Jump to content

Transformare in masina electrica


Laurentiu_LWR
 Share

Postare recomandată

Salutare la toata lumea...

cum scrie si in titlu...am un coleg nebun...electronist de profesie...care vrea sa-si transforme masina pe care o detine,o bora 2.0 benzina,in masina cu motor electric...

Nu ii pun la banuiala cunostintele,dar am nevoie de voi,sa imi ziceti ce se va intampla pe urma...

Din punct de vedere legal ce este de facut...unde trebuie sa se duca cu ea si asa mai departe...

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte greu cu hartogaraia.

Parca era un matiz electric facut intr-un proiect la politehnica,nu mai stiu exact facultatea.daca gresesc...

Oricum cu omologarea va fi marea belea.

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in ce sens greu...s-ar putea sa nu o omologheze?sau costa?si este foarte mult de umblat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

matizul electric a fost facut ca proiect, pentru un anumit eveniment si pentru un anumit sponsor acum 2 ani, in ziua de astazi zace pe un hol al facultatii, il vad aproape zilnic. nu cred ca au incercat sa il omologheze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe you tube este plin de seriale chiar despre cum sa-ti faci masina electrica EV electric vehicle. Cica Audi A2 se preteaza cel mai bine la asa ceva, are tot felul de compartimente si poti pune bateriile acolo. Se pot comanda si chituri complete, motor de electrocar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai un test la rar pt confirmarea normei de poluare(parca test dinamic..imi scapa acum denumirea)..costa peste 400euro..iti dai seama in romanica cat te costa sa omologhezi o asemenea masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Matizul electric http://www.libertatea.ro/detalii/articol/mai-multi-profesori-si-studenti-au-creat-matizul-electric-313505.html

Cine face in "particular" o astfel de masina, o face din pasiune, pentru ca poate...sau orice alt motiv personal. Ca in rest e destul de dificil ca proiect si nu poti rivaliza cu marile companii care fac sute de teste si investesc milioane de euro.

Fiabilitate sau autonomie decenta e greu de crezut ca poti obtine, cu costuri sub cateva mii de euro....daca nu mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel mai bine ai adresa o scrisoare RAR-ului http://www.rarom.ro/RO/article--Unde%20ne%20gasiti--334.html. Ei ar trebui sa te indrume cu privire la pasii ce trebuie urmati. Fiind in Romania vei intampina faulturi de peste tot, taxe peste taxe, avize, adeverinte, xeroxuri de pe o sumedenie de acte etc.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu bateriile il pot ajuta eu sa ii fac o oferta buna ;) Lucrez in domeniu.

Dar este un proiect foarte costisitor incat sa fie fiabil...

Stefan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai din cate am inteles...exista kit-uri de conversie...nu sta el sa construiasca motorul

il da jos pe ala pe combustibil si il pune pe cel electric si face adaptarile necesare...dar inainte sa se apuce,vroia sa stie la ce se asteapta din punct de vedere legal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai un test la rar pt confirmarea normei de poluare(parca test dinamic..imi scapa acum denumirea)..costa peste 400euro..iti dai seama in romanica cat te costa sa omologhezi o asemenea masina.

cine aia de la RAR sa se priceapa la asa ceva?

:lol: :lol: :lol:

Am fost cu V8 -ul la ei pt identificare,si erau sa ma respinga pt bara de torsiune intre oale(amortizoare),cica e "neomologata"

Masia a iesit asa din fabrica :)

Eram convins ca ala vrea spaga,dar nu,chiar era atat de idiot.

59700473.jpg

Asa ca ce vrea sa faca colegu e SF pt RAR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal sa fie SF pentru ei, daca mai nou sefii RAR sunt numiti pe criterii politice.

