Jump to content

Probleme turbina (suierat in ture/pierdere putere)


djpingu
 Share

Postare recomandată

Haideti sa va povestesc ce-am patit recent.

Turbina mea suiera doar cand motorul era rece si dura pana cand ajungea apa pe la 70 grade dupa care disparea. Mai apucam sa o aud suierand dabia dupa 3500 de ture si doar cateodata, asta cu motorul cald evident.

Am observat ca in ultimele 6 luni am un consum exagerat de ulei, dar am dat vina pe ne-etanseitatea furtunaselor (pentru ca imi mai scapa pe ici pe colo) si pe piulita de la baia de ulei care mai scapa cate o picatura din cand in cand. A da, si ma mai gandeam ca fiind vara mergeam destul de turat cand aveam ocazia (la porniri bruste in 3000+ ture observam ceva fum alb in spate)

Acum cateva zile insa, nu mai scap de acest suierat si simt o lipsa considerabila de putere. E o senzatie de motor rece de care nu scap mergand cu ea. Suiera si sub 2000 de ture, si suiera mai rau daca accelerez cat de cat brusc ( nu talpa.. plecare de la semafor de ex)

Citind pe forum ce li s-au intamplat baietilor cu turbina, mie si frica sa o mai pornesc acuma. Mi-am facut programare la service sa-mi desfaca fizic turbina sa vedem ce-i acolo (probabil are joc axul din cate am citit cam asta ar fi problema..). O sa incerc si un log in mers.

Ce ar putea sa mai fie? Sunt sanse sa fie presiune prea mare in turbina si sa scap doar cu vag-com-ul si reglajul acesteia? Ar mai putea fi si altceva in fara de turbina? ( mi-ati da o veste buna avand in vedere cat costa una noua..)

Ah si am uitat sa va zic. In ultima saptamana mi-a intrat de vreo 4-5 ori in limp-mode si asta prin a 4a pe la 3000 de ture. Acum 2 saptamani am schimbat filtrele si se comporta masina impecabil, a tras mai bine ca niciodata (acuma sper sa nu fii fost ultima oara cand a tras asa..)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dute de urgenta la service pt ca eu anut trecut am avut aceleasi simptome cu turbina si la un moment dat la semafor motorul s-a turat singur(a intrat in autoaprindere) si de abea am mai reusit sa il opresc.si am constatat ca turbina era praf.am cumparat alta noua pt ca cea veche nu mai aveam ce face cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, nu face log in mers daca banui ca sunt probleme cu turbina - joc in ax. S/ar putea sa reusesti sa-i rupi axul....si s-a terminat joaca. Verifica-ti jocul in ax, si daca nu sunt probleme faci log-ul.

Suera sau fluiera - semn ca paletii atung carcasa.....

Deci, verifica-i jocul si dupa aia revenim cu ce ai de facut.

Pana atunci EVITA sa o mai turezi puternic....mergi linistit, doar pana la service.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

Vezi ca mare majoritate a service-urilor habar nu au cum sta treaba cu turbina . Singurul "doctor" sa zic asa care te poate ajuta

si sa fie si sigur ce anume trebuie facut este Cipos si ti-l recomand cu mare caldura . Aceleasi probleme le-am intampinat si eu cu limp mode , cu pierderi de ulei pe la furtunele care ies din turbo spre intercooler . Majoritatea asa zisilor mecanici la care am fost au avut un singur diagnostic , ghici care :)) schimbare tubina . Pana am dat de acest baiat care mi-a spus in 2 minute ce are . Era actuatorul turbinei , schimbat pe loc , foarte multumit de rezultat . Gasesti numarului de telefon in id-ul lui . Iti recomand sa il suni si sunt sigur ca o sa te ajute si ca o sa fii multumit calitativ + pret .

Insanatosire grabnica masinutei tale ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai mergeti cu motoarele subturate ,calamina depusa papă turbo,nu-l lăsați mult timp la relanty, nu da spriț cind motorul este rece,după drum lung nu-l opriți imediat,opriți dupa circa 30-40 sec.Vedeți ce motorină bagați.Tratament Metabond este indicat.

Am un Mondeo 2006 TDCI am primit sfaturile de mai sus de la un profesor in turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult bogdan, citisem pe forum de el dar am zic ca pana sa apelez la el sa incerc o verificare ca poate nu e turbina. o sa-l sun totusi sa-l intreb ce si cum, deci iti multumesc ptr telefon.

