Jump to content

Ajutor fum negru consum


earthquakero
 Share

Postare recomandată

Am si eu probleme mari cu masina si nu stie nimeni ce poate sa aibe si mi e ca va trebui sa renunt la ea..

Am un Golf 3 1.8 motor ABS Benzina 90 cai.. problema este ca scoate mult fum negru in special cand este motoru rece.. dar si cand e cald cand accelerez ..

cand e rece motoru scoate chiar si stropi de benzina si miroase puternic a benzina..

in rest masina e super bine.. motoru f bun are si putere motoru nu da in nas la accelerare nu nimic.. singurele probleme e fumu f mult si consumu ( 17-18/100 km) ..

Am facut si am schimbat o groaza de chestii pana acum.. catalizatoru e nou cumparat este cat sport.. sonda lambda e buna am verificat si e si noua.. senzor de temperatura.. bujii ( care sunt afumate negre de la benzina ).. fishe bujii ( testat noaptea are scantei la toate ), capac delcou, incercat si cu un alt corp injector SH ( exact acelasi lucru face fum si consum ), are filtru de aer sport K&N, filtru benzina e si ala recent cumparat cam acum 1 an, am verificat furtunase sa nu fie crapate,flansha injector sa nu ia aer... tur-returu nu e infundat

Motoru este bun.. am facut test de compresie am avut cam 11-12 la toti cilindrii

Am fost la nu stiu cati mecanici.. pana si la reprezentanta porsche nord unde au incercat sa se conecteze cu diagnoza dar n au reusit.. am mai incercat si pe la membri de prin forum si tot asa nu a reusit nimeni cu diagnoza sa vada decat Airbaguri..

Daca mai aveti vreo sugestie parere ce credeti ca ar cauza fumu asta si consumu.. sau si vreo idee pt diagnoza dc nu imi merge.. ( deci interfata se conecteaza dar nu poate verifica decat Airbagurile.. restu de la motor nu vede absolut nimic.. mufa de la cd player am scos o cand am facut ca am zis sa nu interfereze ceva din cate am inteles..)

Si as dori sa itnreb daca pompa de benzina ar putea fi de vina pt fumu asta consumu.. ea nu este defecta am verificat o adica merge.. dar sa fie dereglata ceva nu stiu sa bage mai multa benzina decat trebuie.. ar fi posibil asa ceva ? sau poate termostatu sa fie defect ? cred ca astea sunt singurele chestii care nu am schimbat :)) dar temp la apa sta bine pe la 90 grade.. si nu scade sub 80

Sau ar putea fi cumva numai de la diagnoza sa fie ceva reglat cum nu trebuie pe la electrica acolo.. dar de ce naibi nu merge sa i fac.. si nu vede decat airbag urile..

ms

Modificat de earthquakero
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ecu defect sau pe traseu ceva.... Incearca sa schimbi putin ecu sa vezi. Sau vezi pe la mufa ceva.. Daca erai in Iasi te ajutam eu cu un ecu de abs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e nici de la ECU.. pt ca eu am schimbat si calculatorul am cumparat inca unul SH si face exact acelasi lucruri.. doar nu or fi ambele ECU defecte... mai degraba un fir tras prost sau ceva as zice eu.. eu am verificat si conectorii aceia 4 unde se conecteaza mufele de la diagnoza.. sa vad daca au continuitate pana in mufa de la ECU si sunt in regula am primit raspuns de la toti.. deci chiar nu stiu ce sa zic

Cred ca mai degraba voi cauta o instalatie electrica completa.. si s o schimb

Modificat de earthquakero
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alte cauze care ar mai putea duce la consum marit in afara de ce ai verificat deja:

-IAT - senzorul de temperatura al aerului- se verifica cu un ohmetru

- presiunea de combustibil

- aer fals

- evacuare crapata inainte de sonda lambda (n-ai mai zis daca ai remediat)

- incalzitorul amestecului

Nu cred ca are rost sa schimbi instalatia electrica fara sa stii cauza exacta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica releele si sigurantele...

sigurantele le am verificat pe toate nu e nici una arsa sau ceva.. la relee m am uitat doar la cel de la pompa de benzina care e bun.. restu ce functii au ca nu stiu exact ? mai este vreun releu care ar putea fi ars sau ceva si din cauza asta sa nu pot face diagnoza ?

