Jump to content

Probleme cu incalzirea in masina


luapsogard
 Share

Postare recomandată

Datorita faptului ca in momentul in care pornesc caldura imi intra aburi in masina, am fost informat ca trebuie sa schimb radiatorul de incalzire (calorifer) (nu stiu exact cum se numeste). A doua veste "draguta" este ca trebuie sa desfac tot bordul.

Intrebarile sunt:

1. Este adevarat ca trebuie dat jos tot bordul pt a inlocui radiatorul ala?

2. Daca da, are cineva o schema pentru demontarea bordului?

Si inca o problema. Nu imi mai merge ventilatorul decat pe treapta 4. Ce se poate face sau ce trebuie inlocuit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, tre sa demontezi bordul ( ;) nu chiar tot, doar partea de jos). Nu e greu, ci incomod.

Sa nu bagi solutie de astupat porii ca nu face altceva decat sa infunde caloriferul.

Modificat de cc_seat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da de obicei pt a avea mai usor acces tre sa iei totul afara incl volan si blocuri lumini si apoi de afara (la motor)furtune si cele 3 piulite de 6 care tin tot sistemul ala de incalzire iar cu treptele 1,2,3 desfa la ventilator este o mufa cu multe fire (aia e o rezistenta) sio dupa ce o scoti afara pune pe direct acea dioda pe care o vezi inauntru si va merge din nou sigur ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara suparare , daca nu esti prea dibac nu te sfatuiesc sa te apuci singur de lucrare ( nici pt cei care au mai facut nu e simplu ) : DA chiar trebuie sa dai absolut totul jos!

apropo de rezistenta de care vb viorel , intradevar este mai bine sa pui acolo o sarma in locul diodei. experienta noastra a demonstrat ca dupa inlocuirea rezistentei cu una noua dioda s-a ars f repede probabil din cauza motorasului de la ventilatie care are un amperaj marit datorita uzurilor in lagare sau eventualelor gripaje..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

;) Pai eu stiam ca e siguranta termica in niciun caz DIODA!Deci daca se intampla pe viitor un blocaj mecanic la ventilator o sa iasa mult fum ;) :P

Deci parerea mea este sa se puna o sig. fuzibila(nu neaparat termica) de 20-25A ca sa stea omul linistit :P

Modificat de paul_ral
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da asa este cum zice electricu dar acolo nu se poate cositori pt ca se incalzeste si se dezlipeste si intradevar aia se arde din cauza ca incepe sa mearga mai greu...eu zic ca pe tr 1 chiar se blocheaza la unele motorasul moment in care se arde acea dioda ca asa arata desi nu e asa :D . eu am pus pe direct cam 100 pana acu si doar la 2 ,3 sa ars siguranta din tablou care era parca de 30 amp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

potriveste perfect pe golf 2 si invers :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, am dat jos bordul (am reusit sa-l scot fara sa scot si volanul). Am desfacut si cele 3 piulite care tin sistemul de incalzire dar problema e ca nu reusesc sa-l scot afara (sistemul de incalzire). Adevaru-i ca era deja noapte si m-am retras dupa cateva incercari.

Intrebare:

Trebuie dat jos si metalul ala de sub volan care trece dintr-o parte in alta a bordului ca sa scot sistemul de incalzire sau exista ceva tehnica speciala "de scoatere" :) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Desi anul trecut instalatia de incalzire mergea perfect, in aceasta toamna cand am vrut sa bag niste aer cald, am observat acel abur inecacios care umplea interiorul masinii. Am cautat solutii pe la diferiti mecanici, majoritatea spunandu-mi sa schimb caloriferul(solutie sigura si eficienta)

Eu am aplicat varianta mai simpla, care, desi parea ineficienta la inceput, se pare ca a dat rezultate bune.

Am introdus in sistem acel praf de astupat fisurile(contestat de unii)(40-50.000rol) si apoi am lasat motorul pornit asteptand rezultatele.

Deoarece nu se schimbase mare lucru am mai adaugat 1/2flacon de pulbere.

Acum caldura merge foarte bine, dar uneori mai vine cate un miros de la antigelul din instalatie....

Sunt curios sa vad ce se va intampla cand voi schimba antigelul...

Intre timp am facut cam 1500km fara probleme. Mentionez ca nu-mi scade nivelul la antigel.

Bafta!

Iarna nu-i ca vara!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datorita faptului ca in momentul in care pornesc caldura imi intra aburi in masina, am fost informat ca trebuie sa schimb radiatorul de incalzire (calorifer) (nu stiu exact cum se numeste). A doua veste "draguta" este ca trebuie sa desfac tot bordul.

Intrebarile sunt:

1. Este adevarat ca trebuie dat jos tot bordul pt a inlocui radiatorul ala?

2. Daca da, are cineva o schema pentru demontarea bordului?

Si inca o problema. Nu imi mai merge ventilatorul decat pe treapta 4. Ce se poate face sau ce trebuie inlocuit?

