Jump to content

A venit frigul...


exxelar
 Share

Postare recomandată

Salut, cum a venit un pic frigul au si inceput problemele (una veche, una noua), masina in cauza este Skoda Fabia 1 2002, 1.9 SDI, aprox 176.000km zice bordul.

1. Problema mai veche cum vine frigul cum incep sa palpaie toate becurile prin masina, faruri, etc (cam tot ce consuma curent), se intampla cu motorul pornit, stationar sau in mers, noutatea este ca acum am auzit un releu undeva sub bord in stanga volanului cupland/decupland moment in care plapaie tot si motorul scade turatia, ca si cum ar porni un consumator mare (sa fie releul 109? imi dau cu parerea din ce-am citit prin forum), problema e veche de vreo 2 ierni si am ignorat-o pana acum, dar parca s-a agravat la primele temperaturi de sub 0 grade anul acesta.

NU aveam probleme la pornire, dupa ce porneam incepea "distractia".

2. Problema noua, acum 2 zile la -1 C, ieri la 0 C si azi la 2 C a pornit greu, martorul din bord de la bujiile incasdescente nu sta aprins mai mult de 1 secunda, de obicei, cand e frig, se stinge ultimul, dupa cel de la airbag-uri. S-au dus bujiile?

Sunt cele 2 probleme legate?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ohne_zucker_06

    12

  • Fiestax

    9

  • exxelar

    8

  • C_r_i_s_t_i

    8

Daca sunt duse toate bujiile , martorul lor va sta in permanenta aprins cand motorul functioneaza . Dar nu am inteles un lucru . Ai zis ca nu sta mult aprins cand e cald sau rece motorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza cu martorul de bujii e si la mine...se stinge imediat dar masina totusi porneste bine la 4 grade.imi cer scuze daca am pus a doua oara videoclipul pe forum cu aceeasi problema dar are legatura zic eu

http://www.youtube.com/watch?v=T2f3e0xPOWU&feature=feedu

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sta foarte putin aprins dimineata la -1C motorul rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si tot timpul asa va face la amandoi ? Indiferent ca sunt afara -15 grade sau 30 de grade ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cumparat masina asta vara...la 2 grade imi sta aprins cat mi-a stat la 35.nu am nici o eroare

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da..cei drept odata mi-a pornit aiurea adica tremura si scotea putin fum ceva de genul in 3 pistoane.repet nu am erori,nici problema la injecotare,nici la turbina(desi asta nu prea are legatura cu subiectul).daca o turez peste 2500 dupa ce am pornit se aude click

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa verificati si bateriile, poate sunt pe duca, mai ales la temperaturile scazute din ultimele zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,am avut probleme cu ea...ieri doar ce am schimbat bateria.invartea greu(numai dimineata) dar pornea bine.acum si invarte si porneste bine dar martorul e problema ca se stinge cam repede

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@fiestax dupa ce ai pornit vreodata motorul s-a intamplat sa ramana pentru vreo 2 sec martorul de la ABS aprins ? Dar imediat dupa ce a pornit motorul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm parca da...chiar nu stiu ce sa zic.sa astept sa scada temperatura si mai mult? si sa vad atunci? adica sub 0 nu am pornit masina pana acum

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria e buna (schimbata iarna trecuta), nu am ABS, deci nici martor ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi ce spui tu are legatura tot cu bateria de care am zis si eu nu?

Asta am patit si eu chiar inainte sa imi moara bateria de tot, martorul ABS se aprindea la contact, se stingea, porneam motorul si imediat se aprindea din nou pentru 2-3 secunde apoi se stingea. Si apareau si fluctuatiile la luminile din bord si chiar si la faruri.

Asta pana intr-o dimineata cand nu a mai vrut sa porneasca deloc, se intampla prin februarie. Am schimbat bateria cu una noua si totul a revenit la normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ... daca face chestia aia ABS-ul adica ramane dupa pornirea motorului aprins 2 secunde inseamna ca e pe duca bateria , de unde rezulta si cauza celorlalte probleme ... Dar daca zice ca e buna ... atunci .... :scratch: .

hmmm parca da...chiar nu stiu ce sa zic.sa astept sa scada temperatura si mai mult? si sa vad atunci? adica sub 0 nu am pornit masina pana acum

Pai la 1 grad , la cat ai pornit-o cu siguranta aveai nevoie de bujie pentru autoaprindere . Asteptam acuma si alte parerei de la cineva mai priceput .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pornit si oprit masina de 5 ori nu se aprinde abs dupa ce porneste...se stinge cu ceilalti martori(banuiesc ca nah e bateria noua) dar tot putin sta aprins cel de bujii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul de ABS si ESP se paote aprinde si stinge dupa ce dai la automat daca tii contactul pus mai mult de 5-6 secunde, adica timpul cat sta aprinsa spira. Asta nu denota o baterie slaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite mie cum imi sta aprins bujia la 2 grade .

Banuiesc ca asa ar trebui si tie sa iti stea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu chiar ... dar 1 grad era atunci cand ai dat la automat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar nu stiu ce sa zic.o sa astept sa scada sub -5 grade sa vad atunci.daca o sa se stinga tot asa de repede inseamna ca e ceva.dar problema e alta...daca se stinge tot asa de repede la -10 grade sa zicem dar porneste instant?

@C_r_i_s_t_i erau 2 odata si exact la fel a facut(a stat f putin aprins sa zicem 1 sec dar a pornit bine)

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:mellow: Inseamna ca numai vad bine ... Atunci daca zici asa numai ai de ce sa te ingrijorezi pentru ca la -15 grade o sa ramana sigur ultimul aprins :lol: . Crede-ma ...

Modificat de C_r_i_s_t_i
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa sper,multumesc mult! o sa revin la topic cand o sa fie temperatura aia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat sta spira aprinsa are legatura cu temperatura si nu cu starea bujiilor adica trebuie sa stea aprinsa intre cateva secunde cand este mai cald si ceva mai multe 10-15 nu mai stiu exact atunci cand temperatura este foarte scazuta.

In mod normal cand este ger afara trebuie sa porneasca mai bine decat atunci cand este cald si bujiile nu intra in functiune, asa face la mine cel putin, motor tot SDI.

Cam la 150 k km au fost si ale mele arse si se manifesta astfel: spira se aprindea normal in functie de temperatura, dar pornea mai greu: cand erau afara in jur de 0 grade invartea motorul de vreo 2 ori (de obicei porneste instant), iar la minus 20 grade invartea de vreo 5-6 ori. Oricum pornea la prima cheie, nu a fost nevoie niciodata sa o dau pe a doua.

Releul bujiilor se verifica astfel: se scoate mufa de la senzorul de temperatura al lichidului de racire si se pune contactul, spira trebuie sa stea aprinsa vreo 40 sec. daca-mi aduc bine aminte, oricum destul de mult.

Bujiile se verifica cu ohmetrul: trebuie sa aiba in jur de 0,3 ohmi oricum sub un ohm (s-a verificati inainte rezistenta fiselor si din valorare masurata o scadeti pe aceasta). Daca valoarea este de ordinul ohmilor sau zecilor de ohmi, nu este arsa de tot dar nici buna nu mai este (adica este buna de aruncat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde se gaseste mufa de la senzorul de temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!