Jump to content

4Motion sau normala?


premiumfaraplumb
 Share

Postare recomandată

4motion e tata lor!!!

crede-ma!!! sigur urmatoarea masina o sa fie tot un 4motion!!!

inainte am condus o calibra turbo 4x4(a unui prieten) si de acolo a pornit totul!

incearca si o sa vezi (mai ales acuma ca vine iarna)

(nu degeba a aparut quatro!!!!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    6

  • Eto

    5

  • F l o r i n

    5

  • Pic_hon

    5

Nu prea am vazut pareri despre 4Motion pe Golf V. Cei care aveti asa ceva, ce impresii aveti. S-ar putea face eventual o comparatie intre Passat si GolfV , ambele cu 4Motion? Ce suspensie recomandati pe un GolfV cu 4Motion pentru Romania? Dar pe Passat?

Urmeaza sa-mi schmb masina si sunt cam in ceata... Golf V/Passat cu 4 Motion sau GolfV cu DSG... (cam offtopic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 motion e incomparabil fata de tractiune fata/spate... vorbesc din postura de proprietar si de fata si de spate si de 4 motion. Diferenta este consumul 1-2 l/100 in plus. Intretinerea e OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sa o mai lungim atata ... posesori cu 4motion recomandam asa ceva ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

4motion pana la capat !!! Daca stii sa apesi pe pedale ai un demaraj pe care multi ar fi invidiosi !... in plus eu nu am "reusit" s-o fac sa-i scartaie rotile, de unde rezulta si adrerenta maxima. Cu cauciucuri pe masura ... ravagii !!! Ce-i drept consumul e putin mai mare. Iarna cu cauciucurile potrivite e minune ! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

la masina din semnatura, din iulie 2005, 155.000 km, nicio problema legata de tractiunea integrala, in schimb adevarata placere pe zapada, pe noroi, in viraje.

vreau s-o schimb, dar niciodata pe o alta fara tractiune integrala. nu-i o masina de teren, garda-i joasa, dar pe carosabil dificil e o minune, si cum in tarisoara noastra draga nu gasesti drumuri curate decat in centrele oraselor, MERITA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea, dupa experiente cu masini cu tractiune fata, integrala si mai putin spate:

Tractiunea integrala costa in plus ceva bani la cumpararea masinii (uneori chiar si second), dar papa si dupa aceea ceva bani. Adica in cazul in care presupunem ca masina va lua un litru in plus la suta inseamna cam 1000 litri in 100k km, deci vreo 35 mil - aproximativ. Nu e mult (personal cred insa ca totalul este mai mare), dar cumulat cu pretul in plus la revanzare se aduna, iar in cazul in care se strica ceva trebuie sa te tii bine, cam nici o piesa de pe acolo nu e ieftina. Performantele masinii

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca posesor de 4Motion Torsen ( complet mecanic) si de curand Haldex (electronic) recomand cu toata increderea ambele sisteme, dar mai multumit de Torsen care echipeaza passatu B5.5. Singurul inconvenient ar fi consumul un pic mai crescut. Dar suspensia independenta de pe spate face toti banii atat la comfortul la rulare si mai ales stabilitatea la viraje luate la limita. E greu de pierdut un B5.5 4Motion pus la punct pe viraje. Demaraj mult mai bun decat tractiunea fata, chiar nu il poti face sa scartie nici cu 170CP, deci o aderenta impecabila. Iarna este un deliciu chiar si pe zapada de peste 50cm. In concluzie..... recomand cu toata increderea 4Motion. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 5 masini cu tractiune fata,am achizitionat un Passat 4Motion 2003.Nu exista termen de comparatie intre cele 2 tipuri de tractiune.Ca si tehnologie,Passatul b5,5 are suspensie independenta spate oricum,iar sistemul de tractiune integrala provine de la Audi-Quattro,din cauza amplasarii longitudinale a motorului.Ca si consum,pot sa afirm ca in exterior imi consuma cam 7l/100 de km,iar in oras (Tg-Mures),ia vreo 11 litri.Dar nu regret aceasta achizitie.Senzatia de siguranta,tinuta de drum exemplara,isi merita fiecare euro.

