Jump to content

Recomandare stil de conducere - TIPTRONIC


altfel
 Share

Postare recomandată

Sunt interesat (poate mai sunt si altii) de o recomandare din partea celor care sunt mai vechi "cunoscatori" ai cutiilor TIPTRONIC. Este bine sa lasi o astfel de cutie sa functioneze Full Automat sau sa o folosesti in modul Semi-Manual.

Am auzit tot felul de opinii, ca este bine sa o lasi numai pe Full Automat ca asa a fost ea proiectata sa functioneze in functie de anumiti parametrii presiune/turatie motor/viteza de deplasare/sarcina/apasare pedala/etc. si ca daca o folosesti pe semi-manual risti sa o strici. Alte opinii erau in favoarea optiunii semi-manual ca nu are de ce sa se strice atata timp cat o folosesti corect si ca nu poti sa schimbi vitezele cand vrei si cum vrei pentru ca nu te lasa sa faci aceste lucruri. Recunosc ca majoritatea opiniilor erau in favoarea modului Full-Automat.

Personal cred ca din moment ce "neamtul" a gandit si proiectat o astfel de cutie prin care ti se da posibilitatea sa alegi intre doua optiuni/stiluri si daca folosesti a doua optiune in mod corect cu schimbatul treptelor de viteza la turatiile/viteza/etc corect nu prea are ce sa se intample. Pe lana acest lucru ma gandesc si la faptul ca cei de la VAG nu ar fi acceptat sa monteze pe masinile lor cutii de viteza care nu ar fi avut un nivel de performanta ridicat (ca sa nu zic printre cele mai bune).

Nu ma preocupa ideea de a conduce o masina automata in stilul masinilor cu cutie manuala sau din cauza ca sunt un nostalcig al cutiilor manuale sau altceva similar.Dar am senzatia ca, in oras, lasand cutia de viteze pe modul Full-Automat masina are un consum de motorina mai ridicat (ochiometric cred ca este vorba de cca 1L/100) in timp ce pe modul Semi-Manual consumul afisat pe bord este mai mic si parca senzatia de lucru a motorului corelata cu viteza de deplasare etc este mai nromala. Poate este doar o impresie dar ea este acolo si ma framanta :unsure:

In concluzie astept si eu un raspuns clar la acesta dilema si sincer sa fiu as fi chiar bucuros daca as primi mai mult de unul.

Este bine ca in oras/afara din oras sa lasi cutia in pace pe modul Full-Automat ca sa isi faca toate meandrele?

Sau poti sa o folosesti pe modul Semi-manual dar numai in oras sau numai in afara?

Precizez ca nu sunt un cunoscator deosebit al fenomenelor fizico-mecanice si nici macar nu am studii de specialitate in domeniul auto dar am foarte multa imaginatie si ceva deprinderi in ale montatului si demontatului.

:o

multumesc anticipat

PS. pentru moderatori: am folosit functia "search" in forum cautand dupa cuvinte cheie TIPTRONIC sau cutie automata dar nu am gasit raspunsuri care sa ma lumineze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...Ma bucur ca cineva a deschis un topic legat de aceste cutii ce echipeaza unele masini din grupul VAG.Din experienta proprie nu pot sa spun decat urmatoarele:

1.Indiferent de modul de functionare selectat, manual sau automat, cutia nu va avea nici o problema atata timp cat nu apar alte probleme legate de leziuni pe dedesubt(sunt fff sensibile) si cat timp nu a fost bruscata in diverse feluri.

2.Intr-adevar,cel putin in oras, daca este folosita pe modul manual, consumul de carburant va fi mai mic cu aprox. 1L/100 km.De ce? Pt ca cutia are terndinta de a schimba un pic tarziu(nu in sensul negativ) si de aceea apare aceasta diferenta de consum.

3.Ca durata de viata daca nu sunt bruscate sau lovite si se are in vedere uleiul din cutie, poate duce cateva sute de mii de km fara probleme

4.Performantele sunt putin mai scazute chiar si pe modul manual insa nu cred ca cine isi cumpara o masina cu cutie tiptronic vrea sa participe cu ea la curse

5.Personal sunt super multumit de aceasta cutie si sper sa ma duca in multi km fara probleme.Momentan am 125.000 km si merge exact ca una noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc prietene pentru raspunsul tau prompt. ;)

Nu intentionez sa forjez cutia in modul Semi-manual sau sa fac demaraje in tromba cu masina. Pur si simplu ma intereseaza sa adopt un stil de condus cat mai economic si mai preventiv (ma refer la a preveni eventuale obosiri premature a diferitelor componente ale masinii).

