Jump to content

Este Octavia 2 RS o masina de familie...?


j.d
 Share

Postare recomandată

Pe hartie pare combinatia ideala pentru cineva care cauta o masina de familie (adica eu, tatic de 9 luni)...un motor destul de puternic (to keep the daddy happy) si un portbagaj enorm (to keep the mommy happy). Reteta ideala asadar pentru tot ceea ce cautam...dar acum, dupa doua saptamani de cand am luat-o parca nu mai sunt chiar atat de sigur ca masina este intr-adevar atat de ideala cum parea pe hartie...

Este confortabila?

Desi prima data cand am mers cu ea inainte sa o cumpar de la Weltauto, masina mi s-a parut a fi una surprinzator de confortabila pentru o masina cu "valente" sportive si cu jante pe 18", dupa cateva sute de km am constatat totusi ca nu e chiar asa...cu toate ca masina nu prea simte cand trece peste un speedbump, reuseste cumva sa gaseasca denivelari constante in drum cu toate ca soseaua la prima vedere pare a fi destul de dreapta. Nu prea exista multe momente mai lungi de 3 secunde in care sa mergi si sa nu simti imperfectiunile drumului. Practic, masina danseaza subtil dar constant. Desi in oras nu e un lucru deranjant la drum intins este usor obositor. Deci nu e chiar atat de confortabila pana la urma.

Este sigura?

Din punct de vedere al sigurantei da. Are airbagurile cortina si ESP.

Din punct de vedere al sentimentului de siguranta insa, e o alta poveste...daca stau sa ma gandesc, in masina anterioara, sotia si copilul stateau linistiti pe bancheta din spate si nimic si nimeni nu-i putea scoate din atmosfera aceea plictisitoare dar confortabila, linistitoare si destul de silentioasa...era practic un mediu exact ca o melodie a lui Michael Bolton. In Octavia in schimb...muzica se schimba, iar "when a man loves a woman" se transforma brusc dar constant intr-un concert heavy metal, si asta chiar si cand mergi cu 40 la ora. Vorbim aici strict de perceptia pasagerului care in spate este intr-un loc usor intunecat din cauza geamurilor usor fumurii si a plafonului negru. Dupa care avem suspensia relativ sport, zgomotul evacuarii si notiunea ca masina poate oricand sa rastoarne biberoanele copilului daca tati se everveaza si apasa usor pedala. Cu toate ca acest lucru nu s-a intamplat si nu nici nu se va intampla vreodata fiind un sofer destul de responsabil si cu capul pe umeri, repet, ca si perceptie nu contribuie in sensul bun la nivelul de siguranta al pasagerului.

Asadar, probabil ca e sigura din punct de vedere tehnic, dar ca si mediu de calatorie nu e chiar mediul ideal pentru o mamica si un bebelus pe bancheta din spate.

Este zgomotoasa?

Din fata de la sofer, esapamentul se aude foarte frumos cand masina este pe 3000 de ture, in rest fiind foarte aproapiat de o masina normala. In schimb pe locurile din spate surpinzator esapamentul este destul de zgomotos cam tot timpul...nu stiu cauza, dar pot doar sa imi imaginez ca eu, ca sofer nu am sesizat acest lucru (poate tocmai ca fiind la volan atentia mea este distribuita in foarte multe locuri), dar sotia care sta in spate cu cel mic a avut destul de multe obiectii de adus masinii la acest capitol. In afara orasului cel putin, pentru a putea purta o conversatie cu sotia care sta fix in spatele meu trebuie sa merg in treapta a sasea cu maxim 90 de km/h. Peste viteza asta. esapamentul incepe sa iti faca simtita prezenta, acompaniat de zgomotul chederelor/oglinzilor si alte probleme de Octavia, iar iau eu trebuie sa imi ridic vocea pentru a ma face auzit. Deci nu e chiar cea mai silentioasa masina din lume.

Este discreta?

E albastra si declanseaza alarma vecinului in fiecare dimineata la prima pornire. Deci nu.

Este rapida?

Nu chiar. Daca mergi cu familia dupa tine (aproape tot timpul in cazul meu), tocmai am stabilit mai sus ca trebuie sa mergi cu maxim 90km/h. Deci nu vei ajunge la destinatie mai repede decat cu o masina normala, ba din contra.

Este economica?

