Jump to content

Martor EPC


tgrig
 Share

Postare recomandată

Ma confrunt uneori, mai exact de doua ori pana acum in trei saptamani, cu urmatorul fenomen:

Seara cand plec de la servici dupa ce pornesc motorul nu se stinge martorul EPC;ajung acasa, opresc motorul si dupa 10 minute il repornesc si fenomenul dispare.

Prima data s-a intamplat acum circa 3 saptamani.Ieri s-a repetat.

Dimineata cand plec n-am aceasta problema.

Am cautat pe forum si n-am gasit nimic care sa ma lamureasca.Stie cineva ce se intampla si daca e cazul sa ma duc in service? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    7

  • BLiTZ

    7

  • roby_g

    5

  • Austinel

    5

In primul rand bine ai venit pe forum.

In al doilea rand, poate nu ai cautat cum trebuie. Fct search iti dezvaluie multe.

EPC, in principal, se poate aprinde datorita switch-ului de la pedala de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate scrie in manualul masinii, din ce am citit eu, nu stiu insa daca reproduc si exact, in momentul in care martorul de EPC ramane aprins trebuie mers urgent la service. Tot in manual mai scrie ca daca martorul de EPC ramane aprins computerul masini selecteaza un alt mod de functionare pt motor pentru a putea ajunge la prima unitate service. Poate ar fi bine sa consulti manualul si sa vezi cum trebuie sa procedezi... Poate sa fie doar un contact imperfect in cel mai fericit caz dar asta e doar o presupunere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru pareri.Am gasit lamuriri si prin "search".

Pana la urma ca sa fiu linistit voi ajunge si in service.Pacat ca nu mai sunt in garantie.

Are cineva ideie cam cat mai costa o diagnoza si o remediere de acest gen? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns azi la service aviatiei.

Concluzia: schimbat sonda de temperatura lichid de racire. EPC nu se mai aprinde.Cost total 160 ron. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sambata ma dau cu mashina prin orash, cand deodata surpriza, bec avarie motor aprins. Era sa pic din scaun. Ascult eu motorul, nimic, tureaza, trage, tot frumos, cand ma uit la consum, 16%. Ma mai uit eu ce ma uit, aveam 3 km facuti de la pornire, acul de temperatura a apei la bord pe minim. Dupa un timp opresc, repornesc, urca acul la jumate, si se stinge si becul de avaria motor. Seara, aceeashi faza, merg sa alimentez, cand ajung in statie, iar avarie motor, iar acul pe minim, iar opresc pun de 3-4 ori contactul, urca acul. Ieri desfac capacul de plastic de la motor, scot sonda de apa din termostat, scot mufa din sonda, o infig de vo 10 ori sa se curetze si sa faca contact si am pus la loc. Intrebare: Mufa nu facea contact, dadea la ECU informatia greshit, Ecu vedea ca e motorul rece si baga benzina la greu, motorul de fapt era cald si se cam ineca, si sonda lambda dadea avarie de motor din cauza amestecului prea bogat? Sau sa fie alta kestie? Acum de dimineazta am vazut ca merge bine, daca se repeta schema schimb sonda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EPC = Electronic Power Control (supravegheaza comanda motorului la benzinare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, mie nu mi s'a aprins EPC , dupa cum am zis, mi s'a aprins semnul ala de motor pe care'l ai tu la avatar, nu stiu cum se keama in acronim, n'am vrut sa mai deskid un topic nou pt ca problema mea e legata oarecum de cea a persoanei care a deskis topicul, si am scris in continuare. Daca vreun moderator considera ca nu e bun topicul, rog sa deskida topic nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi s'a aprins semnul ala de motor pe care'l ai tu la avatar, nu stiu cum se keama in acronim

check engine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

M-am bagat si eu la Fabia, dar banuiesc ca principiul e acelasi.

Ieri dimineata am pornit masina, am scos-o din garaj. Dupa 50m, in a 2-a, a inceput sa mearga "smuls", ca si cum ceva era infundat... Am oprit, la relanti, care crescuse pe la 1400-1500. Am plecat iar, la fel, mergea in socuri... EPC-ul era aprins .

Am oprit motorul, am stat un pic, am pornit din nou, totul OK!!!