Oricum, succes la realizarea EV. Scapi de banditii de la benzinarii si cand esti blocat in trafic, stai pe gratis fata de noi ceilalti care stam pe bani ca motorul merge, benzina se consuma. Intr-o zi, oricat am de mers cu masina in oras, am facut maxim 90 Km, suficient pentru o autonomie data de baterii in caz ca as fi avut asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: acum 3 ani un prieten al meu care se ocupa de masini,a adus un Bmw e 36 coupe.Masina avusese in Germania un singur proprietar..Nebunul ala a tinut masina in tipla..arata impecabil.Pt ca statea in centrul orasului a schimbat norma de poluare din euro 2 in euro 4,masina era trecuta in breef EURO4..nu D3 sau D4.Deci in Germania era E 4 cu bulina verde pe parbriz.Am vazut toata actele cu schimbarea si suma se invartea la 1500eu parca.Cand a fost facuta identificarea la R.A.R(masina a fost cumparata de un client si la rugat pe prietenul meu sa-l ajute cu actele si inmatricularea,pt ca stie mersurile si are relatii la R.A.R)..sa pus problema astfel;noi avem un catalog dupa care in ghidam,indiferent daca masina are acte cu E4 in DE..noi o recunoastem doar cu E2 dupa calalog.A fost indrumat sa faca un test dinamic care costaa la vremea respectiva peste 400euro(in jur de 500 chiar),dar unul din inginerii cunoscuti de el a spus negru pe alb..nu face testul ca dai banii de pomana.Au scos masina E2 si diferenta de bani pana la E4 a fost de 600 euro.In consecinta..facea testul dinamic,nu se stie daca masina iesea E4..Poate am gresit undeva la sume,dar imi aduc aminte 100%ca suma pt testul dinamic era de peste 400euro..undeva spre 500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu propun ca un moderator sa mai taie pe ici pe colo, din "Transformare masina in EV" a ajuns la "Cat de prosti sunt cei de la RAR".

Chiar nu a citit nimeni linkul pe care l-am pus eu?

http://garajelectric.ro/wp-content/uploads/2011/03/RBC1583.jpg

Uite aici este si cartea masinii omologate ca si electrice.

Din ce spune inginerul care a facut treaba, cei de la RAR au fost destul de intelegatori si l-au ajutat cu modificarile care trebuiau facute ca masina sa ia omologarea.

Iar daca cineva chiar vrea sa faca aceasta chestie atunci nu are decat sa-i trimita un mail d-lui Marinescu si sa-l intrebe ce si cum.

Normal ca e scump si normal ca e foarte greu sa obtii o autonomie mai mare de 50 km ptr ca bateriile sunt grele si scumpe.

Eu propun cine are ceva de spus in acest sens sa zica si lasati RAR-ul in pace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bodo..ca fapt divers..cartea e scoasa in 2005?Te mai lasa sa circuli cu Olcitul rar-ul?Mai treci I.T.P cu el?Consider ca trebuie luate in considerare toate aspectele ca o masina trensformata in el..sa poata circula pe soselele patriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca cine vrea sa faca o masina electrica poate, dar sa se gandeasca inainte daca merita orice masina sa fie modificata. In primul rand cu acea masina nu va iesi din oras, sau va iesi in apropierea lui. Deci nu va merge cu ea in concediu si nu va avea nevoie de un portbagaj mare. Asa ca Bora nu este potrivita. Este grea si va avea autonomie mica. Trebuie sa se orienteze spre un A2. Mai bine ar fi sa aleaga o masina fara servodirectie si fara servofrana ca sa nu mai fie complicatii. Cand da jos motorul de Bora a disparut si servofrana si servodirectia hidraulica. La un oarecare tip de masina iesita din fabrica fara servodirectie merge usor volanul fata de una cu servodirectie dar care nu functioneaza. (este alta demultiplicare la volan-face mai multe ture volanul asa ca merge mai usor). Cunosc fete care au masini fara servodirectie si nu au probleme.( Matiz si Logan mai ieftine). La o masina electrica conteaza fiecare consumator inutil de curent. Sa mai puna leduri in loc de becuri, ceva alternatoare care sa incarce bateriile la apasarea franei, sa renunte la geamuri electrice si apoi "mana si suna".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit ca la frana, frana de motor, sau coborarea unui deal sa incarci bateriile. Motorul electric poate ca devine generator in aceste cazuri, dar daca nu ai 4x4 ar trebui sa pui alternatoare si la rotile din spate sa faca si ele energie in acest caz. Cu ocazia asta folosesti pedala de frana rar si foarte putin, cu ocazia franarii nu incalzesti cosmosul ci incarci bateriile.