LOL

Masina stiam ca are obieciurile unei vedete pop-rock in ascensiune, dar nu ma deranjeaza prea tare. Nu ma dau banii afara din casa dar am o situatie destul de buna cat sa imi permit un consum de 17L/100km pret de 10.000km in regim urban, si 5000km extraurban, media mea anuala de 10 ani incoace.

Ca si rookie "petrol head", masina imi place la nebunie desi masivitatea ei se simte daca vorbim de un mers sportiv. Un sacrificiu minor, m-am gandit eu, in conditiile in care voi putea satisface si nebuniile mele si necesitatile familiei in acelasi timp, insa dupa cum am punctat si mai sus...aparent nu le poate impaca pe toate.

Si atunci stau si ma intreb...chiar este Octavia 2 RS o masina de familie...? Asta mai ales in conditiile in care foarte putinii posesori de RS pe care eu ii stiu (nu personal) nu au nici o treaba cu notiunea de familie (in sensul clasic). Practic dilema mea este...ori sunt eu mult prea carcotas (si ma astept la mult prea multe pentru bani prea putini in esenta), ori chiar Octavia 2 RS, desi pe hartie pare a fi masina ideala pentru tanarul tatic/familist cu varsta intre 27-35 de ani, in realitate este doar o masina care ofera multe insa nimic bun in acelasi timp...? Sau altfel spus, in realitate ce parere au posesorii de RS despre acesta masina in comparatie cu necesitatile tipice ale unei tinere familii?

Modificat de j.d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mai mult confort schimba jantele de 18 cu unele pe 17 sau chiar 16. Vei simti sigur diferenta. Eu am jante de 17 pt vara si abia astept iarna ca sa le pot monta pe cele de 16. Daca nici asa nu esti multumit renunta la masina, ia altceva, confortul familiei si nervii tai sunt mai importanti decat banii, dar fii mai atent la confort decat la performante. Oricum o masina sport nu o poti folosi la adevarata valoare in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Legat de teava de esapament zgomotoasa sunt un pic mirat, dar subscriu in acelasi timp. Am in familie o masina Seat Toledo model mai vechi, dar cu toba sport spate. Ai observat tu bine, aceste tobe din cauza portbagajului mare care aplifica acel tip de sunet, se aud mult mai tare in spate decat pe scaunele fata.

Ce iti pot recomanda? Ori iti iei un RS TDI de 170 CP, dar probabil consideri ca nu este un RS adevarat (sunt de acord) ori iti iei un 1.8TSI sau eventual 1.4TSI , motorizari care mai merg cat de cat bine cu octavia sunt foarte silentioase. Cel putin 1.4TSI este supersilentios desi sunt foarte carcotas in cea ce priveste silentiozitatea unei masini. Toate aceste motorizari au cutii de viteze de 6 trapte, si numai la peste 4500 rpm devin mai putin zgomotoase dar nici atunci nimic suparator. (viteze peste 180 km/h in vit 6-ea)

Legat de cauciucuri eu nu as umbla cu Octavia nici macar cu unele de 17 sa nu mai vorbim de cele de 18. Odata am testat octavia cu roti de 17 si am zis : masina asta are suspensie sau are trenul de rulare sudat la punct fix pe caroserie, asa de rigida mi s-a parut cu ea masina. Cum zici tu, nu puteam sa merg 3 metri sa nu ma zglantane masina (efectiv ini cadeau ochelarii de pe nas :icon_bounce: ) Daca am avea drumuri ca in Germania sau Elvetia....alta treaba....numai bine

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un review fara prea mari cuvinte, dar mi-a placut tare mult modul sincer de exprimare si cum ai descris masina ta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune roti de 16 sau 17". Ideal ar fi de 16", dar sa zicem ca 17" pot fi un compromis bunicel in cazul unui RS. Izoleaza fonic porbagajul si spatiul de sub bancheta spate si ai scapat de zgomotul deranjant pt copil. Sa nu iei lucrurile astea ca pe o improvizatie, pt ca sunt lucruri stiute ca fiind necesare la octavia. Sub bancheta spate, daca ridici mocheta o sa constati ca e tabla goala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excelent post! :)

Pana de curand am cochetet si eu cu ideea unui RS combi, pt. familie, deh. Nu mi-a placut, nu e nici cal nici magar (a se citi: nici masina sport nici de familie). Am luat Passat combi TDI, mai ales ca e mai comfortabil si mult mai silentios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca masina sport GTI-ul sta putin mai bine pe sosea, arata mult mai bine si costa la fel.

