Jump to content

Passat B6 1.6 102CP VS 1.6FSI 116CP


Scorpyon
 Share

Postare recomandată

Buna ziua !

Am deschis acest topic pentru un prieten de-al meu, care doreste sa treaca de la Logan 1.4MPI, la Passat B6.

Deoarece nu am prea gasit pe tot ,,gugalul" nimic despre aceste 2 motorizari in combinatie cu passat, m-am gandit sa deschid un topic, in speranta ca ma veti ajuta cu niste sfaturi intelepte.

Mentionez ca o sa il cumpere sh, cu maxim 125.000km.

Incep sa punctez ca o sa o foloseasca in familie, nu face multi km pe an, poate odata pe an merge intr-un concediu, si in week-end cu masina pe distante de 10-50km.

Am inceput sa cautam amandoi. Am studiat toate motorizarile. Am ajuns la concluziile urmatoare.

3.6FSI- este mult prea scump (consum,taxe).

3.2FSI- iarasi nu il mai iau in considerare.

2.0FSI- nu doreste benzinar de 2.000cm3, din cauza consumului mare, si a altor factori.

2.0TDI 140CP/170CP- NU !!! din cauza problemelor acestui tip de motorizare. Poate o sa ziceti ca pe forumuri sunt abureli, insa am vazut la mai mult de 2 modele (B6), aceste probleme la prieteni.

1.9TDI- deoarece nu face multi km pe an nu prea renteaza, si din pacate nici nu mai vrea sa auda de 1.9TDI, din cauza ca are toata lumea. Are costuri mai mari de intretinere, are turbina (care dupa 100.000km, nu se stie cand va trebui schimbata), plus ca, consuma destul ulei etc.

1.6 MPI - un motor simplu si fiabil, de care as dori sa cunosc mai multe informatii. (Prietenul meu este multumit de Loganul 1.4MPI, are un consum de 6,5% mediu, este multumit de performanta lui, nu face liniute) , insa cum are 5 trepte, la drum lung, nu va merge prea turat la peste 120km/h ? Multi o sa ziceti ca este greu, are un consum mare,etc, insa nu il intereseaza dieselul.

1.6FSI- am auzit ca ii trebuie benzina buna, are performante mai bune ca 1.6MPI, consum mai bun, si marele avantaj 6trepte.

1.4TSI si 1.8TSI/2.0TSI - nu merita luate in discutie, deoarece nu este interesat deocamdata. (dar inca nu zic nu).

Deci in principal sunt interesat de aceste de motorizari (1.6MPI si 1.6FSI), cum se comporta, daca are cineva aceste modele si poate sa imi explice putin comportamentul lor (ce masini au avut inainte de acest model), as fi recunoscator. Poate o sa ziceti ca exista aceste motorizari si pe Octavia 2 insa nu se compara cu Passatul (care este mai greu) :)).

Multumesc.

Scorpyon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Vezi ca nu toate 2.0TDi au celebra hiba, exista un anumit motor (BKP parca) cu probleme la injectoare, dar care se inlocuiesc pe cheltuiala VW. Am mers cu 2.0Tdi si mi se pare cel mai echilibrat pentru un passat, continua traditia lui 1.9TDi daca vrei. Nu stiu care motor de 1.9 consuma mult ulei, dar din experienta proprie pe un 1.9 TDi iti spun ca e foarte fiabil si nu a avut nevoie de completarea uleiului decat de 2 ori in primii doi ani intre revizii, in rest nu a mai papat. Masina are acum 88.000km.

Am vazut ca ai zis ca face putini km, atunci dieselul cam cade de tot din schema, fiind si mai scump, iar daca nu e folosit pe mai multi km nu se amortizeaza.

Eu as zice 1.6FSi, l-am vazut cum se misca pe Jetta si mi-a placut, sprinten, economic. Ii trebuie benzina buna, deci mai scumpa, dar eu zic ca merita peste un MPi, mai ales ca are si mai multi cai. 102 vs 115 eu zic ca se simte diferenta pe o masina grea precum este Passat-ul.

