Jump to content

Passat B6 1.6 102CP VS 1.6FSI 116CP


Scorpyon
 Share

Postare recomandată

Am vazut ca nu este asa fiabil. Mai ales versiunile de 140/170cp. De cel de 122cp care este pe Passat nu stiu ce sa zic.

1.8TSI este prea scump, iar 1.4TSI nu cred ca gasesti in pretul unui 1.6FSI,1.9TDI,1.6MPI sau chiar 2.0TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut in anumite postari ideea cum ca treapta 6a ar fi lunga sau stiu eu, ca viteza maxima s-ar atinge in treapta 5. Va transmit ca aceasta cutie de viteze nu permite o viteza de peste 180km/h cu treapta 5a. Intr-a 6a la 6000 rpm, ai aproape 210 pe bord (200 km/h real). La 140 km/h pe bord ~133km/h real, turatia sta la 4000 rpm.

Este o cutie mult mai scurta decat cea de la Polo 1.2 TSI si decat cea de la motorul de 1.4 TSI 122, la care , in viteza 5a, la 190 real, ai 5000 rpm.

Acesta ar fi un minus pentru 1.6 FSI in avantajul lui 1.4 TSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu la viteza autostrada motorul pe Logan, si in general motoarele mici cu 5 trepte merg foarte turate de la 130km/h. Iar cutia cu 6 trepte de la 1.6FSI mi se parea o rezolvare la acest lucru.

Din experienta cu mai multe masini, o cutie in 6 trepte nu inseamna obligatoriu o treapta a6a foarte lunga(adica sa ai putine rpm). Principalul atu al unei cutii cu 6 trepte e faptul ca sunt treptele mai scurte, fapt ce ajuta mult comportamentul masinii.

Asadar in practica, Passatul la 140km/h in treapta a6a ai 4000rpm (cum spune colegul mai sus), in timp ce loganul sigur are un pic mai putin de 4000rpm la 140km/h desi are doar 5 trepte(cutia, in special treapta a5a la logan e foarte lunga, adica putine rpm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am passat cu 1.6 FSI si sunt foarte multumit de el lam cumparat la 45.000 de km si acum am 86 de mii si nu am bagat un ban in el e adevarat ca consuma 10 in oras dar afara nu cred ca trece de 6.5 maxim 7 cu 4 persoane in masina am facut consumul in concediu de la plin la plin.ptr un familist linistit e o masina foarte buna ptr un tanar poate nu......eu il recomand cu placere sincer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aceeasi parere sunt si eu predatoers.

PS: Cutia cu 6 trepte, este conceputa ca treapta a 6-a sa fie in regim de autostrada din cate stiu, adica mai lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ARI: Am vazut ca ai 1.6MPI. Ce parere ai despre el ? La un mod mai sportiv cum merge ? Oare un 1.6FSI s-ar tine de un 1.9TDI ? Nu de alta, dar mai este nevoie cateodata si de putere, si cum nu imi prea place 1.9TDI, mi-as dori ceva in aceeasi putere. O sa ziceti ca are cuplu, insa 105CP sunt mai putini ca 115cp, si daca ti benzinarul de la 5000 in sus, chiar trage... ma gandesc

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu masina goala nu are cum sa fie 1.9 tdi peste 1,6 fsi. Asta evident conducand corespunzator motorul pe benzina, adica fara frica sa retrogradezi o treapta sau sa ai frica sa ii dai 5000rpm. Cu cat e masina mai incarcata treaba e cu atat e mai nasol pt benzinar . Din pacate multa lume are frica de turatii, ca se strica ca etc si de asta de multe ori un benzinar aspirat condus necorespunzator poate lasa impresia ca e puturos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Is curios ce diferenta de consum este intre 1.9 tdi si 1.6 fsi in momentul in care sa zicem ca te cam grabesti... Tare mi-e teama ca sare de 3 litri pe suta de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si dacă te grabesti,mai contează un pachet de țigări la 100 de km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iei un Passat cu motor 1.6, eu zic ca conteaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scos consum de 6.7%pe ruta Sinaia-bucuresti cu 1.9tdi (130cp) 4motion, 4 oameni in masina si portbagaj plin. Aer conditionat pornit tot timpul, viteza 70kmh in localitati si peste 110 inafara.