Modificat de stingray
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as fi cumparat 4 motion cu motorizarea pe care o am la masina actuala....locuiesc si in BV si iarna ar fi facut toti banii...plus celelalte "plusuri "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da....eu am masina din semnatura.la 2 saptamani dupa mine am mai luat una pentru batranu`,numai ca am avut sansa sa gasesc una 4motion(haldex).ce sa va spun.prima proba,zapada din 3 ianuarie anul trecut.nu am reusit decat cu greu sa o scot pe a mea din parcare,dupa care hai sa o scot si cea a tatalui.normal ca nu am avut nicio problema.nu am ambalat deloc,masina s-a comportat impecabil.in noiembrie anul trecut am prins prima zapada in vrancea,aproape de cascada putna,zona lepsa.eram cu cea 4motion.o adevarata splendoare.intretinerea este ceva mai scumpa,consumul sensibil mai mare,si garda joasa.la zapada de anul rtrecut i-am smuls scutul de la motor.in rest face toti banii,si in momentul in care o voi schimba pe cea din semnatura,voi lua categoric ceva cu tractiune integrala.in schimb un coleg deserviciu are un b5.5,avf,4motion,dara fara ESP,si din spusele lui este destul de complicat fara ESP,in sensul ca la demaraj puternic pe zapada,fuge spatele rau de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ralph veres BH-87-VER

In opinia mea un 4motion e mult mai bun decat unul normal cu tractiune pe puntea fata deoarece daca ramai impotmolit ai un ajutor.Vara trecuta, impreuna cu pilotul de frate meu am ramas impotmoliti la Coada Lacului, fara 4motion, cu greu am iesit ajutati de 5 oameni. De aici reiese faptul ca tractiunea integrala e mult mai practica si consumul nu e extrem de ridicat, dar nu toti sunt norocosi :D

PS: Sper ca nu am fost plictisitor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut un B5 cu tractiune fata cam 4 ani; de vreo 2 ani am un B5,5 model HL 2003 motor AVF; 6 trepte; 4motion....nu cred ca l-as mai schimba pe una cu tractiune fata.

Sincer nu am nici o pb la el; consumul e cam cu 1 l/100km mai mare ca una cu tractiun fata....dar siguranta e incomparabila. Comportament super in curbel chiar si negociate mai sportiv.

Am testat-o si pe zapada, iar in Ungaria pe un polei sticla am mers 80-90km/h fara nici cea mai mica problema depasind la greu pe ceilalti participanti la trafic in deplina siguranta si pentru mine si pentru ei :icon_rambo: ...in concluzie....merita.

Si aici nu vorbim de curse sau alte chestii...e pur si simplu siguranta ta si a familiei tale. Hai sa ne gandim la trecerea de la toamna la iarna sau de la iarna la primavara cand asfaltul curat alterneaza cu zone ude sau inghetate...aici vei simti siguranta 4motion. :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal all, cine are bani de 4motion ii recomand cu CALDURA sa isi ia .Am avut placerea sa conduc ,la servici, acest tip de masina (4 motion ,1.9 tdi,131 cp) si este SENZATIE. Am luat-o un pic mai RACE pe curbele spre Oradea si trage intr-un mare fel. O senzatie deosebita .Recomand cu caldura inca odata. Eu din pacate nu am avut bani pentru 4 motion dar daca as avea nu as sta pe ganduri nici o secunda. Pentru 1 litru de motorina in plus la consum merita din plin 4 motion.

Va pupa tat si :icon_rambo: Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 motion clar, desii nu mai impresionezi la semafor cu plecari cu scart( daca esti genul), dar sentimentul de a avea 4 roti motrice e invidiat si de un prieten cu lexus is 220! Deci merita!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiscutabil tractiunea integrala e mai buna decat orice tractiune , fie ea fata sau spate !

Mai ales daca masina are echipare sport , cum ar fi de ex. un Audi S line , Bmw M techinck sau VW Passat SportLine , e ceva demential !

Cred ca face banii pana la ultimul leu/euro

Modificat de bogdan_mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Ce pot sa va zic am Passatu de 20 de mii de km.....4Motion nu se compara cu nimic....cu 4 anvelope all season..iarna asta pe zapada in Bucuresti nu am avut absolut nici o problema..iar in doua drumuri pana la Buzau si Brasov am depasit tot ce am avut in cale in conditii de siguranta.

Ca dezavantaje portbagaju este ceva mai ingust ca la cea cu tractiune fata , consuma mai mult cu 1-2L depinde de stilul de mers , iar bancheta din spate este putin mai ridicata ca la tractiune fata deci implicit comfort ceva mai redus pentru pasagerii din spate , dar cu toate astea recomand 4Motion cu incredere.

