Jump to content

Reglaj avans


Alex_YUM
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Mai demult cineva mi-a spus ca avansul il poti regla cat de cat bine si dupa ureche. Respectiv lasi motorul la relanti si misti de delcou pana in pozitia in care motorul sta cel mai turat.

Ehh, am incercat asta si intr-adevar are o pozitie unde sta cel mai turat, insa in acea pozitie da niste semi-rateuri iregulate pe esapament.

Aveti idee daca modul asta este doar un "folclor" sau imi scapa mie ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e folcor, la masina din semnatura trebuie sa ma tot f*t cu avansul de fiecare data cand pun benzina..

Merge si cum zici tu, dar nu la turatia de relanti, ci teoretic la o turatie ca 1500 parca, cu avansul vacuumatic scos (astupat desigur furtunul / stutul inspre partea dinspre admisie). Daca faci asta la turatia de relanti, o sa ai avans prea mare si nu o sa mearga bine, dupa cum descrii si tu :), rateuri / da in nas la turatie mica etc.

Eu nu-l reglez asa, in principiu ai niste marje mici intre care tre sa-l reglezi fata de pozitia "de manual" - adica cat scrie la carte ca trebuie sa fie avansul static. Si dupaia in functie de cum merge masina.. Nu stiu cum sa zic, eu stiu la a mea :D, adica daca nu raspunde bine la acceleratie in turatie mica, mai trebuie "dat" avans, insa prea mult si nu o sa se tureze bine, o sa vezi cum se "plafoneaza" in urcarea in turatie motorul, iar la turatie mica va incepe sa dea rateurile despre care vorbesti. Tre sa reglezi si relantiul in urma reglarii avansului static.

Concluzia, orice metoda ai aborda, tre sa testezi dupaia pe strada cum merge :).

Modificat de ment
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar daca mergi la mecanic sa o regleze asa cum trebuie, o data pentru totdeauna, cu lampa strobo ... nu crezi ca e mai bine ?

restul, e can can sau asa cum ai spus tu - folclor de ateliere service de cartier unde nea Gica Franaru tragea de delco in toate partile pana i ce urechea lui obisnuita cu versurile lui Salam zicea ca "asa e domne, acum suna altfel".

Avansul nu se regleaza dupa ureche decat ca si metoda de urgenta sau numai cu o ureche extrem de experimentata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CryWolf are dreptate si nu prea. E bine sa reglezi cu stroboscopul insa , tot din experienta iti spun ca mai bine iese la ureche. Multe stroboscoape sunt decalibrate, sunt pe mainile cui nu trebuie, sunt volante schimbate (difera semnele de pe volante , eu asa stiu).Eu incerc sa duc la maxim posibil avansul, adica pun masina pe o stara cu inclinare mare , dau avansul mare , treapta cu treapta pana cand, daca plec cu a doua , incep sa se auda detonarile (de aici se da un pas inapoi) . Apoi la drum se calca brusc intr-o treapta cat mai mare, si ascult daca se aud detonatii.

Ar fi minunat sa gasesti un atelier cu baieti competenti , si poate in "micul Paris" se gasesc, dar incearca si asa.

PS: Nu trebuie sa ai relantiul cat mai mare , acesta il reglezi dupa, si mai ales daca ai 16v si ai delcou fara vacuum , sa fie toata instalatia electrica completa si in buna stare de functionare, altfel relantiul va fluctua.

Modificat de knox
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Metoda lui knox mi-a sugetat-o si un batran si aparent a functionat destul de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar daca mergi la mecanic sa o regleze asa cum trebuie, o data pentru totdeauna, cu lampa strobo ... nu crezi ca e mai bine ?

Ar fi perfect, daca benzina ar fi la fel peste tot, dar la noi pana si la aceeasi statie parca difera cateodata. Iar depinzand de motor (RC / curba avans) diferentele se pot simti destul de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu metoda lui knox sunt de acord si eu; am dus avansul cat de sus s-a putut dar cu grija ca la accelerare puternica la drum sa nu se ajunga la bataile acelea finute sau detonatiile care denota faptul ca scanteia este data prea devreme; paradoxal, avansul reglat cu stroboscopul, dupa semnul de pe volant era exagerat de mic si masina mergea total aiurea deci am ramas la urechea mea; benzina bag doar din rompetrol si numai daca nu gasesc rompetrol bag din altele si niciodata din benzinarii "no name".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!