Jump to content

problema rulmenti spate polo 6N


dantu2005
 Share

Postare recomandată

Salutare!

De ceva vreme ma confrunt cu o problema la Polonicul meu 6N din 97, 2 usi, galben si vesel...cam la 2000-3000 de km parcursi imi omoara rulmentii pe spate...am schimbat vara asta 2 sau 3 seturi de rulmenti/fiecare roata...am incercat divesre firme (fag, febi, optimal) si toate au fost ff proaste...ieri am luat ruville si sper sa ma tina pana in primavara macar (a fost cel mai scump pe care l-am gasit, de asta am sperante mai mari cu el).

Intrebarea: mai exista persoane in situatia mea sau are masina mea ceva cu rulmentii?

Precizez ca mai am o cunostinta cu un golf 3 care tot asa si-i schimba f frecvent si un prieten cu un passat care, dupa ce si-a schimbat rulmentii la o roata (a pus febi), la scurt timp i-au cedat si lui...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum sa tina niste rulmenti asa putin. Trebuie sa tina sute de mii de Km. Ori mecanicul ii distruge la montare cu ciocanul, ori vezi nu se incalzesc rotile din spate, poate este blocata frana de mana trasa? Se pot incalzi rotile din spate tare si vaselina din rulmenti se scurge rezultand distrugerea rulmentilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am senzatia ca se strang prea mult la montare,cu toate ca toti macanicii cunosc procedura de montare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si niste rulmenti romanesti pe spate. Din cate stiu sunt cei mai buni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

De ceva vreme ma confrunt cu o problema la Polonicul meu 6N din 97, 2 usi, galben si vesel...cam la 2000-3000 de km parcursi imi omoara rulmentii pe spate...am schimbat vara asta 2 sau 3 seturi de rulmenti/fiecare roata...am incercat divesre firme (fag, febi, optimal) si toate au fost ff proaste...ieri am luat ruville si sper sa ma tina pana in primavara macar (a fost cel mai scump pe care l-am gasit, de asta am sperante mai mari cu el).

Intrebarea: mai exista persoane in situatia mea sau are masina mea ceva cu rulmentii?

Precizez ca mai am o cunostinta cu un golf 3 care tot asa si-i schimba f frecvent si un prieten cu un passat care, dupa ce si-a schimbat rulmentii la o roata (a pus febi), la scurt timp i-au cedat si lui...

In ce sens " ti-i mananca"? la ce fel de simptom te referi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-s mecanicul...in cazul asta poate gresesc eu ceva :) La montare/demontare nu ii bat in niciun caz cu ciocanul, strang camasa in menghina pana ajunge la locul ei (fac la fel pt ambii rulmenti), iar la demontare, pt rulmentul mare am o presa speciala cu care il extrag fara sa il bat cu ciocanul. Dupa ce pun totul la loc strang piulita principala mai tare si invart de roata ca sa ajunga rulmentii la locul lor, dupa care slabesc piulita pana in momentul in care roata se invarte libera cam o tura daca ii fac "vant" cu mana. Probabil pare ca ii strang prea tare, insa dupa aprox 500 de km capata joc, desfac, curat, gresez din nou si strang la loc astfel incat sa nu aiba joc deloc, si sa se invarta ff usor.

A zis cineva de incalzirea rotilor...m-am gandit si eu prima data la asta, insa nu e cazul...nu sunt franate, nu se incalzesc deloc si vaselina le pun ff multa la fiecare montare, ba mai mult...rulmentii ii gresez cu vaselina metabond (e o vaselina ff buna care rezista la temperaturi extrem de mari). Acuma nici drumurile pe care merg nu sunt cele mai bune, iar la drum lung merg constant cu 90-100 si pe serpentine (tihuta-mestecanis-ca pe acolo merg frecvent) intru mai tarisor in curbe...deci ii solicit destul de mult, dar nici chiar in halul asta..sa tine 2-3000 de km.

@stealth

Rulmentii pe care ii scot nu sunt toti la fel...de exemplu...la febi a sarit cementajul de pe role, i-am desfacut si vaselina era un maroniu metalizat foarte frumos (pigmentii metalizati fiind dati de cementajul rolelor), iar rolele erau neuniforme, pline de gauri superficiale, cu cementajul sarit;

la optimal nu a sarit cementajul, insa huruia groaznic, roata mergea "patrat"...parca agata in ceva si l-am scos..era intreg, insa evident nu mai putea fi folosit. Mai am un prieten cu passat intermediar care isi pusese tot febi si am mers undeva cu el si la un moment dat a inceput sa huruie tare rulmentul pe spate..am oprit, am desfacut..camasa interioara a rulmentului mic era facuta praf..rolele imprastiate pe acolo...macel :)

precizez ca nici eu si nici el nu avem roti mai mari decat normal..el are pe 14, eu am pe 13 la polonic...