Nu vad eu consum asa bun la 1.4

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu 1.6 sigur iti lua un 7,5... mers cu calm. mie mi-a luat atat 1.6mpi pe ruta buc-a1 pitesti- valcea- gorj- motru 3 persoane babane si protbagajul plin ochi ( ca de fiecare data cand plec la tara ). la deal merg cu ea doar in 3000rpm, si de aici se simte la consum.

De obicei adopt un stil de condus decent, in asa fel incat sa nu stanjenesc daciile puse pe demonstrat.

Si din principiu in vacanta nu ma grabesc !!! Tempomat 110-120km/h A1 si in rest cum tine drumul.

Ce este placut la motoarele astea pe benzina este ca sunt foarte silentioase.

Am vazut si la passatul (2.0tdi) nou, cu tehnologia common rail, au redus sunetul clasic de tdi.Si mai mult de atat mi s-a parut ca accelereaza liniar ca o benzina . hmm interesant dar e inaccesibil momentan $$$.

Mai nou am vazut ca au scumpit astea asigurarea... m-a costat acum aproximativ o luna 170ron pe 6 luni. Chiar daca se plateste odata/ de doua ori pe an, este un aspect de luat in calcul. N-am habar cat este la 1.9 , 2.0 ..

Modificat de ti3sto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca sunt alti cu TDI-uri, care incep din nou cu, consumul, insa ei nu uita de sunetul specific, ca are reviziile mai scumpe, are turbina care costa atunci cand pica, se mai duc injectoarele, si multe altele.

De revizii stiti ceva ? MS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de treapta a 6 mai lunga am observat chiar azi la Passat B7 2.0 TDI CR 140CP DSG ca la 150 km/ora are in a6a 2800-2900 rpm si un consum instantaneu (cu tempomat) de 6,7-6,8 l/100

La 140 km/ora avea 2600 rpm si consum 5,6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat-ul asta e al 3lea diesel pe care-l am si cu toate ca am schimbat, ambreiaj, turbo la vechile masini, tot nu am iesit pe pierdere cu dieselu`.. ba mai mult, in castig. Asta cu zgomotul tine de placerea fiecaruia. Eu prefer sa aud un diesel. Pana la urma nu cred ca e vb de bani daca iei sau nu diesel ci fiecare-si ia ce-i place sa conduca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revizia m-a costat asa: 130 uleiul Castrol 10w40, un filtru ~20 Lei am uitat ce marca era, era made in germany daca conteaza... deci 150 de lei. de schimbat le-am schimbat eu.

- pe langa asta am mai schimbat si bujiile cu unele nkg la 20 lei bucata.

Ti-as vorbi si despre placute filtre etc dar difera de la b5 la b6.. asa ca asteapta un raspuns avizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La serviciu conduc un B6 din 2006 1,6 mpi cod motor BSE.Are aproape 200tkm fara interventii la motor,schimbate cabluri timonerie in rest nimic in ceea ce priveste cutia,schimbate piese pe tren de rulare si frane-e normal zic eu.Plusuri:taxe mici,motor foarte simplu,orice mecanic poate face distributia,piese destul de ieftine,nu e pretentios la benzina(merge cu 95),consumul afara e frecvent 6,comfortul e maxim,se sta mult mai bine decat in modelul anterior de passat,au revenit la o solutie mai simpla si in privinta suspensiei fata in locul celei multi link-asta insemnand costuri mai mici de intretinere.Minusuri-daca o tragi de urechi consuma mult,e sprintena datorita turbinei electrice dar la 4-6000 ture,cu aerul dat drumul nu poti face acte de vitejie(de fapt nu prea poti sa faci in general cu acesta combinatie motor-caroserie)toate modulele electronice imi par fragile(cu precadere calculatorul de confort),daca misti scaunul din dreapta cu cheia in contact ramane airbagul aprins,se cojesc butoanele la greu s.a.m.d.Concluzia mea e ca e ok daca o folosesti mai mult in oras,cu drumuri ocazionale afara si nu vrei performante,pur si simplu vrei sa ajungi in punctul x fara sa te grabesti bucurandu-te de comfortul acestui model.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au revenit la suspensia simpla nu ca e mai buna ci pentru a reduce costurile. Suspensia de pe b5 are un comfort sporit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vali: ,,e sprintena datorita turbinei electrice" - sincer sa fiu nu am auzit de astfel de turbina, si stiu ca are aspiratie naturala, nu este supraalimentat.