De ce excluzi un TSI? Apropiat ca putere si consum ar fi un 1.4TSi (122 cp).

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Nu toate 2.0TDI sunt cu probleme. Cel mai problematic e BKP, dar de exemplu BMP nu are probleme. Oricum cel mai des la ele cad injectoarele care acum se schimba gratis, cum zicea si colegul Ego. Nu cred ca se preteaza un motor 1.6MPI/FSI pe un Passat care e destul de greu. Am mers cu B6 1.9TDI si e lenes tare.

2.0TDI 140cp ar fi cel mai adecvat. Turbina pica daca nu stii sa conduci cum trebuie un TDI.

Vrea consum mic, da nu vrea diesel. Cam greu.

1.6FSI am vazut pe G5. Consumul era rezonabil, dar este o diferenta de masa.

Ai uitat de 2.0TFSI :D, de care oricum nu cred ca e interesat prietenul tau :P

CIne ti-a zis ca 1.9TDI consuma mult ulei? Oricum e normal sa consume. Daca max 1L intre schimburi ti se pare mult..

Si acum ca sa raspund la intrebare: As merge pe 1.6FSI.

Modificat de lucian_90tud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prietenul tau ar trebui sa se mai gandeasca. 2.0 tdi este un motor genial pe Passat. 1.6 e prea linistit pentru Passat. Si nu e vorba de putere aici, 102 sau 115 nu conteaza. Ci e mai mult vorba de cuplu. Nici unul dintre ele nu au destul cuplu sa miste masina decent, va trebui turat mult si degeaba si asta duce la consum mai mare etc.

Asta e motivul pentru care eu am luat 1.2 tsi pe Golf si nu 1.6.

Recoman din tot sufletul un 2.0 tdi, este motorul perfect pentru masina asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricine si-ar dori putere, insa cel mai mult merge linistit.

M-am convins pana peste cap cu 2.0TDI. Asa stiam si eu ca BKP-ul are probleme, insa toate au probleme. Chiar si cele de dupa 2008. Faza cu inlocuirea gratis nu prea imi vine sa cred, si sunt sigur ca este mult de umblat, si nu cred ca s-ar simti bine sa unmble cu injectoarele pe post de consumabile. Adica, credeti ca VW va inlocui gratis, pe toata durata de viata a masinii ? Mai ales ca nu este in garantie si este sh, cu peste 100.000km.

De ce credeti ca se gasesc mult mai ieftine 2.0TDI-uri comparativ cu 1.9TDI ? Un prieten a avut 2.0TDI 4MOTION full, si nu stia cum sa scape de el, si a ajuns la 1.9TDI Tredline.

Nu vreau consum mic (5-6%), dar ma gandesc un maxim 8%.

1.4TSi il scot din ecuatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu mai multe persoane care au avut probleme cu cutia la 1.6 FSI. Cade destul de repede si se gaseste greu. A gasit dupa doua luni una, in Germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, va inlocui gratis pentru ca este defect de fabricatie recunoscut de catre producator, nu tine de garantie asta. Pentru mai multe informatii si pareri de la oameni patiti, read here.

Maxim 8% e greu sa scoti dintr-un benzinar, mai ales in oras, dar se poate inafara. Consumul dat de producator pentru 1.6FSi este de 7.6% mixt. Daca va merge preponderent extraurban si in week-end (dupa cum ai spus), atunci va fi putin sub 8. Comparatie cu un consum de 6.7% pe un 1.9TDi cu masina plina. In oras FSi-ul trece de 10%.

Dupa cate vad, tendinta este spre 1.6FSi, spune-i prietenului sa faca un test-drive sa se convinga

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte multi colegi de pe forum care si-au schimbat injectoarele gratis. Nu conteaza cati km are masina sau daca e in garantie sau nu.

Prietenul tau ar trebui sa se gandeasca foarte bine inainte de a cumpara un 1.6, eventual ma mearga cu asa ceva.

Daca vine vorba de prieteni, am un amic cu b6 BMP cu 150.000 km si nu a avut nicio problema.