Evident ca la mers normal alternatoarele nu fac curent, ele pornesc doar la actionarea franei stiu eu printr-un releu alimentat de stopurile de frana care sa dea excitatie la alternatoare. In cazul asta ele se invart greu si fac curent, in rest fara excitatie se invart usor si nu opun rezistenta mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul electric de curent continuu e reversibil deci in frana de motor sau coborarea pantelor poate produce curent electric. Nu e nevoie de 4x4, oricum toata forta ajunge pe rotile tractoare (2 sau 4). Prezenta alternatoarelor ar ingreuna masina, care de altfel vrem sa fie cat mai usoara. Un electronist probabil ne-ar putea lamuri cum s-ar putea face aceasta recuperare, din cate imi aduc aminte din cursurile de electrotehnica/actionari electrice (s-au cum s-or fi chemat ele acu' 20 de ani) exista mai multe regimuri de functionare ale unei masini electrice (motor electric) si unul e de franare cu recuperare. Daca dai o cautare pe google poti gasi ceva info, de pilda http://users.utcluj....s%20de%20cc.pdf

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu totusi zic ca 4 roti recupereaza mai mult decat 2. La fel 4 roti franeaza mai bine ca 2, altfel nu stiu de ce la mine la masina au pus frane si pe spate. In fine, recunosc ca nu am experienta la asa ceva, sunt altii dar care nu se baga aici. M-as apuca de asa ceva daca as avea bani si mai ales timp la discretie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Franarea poate fi recuperativa sau nu. Daca e nerecuperativa, se utilizeaza o rezistenta de franare avand principalul dezavantaj ca odata cu scaderea vitezei respectivului motor scade si "puterea de franare". Franarea recuperativa preia energia furnizata de motorul ce functioneaza in regim de generator si o transmite catre reteaua de alimentare (a dispozitivului/automobilului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Motorul de cc necesita tensiune ptr. excitatie in functionare, pierdere de energie. Un motor de ca cu rotor facut din magneti de neodim ar fi ideal.

Sunt necesare 2 circuite de tensiune: circuitul de forta cu o tensiune de aprox 110 v ptr tractiune si un circuit de alimentare consumatori interni 12v (semnalizare, stopuri , pozitie,...) . Ce te faci iarna cand ai nevoie de dezaburire? Fara acumulatori cu litiu nu merita sa te apuci de proiect . Pretul lor este mare si nu ajungi la amortizare . Chinezii au scos invertoare, pompe electrice ptr servo la pret mic . Asteptam sa scada pretul acumulatorilor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) tare postul de deasupra. Cica are "pierdere de energie" . Pai are excitatia in serie, curentul absorbit de bobinele alea e chiar curentul consumat de el pentru sarcina respectiva.Nu e sarcina - nu e nici curent prin ele. Motoarele electrice au randament de cca 98% , 2% sunt pierderi de frecare in lagare, intrefier si histerezis.

Un motor de CA niciodata nu va fi cu magneti pentru ca ....e de curent alternativ, campul magnetic generat de inductor e reversibil de 50 ori pe secunda,ar insemna sa stai aoclo sa schimbi pozitiile magnetilor tai de neodim de 50 de ori pe secunda :lol:

48 V, ca la stivuitoare sunt suficientivoltii nu prea conteaza ci capacitatea de Ah. Nu uitati ca Tesla au scos si roadster si berlina cu autonomii de ~500 km.

Bineinteles ca apar probleme de electronica, comanda motorului, comutatie cu tiristori,un ECU inteligent care sa schimbe reversibilitatea in functie de caz, dar pentru o masina de mers naveta la serviciu pe sezon cald, e destul de usor de facut, cel mai simplu trebuie gasit un stivuitor electric si preluate motorul si "pedala de acceleratie" in primul rand.

Am avut si eu planul asta, am estimat o cheltuiala de cca 6000 de lei in mare,cu tot cu baterii dar fara omologare. Din cate stiu rar-ul se poate face omologare de prototip numai in Bucuresti ,cu un memoriu tehnic si supervizare a unui inginer care se uita in primul rind sa nu se modifice sistemele de frinare,de suspensie,lumini-semnalizare.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!