@ti3sto: multumesc

@danmatyas: am mai multi prieteni cu (golf,octavia 2,jetta), cumparate de noi, si unul merge normal, unul merge sportiv, etc (au grija de ele, cand le pornesc stau 2-5minute cu motorul pornit si apoi pleaca la drum), si multe altele, si nu are nici unul mai mult de 90.000km, si au turbinele terminate. (1.9TDI sunt toate).

Nu stiu ce alegere va face, a zis ca se mai gandeste si la un Logan nou 1.2 euro 5, consum mic, costuri mici, si daca nu face multi km pe an, ii este suficient. Nu stiu ce va alege.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)))

Mna, ai mei prieteni nu au schimbat niciunu turbina si au toti aproape 300.000 km cu masinile lor.

Doar eu ce-am schimbat un turbo la un fost Mondeo care a crapat cand ii dadeam talpa la 4.000 de ture. Avea 230.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai rapid 1.6 FSI decat 1.9 TDI. are cuplul la roata mai mare 155 Nm / 4000 rpm echivaleaza cu 310 Nm / 2000 rpm or 1.9 TDI produce maximum 250 Nm / 1900 rpm.

Ideea este ca, daca la 90 km/h , 1.6 FSI are 4000 rpm (treapta 4) iar 1.9 TDI are 1900 rpm (treapta 5 ? ) 1.6 FSI va accelera cu ~ 30% mai rapid. Daca luam in considerare si masa mai mare, atunci diferenta ajunge poate la 35-40%

Ambele masini sunt "gear-ate" scurt, deci comparabile conditiile

Dai o tura in forta cu 1.9 TDI si vei stii ce inseamna 90% din 1.6 FSI. Aceasta comparatie este strict d.p.d.v. al performantelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un golf 5 1,6 fsi sunt foarte mutumit de el, a fost achizitionat in anul 2008 din Germania, de mine personal, este fabricat in anul 2004, intretinerea este destul de ieftina nu pot sa zic ca in perioada asta s-a stricat ceva doar consumabile, bucse si bujii am schimbat la ea.Cutia si motorul sunt foarte bune.Am pus numai benzina 99 plus sau 100 si nu am avut probleme, dar nu am incercat benzina de 95.Nu este un motor care sa iti faca probleme iar performantele sunt foarte bune.La acelerari de peste 4000 rotati chiar poti sa ramai surprins cum se misca.Treapta 6 e chiar ideala la croaziera.Intradevar nu cred ca se poate compara cu motorul de 2,0 tdi , dar te scuteste de probleme. Eu il recomand avand in vedere ca sunt dispus sa il mai tin chiar 2 ani de acuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am citit si topicul cu volante la TDI, chiar nu mai vreau sa aud de TDI-uri. Mai nou au cazut niste injectoare (2-3) si pe un Golf 5 1.9TDI, am vazut pe un forum, unde erau probleme doar la 2.0TDI. TDI-ul consuma putin, insa iti da cate o lovitura si iti mananca bani pentru 20.000km (de exemplu) care ii faceai cu un benzinar gratis :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!