Jump to content

Huruit la decelerare


sp0nsoru
 Share

Postare recomandată

De ceva vreme aud o huruiala (care e extrem de enervant) la mers incet adica pana in 15 km/h. Prima data credeam ca sunt de la cauciucurile uzate Good Year Excellence, apoi am cumparat altele noi Verdestein Sportrac 3 dar zgomotul nu a disparut. Am schimbat rulmentul dreapta fata ca la verificare facea zgomot....nu a disparut huruiala, l-am cumparat si pe al 2-lea(cel de pe stanga cu toate ca la verificare nu se auzea nimica)...huruiala nu a diparut. Azi am pus gumele de iarna carea sunt rulate doar o iarna Dunlop Wintersport 3 D...huruiala persista. Am urcat cativa mecanici si spun ca e ca huruiala de rulment dar amadoi sunt de 1 saptamana marca FAG. Am zis sa fie de la cauciucuri dar...3 modele si cu toate la fel...iar cauza care m-a dus la cauciucuri e aceea ca parca se aude cum se invarte roata adica aud acea tonalitate asa cum ai sti ca atunci cand ai o bolfa pe calea de rulare, de cate ori trece peste ea, te zdrangane...dar la mine e asemeni rulmentului dus doar ca daca merg incet de tot se aude huruiala in hopuri iar daca crec usor viteza se aude mai ritmat acel zgomot.

Zgomotul se aude si daca franez, si daca o las la liber si IN PECIAL LA VITEZE MICI si doar la DECELERARE.

Gumele de vara sunt pe jante de aliaj iar cele de iarna pe jante de tabla. La viteze mari nu am vibratii in volan...cu toate ca o parte din cei care au sesizat aceste huruieli au spus ca ar putea fi de la cauciucuri neuniforme.

P.S.: am mai cautat ceva in genul dar se refera doar pe partea de franare dar la mine se aude fara sa franez...

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Verifica placutele de frana pe fata sa nu aiba grad de uzura sau ceva mizerie,pietricele sa nu ramana putin infranat vreun pistonas .vezi daca in mers cand franezi usor mai are acel huruit?daca nu este de la frane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca e in decelerare adicatelea tii piciorul pe frina holbevu' la placute/etrieri...chiar daca e in viteza sau nu...

Daca se aude si daca e pe liber fara sa apesi pe frina uita-te la ce ti-am zis la tel...chiar si asa trage un ochi la etrieri...si placute...eu am gasit una crapata transversal...exfoliata...si trancanea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cel mai rau caz este un rulment in cutia de viteze care are ciupituri pe inelul unde merg bilele. Am avut o masina inainte care facea asa dar era clar de unde venea zgomotul, nu m-am indoit nici o clipa ca este din CV. Facea ca un motor de tramvai vechi.( zum, zum, Zum, ZUM). Am autopsiat rulmentul si se vedeau ciupiturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face asa urat si daca nu tin piciorul pe frana. Am mai auzit varianta cu rulmentul din cutia de viteza si am sa verific sa vad daca nu e pilitura in ulei.

Discurile si placutele sunt noi noute de 3 luni marca Brembo (discuri) cu Textar (placute).

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca rulmentii de roata sunt noi, atunci nu raman decat planetarele SAU ceva probleme in cutia de viteze.

Fa un lucru: gaseste-ti o strada cat de cat libera, porneste cu masina pana pe la 20km/h apoi apesi ambreiajul si-l tii TOT timpul apasat. In timpul cat il tii apasat bagi si scoti dintr-a 2-a si vezi daca sesizezi o diferenta de zgomot. Repet, cand bagi/scoti treapta 2 pedala de ambreiaj e tot timpul calcata.

Astept un feedback.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O ultima verificare foarte usoara este sa vezi daca aparatoarea de noroi (discul de tabla mare) de la frane nu este indoit usor si nu atinge discul de frana in anumite conditii. Mai impinge de el pe circumferinta lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca rulmentii de roata sunt noi, atunci nu raman decat planetarele SAU ceva probleme in cutia de viteze.

