Jump to content

4Motion sau normala?


premiumfaraplumb
 Share

Postare recomandată

Pai e ceva normal, daca o ti in turatii si lasi volanul virat la maxim te invarti pe loc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    6

  • Eto

    5

  • F l o r i n

    5

  • Pic_hon

    5

anul trecut am achizitionat un 4 motion iar inainte am avut tot un passat cu tractiune fata. nu se compara......e mult mai calumea 4motion. sincer am scapat acum o luna pe zapada de un accident beton.m-am ferit de unul care mi-a iesit in fata, am tras stg de volan ,am intrat in balans, am bagat a2-a si am accelerat usor. misto senzatia sa vezi cum se redreseaza masina. sunt f. multumit. cind am adus-o, anul trecut, am incercat-o pe serpentinele de la borsec,o stabilitate beton fata de cealalta. vroiam sa scirtie rotile in curbe dar nu am avut nici o sansa, poate ca am si jantede 17". singurul incovenient este consumul ala de max 1 % mai mult dar merita. am dscutat cu mecanicul meu si mi-a zis sa am crija la uleiul si filtrul de la planetarele din spate. se schimba cam greu dar trebuie avut in vedere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca stabilitate si tractiune, e super. Din punct de vedere al evitarii obstacolelor - pe carosabil uscat, e mai buna decat cea cu tractiune fata, dar mai slaba ca cea cu tractiune spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt pentru 4motion 100% si sunt de parere ca daca cineva este pornit sa isi achizitioneze un passat b5.5 ar fi pacat sa nu isi ia un 4motion chiar daca sare la bani putin mai mult. am in familie un b5.5 4motion si tractiunea integrala te scoate din multe belele indiferent ca vorbim de drum acoperit cu zapada sau nu. decembrie m-a prins cu anvelope de iarna la tara si a venit zapada si sincer sa fiu s-a observat lipsa anvelopelor de iarna dar nu intr-un procent care sa descalifice tractiunea integrala, ci din contra, s-a vazut diferenta fata de celalalt passat din familie cu tractiune fata. indiferent ca vorbim de drum uscat, umed, acoperit cu zapada sau pietris etc etc 4motion este o dotare care merita luata in calcul la achizitia unui passat. intretinerea este sensibil mai scumpa iar consumul este mai mare cu maxim 1 litru fata de cel cu tractiune fata, referindu-ma aici la ce am respectiv ambele 6 trepte 131cp.

subscriu la ce spune cosminwon ca daca stai pe loc cu rotile virate maxim si ai dat talpa(pe zapada) spatele fuge, insa in mers esp-ul isi face treaba si corecteaza traiectoria destul de prompt. asta nu inseamna ca 4motion este un sistem imbatabil si acum daca ataci un viraj cu 90km/h pe drum acoperit cu zapada masina nu va fugi. sa fim rezonabili totusi, nu poti invinge legile fizicii. dar daca ai decuplat esp si vrei sa te dai"smecher" esti mancat, fuge in toate directiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stii bine ca eu am fost unul din cei mai mari fani 4 motion.

dar acum,avand dragalasul din profil,cu tractiune fata,foarte sincer spun ca muult prea putin am simtit lipsa integralei.

sunt pentru 4 motion,da,ATATA TIMP CAT drumurile si stilul de viata o cer.

altfel masina e mai usoara,mai sprintara,si acuma sincer,poti sa ai si hummer,daca se pune un tir de a latu am imbulinaat o cu totii pe sosea!

cum ziceam si mai demult,astept de la vw o integrala decuplabila,pana atunci 4 motionu merge 99% din timp degeaba!chit ca e haldex sau torsen.

p.s. ca parere poate subiectiva,la b6 4 motion mi se parea mult mai tardiva si ineficienta interventia esp uli decat la B5.5 4 motion!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt fan 4Motion. Am un prieten cu unul din 2000, motor non PD, si consuma mai putin decat PD+ul meu, cu tractiune fata. E adevarat ca, la cele PD 4Motion, consuma mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
dranga razvan

eu stiu ca passat-urile nu au 4x4 permanent doar atunci cand pierzi aderenta pe puntea fata sau una din roti 

in rest est un 2x4 cu cardan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este o tractiune cu diferential Torsen. Gasesti multe informatii pe Google, despre acest tip de sistem. In rest, e mai grea decat una cu tractiune fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am avut Passat b5.5 cu tractiune fata. In prezent am 4motion 1.9 tdi 131 cp. La 4motion consumul e mai mare cu 1l/100 km. Masina in prezent are 141.000 km . Desi e 2005 si ma tot bate sotia la cap sa o schimb inca e pe placul meu(mai ales iarna).

Ca si specificatii tehnice nu va mai zic nimic ca s-a amintit deja. Ca si costuri de intretinere cred ca sunt mai mici la 4motion.

Ca si comportament la drum, 4motion e cu multe aspecte peste fwd.