Tot pe forum, daca vrei sa cauti o sa gasesti lista motoarelor la care cad injectoarele si se schimba gratis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Sper sa nu ma critici la ce am sa iti spun/intreb.Daca prietenul tau nu face km cu masina asa multi are rost sa schimbe loganul?

Un B6(nu stiu pretul la el)sa zicem ca e 9000 sh si sa isi vanda loganul care nu cred ca va obtine mai mult de 4000 pe el? De aici vine si o diferenta de 5000(ce mi-am imaginat eu)+inmatricularea+asigurarea+rovinieta.Cred ca nu are sa optina el niciodata un consum de max 8% cu un B6 la ~100 km.Sunt prea multi bani la mijloc pentru un rulaj anual atat de mic!Dupa mintea mea lasa loganu ca-i mai bun la rulajul care il are prietenul tau!

Cine stie cate kg are B6?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiaj, volant, turbina, injectoare, bujii, amortizoare... Toate, desi nu se schimba des, sunt consumanile la o masina.

Daca prietenul tau vrea consum mic si nu vrea 2.0 rdi (desi nu inteleg de ce...) sa-si ia 1.9.

Vechiul meu 1.9 avea mult peste 200.000de km facuti, si a avut o turbina schimbata odata si un ambreiaj + volant. Atat! Si nu consuma picatura de ulei intre revizii.

Dar... Nu saream niciodata de 10.000 intre revizii, nu-i dadeam "talpa" cand era rece, nu bagam decat motorina buna, nu fOloseam decat piese originale etc.

A, si nu scotea pic de fum...

Pe scurt, exista solutii infinit mai bune decat 1.6. Ala nu e decat o prostie care sare de 10 in Bucuresti, nu se misca, nu trage, nu ofera nimic.

Stiu pentru ca il are o colega pe un Golf vi ca al meu. Comparativ e o prostie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca acest topic va deveni in scurt timp unul de genul benzina vs motorina si va fi inchis cat de curand,dovada fiind afirmatia colegului de mai sus:solutii infinit mai bune :huh: ,am zis sa-mi dau si eu cu parerea ca posesor de FSI de 6 ani(tocmai ma facut 100.000 km).

Asa deci ,cand mi-am luat masina ,agentul de vanzari mi-a spus din prima ca daca nu fac peste 30.000 de km pe an ,nu merita diferenta de aproximativ 2000e fata de 1.9 tdi(100.000/6=16.666km pe an).Pe scurt,sunt foarte multumit de acest motor ,in 6 ani doar o bujie schimbata si o bobina de inductie,si asta-i farmecul FSI-irilor,turatii mari ca doar si pe S8 era un 4.2 FSi de 450cai,adica tot un motor aspirat. Totusi parca 102 cai cam putin,cuplu mai mic ,lucru care se va rasfringe atunci cand va trebui sa foloseasca clima pe timp de vara(va lua din puterea motorului).Despre consum,intr-adevar cred ca ia 10 in oras ,dar nu stiu pt. ca nu ma computer .Merge si cu 200km/h fara probleme la vreo 6000 rpm dar cui ii trebuie viteze asa ametitoare cand ai 2 copii .Asa ca eu recomand cu incredere 1.6 FSi.Si un lucru bun este ca are distributia pe lant,consumabile ieftine, etc.

L.E: consum de ulei ,asa daca tin neaparat sa fie la semn, vreo 300 ml la 15.000 km.

Benzina in primii ani doar Petrom 99+,OMV Carerra sau cum io mai zice acum, dar dupa ce am alimentat de la Mol cu 95 am ramas fidel acestui tip de benzina pentru ca motorul merge cel mai bine .

Modificat de TVS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi vorbesc din teoriile lor, care cred ca se aplica si in practica.

Eu o sa ma axez pe motor, nu pe caroserie. motorul fiind acelasi la ambele modele.

Eu am un passat b5,5 1.6 mpi 102 cp.

Masina cantareste 1300kg.

Consum in Bucuresti e 10, 11 pe vremea asta.