Fa un lucru: gaseste-ti o strada cat de cat libera, porneste cu masina pana pe la 20km/h apoi apesi ambreiajul si-l tii TOT timpul apasat. In timpul cat il tii apasat bagi si scoti dintr-a 2-a si vezi daca sesizezi o diferenta de zgomot. Repet, cand bagi/scoti treapta 2 pedala de ambreiaj e tot timpul calcata.

Astept un feedback.

Am facut intocmai cum ai zis si nu se aude nimica in afara de acel huruit. Am tinut ambreiajul calcat la 20 Km/h si am scos si am bagat in treapta a 2-a de vreo 10 ori...am repetat si nimica...am incercat asa si in treapta 3 si 4 la viteze de pana la 50 km/h. Am mai incercat si sa opresc motorul (vreo 40 km/h) in mers si tot asa huruie fara sa ating nici o pedala, am fost acuma seara la mecanic si am ridicat-o de fata pe cricuri, am pornit motorul, am dat treapta 1...2...3...si nu se mai auzea acel huruit (a trebuit la un moment dat sa decuplez ASR-ul sa murea motorul la accelerare).

Aparatoarele de noroi de la discuri de care zicea colegul sunt la locul lor si daca era ceva se auzea un sunet metalic, aparatoarele de plastic de sub aripi sunt intacte, deci incep sa cred ca sunt de la cauciucuri (calea de rulare)...dar sa faca la fel cu 3 modele diferite e chiar culmea.

Oi fi eu un pic ciudat si pus pe zgomote dar care cum intra in masina ma intreaba daca mi-s dus rulmentii de la o viteza de sub 40 km/h.

Ce mai ramane sa iau rotile colegului de pe Golf 4 si sa incerc asa.

P.S.: Sa va faceti o idee vreau sa spun ca am sonorizare din fabrica pe ea(atat boxele riinale cat si Symphony CD), iar cu volumul pana la 15 nu aud mai nimic decat huruiala iar daca opresc masina se aude brici incat trebuie sa cobor pana la 7 ca sa fie decent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm. Eu am plecat de la premisa ca ce auzi tu e zgomot de rulment, adica ca stii sigur cum se aude un rulment stricat. Mai departe nu mai intind pelteaua pentru ca nu vreau sa fac presupuneri si sa fie defapt altceva. E greu sa fac asta fara sa aud masina. Problema aparent e usoara dar poate avea o gramada de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunetul este exact ca cel de rulment stricat si nu gresesc cand spun asta mai ales cand in masina urca alti soferi si imi spun ca se aude huruit de rulment. Acum ca am ridicat masina, si in gol nu se aude nu stiu ce sa zic...ar putea fi altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ridicatul pica alte chestii gen planetare, cutie etc...

Sint ori cauciucurile ori rulmentii...cauciucurile zici ca ai schimbat citeva modele, ar fi trebuit sa se schimbe zgomotul ca intensitate etc...

Ramin rulmentii care daca au sarcina pe ei huruie...cind ai ridicat-o nu mai ai greutate pe ei de aia cred ca au "tacut"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A3-GY Optigrip, cauciucuri noi made in De, urla de zici ca-s gripati toti rulmentii. Dupa vreo 15000 km zgomotul a mai scazut putin, dar tot e mult(pentru mine).Daca erau rulmentii sau alte piese, pana acum se amplifica zgomotul.

