Jump to content

Se incalzeste motorul


UPO
 Share

Postare recomandată

Salut... Am si io o problema... mi-am facut motorul de la a la z... si la relanti se duce apa la 100 grade, scade si tot asa.. in mers sta sub 90 grade... ce sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sondade temp. daca e bine pusa, sa nu aibe ramasite de silicon sau alte produse pe ea, care ar putea sa o faca sa iti arate eronat... si asta ar fi bine sa o faci la mecanicul care ti-a facut motorul !

Succes si tinene la curent !!!! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut... am schimbat tot la motor, nu e asta... nu-mi explic

Cam asta ar fi lista: termostat, termocupla, sonda, pompa apa, pompa ulei, pistoane+segmenti, cuzineti, tacheti, supape+ghiduri, semeringuri etc... antigel G12 , Ulei sintetic 5w... chiulasa a fost rectificata, blocul si vibrochenul la R1... etc ce-i de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

Caldura in habitaclu ai?

Trebuie sa-ti bage aer cald mai ales dac-o lasi la relanti, las-o la relanti cu caldura data drumu la treapta 2 si verifica daca si dupa 5-10 minute aerul introdus in habitaclu e fierbinte.

Mentionez ca la aceasta verificare motorul trebuie sa fie cald, deci opreste-te undeva in trafic si procedeaza cum ti-am spus mai sus!

Putini mecanici si nu numai stiu ca sistemul de racire de la Vento si de la Golful 3 si 2 mai trebuie si aerisit, nu este o operatie usoara, dar trebuie facuta! Dar sa nu ne abatem aiurea de la subiect!

Astept raspunsul tau!

Modificat de Sorin Golf 3 cabrio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal... Am verificat si e ok... altceva ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

Zici ca ai schimbat printre altele si termostatul si termocupla, sonda de temperatura! De ce? Nu tot ce e nou e si bun! Au fost montate corect?

Verificarea termostatului:

lasa motorul pornit la relanti pana ajunge la 90 grade (ceasul de temp de pe bord sa stea exact la jumatate)

verifica fara sa opresti motorul daca furtunul gros de jos care face legatura intre pompa de apa si radiator este fierbinte! trebuie sa aiba aproximativ aceeasi temperatura ca si cel de sus (care face legatura intre radiator si chiulasa).

Nota: Ambele furtune trebuie sa fie foarte fierbinti,asta fiind dovada ca termostatul isi face bine treaba!

Verifica inca o data ceasul de temperatora de pe bord, sa nu fi sarit de 90 grade!

Mai simplu ar fi fost daca inaintea montarii unui nou termostat l-ai fi pus la fiert intr-un ibric cu apa, iar inainte de a incepe sa clocoteasca ai fi verificat daca s-a deschis! Ai grija de asemeni ca sunt termostate care deschid mai devreme sau mai tarziu, pe ele fiind stantata temperatura lor! pe al tau ce scrie?

Asteptam rezultate!

Modificat de Sorin Golf 3 cabrio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunurile sunt fierbinti amandoua.... inainte sa-mi fac motorul tot asa facea... eu am schimbat astea sa mai elimin din posibilitati...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

Exista posibulitatea ca sonda cititoare a temperaturii de pe motor sa nu se potriveasca cu indicatorul de temperatura de pe bord sau sa nu fie corect montata! Cand vezi ca temp motorului a ajuns la 100 grade, opreste-l si asculta cu atentie vasul de expansiune daca fierbe! Atentie, nu-l deschide! Daca nu fiebe inseamna ca totul e ok dar nu-ti indica bine la bord!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e sonda... cand acul din bord ajunge la 90 grade (la jumate) porneste si termocupla (ventilator radiator) in treapta unu... apoi acul se duce pana la 100 si scade inapoi... nu am observat sa porneasca in treapta a doua ventilatorul... e cam ciudat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

intrebare prosteasca: dar la ce temp. trebuie sa functioneze motorul in mod normal!? de ce mai exista viteza a doua la ventilator!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e sonda... cand acul din bord ajunge la 90 grade (la jumate) porneste si termocupla (ventilator radiator) in treapta unu... apoi acul se duce pana la 100 si scade inapoi... nu am observat sa porneasca in treapta a doua ventilatorul... e cam ciudat...

La o temperatura a lichidului de racire de +92 grade C pina la +97 grade C, termocontactul porneste ventilatorul in prima treapta (cu jumatate din turatia maxima ).Daca temperatura creste de la +97 grade C pina la +105 grade C, ventilatorul este cuplat la turatia maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inlocuieste termocupla din radiator !!!! ea e de vine, am patit si eu la fel,.. mie imi statea apa la 110 GR !! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti,am si eu o problema,ca tot veni vorba de ventilator,sunt de curand posesorul unui g3,diesel1,9td,masina mea are ventilatorul pe direct,adica un buton de la care se porneste, ce trebuie sa verific sau sa schimb pentru ca ventilatorul sa porneasca automat la temp. ridicate? Acum este ok dar la vara ca ma fac, stau tot timpul cu ochii la ceasul de temp? opresc/pornesc etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Iulain

Comanda pentru pornirea ventilatorului este data de termocupla.

O gasesti montata pe radiator si daca este buna conecteaza cele

doua fire dela comanda manuala.Pentru protectia termocuplei

monteaza si un releu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut floriand,

am sunat azi fostul proprietar(un amic),sa-l intreb de ce a facut legatura pe direct a ventilatorului si mi-a spus ca nu-i pornise niciodata automat, dar ca nici temp. nu crescuse mai mult de 90gr.Am citit pe forum ca ventilatorul porneste la peste 95gr.

Oricum iti multumesc ptr. raspuns, verific zilele urmatoare ceea ce mi-ai spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunurile sunt fierbinti amandoua.... inainte sa-mi fac motorul tot asa facea... eu am schimbat astea sa mai elimin din posibilitati...

Daca aveai problema si inainte de a face motorul si de a schimba cele mentionate de tine, ti-as sugera sa verifici si radiatorul. Pacat ca este iarna dar, daca vrei poti sa mai faci o verificare; se stie ca antigelul sta ceva mai rau la transferul termic (nu sunt tocmai termenii tehnici) decat apa, mai ai probabil si ceva depuneri pe peretii radiatorului care si ele inrautatesc transferul termic. In prima faza scoate antigelul din instalatie si baga apa. Vezi daca apar imbunatatiri. Daca poti face si o spalare (chimica) a radiatorului este si mai bine.

PS: daca bagi apa pt. proba, sa nu uiti sa pui la loc antigelul ca n-a trecut iarna :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut floriand,

am sunat azi fostul proprietar(un amic),sa-l intreb de ce a facut legatura pe direct a ventilatorului si mi-a spus ca nu-i pornise niciodata automat, dar ca nici temp. nu crescuse mai mult de 90gr.Am citit pe forum ca ventilatorul porneste la peste 95gr.

Oricum iti multumesc ptr. raspuns, verific zilele urmatoare ceea ce mi-ai spus.

verifica daca ai termostatul montat pe cicuit, poate din aceasta cauza nu porneste electroventilatorul.

verifica daca ai termostatul montat pe cicuit, poate din aceasta cauza nu porneste electroventilatorul, daca nu schimba termocupla de pe radiator, multa bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!