Ca fost pasionat auto (curse karting/auto , actualmente motocross) pot sa va spun ca n-as mai trece de la 4motion la fwd nici sa ma bati.

Iarna cu esp oprit e o bijuterie sa te dai pe viraje .

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si costuri de intretinere cred ca sunt mai mici la 4motion.

Poti aduce ceva argumente pt afirmatia asta? Sunt tare curios?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum îmi dau seama, unde scrie, că VW meu este sau nu 4 Motion?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai B5 1.9tdi. Nu e 4motion.

Sa te convingi, uita-te sub masina daca ai grup sau axa plina pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Placutele frana spate s-au inlocuit prima data la 69.000 km , a II-a oara s-au inlocuit dicuri+placute la 139.000 km

Producator ATE in ambele cazuri.

2.Pana in prezent (141.000 km ) nu s-a inlocuit nici un element la trenul de rulare (brate, bucse , amortizoare, bielete directie ) , caseta diretie , cu exceptia burdufelor de planetara care le-am schimbat la 134.000 pe amandoua.

Un aspect pe care l-am observat , la 4motion piciorul in care intra capetele de brate este din otel , iar la fwd este din aluminiu.

In service , am inteles de la mecanici ca e mult mai bine otel , la aluminiu au fost cazuri cand nu au putut scoate bratul.

Daca nu ma insel , amortizoarele la 4motion sunt mai groase , ced ca si mai rigide.

Per general cu fwd am avut mai multa bataie de cap decat cu 4motion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Ca si costuri de intretinere cred ca sunt mai mici la 4motion.

 

Poti aduce ceva argumente pt afirmatia asta? Sunt tare curios?

 

 

Per general cu fwd am avut mai multa bataie de cap decat cu 4motion.

Asta este o afirmatie total falsa. La 4motion sunt mult mai multe parti consumabile care la un moment dat trebuie inlocuite.

Ca acum ai un 4motion mai bun si mai intretinut care nu necesita investitii in curand si in trecut ai avut un fwd cu km cat calul lui berila in care ai bagat bani ca intru-un sac fara fund e alta discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect pavy.

Un aspect de care foarte putini sunt constienti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea pari a avea cine stie ce experienta, dar nu iti lipseste agresivitatea. Noua ne place calmul pe aici, nu avem ceva de impartit decat experienta....

Piciorul ala de aluminiu de care vorbeai cateva posturi mai sus e doar la audi, la passat e din otel / fonta. Si el se numeste portfuzeta. In service ai inteles gresit, la ambele se blocheaza, la otel mai tare (mai ales surubul ce tine bratele superioare), deci invers. Si e mai bine din aluminiu ca e mai usor, dar si mai scump, e treaba cu greutatea nesuspendata etc..., unii pun jante din aliaj din aceleasi motive, dar ce ma pricep eu la carting si motocross...

Oricine e constient ca ai piese in plus la passatul cu tractiune integrala (diferential, semeringuri, cardan, flanse etc..) si implicit niste consumabile (incusiv ulei). De asemenea, greutatea mai mare va uza mai repede unele subansambluri. La puntea spate, la passatul cu tractiune fata nu prea ai probleme niciodata. Cu bratele de pe spate de la cel cu tractiune integrala e posibil sa mai schimbi cate ceva... Exemplul cu placutele spate nu e concludent, conteaza cum utilizezi masina, te invit sa mergi zilnic prin Bucuresti sa vezi ca nu te mai tin 60 de mii..., sau poate tin... Mai e o chestie legata de echipare, poti avea discuri de frana diferite in functie de asta....

Nu cred ca una e construita ca un tanc si cealalta mai slab..., pavi are dreptate, e vorba de gradul de uzura diferit al masinii fata de cele / cea anterioara.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Si eu sunt fan 100% tractiune integrala.

Ca si plusuri au fost mentionate mai sus, pe mine m-a scos din multe situatii grele, degeaba ai zeci de mii de cai daca nu exista tractiune atunci cand ai nevoie de ea. 

Dpdv al costurilor suplimentare in cazul meu au fost 2 litri de ulei diferential si consumul mai mare datorat tractiunii dar nu le incadrez la dezavantaje pentru ca in comparatie cu plusurile sunt egale cu zero.

 

P.S.

Sa aveti un an asa cum va doriti !

La Multi Ani !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masina de 7 ani si nu am intalnit pana acum nici o situatie in care sa am nevoie de tractiunea integrala - despre care cred ca este relativ inutila in conditii normale de mers si fara garda la sol adecvata (e doar parerea mea). De asemenea, mi se pare inutil sa platesc mai mult carburant inclusiv vara si sa pierd din performantele masinii fara o utilitate practica evidenta. Cu toate astea, nu contest ca suspensia independenta pe spate si sistemul de tractiune integrala (ambele de la Audi) nu sunt niste optiuni interesante, care sporesc valoarea, siguranta si confortul masinii. 