Alte cauze care ar mai putea duce la consum marit in afara de ce ai verificat deja:

-IAT - senzorul de temperatura al aerului- se verifica cu un ohmetru

- presiunea de combustibil

- aer fals

- evacuare crapata inainte de sonda lambda (n-ai mai zis daca ai remediat)

- incalzitorul amestecului

Nu cred ca are rost sa schimbi instalatia electrica fara sa stii cauza exacta.

- crapatura aceea am fost am sudat o nu am rezolvat nimic cu aia..

- la aer fals m am uitat la flansa bine am dat jos si injectorul nu e crapata nu nimic.. pe la furtunasele alea m am uitat tot asa nu am vazut nimic crapat sau ceva pe unde ar putea trage aer

- senzoru de temperatura aer este acela din corpul injector integrat acolo ? ca altul nu am nu am debitmetru aer.. nu cred ca este nici ala pentru ca am schimbat si tot corpul injector cu unul SH sa vad daca rezolv ceva si nimic merge absolut la fel deci nu cred ca e ala

Presiunea de combustin nu am verificat.. trebuie sa merg sa mi cumpar un manometru dala special sa vad unde o i gasi ca banuiesc ca nu pot cu orice manometru..

In schimb.. la incalzitor este o problema.. mufele acelea pe care mi le arati tu in poza nici macar nu le am conectate.. le am avut mai demult dar un mecanic mi a zis ca au o problema se incalzesc f rau ( se si observa ca s au topic mufele conectarile alea ).. dar mecanicul mi a zis sa le deconectez ca nu conteaza prea mult ( era vara atunci ) si merg cu el deconectate de multa vreme..

Ce sa fac cu alea ? ai idee dc se incalzesc asa rau ? se incalzesc f rau si incep sa se topeasca

am verificat si rezistenta acum de la incalzitor.. deci de pe firu care vine din incalzitor pe caroserie si e buna.. adica pare normala na oscileaza dar e destul de mica asa cum scrie in acel pdf..

Celalalt fir de unde vine exact ? ca ala e ala cu problema care se incalzeste ca am observat firu si e topit si firu nu numai mufa .. unde duce acel fir ? si dc oare s o incalzi asa rau

Modificat de earthquakero
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai am revenit de la masina.. am masurat voltzii de la firul acela care se incalzeste cu motoru pornit cam 14.5 are.. ar trebui 12 nu ? din cauza asta sa se incalzeasca asa rau ?

am verificat si rezistenta de la mufa incalzitorului ala pare buna adica oscileaza pe la valori dar sunt valori joase asa cum scrie si in acel pdf

ma rog am taiat firul toata partea aia care se topise am pus altul am conectat

cum imi dau seama daca functioneaza acel incalzitor ? cand e rece afara ar trebui sa traga aer cald pe acel furtun care vine din baza filtrului de aer si baga acolo sub injector ?

+am mai verificat si pe la sigurante.. am schimbat vreo 5-6 din ele ca nu erau cu amperii potriviti am gasit pe net exact cati amperi trebuie sa aibe fiecare si am schimbat..

mai vroiam sa intreb de relee daca stii cumva.. e vreun releu care are legatura cu diagnoza sau cu incalzitorul asta ?

si daca stii cumva unde gasesc manometrul asa ca in pdf ul de la presiune combustibil.. ca nu e doar un simplu manometru banuiesc vad ca o partea intra in furtunul de tur.. si cealalta parte nu stiu in ce intra

Modificat de earthquakero
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria are 12 V dar cand merge motorul este normal sa fie 14-15V ca asta este tensiunea normala data de regulatorul de tensiune de pe alternator ca sa incarce bateria. Firele se topesc de la contactul imperfect in mufa.

