Jump to content

Schimbare motor sau schimbare masina?


sharx
 Share

Postare recomandată

Salutare membrilor Skoda!

Deschid acest topic mai mult cu intentia de a-mi intregi anumite cunostiinte referitoare la compatibilitati intre computere de bord si motoare, si de ce nu si a rentabilitatii schimbarii unui motor.

Momentan masina - Skoda Fabia 1.2 40kw, 55CP - (care o am de 2 luni si 4000km la bord) merge f bine, consum mediu in jurul 6.5% (mers mult in localitate si in afara nu am slabit-o sub 120), deci sunt multumit avand in vedere de la ce am plecat (Dacia 1310 '89 - care am predat-o la REMAT, vezi prima de casare 30mil lei). Dar ma gandeam la un plus de putere (ori un SDI - e mai ieftin, sau un 1.4MPI).

Dupa ce am facut o intrebare la dealer - Intercar Sibiu raspunsul a fost ca nu merita: 1. costul f. mare deaoarece trebuie schimbate multe printre care si computerul (nu stiu care) si deci costa prea mult.

2. alta varianta a lor a fost sa o vand si sa cumpar o alta echipare si ies mai bine- spuneau ei.

Dar eu ma gandeam daca nu la ceva de la o masina lovita sa ii iau motorul etc.

Ce pareri aveti? merita? Oare computerul de bord sa nu poata fii rescris (soft-ul) si eventual schimbat si cablaj electric, ce mai trebuie stiu eu?

Sau schimbarea motorului presupune si schimbarea cutiei (asta nu conteaza daca pun tot benzina sa diesel), a radiatorului, admisiei, evacuarii etc. si deci chiar nu merita?

Va multumesc!

CEVA OFF TOPIC: Cum imi pun jos la sfarsitul post-arii tipul si echiparea msinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu merg tot pe varianta 2

tipul masinii il scrii in semnatura(in My Controls)

Modificat de cc_seat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, nu merita

Fiecare motor are cutia lui. Deci din start trebuie sa iei tot ansamblul: motor+cutie.

Apoi, fiecare motor are ECU+IC (Electronic Control Unit + Instrument Cluster) imperecheate, pe care va tebui sa le schimbi cu cele corespunzatoare motorului tau. Nu mai vorbesc apoi de evacuare, care difera de la un motor la altul, s.a.m.d.

Nu cred ca merita.

Cel mult poti sa-i faci un chip-tuning/OBD-tuning, dar motorul fiind normal aspirat castigi maxim 8-15%. Daca mai pui si un filtru sport, evacuare, mai castigi cativa caluti. Per ansamblu, nu cred ca urci mai mult de 15-20% cu toate modificarile.

S-a mai deschis un topic aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=8223&hl=sdi

dar este despre transformarea SDI in TDI, pe acelasi motor. Citeste si fa-ti o parere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a dus vremea schimbarii motoarelor...

Pe un Golf2 poti sa pui ce motor si ce cutie vrei, fara extra-costuri, dar pe o masina fabricata dupa 2mii nu se mai poate. Vinde masina asa cum e si cumpara alta cu motorul care iti place.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si as mai adauga, daca ai alege intre o alta masina si a schimba motorul la asta (daca ar fi aceleasi costuri) nu merita sa schimbi in .ro, e foarte probabil sa te trezesti cu probleme electrice mai tarziu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat mai tarziu, ci chiar imediat, daca nu sunt facute conexiunile cum trebuie, mai ales ca se umbla mult de tot la electrica la motoarele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are rost sa te chinui si sa dai o gramada de bani ca sa schimbi motorul, pentru ca nu poti sa stii ce probleme pot aparea. Daca nu te mai multumeste motorasul (ai zis ca il ai pe cel de 55 cp, deci cel mai mic posibil), atunci vinde masina si fa un upgrade la ceva ce crezi ca te-ar multumi. Poti sa mergi sa faci un test drive cu masini echipate si cu alte motoare si vezi care te-ar multumi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Nu am gasit alt topic unde sa ma pot incadra, deci pun aici intrebarea mea.