A4-Michelin Primacy HP- ieri un amic remarca zgomotul de la motoarele CR(statea pe bancheta)... L-am linistit, e tot zgomot de la anvelope, care pe anumite portiuni de asfalt sunt chiar silentioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentii sunt noi nouti de 1 saptamana marca FAG (nu din piata), ma gandeam la cauciucuri DAR cu acestea de iarna Dunlop Winter Sport 3D am umblat iarna trecuta si nu faceau asa mai ales ca am luat in masina 2 colegi soferi cu care am fost toata iarna la schi iar ei au recunoscut ca suna extrem de urat dar anul trecut nu faceau asa cand mergeau la schi ca ma sesizau din timp....si siu si eu ca nu zumzaia asa de urat si pe tonalitatea aceea de bass. Fratilor cu 3 randuri de cauciucuri sa faca la fel....nu stiu ce sa zic

Sunetul se aude intre 5km/h si 40 km/h. Daca erau rulmentii trebuia, zic eu, sa se auda si la 130 km/h si la 80km/h...

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramin rulmentii care daca au sarcina pe ei huruie...cind ai ridicat-o nu mai ai greutate pe ei de aia cred ca au "tacut"...

Eeeei Moog, lucrurile-s mai complicate de-atat iar eu le iau in calcul intotdeauna cand fac o diagnosticare. Pe rampa sau cu masina ridicata lucrurile se schimba din mai multe puncte de vedere:

-planetarele nu mai sunt in pozitia de lucru

-nu se mai transmite putere pe lantul cinematic ambreiaj-cutie-planetara-rulmenti (si viceversa), deci nicio componenta de pe acest traseu nu mai este solicitata

Iata deci cate variabile pot fi in situatia asta. Una dintre ele tocmai am exclus-o: rulmentii din cutia de viteze (experimentul pe care l-am rugat pe om sa-l faca). Raman totusi in calcul rulmentii de diferential. Totusi sp0nsore, cred c-ar fi foarte indicat sa probezi masina cu niste roti care stii ca NU fac zgomot. Apoi sa stii ca rulmentii aia schimbati au si ei o tehnologie de montaj.

Ca daca-i strange nea Gica si da cu pistolu-n ei ca prostul sa stii ca nu te-apuca primavara cu ei.

Ia du-te de curiozitate si intreaba-ti mecanicul daca stie la cat se strange piulita de planetara dupa ce ai schimbat rulmentul!

Daca-ti zice ca se strange la 200Nm, se slabeste(!!) apoi 1/2 tura, se coboara masina de pe rampa si se misca cca. 1 metru apoi se strange din nou piulita la 50Nm plus 60grade atunci ti i-a montat corect.

Daca-ti zice ca el strange la pistol ca stie el cat ca numai asa face, ti-am zis, n-apuci primavara cu rulmentii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumva diferential?mecanicul zicea ca nu am asa ceva ca e cu cardan....am si intrebat cum a pus rulmentul si a zis ca a strans cu mana si nu cu pistolul, ca nu e voie sa bati cu ciocanul pe el si ca e pus prin presare (are presa), dar nimic de cheie dinamomentrica...in fine pe viitor voi sti datele acestea.

Huruiala la punct maxim este de la 10km/h la 20 km/h si ma gandeam ca daca este de la cauciucuri ar trebui sa se auda si peste 60 km/h...oricum maine incerc sa schimb cele 4 roti cu ale colegului caci ale lui nu sunt zgomotoase.

P.S.: In cazul in care tot asa huruie (sa ma exprim mai corect e ca si cum ai scoate un Uuuuu din gat pe tonalitate joasa si ragusit) ce ar mai putea fi :lol:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice masina care are 2 roti pe o punte MOTOARE are un diferential. Tu ai diferential pe puntea fata si este situat in cutia de viteze. O masina 4x4 are 3: unul pe puntea fata, unul pe puntea spate si unul interaxial.

In fine.

Daca zici ca ti-a schimbat rulmentii zilele trecute du-te si zi-i sa faca operatiunea aia asa cum ti-am descris-o eu. Nu e tarziu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si vorbit cu mecanicul si nu prea are chef dar nu are ce face cu mine ca nu ma las (am facut de saptamana trecuta undeva la 1300 km) ...in fine zicea ca nu trebuie sa dau roata jos ca am jante de tabla si poate destrange si strange la loc asa cum e. Trebuie data roata jos si daca da ce mai trebuie sa urmaresc la el si ce sa ii pun sa faca?