Totusi ma gandesc sa nu fie de la sonda lambda. Chiar daca este buna, poate nu sta in calea curentului de gaze de esapament. Daca ai modificari pe acolo si ea sta la loc scutit nu simte compozitia exacta a gazelor. Uita-te cum este la altii.

Regula este fum negru= consum benzina motor dereglat si fum albastru= consum ulei motor uzat. O fi modificat motorul de fostul proprietar, un fel de tuning nereusit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul pornit e normala valoarea obtinuta, de fapt e intre 14.2 si 14.4 v exact atat o sa ai si pe bornele bateriei. Cat despre rezistenta nu stiu ce ai masurat tu dar in pdf e data doar puterea rezistentei care nu se poate masura dar se poate determina folosind legea lui ohm si formula de calcul a puterii. Dar ca sa nu te complici pe tine te intereseaza doar daca rezistenta e buna, pune ohmmetrul pe pinul 1 si masa iar daca iti da valoare diferita de 1 (pe ohmmetrele digitale 1 reprezinta impedanta infinita) inseamna ca e buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai intai manometru cred ca poate fi oricare manometru care masoara lichid astfel incat valorile masurate sa se incadreze in plaja lui de masurare. Ce vezi acolo este de fapt un T-eu cu o canea de inchidere care se intercaleaza pe conducta(sau furtun nu stiu exact cum este) de combustibil.

Valorile rezistentelor si pozitionarea releelor sunt in pdf asa cum le da autodata

Referitor la incalzitor scrie si in pdf ca trebuie sa fie tensiunea bateriei si nu 12 V, deci cu motorul pornit este atat cat incarca alternatorul. Din ce am dedus din acelasi pdf rezulta ca dupa ce temperatura apei depaseste 60 grad nu ar trebui sa mai ai tensiunea aceea, deci dupa 60 grade incalzitorul iese din functiune, daca nu iese mai bine il lasi deconectat. Poate a ramas conectat permanent si de aia s-a topit mufa. Oricum nu cred sa influenteze consumul asa de mult avand in vedere ca functioneaza numai cateva minute.

Mai verifica totusi sonda lambda dupa cum zice in pdf pt ca nu est complicat, numai sa ai un instrument digital si sa nu faci cumva scurt intre fir si masa in timpul functionarii ca se arde ( desfaci mufa, fixezi firele de la instrument si apoi pornesti motorul).

Problema lor este ca daca se contamineaza cu combustibil nears (si ulei in surplus, antigel in amestec, fum mult) nu mai merg.

Referitor la crapaturi incearca sa verifici cu gaz de la bricheta (iei o bricheta reglabila, desfaci tabla aia de protectie, rupi inelul de reglare si dai de rotita aia dintata pana scoate gaz cat mai mult), dai prin zonele unde ai dubii si daca ai fluctuatii de turatie, atunci ai aer fals, verifica si conductele de vacuum.

Verifica totusi si IAC

Desfa mufa de la ECU si curata atat mufa mama cat si tata cu spray de contacte, posibil sa nu faca vreunul contact, degeaba este x sensor bun daca informatia nu ajunge cum trebuie la ECU, cu ajutorul schemei poti verifica unele circuite: de exemplu circuitul sondei lambda - masori cu ohmetru intre pinul 38 al mufei care intra in ECU si firul de la sonda lambda, cam toate aceste valori de circuite trebuie sa fie sub 1 ohm, ca un scurt circuit.

Daca vrei sa faci toate masuratorile ti-am atasat si toate valorile care sunt pe pinii ECU in timpul functionarii motorului, numai ca nu stiu cum o sa ai acces la acesti pini cu mufa pusa, daca totusi reusesti atentie sa nu faci vre-un scurt circuit ca adio ECU

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok iti multumesc pentru toate schemele si ce mi ai zis.. o sa incep sa ma ocup de ele sa verific si pt aer si toate firele poate am noroc si vad unde e problema..

Vroiam sa mai intreb o chestie.. tocmai am venit acum de la masina m am uitat la relee... la relee 1,2,3,...12 cum apar in schema care mi ai trimis o cu relee ca alea se vad usor deasupra la sigurante acolo..