O alta intrebare pe care am pierdut din vedere sa o pun in prima parte este daca atunci cand stai, in timpul zilei, la unul din nenumaratele stopuri din minunatul si aglomeratul nostru Bucuresti este bine ca in modul Full-Automat sa treci cutia de viteze in N (punctul mort al cutiei de viteze=scoti din viteza). Stiu ca pe alte posturi de pe site se spune ca masina are un circuit special dublu pentru ambreiaj dar totusi am senzatia ca in D tinand piciorul apasat pe frana cutia de viteza este in sarcina. Spun asta pentru ca atent fiind la comportamentul masinii am observat ca in astfel de cazuri are tendinta de a se ridica foarte usor (aproape impercebtibil)botul masinii. Ceea ce ma determina sa ma gandesc ca totusi cutia transmite o parte din energie rotilor motrice dar ca forta data de servo frana se opune. Daca o trec in N insesizabil botul masinii revine la pozita normala si motorul toarce altfel.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La semafor eu stiu ca se sta cu piciorul pe frana si nu se comuta schimbatorul pe pozitia N (neutru) iar folosirea cutiei atat in regim automat cat si in regim semiautomat (tiptronic) in cazul nostru,nu afecteaza durata de viata a cutiei atat timp cat este exploatata in regimul specificat de producator si se fac schimburile de ulei cutie plus filtru la termenul specificat de constructor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In D chiar daca stai pe loc cutia trage un pic de roti, fiind pregatita sa plece de pe loc cum ridici frana. De aici rezulta si un consum mai mare la semafoare.

Eu cred ca mai bine o menajezi daca o pui in Neutru. Evident asta merita pentru 1 minut nu pentru 3 secunde.

Cunosc un Cielo condus in acest stil si a ajuns spre 200 mii si sa harbuit motorul si altele, nu cutia automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In D chiar daca stai pe loc cutia trage un pic de roti, fiind pregatita sa plece de pe loc cum ridici frana.

cat timp e calcata frana nu are cum sa traga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io nu inteleg ceva... deci daca tii pedala de frana apasata la semafor el inca e in sarcina? adik freaca si ambreiajul si tot?? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca incerci sa iei usor de pe frana (nu de tot) o sa observi ca incep sa scartaie franele si o ia inainte chiar daca nu ai luat de tot de pe frana.

De fapt ce spunea si @altfel, cand o bagi in D se ridica un pic fata, adica motorul incepe sa traga.

Nu se uzeaza nici un ambreiaj. Pornirea de pe loc, cat si tractiunea intre trepte cand se schimba viteza, se face cumva hidraulic. Adica nu agata roti dintate ci este ca o pompa de ulei, sau gen turbina, care genereaza presiune dar daca o ti cu frana nu se supara, uleiul se duce pe langa. (ceva de genul unei mori de apa, are putere dar poti si sa opresti roata)

Daca accelerezi puternic de pe loc o sa ai impresia gen patinare ambreiaj dupa care o smucitura cand cupleaza viteza. La fel se simte si in acceleratiile puternice cand schimba treapta. Cat timp scade turatia ai impresia sa patineaza ambreiajul si tractiunea scade un pic, dupa care se simte cuplarea si revine tractiunea completa.

La acceleratiile usoare, in momentul schimbarii vitezei, poti sa vezi cum scade turatia motorului incet, chiar doua-trei secunde, pana ajunge la turatia necesara sa cupleze urmatoarea treapta.

Doar DSG-ul si nu mai stiu ce cutii automate mai rare se bazeaza pe cutie clasica si ambreiaj. Adica calculatorul apasa ambreiajul si schimba viteza. De fapt DSG-ul are doua ambreiaje si aproximativ 2 cutii de viteza pentru ca shimbarea sa se faca inainte de cerere, urmand doar decuplarea si cuplarea celuilalt ambreiaj intr-un interval de 0.03s.

Modificat de vladp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

salut,de cateva zile ma confrunt cu o situatie ne mai intilnita,am cutie automata la vw b5 din 98,cand apas pedala de frana scade turatia motorului cam la 800 de rotatii si tremura,dupa care revine cam la 2,3 franari pe urma merge normal,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut. tind sa cred ca ai o problema la vacum, pe undeva...cand calci frana ai o pierdere de vacum usoara, care-si revine treptat.

in privinta cutiei tiptronic, parerea personala e ca-i foarte reusita. masina mea are pe ord 311000 km si merge perfect, mai ales in sarcina (o cam calc!)...nu smuceste de loc, la kick-down retrogradeaza repede si schimba perfect...

pana acum am mai avut o masina cu automata in 4 trepte, care schima la fel de bine (am fost foarte multumit de ea, dar se cerea una mai noua)

de vreo 500 km am schimbat uleiul in cutie si filtrul (24 lei litrul de ulei, 77 lei filtrul, au intrat cam 4,2 litri), manopera am facut-o singur, dupa niste indicatii de aici de pe forum, foarte simplu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!