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie data roata jos dar sunt curios daca are dinamometrica pana la 200Nm :). Se strange PE RAMPA la 200 apoi jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauza este pe rotile din fata si anume ca pe partea din interior este uzata OBLIC exact cum am indicat in poza si pe toata lungimea rotii. Am mers de dimineata la vulcanizare cu colegul sa facem schimb de roti si cand am spus tipului ce vreau sa fac s-a dus direct la roata si a pus mana pe interior si a zis ca nu sunt singurul cu asa ceva...am pus si eu mana si se simte uzura dar nu se vede asa ca sunt curios ce a dus la acest tip de uzura.

P.S.: Am fost la mecanic si cheia e pana la 110Nm am mai mers la alti mecanici nu au chei asa mari ....si cred ca ma las pagubas cu treaba asta insa e bine de stiut pe viitor ce sa fac. Apropos prezoanele la ce valori si cum se strang? jante de aluminiu si tabla 195/65/15.

post-19801-0-72757500-1319184865_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate suruburile de roata (nu-s prezoane :P ), indiferent de janta, se strang la 120Nm (dar nu dat cu pistolul inainte apoi pus cheia si cand incerci sa strangi deja pocneste, semn ca sunt stranse PESTE 120Nm; nu, suruburile se apropie toate pe rand apoi se strang la mana dupa care se coboara masina de pe cric/rampa/elevator si se strang cu dinamometrica). Recomandarea este ca la montajul jantelor de aliaj sa se curete bine butucul rotii (suprafata de asezare) si sa se pulverizeze un spray cu pasta de cupru. Astfel jantele nu se mai "sudeaza" de butuc.

E, ce-i drept, putin mai "neproductiv" pentru unii sa faca toate aceste lucruri insa au multe motivatii pentru a le respecta.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce a putut cauza aceasta uzura a rotii? unii prin sat spun ca din cauza telescoapelor dar ele (4 la numar) sunt de 1an jumate Sachs pe ulei, cat si arcurile (Monroe). i daca ar fi asa ar uza o parte a caucicului si nu oblic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura pe interior poate avea mai multe cauze, cele mai importante fiind cauzate de probleme la geometria directiei. Ar fi asa:

1. Unghiuri de cadere necorespunzatoare (mari) - cu cauze posibile le amortizoare (joc in tije), lovituri la bratul portfuzeta etc

2. unghiuri de convergenta reglate necorespunzator (convergenta prea inchisa)

3. Elemente de suspensie uzate din care rezulta o aderenta precara a rotii cu solul, deci uzuri neuniforme pe zone.

Sau, de ce nu, mai multe variante combinate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai vazut uzura pe interior la multe masini dar asa ca la mine nu am mai vazut, si ce e culmea ca nu trage masina...si cum e in poza nu e partea interioara roasa toata ci doar jumatatea, pe lungime (si nu la latime), a fiecarei parti "carnoase".

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva gumele alea au sens de rotatie sau inside/outside si te-a pus pacatu' de le-ai pus invers?

Ce presiune faci in cauciucuri? Iti recomand 2.3bar. Si eu am patit de nu-mi tragea masina cu 2.1-2.2 si cand am facut 2.3 parca era alta masina.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au sens de rotatie si eu nu stiu sa fi fost puse invers anul trecut cat despre anul acesta sunt puse ok. Presiunea mi-au pus-o 2,5 bar cu toate ca am cerut 2,2bar (mi-au explicat ca asa e mai bine iarna) in schimb pe gumele de vara aveam 2,2 bar si tot asa huruia.

P.S.: sincer e interesanta uzura :lol:

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!