Problema 2 e simpla. Ti s-a ars rezistenta ceramica. Primele 3 trepe merg prin rezistenta, iar a 4-a pe direct. Am avut exact aceeasi problema. Rezistenta o gasesti prinsa de aeroterma (la picoarele pasagerului din dreapta). Da afara rezistenta si inlocuieste-o (noua 130-170 ron, second 40 ron).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o si eu cu rezistenta! Am pus-o pe direct, a mai mers 2 sapt si iarasi merge doar pe treapta4! Se poate sa se fi ars rezistenta de data asta? Cred ca daca pun una noua se va arde si ea. Din cate sti problema este uzura la aeroterma(curent absorbit prea mare/curent aer prea mic pt racirea rezistentei). Vreo rezolvare fara sa umblu la aeroterma care merge satisfacator?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Eu am schimbat caloriferul la B3 singur in iarna trecuta ... a durat doua zile ... desfacut un pumn de suruburi ... desfaci bordul (guri de aerisire, 4 suruburi in capete 2 si 2 astupate cu dopuri, volan, brate semnalizare si stergatoare, etc) apoi trebuie sa desfaci "tulumba" care contine caloriferul ... are 3 sau patru suruburi pe interiorul compartimentului motor pe perete (unele astupate cu un staniol) si 2 suruburi la gura pe unde trage aer sub capota ... acolo are 2 cleme de plastic care ies in lateral, iese sita aia in sus apoi desurubezi suruburile ... daca ai aer conditionat desfaci cele doua conducte care intra in masina si mai are 2 suruburi langa ele pe o tablita ... te duci in masina si tragi "tulumba" afara (este cam cat un sac de 50 kg plin) ... de preferat pui calorifer nou si cand montezi pui mastic in jurul la gura unde trage aer ... atentie la montaj ... plastice fragile ... SPUN DIN PROPRIE EXPERIENTA ...

Cu viteza la ventilator ... scoti butonul ... are o gaura intr-o parte, apesi cu ceva ascutit in ea si tragi butonul afara ... vezi o lamela care se plimba peste altele cand schimbi vitezele ... aia se decaleste ptr ca se incalzeste de la amperaj... o scoti de acolo si o tensionezi putin cu un patent apoi o pui la loc si cand rotesti de buton o urmaresti sa mearga putin frecata pe lamelele alea ... daca nu merge asa inseamna ca e de la blocul cu rezistente ...

Bafta !!!

Modificat de RALLYMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

care puteti va rog sa puneti un link cu operatiune de schimbare a radiatorului de incalzire.Am citit(rallyman) si am inteles in mare parte cum se face.Se procedeaza la fel si pentru golf3 ca si la passat b3? sau sunt unele mici schimbari?

Exista diferentza la radiatoarele de incalzire in functie de motorizari? de ex: pot pune un radiator de incalzire( de 1.8) pe un motor de 1.4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca exista diferenta...si intr adevar trebuie sa desfaci tot bordul ca sa ajungi la calorifer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desfacut bordu si l-am luat jos, dar m-am impiedicat de o problema.Se ia numai partea de sus a aerotermei sau se ia cu totul? ca eu nu am gasit suruburile de desfacere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aeroterma iese intreaga. Suruburile sunt in spatele protectiei de aluminiu pe langa care trec si conductele de frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor! Cand dau drumul la caldura,vine doar spre parbriz indiferent de pozitia butonului de pe consola.Chiar daca deschid butonul de ventilatie,aerul cald se simte numai langa parbriz,nu vine nici in fata nici la picioare.Care ar fi cauza?Merci anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ai o problema cu cablurile sau unitatea de distributie a aerului. Arunca o privire pe scheme si demonteaza pt verificare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci doar trebuie tras de aeroterma in sus?Sau cum pot ajunge mai usor la radiatorul de incalzire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfaci cele 2 coliere de la furtunele care intra in interiorul masinii, desfaci suruburile care tin aeroterma si tragi spre tine. Ca sa iasa, daca nu ma insel trebuie scoasa si ramforsarea pe care este prins volanul.

post-6155-1228042082_thumb.jpg

post-6155-1228042103_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca o intrebare:Ranforsarea care tine volanul.Am desfacut suruburile de pe laterale(de langa usi) si cel care se prinde langa parbriz, dar nu vrea sa iasa nicidecum.Mai are ceva suruburi ascunse? :ceuameni:

Ms de poze.Sper sa pot inlocui radiatorul

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sunt 2 suruburi cu cap rotund care tin coloana de directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o schema mi-a prinde bine si mie .. am si eu un golf 3 si cand dau pe caldura imi vine miros de antigel in masina si mi se aburesc geamurile .. as vrea zilele astea sa dau bordu jos .. si am avea nevoie de niste hinturi .. sau poze . merci mult .. precizez ca am si AC ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!