pretul de aprox 55-60.000 iti iei o masina bine dotata si mai performanta decat cele enumerate mai sus. Sa nu uitam faptul ca Touaregul vine acum dotat in standard cu Torsen, banuiesc ca si la Q5 este la fel. Xdrive-ul este peste Torsen ca si performante pt o masina on-road.

Si ar mai fi acum varianta si noului ML 250 BLUETEC, care are un motor bi-turbo 2.2 204 CP si 500 NM. Avem aici un consum de neegalat, performante f bune, RCA, impozit etc. Cunosc aceasta masina si sa misca f bine, nu este demn de un V6, dar nu te va dezamagi iar consumul este greu de egalat.

Spor la alegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xdrive-ul este peste Torsen ca si performante pt o masina on-road.

Detaliaza te rog. Mie logica imi spune ca e fix pe dos (sistem electronic vs sistem mecanic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

evident ca bmw ul si ml ul au fost printre primele optiuni dar..

la bmw. interiorul auster o copie rafinata a celui totusi de acum 20 ani nu a fost sa ma impresioneze ptr. banii ceruti..chiar si imaginea exterioara a celui de acum in ciuda unui face lift are totusi 5 ani..

ml ul o masina exceptionala dealtfel vine aproape cheala in jur de 55 000...cu optiunile pe care le consider un 'must''...xenon.parktronic.airmatic navigatie,scaune fata incalzite,sistem alarma ajunge lejer la 70.000...cam mult totusi ...

la ambele spre deosebire de cele 2 din topic piesele si intretinerea sunt nemeritat de scumpe...,o masina o cumperi ptr. cativa ani macar deci nu pot sa uit de acest lucru..

si nu in ultimul rind nu am putut ignora ideea generala preconceputa ca cele 2 de mai sus sunt emblema unor indivizi cu noroc de bani dar fara sa i merite,nemunciti,agresivi in trafic in general de evitat,....pe plan social sau in business un potential handicap!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci ia-ti Duster... Nu e nici o emblema. O iei ca te simti bine in ea nu pentru ce emblema este...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot sunt altele in discutie un Jeep Grank Cherokee model nou cum vi se pare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noul GrandCherokee e superb. De afara. Interior nu cunosc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xdrive-ul este peste Torsen ca si performante pt o masina on-road.

Detaliaza te rog. Mie logica imi spune ca e fix pe dos (sistem electronic vs sistem mecanic).

Nu cunosc f multa mecanica ca sa-ti pot exemplifica, dar daca ne uitam pe net la teste comparative, de fiecare data Xdrive este in fata celor de la Audi (nu ma luati ca e marketing). + ca am o cunostinta care a avut Q7 iar acum are X5 si care are casa la munte unde merge frecvent iarna, mi-a spus ca in X5 se simte un pic mai safe datorita tractiunii.

Te rog sa te uiti in lista cu dotarile standard la ML si vei vedea ca tot ce iti doresti are in standard: piele, scaune fata incalzite, senzori de parcare fata/spate, etc. Doar Xenonul trebuie sa-l pui optional. Vei vedea ca in dotare standard iti ofera mai multe decat Audi sau VW.

L.E: Este normal ca X5 ML iese mai sus ca si pret, dar sa nu uitam nici faptul ca Touaregul este varianta ieftina a celor 2 exemple date. Nu ma intelege gresit, imi place noul Touareg, dar nu se poate ridica la pretentia celor enumerate, iar daca ai de dat 55 mii pe o masina, consider ca in aceasta situatie un plus de 5000 eur nu sunt o problema si iti iei o masina cu o personalitate distincta.

Modificat de Andrei2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimic nu se compara cu diferentialul Torsen cand vine vorba de fiablitate la o masina 4x4 . Totusi , Q5 chiar are imagine de masina de femeie. E mica. Mie si Touaregul mi se pare prea scurt. Dintre Touareg si Q7 as alege Q7 fara sa stau pe ganduri. Conduceti-le una dupa alta si veti intelege de ce. Daca nu ati facut asta , sunt doar pareri subiective. Dintre Touareg si Q5 , as alege Touaregul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cunosc f multa mecanica ca sa-ti pot exemplifica, dar daca ne uitam pe net la teste comparative, de fiecare data Xdrive este in fata celor de la Audi (nu ma luati ca e marketing). + ca am o cunostinta care a avut Q7 iar acum are X5 si care are casa la munte unde merge frecvent iarna, mi-a spus ca in X5 se simte un pic mai safe datorita tractiunii.

Ok, deci nimic :) Astea cu "am un prieten care nush ce" sunt atat de subiective incat nu pot fi luate in calcul. In plus, tu ai zis "on-road", nu "iarna pe munte". Nu ca acolo nu ar fi capabil Torsen-ul, dar ori vorbim despre una, ori despre alta. Atata vreme cat nu vorbim de roti suspendate unde am vazut intr-adevar ca XDrive are un mic avantaj, pe strada, din punctul meu de vedere, nu are cum sa fie mai bun XDrive din simplul motiv ca este un sistem reactiv in timp ce Torsen este preventiv (ce ziceam mai devreme, electronic vs mecanic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spun Q5, asta daca vrei sa treci la o marca premium. Orice ai zice, interiorul de Audi este simtitor mai bun, mai de calitate. Designul Q5ului nu mi se pare urat, pentru oras e mai bun decat un touareg.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ML nu are standard scaune incalzite... Vorbesc din experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot a venit vorba de X5, chiar daca Xdrive nu are avantaje foarte mari fata de Quattro, masina se conduce mai bine, este mai dinamica, mai agila, tinuta de drum este superioara Q5/Q7 sau Touareg. ML nou nu am condus deci nu pot trage o concluzie.