Se pare ca s-a ivit o defectiune mai grava la motorul din semnatura AUA, sper ca azi aflu exact ce, si cam cat m-ar duce reparatia ei. Intrebarea este urmatoarea:

In caz ca ar fi mai ieftin de cumparat un motor folosit, decat reparat cel actual, ce tipuri de motor s-ar potrivi in afara de AUA cu masina din dotare. Daca e alt tip, dar tot 1.4 16v cat de complet trebuie sa fie acel motor? Adica absolut tot ar trebui sa fie pe motor: ECU, galerie, clapeta, injectoare, cutie de viteze? Sau sunt unele tipuri care au multe in comun?

Daca ar fi cineva avizat, si poate accesa baze de date, poate sa-mi faca o lista?

Masina actuala e din 2002, daca va sa fiu nevoit sa schimb motorul, as cauta daca e posibil ceva mai nou ca si an de fabricatie.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Respecta codul de motor pe care il are masina ta si nu vei avea surprize, si la codul AUA trebuie sa fii atent mai ales daca provine de pe alta masina de ex : http://youtu.be/YjGXz7Tv_Xw

Dupa cum vezi este acelasi motor, dar difera multe lucruri fata de modelul pe care il avem noi: ar trebui sa faci niste schimbari. Nu are rost sa te complici mai ales ca Alesdul este aproape. Ce probleme ai la motor? :icon_cry:

Sharx ce an de fabricatie e masina ta?

post-25544-0-06571200-1328632611_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, Jagoman, motorul trebuie sa fie fizic identic cu ce ai tu pe masina. Carevasazica poti sa cauti motor AUA sau AUB. Ele fizic sunt identice, diferentele de putere sunt fix din calculatoarele de motor. Pe cei de la RAR nu ii intereseaza ce motor ai tu practic pe masina (ar fi bine ca de pe cel SH pe care il cumperi sa stergi seria iar service-ul ce ti-l monteaza sa scrie in factura "inlocuit motor fara serie").

Pe cei de la RAR ii intereseaza sa ai ELECTRONICA cu care a plecat masina din fabrica, adica calculatorul de motor. Daca e ala acolo, atunci nu-i bai.

Concret: am pus pe o fabie in loc de BNM (1.4 tdi 70cp, EU4) un motor AMF (1.4 tdi 75cp EU3). Doar motorul. Sunt absolut identice fizic. Electronica a ramas aceeasi (de BNM) si n-au fost probleme la rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am verdict la motor, ies mai ieftin daca pun unul SH.

Practic mi s-a defectat pompa de ulei. Si s-au blocat ambele axe cu came, probabil si cel de jos (nu stiu cum se cheama). Toate supapele de admisie s-au indoit, pistoanele au lovit in aceste supape, incat chiar scaunele lor au intrat mai adanc in locasul lor.

Practic motorul a ramas fara ulei, si se pare ca in momentul cand s-a aprins martorul, partea superioara a motorului era deja de mult fara ungere.

Seful de la service unde este masina mi-a adus un motor 1.4 16V din 2008 de pe un Seat, m-a asigurat ca va fi totul ok. Se pare ca pe Marti voi putea ridica masina. Inca nu stiu ce cod de motor este, dar presupun ca este un BXW(63kw/86cp) sau AUB (74kw) sau BBZ (75kw).

De costuri mai tarziu.

