Jump to content

Probleme pornire dupa ploaie (mediu umed) Golf IV TDI AJM


RTR
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor,

Am un Golf 4 1.9tdi Motor AJM 116CP chip pana la 150CP (cica....asa am luat-o...nu am verificat).

Cum vara asta a fost cam secetoasa nu am avut nici o problema cu ea. Cum a venit o ploaie mai serioasa au si aparut cateva probleme:

- in atmosfera umeda nu imi porneste la prima cheie...trebuie sa dau macar de 2 ori la automat..si uneori porneste cu o serie de becuri aprinse ESP etc. care dispar daca o opres si pornesc din nou.

- cand ploua mai serios am gasit apa sub volan, la pedalier si toata cablaraia umeda in interior (aici am inteles ca se infunda scurgerile de sub parbriz ....le-am curatat ...sper sa nu se mai intample...daca stiti si alte cauze sunt deschis la sugestii).

Maine am sa merg la un specialist sa vad ce are...daca aveti alte idei dupa ce sa ma uit va multumesc anticipat!

Voi reveni oricum cu solutia in caz ca o rezolv!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Ar trebui sa faci un test sa vezi ce erori ai (ceva despre G28)...sau poate altele.

In conditiile meteo mentionate mai sus, cand pui contactul se aprinde spira galbena?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

g28 e senzorul de viteza,poate voiai sa spui g2/62...

Initial masoara bateria si verifica apoi g2/62.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ce spun...nu am gresit.

G28 nu e senzorul de viteza .. Engine speed sensor nu masoara viteza de deplasare :icon_thumleft:

G2/G62 are treaba cu apa din motor nu cu cea de afara :lol:

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect,am incurcat vehicle speed sens cu engine speed sens. :icon_thumleft: :icon_redface:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- in atmosfera umeda nu imi porneste la prima cheie...

verifica si legaturile de masa din copartimentul stergatoarelor si toate cablurile de pe acolo, sa nu fie dezizolate pe undeva si sa faca figuri din cauza apei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din experienta proprie iti zic, la g4 care l-am avut,desfaci grila de la stergatoare,mufa care intra in ECU,acolo se infiltreaza apa si buruiaza semnalul de la g28.ie simplu ce trebuie sa faci.scoti mufele din ecu,desfaci capacelul care este pus peste mufa,curesti si usuci bine acolo papuci electrici.pui capacul si pui silicon la imbinari.ideea ie sa nu intra apa in mufa.sper ca ai inteles despre ce ie vb.numa bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult de sugestii, am sa le iau maine in considerare cand merg la mecanic... Cand aflu exact problema va anunt... Oricum fac si diagnoza maine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare din nou,

Revin dupa mult timp cu aceeasi problema.

Pornirea acum iarna este foarte grea la prima cheie. Adica cu lasat de doua ori sa se stinga martorul de bujie, tot porneste greu si imi ramane prima data esp-ul aprins. Opresc, si apoi a doua cheie merge fara probleme. Sunt sanse mari sa fie de la mufa de la ECU deoarece mecanicul mi-a curatat-o si o perioada nu am avut probleme. Dar asta nu o consider o solutie. Stie cineva o alternativa? Alta decat cu silicon, eventual am sa o fac si pe asta.

Mai mult de atat am o alta problema.

Nu imi apare martorul de check engine niciodata, nici la pornire, nici cand am probleme, pe care evident le am. Martorul de buijie initial nu statea deloc aprins. La cine am mers mi-a modificat din soft (prin diagnoza cu nu stiu ce cod) sa stea cateva secunde ...si sta....dar nu proportional cu frigul de afara. A schimbat chiar si senzorul de temperatura din motor si nimic....chiar si fara el ...acelasi rezultat. Plus ca masina sta la 950 la relanti ....nu e cam mult?

Are cumva legatura cu modificarea softului (nu sunt sigur daca are chip sau soft modificat).

Merci mult pentru eventualele lamuriri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Relanti-ul e normal 950 rpm pt 1.9 TDI. :RO flag: Si eu am G4 si la fel sta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fabrica, este 903rpm. O poti modifica cu VCDS-ul.

La fel si perioada cat stau puse bujiile incandescente - poate te mai ajuta la pornire.

Fa o scanare si posteaza erorile, sa vedem care e problema ta.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare, am si eu problema...am avut ceva zapada sub masina (mergand pe troiene) , am curatat cat de cat zapada...iar cand sa o pornesc.....:(...face asemanator videoclipului [

]..help me plss...Thanks!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face asa sau nu porneste.... ca aici nu reusesc sa aud daca porneste sau nu.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze...am uitat sa precizez...nu porneste deloc...Mersi de promptitudine Florin ;) Bafta!