Ca masina de familie un Passat, Superb sau chiar Octavia TDI sunt la fel de mari dar mult mai comfortabile.

Daca pui jante pe 16 pe RS ii pierzi stabilitatea in curbe si atunci de ce ai mai luat RS?

Cel mai probabil va trebui schimbata mentalitatea soferului si va trebui sa se obisnuiasca cu un 2.0 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca eu ma incadrez perfect conditiilor spuse de tine.

Ca posesor de RS si de copil mic :) pot spune ca pe mine/noi nu ne deranjeaza nimic la masina - dimpotriva.

Sotia nu s-a plans niciodata de zgomot in spate iar fata de 11 luni doarme tun in masina. Pot spune ca e chiar silentioasa - depinde acum si cu ce aveai inainte ca termen de comparatie. E logic ca evacuarea unui 2.0T sa fie mai zgomotos decat un 1.4 aspirat.

A mea are jante 17 dar si arcuri sport Eibach.

E mai rigida decat una normala dar nu cu mult in rest e mult mai stabila si se aseaza minunat pe drum si la frane.

Consumul e ff decent - mai ales cand merg cu familia nu sare de 7% in exterior. Dc ti se pare ca nu trage suficient poti incerca un soft de calitate si ai sa vezi ca se transforma brusc in prea multa putere pt ce ai nevoie.

Este o parere personala - poate nu sunt eu f pretentios dar masina asta chiar acopera toate necesitatile mele/noastre ca masina sport si de familie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu sunt posesor de RS, eram gata sa semnez pentru o Octavia 3 RS TDI DSG Break albastru race.Motivul pentru care nu am facut-o este legat strict de faptul ca inca nu am familie, desi sunt ca si insurat :)). Cred ca asta era adevarata masina "de familie" cu valente sportive.De consum nu ne putem lua la un 2.0 TFSI/TSI pentru ca oricine alege o motorizare ca asta nu se uita la consum.....vrei consum? alegi o motorizare mai mica sau un TDI (desi un 1.4 benzina in Bucuresti consuma tot cat un 2.0 tdi si anume 12-13 nu cred ca ma poate corecta cineva aici, doar vreo babutza care nu a depasit media de 60 km/h). Evacuarea se aude mai tare pe locurile din spate si la mine, insa toti cei care au stat acolo au avut numai cuvinte de lauda, cu toate ca la un drum lung poate deveni obositoare....Ce bine ca nu conduc din spate!! :)) Mie personal imi place sunetul motorului, al evacuarii, DE! asta inseamna masina sport...Suspensia stiu ca e mai rigida decat la un golf/octavia standard, deci nu cred ca te poti plange de lucrul asta mai ales in combinatie cu jantele de 18".Avand in vedere ca spui ca mergi responsabil mai ales ca ai familie, o medie de 17% mi se pare enorma mai ales in combinatie cu un consum extraurban, eu merg 90% in oras si consumul in Bucuresti in regim de exploatare normala este de maxim 13%.

Parerea mea subiectiva este ca ori termenul de "familie" reprezinta altceva pentru tine si atunci un touareg tdi si-ar face mult mai bine treaba la aceleasi cheltuieli (pentru ca stiai ce ofera un 2.0 tfsi, respectiv un RS dinainte sa o achizitionezi) ori te-ai plictisit de masina :)

Drive safe!

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca ai vrut sa te inscrii pe lista de asteptare pt octavia 3 ?? Sau prin Bucuresti a aparut deja? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizavi de consum, si eu scoteam 16-17% in oras, iar acum am scazut spre 12-13%. La mine secretul a fost sa nu mai ies in trafic la ore nepotrivite, cum ar fi intervalul 17:30-19:30, in care strazile (chiar si shortcut-urile) sunt inundate cu masini.

Ca si masina de familie, nici eu nu o consider potrivita, intrucat notiunea de familie e in stransa legatura cu cea de confort.

De asemenea, pot confirma si eu ca schimbarea rotilor cu unele de 16" (am 17" vara si 16" iarna; deh, frigul are efecte neplacute :D ) au adus un plus semnificativ de confort, in detrimentul stabilitatii. A nu se intelege ca primul sant e al tau, dar trebuie sa iti reduci nivelul asteptarilor.