La drum intins consuma 6,5 la 110-120km/h

Este o masina poate grea pentru un motor cu atata traditie si atat de fiabil, care poate mananca mai mult combustibil decat fsi tsi tfsi etc, dar e atat de simplu cat si mecanicii reprofilati de pe dacii pot sa-ti ofere un sfat.

Acest motor il foloseste vw de 25 de ani pe masinile ei, e adevarat, e depasit de noile motoare dar pentru un rulaj mic e nemaipomenita.

Impozit mic ~65 lei

Rca ~360 lei

In plus mi se pare ideal pentru o familie, cum cauta prietenul tau, care nu se grabeste si nici nu intra in jocurile vitezomanilor.

Si atunci cand e turat in plaja de turatii 3000-4000 ince sa urneasca surprinzator caroseria, chiar se misca acceptabil.

Sa vorbim si de finetea cu care merge acest motor, fiind foarte silentios.

Nu ma exprima la diferenta disel vs benzina.

Pe scurt, personal sunt multumit de acest motor si tot ce implica el.

Modificat de ti3sto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleu, te rog nu, nici una din motorizari.

Eu am 1.9tdi cu 105 din fabrica. Pana am facut chip tuning am crezut ca innebunesc la fiecare depasire pe care abia o faceam. Trebuia turata foarte mult ca sa poti obtine ceva putere iar asta ducea la un consum crescut.

Din proprie experienta la o masina ca Passatul iti recomand minim 140cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa ma fac mai bine inteles.

Nu am zis niciodata ca 1.6 este un motor prost (MPI sau FSI). Dar este o tehnologie invechita care este depasita de alte motoare (adica TSI).

Atata timp cat pot obtine aceeasi putere, cuplu mai mare si consum mai mic din alt motor, de ce nu as apela la acela? N-ai cumpara azi un televizor pe tub de 50 de cm, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de unde ai scos-o asta ca 1.9 e mai ieftin decat 2.0. Toate motoarele diesel au probleme nu doar cele fabricate de VW. Nu mai arunca cu pietre in 2.0 tdi daca nu ai avut un asemenea motor. Din auzite sunt multe basme. 2.0 tdi cu probleme este BKP si BMR la care se schimba gratuit injectoarele.

Revenind la motoarele alea pe benzina, eu nu as opta pt un asemenea motor pe Passat, de fapt pe nicio masina nu as opta pt asemenea motor in conditiile in care exista tsi-ul. 1.6 e lesinat. Incarca-l, porneste clima.. si da o tura. Cum zicea colegul de mai sus, si 1.9 tdi e prea slab pt masa Passat-ului. Eu am un 2.0 si cateodata il consider prea mic pentru greutatea masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate daca as fi un nostalgic al acelor vremuri cand erau la moda tevelizoarele respective .

ai dreptate cu tsi. si eu as inlocui mpi-ul. dar momentan e ceea ce-mi permit si sunt multumit pentru drumurile ce nu depasesc 7-8000km/an.

trebuie facut un calcul foarte exact pentru ce este folosita masina si cum se foloseste. dupa asta piata ofera posibilitati diverse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut 1.6 FSI Passat, printre putinii, eu sunt cel mai in masura sa vorbesc ! Pentru un pustan de 18-19 ani, Passatul de 1.6 FSI va fi o dezamagire fiindca degeaba il turezi la maximum in acceleratii, tot vei fi depasit de 2.0 TDI. In general, motorul ofera satisfactii fonice superioare celor dinamice. Senzatia de acceleratie este totusi intensa, avand treptele scurte ex: a treia la 3000 rpm ai cam ~52 km/h. Avand treptele scurte, si implicit apropiate, vei ajunge sa rulezi frecvent cu a 5a si a 6a in oras, fara sa se simta gatuit. La schimbarea de viteza nu simti pierderi substantiale de cuplu la roata fiind apropiate treptele, insa si reversul medaliei, daca retrogradezi, simti doar sonorul crescand in intensitate, acceleratia nu prea. Un singur consum exterior ti-as putea oferi pe 450 de km, mers super economic, cu 100km/h pe cruise, si in rest totul calm : 5,5% Alt consum exterior la 120-130 autostrada si pe sosea tot cam asa, iese in jur de 7%.