Legat de log, iti dai seama ca il faceam doar dupa ce verificam starea turbinei. am condus pana acum pana in 2000 sifara sa depasesc 60, accelerez incet ca sa diminuez suieratul cu pricina. Sunt programat la service dabia marti si nu o sa mai merg cu masina pana atunci.

am uitat sa va mai zic ca mai si dispare suieratul, asta dupa ce merg prima oara cu ea vreo 10 min, ajunge apala 90 si merge fara suierat(asta panain 2000 de ture) dar dupa un anumit timp isi revine. cei drept daca opresc si pornesc motorul cat e cald, tinde sa-si revina. Vreo alta parere? Va multumesc de raspunsuri

Modificat de djpingu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa faci cumva sa ajungi sa te si intalnesti cu el sa te poata ajuta cu un sfat sau sa ti-o repare chiar el , pe mine unul nu m-a mai lasat sa plec cu masina pana nu a rezolvat-o :)) .Daca ai un suierat spre metalic , sigur ai joc destul de mare in ax si lovesc paletii in carcasa cum spunea si un coleg mai sus .... eu sper sa nu fie chiar asa rau ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e deloc metalic, suna a fluierat mai degraba si e destul de lin. Ca si cum ar scapa aer pe undeva. O sa-l sun sa vad ce-mi zice si el.. mersi inca o data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne spui si noua rezolvarea dupa ce gasesti problema si o remediezi ....ca sunt multi care trec prin asta si orice problema rezolvata si povestita este bine venita pentru cei care rasfoiesc acest forum in cautare de solutii.

Pai in cazul asta , dai scutul jos daca ai , te bagi sub masina si asculti pe unde pierde presiunea . In cele mai multe cazuri furtunele care pleaca de la turbina spre intercooler sunt cu urechi si prinse in coliere de tip oring care cu timpul se uzeaza si scapa presiune pe langa ele . Normal daca pierzi presiune pe acolo ar trebui sa vezi mici pete de ulei . Daca tot faci operatiunea asta ai putea sa verifici la mana si ciuperca de langa turbina (actuatorul de presiune) sa vezi daca iti culiseaza sau daca este blocat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am scut la masina pentru ca atunci cand am luat-o si am vrut sa-l dau jos s-a crapat pur si simplu, si am tot asteptat sa-mi iau unul metalic in locul celui de plastic.

Mi-am spart baia de ulei anul trecut intr-o bordura, si de la impact iesise un furtunas (cred ca de la intercooler) dar atunci suiera altfel si se auzea mai mult dupa ce luam piciorul de pe acceleratie. Si atunci aveam pierdere mare de putere, dar s-a putut rezolva usor inlocuind clema respectiva si fixand furtunul f bine.

E ciudat pentru ca mie la rece imi suiera TOT timpul, adica la fiecare pornire dimineata suiera pentru cateva minute, dar ce-i drept nu la turatii mici doar ce trecea de 1800 daca nu ma insel.

Modificat de djpingu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si scotea fum negru, daca era vreun furtun de admisie deconectat.

E foarte greu sa ne dam cu parerea, daca nu auzim motorul,,,,,,din pacate. Daca era doar o pierdere de putere, puteam sa ne gandim la un furtunas de vacuum ciupit, scos, N18 sau N75 cu probleme. Se adauga limp-urile..... sa zicem, daca cand apare si consumul exagerat de ulei (cam cat ?), atunci ma gandesc la lagare uzate la turbina - banuiesc ca stai bine cu compresia si nu scapa pe la segmenti.

Daca nu ai joc in ax, e posibil sa scapi doar cu o curatare a turbinei.

Avand in vedere ca a intrat in limp, ce eroare a stocat ? Positive deviation ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-as inregistra dar nu vreau sa o mai pornesc decat maine daca reusesc sa ma programez undeva la service, daca nu ramane marti ( ma duc la reprezentanta pentru demontare + constatare). Nu scoate deloc fum negru, cel mai probabil doar fum alb dar scoate ( sau scotea) la accelerari bruste ( deci in in ultimele zile nu am observat deloc fum).

Consumu de ulei era cam mare, cantitativ vreo 500 ml/5000 km cam asa. Schimburile le-am facut mereu regulat la fel si completarile, 5w40 Castrol Turbo Diesel.

Erorile de limp nu le-am verificat, o sa fac testul tot la service si o sa le comunic si aici. Sper doar sa reusesc cu o curatare pentru ca s-a nimerit problema asta foarte prost, pentru ca tocmai mi-am achizitionat 4 anvelope Michelin 205/55/r16 noi si m-au curatat de bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, lasa-l asa.....macar sa nu fie de schimbat turbina. Consumul e mare, dar nu exagerat.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ziceti baieti, sa ma incumet sa o pornesc si sa ma duc cu ea la service? Sau sa o tractez?