Ca si voi, acum incep sa gandesc din prisma viitorului familist si daca as putea da timpul inapoi, as lua mai intai o masina confortabila si de abia apoi mi-as satisface poftele de "reisar". :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ai facut alegerea corecta,la cate plangeri ai...vrei si puterea pt tine si confortul pt cei din spate.dar nu ai cum sa le imbini intr-o masina sport,sau ma rog...ca rs-ul.

Aveai nevoie de un 2.0 tdi dsg combi

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PTDA ....cred ca octavia 3 ii spune? sau ma rog....2 cu facelift....aceea noua cu faruri prelungite pe aripa.....:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ai facut alegerea corecta...

Si eu sunt de aceeasi parere. RS-ul scutura rau de tot, nu cred ca e potrivita pentru un copil mic sau pentru un confort cat de cat (dupa un drum de ~500km sotia mi s-a plans de dureri de spate in zona lombara; cu siguranta ca a fost de la atata scuturat).

Daca esti un "true petrolhead" cred ca motorul 1.8 TSi ti s-ar potrivi de minune dar cu o suspensie normala (nu PDG dar nici sport). Are resurse si ofera in opinia mea satisfactii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Oricum o masina sport nu o poti folosi la adevarata valoare in Romania.

ai perfecta dreptate.

eu unul nu inteleg un lucru: cum naiba se impaca sportivitatea cu "combi" ! e ca nuca in perete.

iar in cazul lui j.d. cred ca trebuie schimbata mentalitatea. trebuie sa te gandesti ca masina are oarecare veleitati sport.

printre astea se numara si zgomotul: e frumos, e placut, e facut ca esapamentul sa intre in rezonanta cu caroseria si sa se auda placut pentru sofer nu si pentru ceilalti din spate. nu e o masina gandita pt confort cu jante de 18 si suspensii sport. NU e deloc o masina de familie si nici nu o sa reuseasca sa fie. ia apuca-te sa-i pui jante de 16 si sa o antifonezi sub bancheta din spate si nu ai obtinut nimic. am mers cu o asa masina si pentru ca poate sunt putin pretentios nici macar sport nu pot sa spun ca este, dar are vointa.

si eu cand am cumparat masina am fost pus in exact aceiasi situatie ca si tine. am ales o masina mare,spatioasa, silentioasa, confortabila si sigura. iar pentru "joaca" o sa ma gandesc probabil la o achizitie, in viitor, sa fiu putin egoist si masina ideala de care as avea poate nevoie ar fi probabil un gti sau r20 g6 sau scirocco, si sigur in 2 usi; insa "e multe parale"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Quino:"eu unul nu inteleg un lucru: cum naiba se impaca sportivitatea cu "combi" ! e ca nuca in perete."

Pai daca am sta un pic sa ne gandim ca unii au familie si au nevoie de spatiu dar in acelasi timp isi doresc o masina sportiva si economica(TDI)....o octavia RS kombi e super ok.... perfromante apropiate unui motor de 3 litri (vezi specificatiile tehnice si performantele pe un site specializat) combinate cu un look sportiv (spoilere, jante, culoare, scaune sport...etc..)

Sa nu uitam ca exista supercaruri "kombi" -vezi RS4 avant, RS6 avant, M5 touring, C, E 63 AMG T model si multe altele....

Iar daca asta ti se pare ciudat, ce sa mai zici de suvuri cu valente sportive..extreme (greutate peste 2 tone).(BMW X5 M X6M, Cayenne Turbo, Q7 V12 TDI, Touareg W12, V10 TDI) sau poate chiar pickup (Dodge RAM SRT (motor de Viper V10 8000 cmc )

Exista un gen de masina care ne caracterizeaza pe fiecare, si impaca gusturile celor mai exigenti critici, bineinteles...dupa buget :)

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@corad0 "(desi un 1.4 benzina in Bucuresti consuma tot cat un 2.0 tdi si anume 12-13 nu cred ca ma poate corecta cineva aici, doar vreo babutza care nu a depasit media de 60 km/h)."