Modificat de catarapid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scanare ai facut ? s-ar putea ca raspunsul sa se afle asa......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scanat cu vag com si nici o problema....ma gandesc sa nu fie bateria...Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata...bateria...;)..am pus o baterie de pe alta masina..si a pornit...multumesc.(dilema:ce baterie sa cumpar? golf 4 1.4 16v axp 2002)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa facea si la mine de la -5 grade in jos. Bateria avea amperaj insuficient pentru toata electronica de pe masina si, automat imi reseta BC si pornea abia la a 2 a cheie.Am facut test la baterie si avea curent de pornire 20% asa ca am schimbat-o. De atunci porneste la sfert si la -21 grade :)

@catarapid : Eu am cumparat o baterie Tudor silver 61Ah (curent pornire la rece 640), pretul daca te intereseaza a fost de 334 lei, cam la acelasi pret cu varta/bosch. De preferat e sa cumperi o baterie din gama silver sau macar blue, sa nu cumperi gama black pentru ca sunt slabute rau (parerea mea).

Modificat de 22Vik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt userul cu ajm cu apa in habitaclu, verifica urmatoarele:

Sub capac stergatoare, pe unde intra cablu de deschis capota , sa nu se prelinga apa, acolo are un stiut de cauciuc pe post de garnitura.

Tot in zona aia este cutia cu mufe de legatura intre instalatie habitaclu si motor, vezi sa nu se infiltreze apa pe la capac , sau daca e tras vreun fir ulterior.

La ajm din cate stiu se cipuieste prin desfacerea ecu-lui, poate nu se inchide ermetic si intra umezeala.

La partea cu ecu intreaba pe cei care se ocupa, nu sunt 100%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut! Am si eu G4 AXR cu probleme la pornire pe ploaie sau dupa spalatorie. A mai rezolvat cineva problema asta pana la urma? Eu i-am pus la a mea o protectie care sa dirijeze apa de pe ECU dar nu e ok. Un "meserias" mi-a pus niste silicon la flansa de plastic pe unde trec cablurile spre habitaclu si tot nu s-a rezolvat... E cineva din Iasi care stie unde se poate rezolva? Mersi!

 

On 10/11/2011 at 9:23 PM, marianu said:

din experienta proprie iti zic, la g4 care l-am avut,desfaci grila de la stergatoare,mufa care intra in ECU,acolo se infiltreaza apa si buruiaza semnalul de la g28.ie simplu ce trebuie sa faci.scoti mufele din ecu,desfaci capacelul care este pus peste mufa,curesti si usuci bine acolo papuci electrici.pui capacul si pui silicon la imbinari.ideea ie sa nu intra apa in mufa.sper ca ai inteles despre ce ie vb.numa bine

Esti sigur ca doar acolo se infiltreaza apa? Ma gandesc ca pe traseul de comanda al senzorului viteza turatie motor ar mai putea fi si alte mufe care "iau" apa... Mentionez ca senzorul a fost inlocuit cu unul nou si nu s-a rezolvat problema. Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/11/2011 at 9:23 PM, marianu said:

din experienta proprie iti zic, la g4 care l-am avut,desfaci grila de la stergatoare,mufa care intra in ECU,acolo se infiltreaza apa si buruiaza semnalul de la g28.ie simplu ce trebuie sa faci.scoti mufele din ecu,desfaci capacelul care este pus peste mufa,curesti si usuci bine acolo papuci electrici.pui capacul si pui silicon la imbinari.ideea ie sa nu intra apa in mufa.sper ca ai inteles despre ce ie vb.numa bine

care mufa? ca sunt doua. Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am un Golf 1,9 AXR. Am si eu problema cu pornirea dupa ploaie (sau spalatorie), martor check engine si bujii incandescente (intermitent). Schimbat senzor turatie motor, verificat bujii etc. Am vazut in topic ca sunt colegi care stiu exact despre ce e vorba si mai ales stiu si cum se rezolva (adik chiar au rezolvat-o). Doar ca nu inteleg care este rostul la astfel de forumuri daca nu impartasesti ceea ce stii... Inteleg ca know-how-ul se plateste... atunci spuneti si pretul si ne intelegem.

Un coleg a postat un fisier PDF cu niste pasi de rezolvare doar ca e in germana si traducerea mea cu google e defectuoasa rau. Spune ceva de genul ca trebui sa scot mufa de la ECU si sa leg a doua masa pentru circuitul de comanda al senzorului de turatie motor. Asta am inteles... Nu-mi este clar totusi cum identific acel circuit dat fiind faptul ca ECU are doua mufe cu mai multe circuite de senzori care intra in ele.

Astept un raspuns de la cineva care stie despre ce este vorba chiar a rezolvat problema!

Mersi anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

legat de problema la pornire,ai desfacut capacele la mufele de intrare in ECU?acolo o sa gasesti pamint si mizerie care se scurge de pe parbriz si se infiltreaza direct in mufa si care buruiaza ecranajul senzorului de turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!