Ce ar putea fi. Nu cred ca de la benzina, ca era pe fune, dar BC indica ca mai pot rula 40 km. Si oricum dupa repornirea motorului a mers struna. Sa fie ceva din soft sau mai grav?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Stie cineva care e diferenta intre martorul EPC si cel de "Check Engine"? In manualul de utilizare zice cam acelasi lucru despre ele: se aprind daca e vreo defectiune in "unitatea de comanda a motorului". Dar care e responsabil de ce? Adica daca se aprinde unul sau altul ce se poate suspecta? (ca banueisc ca nu sunt responsabile de aceleasi lucruri :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca regula e simpla: oricare se aprinde, mergi la service sau pune VAG-COM... erorile sunt prea multe si prea variate ca sa putem face o regula. Uneori se aprind cate unul, uneori ambele... citirea codului de eroare e singura solutie sa afli ceva concret. Asa cred eu :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-ai inteles ce am vrut sa spun. Momentan nu am nici un martor aprins (cel putin asa sper, ca masina e in parcare :Driver: ).

Insa, daca e un martor acolo si el se aprinde, el trebuie sa "semnalizeze" ceva in neregula. Nu ma intereseaza codul de eroare. Ma intereseaza sistemul / subsistemul pe care il monitorizeaza. Gen: daca ti se aprinde martorul ABS si ca e ceva in neregula cu unitatea de ABS si nu o sa te ingrijorezi ca nu iti merge aerul conditionat sau cine stie ce altceva :Driver:

Cand mi s-a dus termostatul, dupa aproximativ o ora si ceva de mers cu masina cu motorul rece (eu credeam ca e sonda de temperatura de vina si de aia am mers asa cu masina) s-a aprins martorul de Check Engine. Intrebam de ce s-a aprins acest martor si nu cel de EPC (sau amandoua). Care e totusi diferenta dintre ele? (in manual sunt descrise la fel si iti spune ca in caz ca se aprinde unul din ele sa mergi cu masina la service si sa mai contribui cu bani in buzunarul celor de la Skoda :Driver: ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca asta este cel mai bine...sa mergi la cei de la Skoda. Sa incercam sa punem altfel problema, aceste service-uri exista pentru a ne oferi noua, clientilor Skoda asistenta calificata si de calitate (aici recunosc ca problema nu e chiar roz). Daca la probleme minore (schimbare placute, becuri far etc.) ne mai bagam noi, ca deh, suntem romani si le cunoastem pe toate, la celelalte probleme ar trebui sa ii lasam pe cei in masura sa se ocupe. Decat sa ne zgarcim la cateva sute de mii pe o manopera si sa facem vreo tampenie in fata blocului eu zic ca e mai bine in service. Hai sa ne integram si noi in Europa cat de cat. Sa mai delegam si noi atributiile, ca nu suntem Dumnezei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare idioata, care e becul de check engine, ca nu imi aduc aminte sa fi vazut vreunul pe bord??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca asta este cel mai bine...sa mergi la cei de la Skoda. Sa incercam sa punem altfel problema, aceste service-uri exista pentru a ne oferi noua, clientilor Skoda asistenta calificata si de calitate (aici recunosc ca problema nu e chiar roz). Daca la probleme minore (schimbare placute, becuri far etc.) ne mai bagam noi, ca deh, suntem romani si le cunoastem pe toate, la celelalte probleme ar trebui sa ii lasam pe cei in masura sa se ocupe. Decat sa ne zgarcim la cateva sute de mii pe o manopera si sa facem vreo tampenie in fata blocului eu zic ca e mai bine in service. Hai sa ne integram si noi in Europa cat de cat. Sa mai delegam si noi atributiile, ca nu suntem Dumnezei.

Problema nu e chiar roz? E mov de-a dreptul. Atata timp cat o manopera care in Bucuresti e executata in 2 ore iar la service-ul Skoda in Timisoara manopera e pontata 4 ore, nu reusesc sa vad unde sta "calitatea". Iar cand intrebi de ce apare diferenta asta, si raspunsul dealerului e: "pai la Bucuresti e mai scumpa manopera decat la noi, deci si daca te-ai fi dus la Bucuresti tot atat te costa", imi pare rau, insa mersi si pa Europa. Prefer sa-mi repar masina la service-uri dubioase sau in fata blocului. Macar mecanicul de la service-ul dubios nu ma trateaza cu dispret pentru ca stie ca isi pune painea pe masa acasa din banii pe care ii castiga de la CLIENTI.

Cateva sute de mii? Da-mi voie sa te contrazic si aici. Asa cum am postat si mai devreme, acum ceva timp mi s-a aprins martorul de check engine din cauza termostatului defect. Ca sa "sting" martorul la Skoda, ma costa 340RON piesa + manopera (asta nu stiu cat ar mai fi fost si nici nu ma mai intereseaza). Pentru simplul fapt ca ei nu schimba doar termostatul, ci tot corpul in care se afla termostatul incluzand senzorul de temperatura. Asa, am comandat piesa de la Volksparts, si am schimbat doar termostatul la un pret de sub 100 RON. Martorul s-a stins de la sine :) Iar diferenta aia e mai mult de jumatate din salarul minim in RO!