ML-ul nou arata foarte bine interior/exterior, dar varianta 250 CDI mi se pare prea slaba pentru gabaritul masinii. Un 350 CDI ar fi mai indicat.

Ar mai fi in discutie la bugetul asta si Q7 Light Edition 3.0 TDI care pleaca de la aprox 43.500 fara TVA (o sa vad maine cand ajung la birou pretul exact) si vine destul de bine dotata. Ii mai trebuie cateva optionale dar oricum iese bine la pret.

Mie personal mi se pare prea mare, dar recunosc ca este foarte confortabila, spatioasa si este placuta la condus in ciuda gabaritului. Am mers cateva zile cu un Q7 3.0 TDI ultima editie (cea cu volan si MMI nou) si mi-am schimbat parerea pe care o aveam despre ea.

Daca intra si X5 in discutie, as alege X5 fara sa stau pe ganduri. Este o masina foarte ok din toate punctele de vedere: dimensiuni, motor performant, Xdrive, tren de rulare, directie, frane, calitate, pret, etc. Mi se pare cea mai buna alegere in clasa aceasta de masini.

Sau o varianta mai buna ar fi un Cayenne Diesel putin rulat. Este o masina din alta liga si care chiar isi merita banii. Nu am condus-o, ne-au prezentat-o la un curs si mi s-a parut wooow fata de celelalte masini concurente. Calitate ireprosabila, totul lucrat perfect, foarte bine izolata fonic si multe detalii care fac diferenta.

Modificat de Andrei JSE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca tinuta on road si mie mi-a placut mai mult ML 3.? CDi decat Q5 3.0TDI. dar....iar..daca vrei o idee mai multa sportivitate Q5 trage mai bine si e mai stabil pe curbe (a se citi suspensie o idee mai dura).

MLul e mai conformtabil, mai atent lucrat si mai gadget-orizat pt o masna care nu era full (gen centuri care se trag automat,scaune mai confortabile,) dar Q5 are toata consola mai usor de urmarit si utilizat.

mi-a placut enorm de mult schimbatorul de viteze de la ML, dar din cauza lui, e mai complicat pana te obisnuietsi sa dai drumu la stergatoare.

dar banueisc ca depasetsi bugetul cu un ML bine accesorizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vin si eu cu o observatie: din ce am observat eu Q5 este inrudit cu Audi A4/A5, preluand de la acestea multe componente din alcatuirea bordului.

In schimb noul Tuareg are componentele din bord (ceasuri, ecranul color dintre ceasuri, butoane) de la noul A6. Mi se pare de un rafinament iesit din comun, mult mai reusit ca Audi q 7 care este deja vechi, X5 care pe langa ca este vechi, semana foarte mult si cu precedentul din 1998.

Revenind la versus Tuareg vs Q5, mi-a placut la Tuareg ca este mult mai lat decat Q5 si imi da o senzatie de solid/masiv/stabil.

Valoarea de revanzare va fi mai buna (devalorizare mai mica procentual) la Tuareg care are si o latura practica utilitara care este atractiva ptr un cumparator de second peste 4 ani.

Practic Tuaregul este un Audi (motorizare, transmisie, electronica) la discount. Nu degeaba imparte platforma cu Porsche Cayene. Eu l-as lua fara sa stau pe ganduri in fata oricarui Audi Q3/Q5/Q7 la momentul actual.

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, intr-adevar e o dilema destul de mare... am mers cu ambele masini, deci vorbesc in cunostiinta de cauza. Touareg-ul nou, e mult mai sprinten decat cel anterior, consum mai bun, per total o masina mai reusita.... nu imi place,aspectul spatelui masinii, care nu se ridica la nivelul partii din fata, si intr-adevar daca mergi mult in oras, e cam mare pentru parcarile in zonele mai aglomerate.

In schimb Q5-ul mi se pare o masina excelenta... iar in varianta V6 TDI are si un raport cai/kg foarte bun. Interiorul este perfect dupa standardele mele, iar daca mai pui si trapa panoramica, e complet. Nu stiu ce inaltime ai tu, si cati membrii are familia ta, asa ca nu pot sa-ti dau eu sfat ce masina sa iei... ca in final, tot cea in care te simti tu mai bine o vei lua, insa am scris parerile mele legate de cele doua masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In locul tau m-as gandi si la audi q3 un pic mai ieftin ca q5 .

Preturile pentru Audi Q3 se pot regasi mai jos:

Audi Q3 2.0 TDI 140 CP – 30.300 Euro

Audi Q3 2.0 TDI 177 CP quattro S Tronic – 38.300 euro

Audi Q3 2.0 TFSI 170 CP quattro – 33.170 euro

Audi Q3 2.0 TFSI 211 CP quattro S Tronic – 38.300 euro

TVA inclus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja Q3-ul nu mai are ce cauta langa Touareg, e mai scurt cu 36,9cm si e o strutocamila, ca si X1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E si el, dar macar mai are circumstante atenuante, e un SUV mai de oras, vezi si Tiguan. Pe cand Q3 se vrea un A3 sportback putin mai lung si mai inalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te-ai gandit la un Range Rover Sport TDV6, model 2012? La 50-55.000 euro, gasesti masini cu foarte multe dotari (piele,bi-xenon,navigatie cu dvd player,tempomat,pdc,etc), pana in 10.000 km :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!