Acum defectarea pompei de ulei din ce cauza, nu se stie, s-ar putea sa fie celebra inghetare a condensului in baia de ulei (vezi Frostmotor), desi s-a zis ca la modelele dup 2000 nu mai este pericolul.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carmina daca poza de mai sus este a motorului masinii tale(vad ca ai tot 1.4 16v) vreau sa-ti spun cateva intreabari:

1.Cu ce freci pe motorul ala si pe plasticaraia din jurul lui de`i asa curat?ca si eu am mania sa frec pe el dar nu arata asa bine. :king:

2. ce`i chestia misca, neagra si rotunda din stanga jojei de ulei? :icon_redface:

3. unde ti-a disparut filtru de aer tata? :sly:

off-topic rau de tot: daca mi sa desprind chederu din partea de sus de la stanga la dreapta de la un amortizor la celalalt cu ce il pot lipi? ca deja incepe sa-mi faca draci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. grasime de foca :lol:

2. valva solenoida

3. in capac cam in zona unde scrie 16v acolo e filtrul de aer ...mama :lol:

4. adeziv din fildes de elefant :lol:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam greu sa arate masina asa curata chiar si la cluj :(

a mea a fost asa curata doar atunci cand am adus-o din Germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valva solenoida?? :coffee_lol:

Defapt e o valva si e si solenoida:)

Este supapa recirculare gaze rezervor, n80.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Activated charcoal filter system solenoid valve -N80- ( asa este numita in pdf-ul ,,fuel injection AUA, AUB ,BBY, BBZ, BKY), te rog sa verifici, sa vezi daca vorbesc de pe pereti, oricum numai in primavara zugravim :lol:

Blitz , fiind ardelean, esti de acord cu mine ca la cutit, pot sa-i spun si brisca? :lol: noi o zicem pe limba noastra, pe-a lor cica cam alta ar fi denumirea :icon_redface:

Cu respect, userita Carmina. :lol:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6Q0 906 517; Ventil,Supapa suprapresiune rezervor combustibil ,valve,entlüftungsventil pumpe,breather valve, air solenoid valve,supapa de aerisire ...fiecare producator si fiecare program o denumeste cum vrea.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BXW(63kw/86cp) din anul 2008, are 20.000 km, sa fie asta jagomane? :lol: Asta singur corespunde dupa datele pe care le banuiesti :winter: .

Oricum sa ai noroc de el :icon_thumright:

post-25544-0-57174600-1328972117_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carmina mama si noi mai zicem la cutit brisca :icon_geek:

1.Atunci zimi ce tip de foca e ca tare as da si eu cu grasime din asta sa faca si la mine minuni.

2.Am inteles

3.Deci l-au acoperit de`l ia mama saraciei :sly:

4.Eu intrebam serios daca ai habarn de ceva adeziv mai bun ca sa tina chederu ca ma enerveaza sa il gasesc cazut uneori cand ridic capota.

Multam :icon_thumleft:

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De chederul de la capota, vezi ca partea care intra pe muchia de metal, e slabita, cel putin asa era la mine, si am strans cu un patent si pus la loc. De atunci sta bine.

Poate asa e si la tine.

Carmina: nu cred sa fie acelasi motor, caci e adusa din afara direct. A sosit deja, ieri seara, si urmeaza sa se faca transplantul luni. Sper sa decurga totul in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu la o motocicleta i-am pus alt motor, o mica diferenta a serie si la RAr au trecut "omologare individuala" si au trimis datele la bucuresti. acolo au aprobat modificarea, si apoi am citit ca puterea motorului nu trebuie sa depaseasca 25% din puterea fostului motor. deci, poti pune un motor cu cativa cai in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca de la mers fara ulei chiar si 10 km, uzura de la segmenti-camasi este ireparabila.

Motorul SH este solutia in cazul in care si alte componente sunt defecte cum e cazul tau.

Altfel schimbai pompa, setul motor si senzor presiune ulei.

Asteptam vesti.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat motorul cu una din 2008. urmeaza s-o trec si in acte. Schimbat in service autorizat deci nu vor fi probleme.

Acum stau pe ganduri sa incerc sa reconditionez motorul vechi. Dar am ajuns, in caz ca doresc o reconditionare totala + distributie noua doar la piese la un cost estimativ de 4000 RON.

Am 8 supape de admisie indoite. Am calculat si tacheti si colbutori noi, segmenti adica tot. Cred ca ramane asa cum e eventual daca gasesc pe cineva care ar avea nevoie doar de parti ale motorului o vand. Daca nu, o duc la remat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!