Jump to content

Bujii incalzire apa Polo 1.9 SDI - an 2001


Cosmin.P
 Share

Postare recomandată

Va salut,

Ma puteti ajuta sa inteleg cum sa verific daca sunt bune bujiile pentru incalzire apa la motorul SDI - an 2001 deoarece se incalzeste foarte greu motorul.

Am inteles ca si la Passat si la alte modele Diesel au acelasi tip de incalzire la lichidul de racire pentru sezonul rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai citi intr-un alt post si teoretic sunt ori 3 bujii ce incalzesc apa, ori 3 rezitente electrice ce incalzesc doar aerul pt habitaclu. Mai degraba sunt rezistente electrice deoarece dau caldura destul de repede insa nu pare sa aiba treaba cu apa motorului(ea inca ramane rece mult timp) Mie cand imi pleaca rezistentele creste consmul instant si scade intensitatea luminilor(se simte ca porneste un consumator mai mare).

Oricum, e super geniala ideea. Aerul se incalzeste ff repede, si motorul, (pt ca are un consumator mai mare si ca nu ii iau din caldura produsa) se incalzeste mult mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate masinile au asa ceva? pentru ca la mine se incalzeste f greu si nici caldura nu baga pana nu se incalzeste motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele au PTC (rezistenta) si unele au CGP (cele 3 bujii)

Bujiile se verifica la fel ca orice bujie incandescenta: se alimenteaza la 12 si se abserva daca se inroseste capul (mai poutin cele care functioneaza la 5V)

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate masinile au asa ceva? pentru ca la mine se incalzeste f greu si nici caldura nu baga pana nu se incalzeste motorul

Tie in cat timp ti se incalzeste motorul la temperatura optima ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prin oras,merg vreo 10km si ajunge apa la 70-80 grade la 0 grade temperatura exterioara,afara am mers si 30 de km pana sa ajunga la 90,acum depinde de cat de tare apesi acceleratia,asta e la un mers normal,se poate si mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar mai poate fi si senzorul de temperatura ca ala imi mai face si mie figuri . :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Relativ - se poate vedea usor asta, cu VCDS-ul.

La marcos e termostatul de vina - verifica cana temperatura lichidului de racire e pe la 60 de grade, daca ai furtunele de la radiator calde. Daca da, e clar - termostatul nu inchide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este termostatul cauza, pt ca nu face circulatia apei pe circuitul mare (prin radiator) decat prin calorifer, lucru f usor de verificat. mai ales, daca nu ar funct termostatul nu se incalzeste deloc motorul, sau daca s-ar incalzi nu ar ramane la temp de lucru la drum,.

la fel si la colegii care au mai postat, probl este doar ca se incalzeste f greu, doar dupa vreo 10 km prin oras ajunge la 70-80 grade. am sa verific azi bujiile acelea trei de pe circuitul de incalzire si apoi dac am sa le schimb va tin la curent.

iar cei care se dau cu parerea in necunostinta de cauza, rog sa se abtina, la fel ca si patronul unui mag de piese auto care a afirmat ca NU EXISTA asa ceva (bujii de incalzire apa), caruia i-am spus sa se lase de meserie. Acesta nu m-a crezut decat dupa ce i-am aratat o foto a bujiilor.

Iar ref la senzorul de temperatura, nuare treaba cu incalzirea proprizisa a motorului: nu se incalzeste am zis, nu ca nu arata temperatura, ok?

Ne mai vedem maine dupa ce schimb bujiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostat defect - Da, nu ar ajunge niciodata la 90 de grade e adevarat...... dar exista posibilitatea sa nu inchida total, si atunci ajunge la 70..80 de grade, pe ceas - asta nu inseamna ca e temperatura reala a lichidului de racire. Oricum, nu era vorba de masina ta....

Legat de CGP.

Majoritatea motoarelor 1,9Tdi - au CGP. Cele care nu au CGP, au PTC.

Legat de datul cu parerea - ti-ai expus o problema, colegii incearca sa te ajute. Daca te deranjeaza, fa singur experimentele necesare........

Bujiile incandescente se verifica cu ampermetrul...dar banuiesc ca stii deja si cand trebuie sa pornesca si ce conditii trebuie sa fie intrunite, si valorile lor, si cum se verifica si cine le comanda... ect.

Sincer, tot cei care ajuta sunt de vina.......

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

ideea este ca sunt destul de sucarit de factul ca mi se spune la mag de piese auto ca asa ceva nu exista, desi am incercat la magazine mari de piese auto, apoi la unul am gasit si a zis ca ma costa 65 LEI pe BOSCH, pret care este prea mare.

