Jump to content

A venit frigul...


exxelar
 Share

Postare recomandată

E posibil sa faca pelicula pe disc, pe langa placute. Oricum, inainte sa schimb discurile si placutele, cu ATE, aveam si eu problema asta - cu discurile vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ohne_zucker_06

    12

  • Fiestax

    9

  • exxelar

    8

  • C_r_i_s_t_i

    8

Eu le-am verificat de fiecare data cand am schimbat rotile/cauciucurile vara/iarna, ultima daca, acum 2-3 saptamani aratau foarte bine si discurile si placutele, doar rulmentii i-am schimbat pana acum la roti.

Intr-adevar era plaf de la placutele de frane si depuneri destul de urate + pe spate nu am discuri si e si ceva rugina pe acolo, cu siguranta de ea este.

Cred ca cea mai buna varianta, e fara spray-uri si alte cele, trebuie curatata rugina, dar asta cand o sa fie cald sau intr-un garaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut.. ;) .Si spray de frane nu e chiar asa eficient.Daca iti scartie placutele pot face baie in spray la sistemul de franare si degeaba.E bun doar sa aplici pe discurile si placutele noi sau daca sa lucrat in zona respectiva si sunt urme de mizerie unsoare.

@ohne_zucker_06 nu mai lasa masina cu frana de mana trasa peste noapte,mai ales acum cand a venit frigul.Nu prea e indicat iarna sa faci lucrul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi am scris mai sus, daca citesti, de ce fac asta. Ca sa nu mai trag frana de mana, ar insemna sa o las bagata in viteza, insa nu as mai putea folosi pornirea din pager dimineata. Nah, stiu ca este un capriciu si ca o fac din comoditate, fiecare cu "damblaua" lui, dar tare frumos este sa ajung la masina si sa fie dezghetata si calda dimineata. La facilitatea asta sincer nu as renunta, doar ca sa nu mai trag frana de mana...dar nici asa pe liber nu pot sa o las fara macar frana de mana sa fie trasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK..in consecinta,mai ales daca ai saboti evita sa folosesti frana de mana pe perioada indelungata de stationare in zilele cu ger sau foarte friguroase.In cazut tau ai 2 alternative..sa intri in masina care e gata incalzita si sa pleci,si sa intri in masina care e gata incalzita..si sa cobori sa iti iei un taxi sau tramvai.Toata umezeala si apa care se strange(mai ales daca ai saboti pe punte)ingheata si iti blocheaza sistemul de franare.Aseneni se poate bloca si cablul de frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna trecuta numai cu frana de mana trasa a stat masina in parcare, si nu aveam alarma cu pornire atunci, insa niciodata nu s-a intamplat sa ramana blocata incat sa nu pot pleca cu masina. Intr-adevar pleca ceva mai greu de pe loc si se simtea ca este blocata dar isi revenea repede. Sper ca anul asta va fi la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt 2 variante: daca ingheata putin placutele pe disc,gheata se duce in cativa metrii de la rotatia rotii si ai scapat. daca ingheata cablul de la frana in camasa de protectie,mergi mult si bine infranat.

eu am patit-o iarna trecuta si de atunci nu mai folosesc frana de mana,o las in viteza... bine,nu am nici pornire din alarma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O varianta cred ca ar fi sa nu mai trag frana de mana pana la capat, o sa fac decat 2 click-uri pentru ca a fost reglata oricum de curand si tine destul de bine.

Cert este ca sabotii pe spate trebuie curatati de rugina si probabil dat grund sau vopsea, parca din aia de etrieri se foloseste, nu ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tambure ma gandeam , asa parca se numesc nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, tambur. Pe exteriorul lui, poti aplica vopsea. Frumos e sa-l cureti bine, aplici grund , dupa care vopsesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ohne_zucker_06,ai vazut ce a patit colegul nostru,deci eu nu te invat de rau ;) Doar desfaci sabotii si poti spala sistemul cu carburol sau ceva degresant...fara a aplicaa pe cilindri de frana si pe garniturile acestora.Tamburul se poate vopsii..dar da mai bine cu vopsea argintie.Eu am gasit la o O1 in cilindrul de frana IN INTERIORUL LUI,firicele de nisip...pierdea lichid ca la balamuc,si sa-u schimbat garniturile si sa rezolvat problema.Cum ti...si...a ajuns nisip acolo nu imi pot da seama.Apa e ceeeellll mai dat dracu penetrant deci intra pe unde nu te astepti,si daca apuca sa inghete...asta a fost mergi cu rotile taras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe interiorul tamburilor se poate sufla cu aer comprimat, sa arunce reziduurile ramase de la franare. sabotii se jupoaie de carne in urma franarii si cenusa ramasa se depune peste tot sistemul. dupa suflare cu aer si curatare se recomanda o degresare foarte precauta a sistemului de frana,are acolo o tija si alte arcuri. unii mecanici nu vor sa riste, le e teama sa nu dea prea mult si sa ramana clientul fara frane,dar daca lucreaza cu maxima atentie nu se intampla nimic rau. eu am patit la o alta masina sa se desfaca sabotii din cauza inghetului, iar in mers ii auzeam cum tiuie. iar masina la frana venea cam in fata, parca dadeam cu nasul de asfalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

S-a ales praful de topicul asta, de la problemele mele electrice s-a ajuns la tambure & saboti, in fine, de curand le-am rezolvat pe amandoua astfel:

- inlocuit bujii incandescente = 100ron

- inlocuit rulmenti alternator ("rontaiau") + intinzator curea (era rupt) + regulator (de la el plapaiau toate cele) = 530ron

Rezultat? Astazi la -8C a pornit asa de repede ca m-a speriat :) ma asteptam sa invarta de 2-3 ori :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- inlocuit rulmenti alternator ("rontaiau") + intinzator curea (era rupt) + regulator (de la el plapaiau toate cele) = 530ron

Te referi cand actionai geamurile electrice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, rontaiau de cand porneam motorul pana-l opream.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu m-am referit la 'rontait', ci la palpait, de aceea am subliniat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!