Nu cred ca cineva poate obtine media orara in Bucuresti de 60 km/h si apoi sa traiasca sa povesteasca. :sick:

Si apoi cu cat media orara e mai mare (dar in limitele legale) cu cat consumul e mai mic. Verifica in calc de bord si te va lamuri el... :Computer:

FYI :

Eu la 2.0 TDI/170 cai pe Superb am media de 7.5 -8 l/100 si vede 4500 Rpm in fiecare zi.

La 1.2 TSI/105 pe Polo medie e 8-8.5 l/100.

Legat de supercaruri daca Audi RS4 e supercar atunci Audi R8, Bugatti, Murcielago, Pagani Zonda, Mclaren, ce sunt? Ozenee?

Hai sa privim imaginea in asamblu.

Supercar e o masina just for fun/show off cu pretentii ultra-sportive peste ce se ofera in serie mare (cum face Audi/BMW/Porsche) de principiu cu motor central si transmisie spate sau integrala.

Din punctul meu de vedere Quino are dreptate aici :beerchug:. Ori cari carucioare si canapele in portbagaj ori accelerezi in 3 sec pana la suta si iei virajele de-a latul. :Driver:

Nu poti fi si cal si magar

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general cei care au luat un RS au stiut ce fac. Nu e o masina care sa o iei sa ajungi din A in B la rece vara si la cad iarna.

Cei care au luat masina asta au luat-o din pasiune, fara sa isi puna problema de 2-3 l % in + la consum dar care se bucura cand vad in consum decent si nu pentru ca au facut economie de cativa litrii ci pentru ca au vazut ca se poate. Au luat-o pentru interiorul si exteriorul deosebit(de frumos) si pt ca vroiau un sedan si nu un (hot)hatch

Daca te gasesti in cazul in care sa faci alegere intre un RS sau un passat/jetta/octavia/toledo/a4/superb.eventual si TDI.....etc atunci e clar ca nu stii ce vrei si ca ai gresit grav cand ai bagat in ecuatie RS-ul, cand era clar ca nu avea ce cauta acolo.

Nu iei o masina de 200cp mergand pe ideea ca e rapida si ajungi mai repede la destinatie :))) super tare asta, de asemeni dc vrei o masina discreta iar nu ai ales ce trebuie. Cred ca trebuie investigata si alarma vecinului - ca e setata prea sensibil :))

As vrea sa vad si parerile posesorilor de RS avand in vedere ca cei care au TDI-MPI au ales modelele astea din anumite motive.

Cand voi schimba RS-ul urmatoarea masina va fi tot RS(modelul FL cu DSG) si tot pentru familie

SI RS4 si RS6 pot fi si supercar si daily driver. Eu stiu vreo 2 care se joaca cu R8, Murcielago etc

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumurile indicate nu spun ca nu sunt reale..ca si eu am avut 520 d automat de 177 d cai si consuma 9-10, dar si laguna 2.2 dci care consuma 13....deci....nu e o regula vorbeam la modul general....eu nu stiu posesor de logan pe benzina in Bucuresti care sa scoata medie sub 10, sa nu mai vorbim vara cu clima ...etc......cred ca ai inteles ce am vrut sa spun.....dar despre RS4, RS6, M5, E63 AMG nu stiu ce sa zic.....ele nu pot fii catalogate drept supercar? Au pret de supercar, performante de supercar....doar ca pe langa toate astea.....incap si bagajele de la supermarket in portbagaj alaturi de 5 pasageri ;) Cele enumerate de tine (Veyron, Zonda, Mclaren) sunt tot supercaruri, doar ca exotice, cu preturi aberante....si da sunt doar de show, de mers pe circuit...de colectie etc.... :)

sry de offtopic!

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe...:) Ma simt obligat sa clarific un aspect: tot ce am scris in primul post nu sunt plangeri, sunt mai repede constatari, multe si exagerate de dragul povestirii. :) Am pornit acest topic in ideea de a afla in mod deosebit cum se impaca posesorii de RS si de copii (cum foarte frumos s-a exprimat colegul Saibot) cu aceasta masina, si daca se poate numi o masina de familie in adevaratul sens.

Nimic din ce este in primul post nu este atat de deranajant la masina incat sa consider ca am facut o alegere gresita. Recunosc ca nu a fost POATE cea mai rationala alegere pentru o masina de familie, dar, de multe ori, cele mai bune alegeri in viata sunt cele facute in dorinta momentului. Iar eu, cum am o oarecare pasiune pentru automobile (pe care sotia mea am norocul sa o accepte si sa o inteleaga, cu toate ca nu o impartaseste), pur si simplu nu am putut sa imi cumpar inca o alta masina plictisitoare si lipsita de identitate. Am vrut altceva.