La alt magazin, am gasit cu 82 lei/buc, si le-a gasit doar la Golf 4 SDI, iar toti imi cer sa scot bujia si sa merg cu ea la magazin, iar daca ii intreb ce sa fac daca nu o are pe stoc? adica sa bag inapoi antigel in motor si ssa revin a doua zi, sau daca nu imi convine pret sa o bag inapoi, sa merg la alt magazin sa o scot iarasi, etc, sau sa iau un taxi si nu mai e rentabil, deci e mai ieftin sa o iei din primul magazin, decat sa umbli aiurea prin oras dupa piese.

Intradevar, nu trebuia sa imi vars amarul pe altii, sorry.

Ideea este ca am vrut sa vada daca ma poate ajuta cineva cu un cod de produs.

O zi buna,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E, atunci sa ne revenim. Da anul de fabricatie al masinii, cod motor - si iti dau codul lor, pe OEM. Dupa aia, cauti si pe producator....

Da, exista si oameni slab pregatiti pe la magazinele de piese.....nu se prea streseaza. Dar nu ma mira, ca am trimis pe cineva la Porsche sa-si comande niste piese - rama bord 2Din carbon si rama clima - pt un Passat...si m-a sunat de acolo, ca nu le gaseste...si au toate programele si tot ce le trebuie. Am intrat eu si le-am dat codurile.... asa ca se mai intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Masina este un VW Polo, 1.9 SDI, caroseria AC BREAK (tipul 6KV in talon), anul 2001, motor tip AQM.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut,revin acum pentru ca vine timpul rece,poate pune cineva o poza cu bujiile,mai exact unde sunt amplasate,sunt sigur ca sunt arse.La magazinele de piese online nu le gasesc,a cumparat cineva recent,sa spuna un pret si un magazin de unde a luat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA iesirea din chiulasa inspre baterie, , pe furtunul gros,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,bujiile sunt acolo unde a zis Al Bundy,sunt 3 fise imposibil sa treci cu vederea peste ele.

Eu le-am scos si le-am pus pe fiecare la baterie direct,se incalzeau.

Dar una dintre ele mi s-a parut ca se incalzeste mai putin,asa ca am fost la Unix(magazin piese auto) cu bujia,92 de lei Beru,98 lei Bosch.

Cea noua se incalzeste la fel ca celelalte,am pus din nou toate bujiile pe direct si surpriza,si bujia cu probleme se incalzeste destul de tare(m-am gandit ca prima data nu a facut contact bine la fire).Asa ca am montat bujiile mele inapoi,si pe cea nou o sa o dau retur maine.

Intrebarea mea:este posibil ca o bujie sa mearga mai prost decat celelalte?Sau ori merge ori nu merge?

Daca toate bujiile merg,este posibil ca fisele alea sa nu le alimenteze,sau doar imi bat eu capu aiurea si este normal ca masina mea sa se incalzeasca asa de greu(greu dupa mine).

Pun si poze.

post-47707-0-75939300-1348671825_thumb.j

post-47707-0-13922700-1348671842_thumb.j

post-47707-0-34711700-1348671850_thumb.j

LE:cand le scoateti sa nu dati drumul la capacul de la vasul de expansiune pentru ca o sa curga lichid(vezi poza 1 si poza 3,poza 1 cu capac deschis,poza 3 cu capac etans)

Modificat de marcos28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti pune cate un fir de la fiecare si cate un bec pe fir si vezi, dupa pornirea motorului daca acele bujii se alimenteaza, sau poti vedea in blocurile de masura de pe engine daca sunt alimentate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa le verific cu contactul pus,pentru ca aveam bujiile scoase si nu puteam sa pornesc,la contact nu merg?

Ce campuri mai exact arata cum sunt alimentate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai scos mufa la G62, cand ai vrut sa testezi daca se alimenteaza

Nu, nu pleaca decat daca se intrunesc anumite conditii, la ceva timp dupa pornirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la asta m-am gandit ca nu se alimenteaza pentru ca ar fi prea cald afara,oricum,o sa le verific la iarna,cand se mai raceste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

salut. sunt oarecum nou pe forum si am citit si eu despre bujiile care incalzesc apa si m-ar interesa si pe mine sa imi montez asa ceva pe un seat leon 16 16v. stie cineva cum se monteaza unde se leaga firele de la ele. multumesc amticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seleaga la 2 relee  care sunt comandate de ECU. Si cum ecu tau nu stie sa comande releul nu poti decat sa faci o improvizatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!