In afara de suieratul cu pricina si lipsa de putere n-a dat alte semne. Nivelul de ulei este in regula in ultimele zile n-a mai papat nici un pic ( mergand cu ea pana in 2000)

Cat m-ar costa tractarea in Bucuresti? Stie cineva? Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre 150 lei si 300 lei....in functie de cine dai. Nu ai pe nimeni sa te ajute si sa te duci remorcat ?

sa o pornesti sau nu, e alegerea ta..... e posibil sa nu ai probleme.... dar banii sunt ai tai, deci tu decizi.

Daca nu ai ajuns acasa cu nor de fum alb-albastru in spatele tau, inseamna ca inca nu a cedat de tot.....dar vezi ca e un coleg caruia acum cateva zile i-a cedat turbina si a facut pagube si la motor.....fara alte simptome inainte.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cu ea tractata si m-a costat 120 de ron. Am incercat sa merg cu masina da facea prea urat si subturata si am zis sa nu ma risc.

Turbina a fost reconstituita aproape integral + pompa de vacuum care era dusa ( nu mai tinea presiunea). (900 ron reconstituire + 200 pompa de vacuum).

Turbina veche avea joc mare la ax, geometria era practic blocata ( nu se mai misca deloc).

Timp de lucru 4 ore cu tot cu demontat + montat. Sunt foarte multumit de rezultat avand in vedere ca m-a costat si mai putin decat ma asteptam, o turbina noua fiind in jur de 2000 de ron.

Numai de bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine ca nu te-ai riscat sa mergi cu ea, daca aveam joc mare in ax. Multi km fara probleme, de acum inainte !

P.S. - acum poti sa-ti faci linistit, log in mers....

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur sa aflu ca ai rezolvat :D .... multi km inainte pana la pensionare :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna baieti. De curand sant posesorul unui passat combi din 2002 1,9TDI 1001cp pe care lam luat avariat in fata partea dreapta si de care mam apucat sa il repar, dar am dat de o problema mai nasoala si anume ca am gasit prea mult ulei pe circuitul de admisie in special in interculer, unde cand lam spalat am gasit si niste bucati mici de metal mai exact de aluminiu ce-a ce ma determinat sa arunc o privire la turbo unde am observat paletii de la admisie tociti semn ca ar fi prins ceva (posibil ca motorul cum a fost pornit dupa accident ca fii aspirat bucati din carcasa de filtru de aier care este sparta) . Am dat turbina jos si am desfacuto .Am observat ca si paletii de la evacuare au fost cam tociti (tociti bine) si ca pierdea mult ulei si pe la bucse, axul avea joc cam mare dar nu este stramb vazand. Am comandat un chit turbo (paleti admisie si evacuare, ax, bucse cu tot cu segmenti) de pe net cu 600 lei.

Puteti sa imi ziceti si mie daca ati mai schimbat careva chitul la turbo daca este OK sau o investitie pierduta!!!!!! nu ca ar fi o investitie mare dar totusi !!!

Si o a doua problema ar fi credeti ca au patit ceva supapele sau vr. piston din cauza ca ar fiii aspirat bucatele mici din paletide la turbo sau plastic de la carcasa filtrului ???

Va multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca au aspirat ceva resturi....cel mai bine e sa dai jos chiulasa. Poate ai noroc si nu s-a stricat nimic....si nu ar fi pacat sa strici tu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...Am si eu o problema..Ieri cand sa ies din parcare am observat ca masina nu mai tragea deloc..adica nu imi mai intra turbina...Culmea este ca ,cu o seara inainte masina nu avea nimik si mergea perfect...Acum am tot pornito sa vad care sunt simptomele si tot la fel...O turez nu intra turbina si scoate fum alb...Ajutatima va rog....Am un Vw passat 2003 131hp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O scanare sa vezi ce erori apar, asa e cam greu sa-ti dau cu parerea, verifca furtunele de la vacum sa nu fii sarit vreunul sa sa nu fie spart, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca intervin, nu vreau sa te sperii dar fumul alb poate sa fie si din cauza consumului de ulei, ulei care poate sa fie aspirat in cilindri si de la turbo, sa nu iti fie blocata turbina sau sa aibe joc in bucse (care pot fii chear sparte asa cum am patit eu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca poate sa fie. Cel mai bine, scoti furtunul de admisie a aerului in turbina si verifica jocul care il ai in ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de informatii...o sa caut..dar eu am mai avut acum 1 saptamana o problema cu un furtun..din cat am inteles eu cel de la intercular ce intra in turbina..era spart si scotea o groaza de fum dar negru....Eu sper sa nu se fi dus turbina dar e tare ciudat ca sa intamplat brusc ,nu cand mergeam sau ceva...doar am pornito si am obsservat ca nu mai trage deloc...Va multumesc de ajutor si mai astept informatii daka aveti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!