Nu vreau sa generalizez ceea ce am spus mai sus pentru toate service-urile Skoda din tara, si nici macar pentru toate persoanele de la reprezentanta Skoda din TM. Pur si simplu insa, ma astept ca pe banii pe care ii las acolo (si la oricare alt serviciu din tara asta care isi da aere de Europa), sa fiu tratat ca si client, si nu ca inca un fraier numai bun de tras in piept.

@danb1974 Martorul de check engine e cel care seamana cu simbolul pe care il are cc_seat in avatar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihai_sarb: Nici tu nu m-ai inteles. Eu ziceam ca e foarte greu de separat cine/ce aprinde EPC si cine/ce aprinde CheckEngine.

EPC = Electronic Power Control cred ca e legat de functionarea senzorilor in mod direct (pica un senzor de temp si e "detectat" ca defect, se aprinde EPC). Engine light cred ca se aprinde de exemplu de la un Fuel Trim Too Rich, eroare care poate fi generata din foarte multe motive.

De aceea m-am gandit ca e mai simplu _in caz ca se aprind_ cele 2 (impreuna sau separat), e cel mai relevant si mai simplu sa vezi ce erori le-au generat. Aprinderea lor e legata de prea multi factori ca sa stii exact. My 2 cents...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

Problema: martorul EPC aprins! Ba se aprindea si ramanea aprins toata ziua, opream motorul si se stingea, pana nu a mai vrut sa se stinga!

Am rezolvat problema cu martorul EPC la un dealer Seat din Pantelimon (care sunt in aceeasi curte cu Skoda): problema era "defect contact stop frana"! Chestiune fff imp: cei de la Skoda mi-au facut programarea pentru service pentru saptamana urmatoare, ceilalti, unde m-am si dus, m-au intrebat in cat timp pot ajunge! :lol:

Cost total: 107 RON, din care contactul: apx. 30 RON, iar restul manopera!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
Salut!

Problema: martorul EPC aprins! Ba se aprindea si ramanea aprins toata ziua, opream motorul si se stingea, pana nu a mai vrut sa se stinga!

Am rezolvat problema cu martorul EPC la un dealer Seat din Pantelimon (care sunt in aceeasi curte cu Skoda): problema era "defect contact stop frana"! Chestiune fff imp: cei de la Skoda mi-au facut programarea pentru service pentru saptamana urmatoare, ceilalti, unde m-am si dus, m-au intrebat in cat timp pot ajunge! :huh:

Cost total: 107 RON, din care contactul: apx. 30 RON, iar restul manopera!

Salut!

Am si eu aceasi problema si cred ca tot de la contact stop frana. Am avut un accident si mi-a ajuns masina intr-un service dubios pe care mi l-a impus casco-ul. Dupa o luna jumate cat am stat sa-mi repare haion, aripi spate si o masca spate, am primit inapoi masina cu problema asta. Ma gandesc ca a aparut cand mi-au montat inapoi stopurile de la frana. Pe langa asta mi-au mai sudat si toba sport... :scratch: asa ca aveti grija sa va verificati bine masina cand o luati inapoi de la service. La mine problema a fost ca a mers cineva in locul meu sa o ia altfel iesea scandal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

va salut. Am si eu o problema,imi trebideaza rau motorul de parca zici ca merge in 3 sau chiar 2 pistoane, am o skoda fabia 1,4i 16v 101cp, turatia oscileaza, nu are putere, de fapt nu poate pleca de pe loc, cine ma poate ajuta si pe mine cu o diagnoza la masina?Deocamdata am dus-o in service si dupa ce o rezolv am sa completez cu ceea ce imi zice ca poate ii va fi cumva de folos la cineva cu o problema asematoare,Dar cu o expertiza la calculator rog cine ma poate ajuta;.De la martorul EPC si ! intr-un triunghi si incercuit cind mi sa aprins nu am mai putut pleca cu masina, sintome eraun de un trebidat al masinii de parca mergea in trei pistoane sau chiar doua. Nu stiu ce va fi devina si cit va costa dar cu siguranta dupa ce rezolv problema am sa va scriu ca sa va dati seasma despre ce a fost vorba.si imi mai statea inainte de aprinderea EPC-ului si martorul motor aprins, iar dupa ce sa aprins EPC-ul sa intimplat cele scrise mai in urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai o problema, este indicat sa o expui intr-un singur topic. Ai mai scris si AICI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-a aprins EPC-ul. am mers la 3 service-uri dintre care 2 skoda, si toti mi-au spus ca nu se pot conecta la computerul masinii. va rog sa mi spuneti daca ati avut si voi aceasta poblema si cum se poate rezolva. mentionez ca afisajul de la bord imi indica bine functiile.

Sarbatori fericite si La multi ani!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!