Asadar, am ales masina pentru ca este altfel in primul rand, ca este mare si indeplineste la prima vedere toate cerintele unui tanar familist, pentru motor si pentru ca este albastra. Nu am luat-o in schimb pentru jantele de 18" si nici pentru zgomotul esapamentului oricat de frumos ar fi el. Asadar, masina va fi insonorizata la nivel de podea si portbagaj (am cateva cutii de Dynamat ramase de la masina anterioara), iar pentru iarna voi cumpara niste jante de 16", si fiindca iarna nu ma voi grabi nicaieri, ma gandeam sa-i schimb si amotizoarele cu unele normale (nu stiu deocamdata daca se poate din punct de vedere tehnic), urmand ca pentru sezonul cald sa revin la amortizoarele stock si sa renunt la jantele de 18" in favoarea unora pe 17". Un lucru e clar, soferul din mine iubeste prea mult acest motor, tocmai din acest motiv nu ma voi lasa pana nu voi aduce Octavia mea la stadiul de masina de familie din orice punct de vedere. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unul nu inteleg un lucru: cum naiba se impaca sportivitatea cu "combi" ! e ca nuca in perete.

fraieri nemti astia :http://www.autobild....s-6-528801.html, chiar daca e un articol de vreo 3 ani, spune cam tot si asta la o simpla cautare pe goagle care este.

j.d@... nu cred ca e o alegere tocmai potrivita... eu am copil si stiu ca atunci cand este in masina trebuie sa conduc ca si cum ar fi un carton cu oua pe bancheta din spate... si in cazul asta... nu vad justificarea diferentei de pret achizitie/intretinere/consum fata de o "normal" plus ca pierzi mult din comfort dupa cum chiar tu spui din cauza jantelor, suspensiei rigide plus zgomotul ..., castigi in schimb la imagine

in rest, mai scapi tu de gandurile alea cand esti singur in masini.... :Driver: si cred ca o sa ti se para alegerea potrivita, chiar daca extazul o sa tina putin, soselele din romania sunt scurte si rare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca mai bine ti se potriveste un Superb 2.0 tsi DSG Ambition care vine cu jante de 16" la ce ai tu nevoie. E mai mare, mai silentioasa si mai confortabila. Acceleratia este 7.8 in loc de 7.3 deci neglijabil...

Si mai mult, Superbul e mai ieftin costand 25233 EUR fata de 26410 EUR la Octavia.

Si eu am fost in situatia ta si am ales Superb TDI de 170 in dauna Octaviei RS TDI care era mai scumpa (Octavia rs 25104 EUR fata de 23252 EUR Superb).

Eu am ales TDI ptr drumuri lungi pe autostrada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ j.d.: da, poate ca ar trebui sa incerci si jantele de 17", poate chiar cu un balon putin mai mare (un 50 ??); si poate ca o mica revizuire a modului de umflare a anvelopelor nu ar strica. Eu pe O2 (1.6 FSI) am 225/45/17. La fel, si eu am observat ca sunt destul de rigide daca le umflu la valorile date de ei (pe clapeta de la rezervor). De aceea am optat sa le las cu 0.1 bari mai putin fata de ceea ce este indicat, si am constatat ca zdruncinaturile alea au disparut, nu mai simt orice ac/gandac/omida peste care trec. Cu doar 0.1 mai putin nici nu se tocesc (mai) altfel cauciucurile, nici consumul nu este afectat ... ma gandesc apoi ca si cu un balon putin mai mare, 50 in loc de 45de exemplu (cum am spus la inceputul postului), s-ar simti inca o schimbare in bine pt comfort, in acelasi timp cred ca nici stabilitatea n-ar fi afectata intr-o masura asa de mare. Sunt niste pareri ... daca sunt sau nu bune/pertinente, nu stiu ... Oricum, jante de 16" la RS par aiurea, pt mine ...

In ceea ce priveste schimbarea masinilor deja achizitionate ... ce bine ar fi daca am avea bani sa le schimbam asa, ori de cate ori ne "rasare" cate o idee "geniala" ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!