Si am observat ca cateva lipsesc.. printre care si releul numaru 3 care mod normal ar fi Engine control module relay.. e normal asa ceva ?

Deci la mine releele sunt urmatoarele ( cele de pe primele 2 randuri ) nu prea am reusit sa fac poza ca e cam intuneric asa ca scriu text..

__ 72 ___ 18 ____ 21

__ 99 ___ ___ 53 167

deci dupa schema inteleg ca 72 = Rear screen wash/wipe relay , 18 = Ignition main circuits relay, 21 = Indicator relay, 99 = Windscreen wash/wipe intermittent relay, 53 = Horn Relay , 167 - Fuel Pump Relay..

si asta e tot ce am eu acolo.. e normal sa am doar astea ? nu trebuia sa am si Releul de la numaru 3 adica Engine control module relay? la numaru 1 vad e AC deci e normal sa nu am, la nr 5 nu e nimic vad, la nr 7 ceva cu headlamp washer, 9 si 10 ceva cu seatbelt si alea de ceatza..

pai si daca eu am ECU nu ar trebui sa am un releu si la Engine control module relay ?

Modificat de earthquakero
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

datele astea sunt din autodata, o sa verific si in elsa sa vad

Nu prea cred ca este releul respectiv pt ca nu figureaza nici in schema. Daca trebuia sa fie si lipsea aveai un consum foarte mic :lol: (nici nu pornea motorul).

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu niste imbunatari.. acum am iesit si eu cu masina am mers putin.. nu stiu exact ce am facut dar e mult mai bine acum bine nu stiu exact daca din cauza ca am conectat acele 2 fire de la incalzitor.. sau de la sonda ca si la asta am umblat zilele trecute nu erau bine firele erau inversate :))

deci cand o pornesc rece intr adevar iese fum negru si stropi de benzina destul de mult.. ramane negru pe acolo asfaltu de la benzina murdara cred sau ce o iesi pe toba aia..

dar dupa ce se incalzeste iese fum alb nu mai ies nici stropi.. si cand accelerez la fel iese fum alb deci e bine si nici nu mai miroase a benzina..

dar faza cu stropii si fumu negru la rece sa fie de la ce.. tot ceva cu incalzitorul ala ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a da si inca o data daca imi poti explica presiunea asta cu manometru sau uite cum am inteles eu sa mi zici daca e bine..

cumpar un teu ceva gen ca in poza de mai jos.. sus intra manometrul.. in dreapta intra furtunul de tur si in partea cealalta un alt furtun care l pun eu si l conectez la injector acolo.. e bine asa cum am inteles ?

43800145.jpg

Modificat de earthquakero
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica erau firele inversate? :eek: Daca ai sonda cu 4 fire (la motorul tau sunt si cu un fir) si ai inversat circuitul de incalzire cu cel de semnal cred ca ai cam prajit-o. Fa aici o schema sa vedem ce ai inversat. Si sa zici si din ce an este masina pt . ca sunt diferente constructive in functie de an (daca sonda este cu 4 fire deduc ca este dupa 94).

Cu presiunea ai inteles bine numai vezi sa fie bine etansate.

Verifica si injectorul, vezi atasamente. Si vezi sa ai toate oringurile si garniturile alea din scheme.

Se pare ca ceva cauze s-au eliminat, dar probabil ca sunt mai multe, fiecare cu cate o mica contributie la consum. Deci sa recapitulam:

- verifica inca o data sa ai toate sigurantele bune (daca ai inversat fire pe acolo sa nu se fi ars siguranta de incalzire de la sonda lambda)

- verifica conexiunile la sonda lambda, in schema ai ce culoare are firul care vine pe fiecare pin

- verifica inca o data sonda lambda (vezi atasament)

- verifica presiune de combustibil

- verifica functionarea injectorului

Cred ca stropii aia sunt stropi de apa condensata cum a zis un coleg mai sus.

- verifica sa ai toate oringurile si garniturile la corpul injectorului

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!