Cumpara 1.6 FSI ! Tiptronic daca este, este extraordinar. 1.6 MPI sa iasa din discutie si diesel nici atat.

Are distributie pe lant ! Nu trebuie sa invadezi motorul la anumite intervale fiindca producatorul nu a montat un lant in loc de curea. Din principiul asta nu cumpar pe curea.

Este decizia omului, insa garantez pentru satisfactie la acest motor. Pentru orice alte detalii, sunt aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0FSI- nu doreste benzinar de 2.000cm3, din cauza consumului mare, si a altor factori.

1.6FSI- am auzit ca ii trebuie benzina buna, are performante mai bune ca 1.6MPI, consum mai bun, si marele avantaj 6trepte.

1.4TSI si 1.8TSI/2.0TSI - nu merita luate in discutie, deoarece nu este interesat deocamdata. (dar inca nu zic nu).

Deci in principal sunt interesat de aceste de motorizari (1.6MPI si 1.6FSI), cum se comporta, daca are cineva aceste modele si poate sa imi explice putin comportamentul lor (ce masini au avut inainte de acest model), as fi recunoscator. Poate o sa ziceti ca exista aceste motorizari si pe Octavia 2 insa nu se compara cu Passatul (care este mai greu) :)).

Multumesc.

Scorpyon

Salutare,

Pai daca face km putini, vreti masina la bani putini, km in bord reali putini nu aveti de ales decat un benzinar, crede-ma 2.0FSI este excelent, cu dotari excelente la pretul sau.

Ce m-ar face sa nu fii ales motorul asta ar fi fost 2.0TDI 4motion 170cai.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci as prefera sa nu mai vb de TDI-uri. Nu cred ca ar logic, sa isi cumpere un 2.0TDI, cand problemele lui sunt cunoscute chiar si de catre constructor. :)

In privinta 1.9TDI, este un motor ok, insa sunt si eu dezamagit, deoarece pana si un Golf 4 poate avea 131/150cp (euro 3). Si oricum nu face multi km pe an.

As dori sa discutam mai mult despre 1.6 respectiv 1.6FSI. Stiti cum este, nu se compara cu Loganul, chiar daca s-ar putea sa fie mai fiabil. Numai o viata ai, si macar sa te simti bine. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pe scurt despre 1.6:

- e un motor destul de vechi

- e un motor destul de simplu

- este unul dintre cele mai fiabile de la VW

- consuma multicel in oras (10 sau chiar mai mult in Bucuresti)

- cuplu destul de mic (cand pornesti clima se simte, nu mai zic cand ai de urcat ceva)

- foarte silentios la mers normal

- evacuarea are o nota sportiva sus in ture

- cutia e etajata foarte bine

Altceva ce-ar mai fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dintre astea trebuie sa alegi, clar 1.6FSI, e mai bun la toate capitolele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu la viteza autostrada motorul pe Logan, si in general motoarele mici cu 5 trepte merg foarte turate de la 130km/h. Iar cutia cu 6 trepte de la 1.6FSI mi se parea o rezolvare la acest lucru.

Inca ceva. Masina nu se va folosi prin Bucuresti, deci nu este vorba de consum foarte mare.

2.0FSI este cam mare si va avea un consum mare.

Si va multumesc tuturor ca va exprimati parerea aici. Chiar nu era nimic pe Google despre aceste motorizari, mai ales pe forumurile romanesti.

Modificat de Scorpyon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca consumul lui 2.0FSI fata de 1.6FSI este infim daca il exploatezi cum trebuie, chiar egal cu cel al lui 1.6MPI. Treapta 6 e mai mult pentru economie, daca nu stiai viteza maxima constructiva se atinge in treapta 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da stiam. Dar este mult mai relaxant sa conduci la viteza mare in treapta 6, decat a 5-a. Nu mai simti ca motorul se forteaza asa tare, si este asa turat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!