Daca ar fi sa aleg as opta totusi pentru tractiune fata si cauciucuri cat mai performante, de vara si iarna, pentru ca asa cum am mai scris, nu conteaza asa de mult sa pornesti de pe loc ci sa te poti opri sau vira in siguranta. 

Folosesc frecvent masini cu tractiune integrala (Subaru, Duster, VW), dar si cu tractiune fata, deci pot evalua ambele situatii.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In conditii normale de trafic(asfalt) nu prea isi are rost tractiunea 4x4 decat daca sofezi agresiv.In schimb mai folosim masina(cel putin eu) si la tara, mai merg la un pescuit,etc, acolo da e ffff buna si iarna nu cred ca mai are rost sa ma exprim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e, nu poți fi cu toate, vara la condus normal este cam inutil și cei mai mulți km vara îi facem, vara mergem în concedii, în Turcia, în Grecia, la socrii la țară, diferența e că la fiecare 100 km parcurși cheltuim cu 10 lei mai mult, ca și cum la fiecare 100 km am deschide geamul și am da drumul la o bancnotă de 10 lei. La viteze mari, de asemenea, mai mult încurcă decât ajută.

 

Tracțiunea integrală este bună iarna pe uliță, dacă locuiești la țară sau dacă ai casă într-o zonă retrasă, pe un deal sau în câmp, unde iarna e zăpadă și în rest noroi. La fel, e bună dacă ești topograf sau lucrezi în construcții și ai de mers pe șantiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut.posesor passat 2.8 v6 4 motion de muuult timp.cumparat auto la 76000 km .in przent 185000.avantajul 4 motion e ca si...centura sau airbagul.dar nu folosim oare centura ca trebuie?sau siguranta ..daca intra unu aiurea...nu?asa si 4 motion...la nevoie

in rest.........tot ce inseamna oase spate cu bucse cu tacim complet =2000 ron.pe fata muuult mai scump si nu folosesc china.nu-mi place a auzi zgomote.ideea e ca uzura pe spate e ..mica.pe fata mai repede cade una alta.dar.......lumea..buna..se fereste de un asa motor impozite etc...e drept consuma CIT TREBUIE SI ARE NEVOIE(14-15 oras)dar dupa umila mea parere e ..de 2 ori mai masina ca orice 1,9 tdi.............acum mi-am pus in cap jumatate de forumisti.un motor ff reusit acest aspirat.

cu drag v6 4 motion

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comportamentul rutier bun este dat de basculele spate independente. Pe timp de iarna, hai sa fim seriosi, de cate ori ai nevoie de quattro. Se poate merge fara probleme si cu tractiune fata daca ai cauciucuri de iarna bune ca si performanta. Daca ai cauciucuri de vara, ramai in zapada. Am tras personal din zapada un Passat 1.9 TDI 4motion ce avea cauciucuri de vara. Ramai pe burta si cu 4motion daca e zapada inalta, chiar si cu cauciucuri de iarna. Da, e de preferat sa ai 4motion dar luan costurile de intretinere vs. avantaje si tinand cont ca la noi e zapada cam 2 saptamani pe an, nu prea merita diferenta aia.

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa-ti spun ce-am patit eu azi , cu tot cu anvelope bune .(Michelin Alpin 5 noi noute).

Decand a venit iarna la Brasov , am mers numai cu masina personala din semnatura . Azi ma pune dracu sa merg cu masina de la munca.

Intr-o panta (rampa mai exact) mica se opreste coloana . Surpriza , nu mai pot sa plec de pe loc.Injuraturi "da-i ba foc" , claxoane , aveam tensiune de-mi plesneau venele.

Pana la primavara am agatat cheia in cui la tractiunea fata.

Vinerea trecuta merg la ski in Poiana Brasov . Nebunia de pe lume de ziceai ca e totul moka.

Da-I si cauta loc de parcare. Am suit masina pe un mal de zapada de nici eu nu am crezut ca mai ies de acolo.

La plecare, surpriza . Am iesit fara sa clipesc.

Crede-ma ca as da si dublu fata de pretul de achizitie pentru masina actuala (3000 euro la achizitie , administrata de la 0 km , proprietar de la 129.000 km).

Pentru mine AWD este un all-around perfect.(cu cauciucuri Dunlop M3)

Si mai perfect mi se pare incalzirea auxiliara (Eberspracher D4WSC).M-a bagat in boala.

La -29 grade , am pornit motorul sfer de cheie . Iarna asta nici n-am pus racleta pe geamuri.In 30 min "apa" din motor are 60 de grade.(asta a fost off topic, scuzati)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si restul care te claxonau cum plecau de pe loc in aceeasi rampa? Aveau rachete in fund? Da foc la cauciucuri sau mai scoate presiune din ele. Sau poate masina e de vina, e prost echilibrata. Sau poate ai cauciucuri prea late, masina era prea incarcata pe spate ori aveai frana de mana trasa.  

Bine, este adevarat ca atunci can locuiesti in zona de munte se preteaza mai bine tractiunea integrala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!