Jump to content

Popma electrica pentru lichidul de racire ...


alinica2001
 Share

Postare recomandată

Salut! Am pe masina un heater auxiliar ( gen WEBASTO ). Problema este ca nu are pompa electrica pentru recircularea lichidului de racire si deci nu pot sa pornesc acest heater decat daca este si motorul pornit ( se incalzeste foarte repede motorul cu heater-ul pornit :banghead:). Stiti cumva de unde pot procura o pompa electrica ( 12 V ) pe care sa o pun pe circuitul de la calorifer? Sunt excluse pompele electrice de la spalatoarele de parbriz ( nu rezista la temperaturi mari ). Practic imi trebuie o pompa electrica ( 12 V ) care sa reziste la temperaturi mari ( 110 grade ) si sa consume relativ putin max 7A ( debitul nu trebuie sa fie foarte mare ). Stiti cumva la ce masini se gasesc astfel de pompe?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa traiasca Domnu' Andi!!! Rusine mie ca nu mi-am dat seama ca pe Passat pot gasi asa ceva :o . Este vorba de pompa de racire pentru motorina la modelele pana in 2002 ( PD-uri ) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca este buna pentru apa.

Motorina lubrifiaza, apa nu.

Vazi ca sunt niste pompe care nu au contact fizic intre motor si paleti. Au cuplare magnetica.

Aceste pompe sunt folosite la imprimantele industriale cu jet de cerneala (willitt) si rezista la presiuni si temperaturi ridicate.

Nu stiu ce debit asigura. Cel mai bine suna si vezi.

Vezi si la Romstal

Distribuitorul in Ro este firma:

MAID IMPEX SRL

Sos Pantelimon nr. 258, bl. 47, sc. D, ap. 264, Bucuresti, sector 2

Tel.: 0212552547

Distribuitor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de racire a motorinei nu are contact cu motorina ci cu circuitul de racire.

Este comandata de ECU cand temperatura motorinei depaseste o anumita valoare si pompeaza lichid de racire intr-un circuit secundar (schimbator de caldura pe filtru de motorina si radiator racire circuit secundar - dreapta fata jos)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatie. Am confundat cu lift pump din rezervor

Nu stiam de acest circuit de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta la dezmembrari sau iti poti lua de noua pompa de apa suplimentara de la mercedes (nu mai stiu codul caroserie) dintre anii 85,86-94,adik predecesorul E-Klasse-ului.Daca gresesc anii nu ma criticati.Are un prieten al meu montat asa ceva pe un BMW ursulet si merge super.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am asa ceva pe a mea - motor cod SB. Ce s-au gindit nemtzii ? Au zis ca dupa oprirea motorului, circulatia apei se opreste, motiv pentru care la turbina apa se supraincalzeste local. Pentru a combate chestia asta, au pus aceasta pompa care teoretic functioneaza dupa oprirea motorului. Pe turbina exista un senzor de temperatura, care la 107C comanda pornirea acestei pompe electrice. Pompa functioneaza deci dupa oprirea motorului si ca atare banui ca nu are un consum mare.

Pompa asta se gaseste pe motoarele cod RA si SB.

Nu ma intrebati ce au comun apa cu turbina ca nu stiu. A mai fost o discutie pe tema asta si n-am lamurit-o. Cert este ca din pompa pleaca o teava din fier care se duce in spatele motorului, la turbina - trece pe linga senzor ( montat pe teava ) si se duce-n turbina (?).

Daca intereseaza pot afla codul. Trebuie sa fie pe ETKA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma intrebati ce au comun apa cu turbina ca nu stiu.

<{POST_SNAPBACK}>

Turbina trebuie sa fie si ea racita cu ceva, nu crezi? :P la VAG(si la Maserati Biturbo din anii '80) se foloseste apa, la alte marci aerul sau uleiul(care unge arborele turbinei...)

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina trebuie sa fie si ea racita cu ceva, nu crezi? :P la VAG(si la Maserati Biturbo din anii '80) se foloseste apa, la alte marci aerul sau uleiul(care unge arborele turbinei...)

~Nautilus

<{POST_SNAPBACK}>

Nu chiar: La VAG se folosesc gazele de evacuare (TDI) pentru racirea turbinei. Si mai rar "apa".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut doar sa evit o posibila deviere a discutiei ( tocmai pentru ca s-a mai intimplat ). Cert e ca circuitul debuseaza in spatele motorului, la turbina.

Eu zic ca aceasta pompa e exact ce-i trebuie lui alinica ( avind in vedere cerintele ). Eventual debitul sa fie o problema - nu cunosc heaterul. Altfel ar trebui sa fie ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat ieri o astfel de pompa Bosch . Este de pe un Mercedes din 1982 ( auxiliary coolant pump ). Vineri o montez :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!