Modificat de dantu2005
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci vad ca montezi foarte corect inelele de rulment in tambure,nu te teme ca merg bagate si cu ciocanul insa cu un lemn de fag sau un dorn de aluminiu sau bronz batut usor pe lat din apoape in aproape.

Intrebarea mea, cand ii dai jos,cat de usor iti ies rulmentii de pe ax? poate ca ai axul uzat deci joc in cota de rulment ceea ce iti da joc in roata iar tu incerci sa mai strangi rulmentul crezand ca e insuficient strans si in realitate sa ajungi sa il strangi excesiv fara a putea insa inlatura jocul rotii pentru ca ala vine din cota de rulment dusa.

Asta e un fenomen frecvent.

In orice caz, rulmenti cu role exfoliate denota strangere excesiva sau montare gresita, inele insuficient introduse in tambur,piluita insuficient stransa sau insuficient asigurata de siguranta crenelata si cuiul spintecat etc ceea ce nu pare a fi cazul ;aparent tu esti atent cu montarea si pari sa o faci bine.

Verifica cota de rulment a axului,rulmentul trebuie sa intre oarecum greut pe ax,daca il bagi/scoti extrem de usor e dusa cota si vei avea for ever joc in roata oricat ai strange piulita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe o parte am schimbat axul pentru ca in zona rulmentului mare era putin taiat (semn ca cine il mai schimbase inainte nu a avut presa de extras rulmentul mare de pe ax si a apelat la flex-tipic romaneste :)) deci axul e nou pe o parte, iar pe cealalta parte arata f bine, nici rulmentul mare si nici cel mic nu intra f usor pe niciun ax, insa ma tem ca s-ar putea sa fie tamburul de vina...camasa exterioara a rulmentului mic intra destul de usor pe ambele parti, dar nu are joc oricum..si imi imaginam ca in momentul in care il strang sta la locul ei...probabil asta e problema mea :( deci cand presez camasa mica in tambur...prima data intra ceva mai greu ca si cum are avea un prag, iar cand ajunge la locul ei, pe fagasul ei, intra f usor (ultimii 2-3 mm)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29X50,29X14,73 inner astea sunt cotele la rulmenti, mergi la un dealer de rulmenti si ia romanesti, nu costa mult, undeva la 10-15 lei bucata si vezi cum se comporta astia. Eu pe fata am pus SKF de la piese auto si a decedat intr-o luna, si de atunci nu mai achizitionez rulmenti de la piese auto ci de la dealeri de rulmenti direct, macar stiu ca sunt originali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@denismoc mersi de ajutor, data viitoare cand imi va face probleme am sa incerc sa iau romanesti, sper sa ma tina macar iarna asta ca nu mi-e tare drag sa schimb rulmentii in curte la -10 grade...

astazi am gasit o oferta pe un site cu vanzari..un polo 6N in 4 usi, 1.9sdi (ca al meu), inmatriculat, a fost rasturnat si necesita parbriz, luneta si un geam la portiera dreapta fata+indreptarile caroseriei pe partea dreapta...cica are itp si asig valabile..baiatul cere 600 de euro...l-am rugat sa imi trimita niste poze si daca mi se va parea oferta f buna poate mai strang un cotetz pe langa casa...daca nu...am sa vi-l arat si voua in caz ca va fi de ajutor cuiva :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi in ce stare e, recent am cautat polo pentru un vecin si se invart undeva la pret intre 800-1800 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca te referi la cele pe benzina...astea diesel sunt mai scumpe din ce-am vazut eu. Inca nu mi-a trimis poze cu asta avariat si nu cred ca o mai face; daca e neserios, treaba lui :) benzinarele cam pe acolo se invart cum zici (800-1800), insa diesel sub 1800E nu prea se gaseste..mai ales in 4 usi. Eu pe al meu l-am pus pe net cu 1900 ca as vrea ceva in 4 usi (tot polo sau daca nu un audi B4 sau vento/passat intermediar) si m-au contactat numai cu variante de schimb pana acum.

Ar fi treaba buna cu polonicul asta la 600 de euro..sa zic ca m-as ocupa de reparatie incet-incet si as mai baga un 300 de euro....daca il scot la 500 de euro+300 bagati...ar fi o masina super pt nevoile mele cumparata cu mai putin de 1000 de euro si vreo 2 saptamani de treaba...in fine...fie sanatos daca nu isi da interesul sa-si vanda marfa.

Pana una-alta cred ca am nevoie de cabluri de frana de mana la al meu ca momentan nu am frana de mana deloc, maneta se trage f greu numai 3-4 dinti si nu franeaza spatele deloc...sabotii is ok ca i-am tot vazut cu ocazia schimbarii rulmentilor, insa banuiesc ca is blocate cablurile in camasi...a mai avut cineva probleme cu cablurile de frana de mana? ii multa treaba la schimbat..sau exista alta solutie (curatat/gresat), eventual alta cauza pentru care sa nu ma asculte frana de mana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!