Ca si complectare in vara pe drumu Bucuresti-Cheia un prieten cu un A6 2.5 tdi tractiune fata nu se tinea dupa mine in curbe.......masina sta lipita d asfalt . foarte stabila :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor. Si eu sunt posesorul unui 4 Motion de peste 4 ani. Motivul pt care m-i l-am luat??? E unul simplu de tot. Am avut cateva masini cu tractiune pe fata, si am avut ceva pb cu ele :dry:, probabil si cu piciorul...e destul de mare:D. Dupa un accident nu foarte urat pt mine, dar urat pt masina m-am hotarat ca ar fi cazul sa imi achizitionez o tractiune integrala. Uite asa m-am ales cu 4Motion. Nu regret nici o secunda ca am facut investitia asta. Intr-adevar intretinerea este la 2.5 fata de 1.9 cu mult mai mare...si am peste 90k km facuti majoritatea lor in RO diferenta in EU. Diferenta pt costurile de intretinere intre cele doua modele ar fi undeva pe la 40% mai mari al V6 - 2.5 TDI,4 Motion (distributia mai scumpa, suspensia independenta inseamna muuulte brate si bucsaraie). Oricum nu se compara confortul, sportivitatea, senzatia de siguranta pe orice fel de drum. Cu zapada, polei, apa, praf, drumuri de tzara, de munte .... oricare ar fi el...numeste-l.. :) E placut sa te uiti in multe situatii cum posesorii de masini cu tractiune fata sau spate ca se chinuie sa conduca normal o masina pe drumuri cu diverse pb. Aaaaa si nu uitati, avem cam 4-5 luni de iarna in RO chiar daca nu intotdeauna e multa zapada. Masina merge perfect, nu da gres deloc. Desi nu prea pot respecta vitezele de circulatie :blah: in curbe sau pe drumuri mai dificile. Recomand cu cea mai mare caldura sa se faca o astfel de achizitie. Daca nu aveti posibilitati financiare atunci macar incercati masina unui prieten care are asa ceva. Sunt convins ca veti ramane cu un zambet foarte larg deschis pt o perioada destul de mare :icon_thumright: . Felicitari tuturor posesorilor de 4Motion.

Cu respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am mers si eu cu un passat cu 4 motion B5 din 2004 motor 1.9 tdi 135CP si diferenta e considerabila in conditii de aderenta scazuta..... chiar te poate scapa de incidente urate..... si plus ca iti confera o senzatie de siguranta.... consumul este putin mai mare decat la una cu tractiune pe 2 roti dar categoric merita diferenta.... recomand cu caldura.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat, poate nu destul pe forum de n-am gasit mai nimic.

Tocmai mi-am luat masina cu tractiune normala. Tind sa cred din spusele unor prieteni si de la o emisiune de pe discovery ca 4motion e mult mai marfa.

Ati trecut de la normala la 4motion? Te simti mai in siguranta? Consumul creste cu mult?

In primul rand as vrea sa va spun buna seara tuturor forumistilor vw.

Am citit cu interes acest topic, si m-am hotarat sa scriu si eu cate ceva, in calitate de proprietar de vw passat b6 -4 motion- 2,0 tdi-2007.

in primul rand as vrea sa va spun ca mai detin o masina din gama, si anume un audi a4 1,9 tdi din 2000, care este o masina foarte buna, dar incomparabila cu 4 motion.

diferenta de consum depinde foarte mult de modul si stilul de condus, de modelul cauciucurilor ( adica de calitatea, latimea, si folosirea lor pentru anotimpul potrivit pentru care au fost fabricate), de starea drumurilor, de aglomeratia de pe ele, chiar si de consumatorii electrici ai masinii. stiu ca multi veti fi surprinsi ce auziti. dar este cat se poate de adevarat. cu cat aveti mai multi consumatori in functionare, cu atat masina va consuma mai mult, si este vorba despre toate masinile, nu numai despre cele despre care vorbim, si anume 4 motion. in sfarsit. passatul pe care il conduc consuma in jur de 8 - 8,5 in oras si cam 6 afara. si asta cu clima pornita permanent, si cu un stil mai sportiv ( nu depasesc in curbe, dar daca e liber si drumul in stare buna, nu am limita -chiar si 180-200 km/h uneori). ceea ce vreau sa va spun este ca aceasta masina sta absolut superb pe sosea. cu cauciucuri adaptate conditiilor de vreme, este absolut superba. suspensia este chiar buna, desi am citit tot felul de pareri, cum ca ar fi mai rigida. depinde cu ce o comparam.

in alta ordine de idei nu am avut inca probleme cu ea. si sper ca asa sa fie pana o voi duce la programul rabla. glumesc. e cam noua, si nu stiu daca am de gand sa o tin atat de mult, dar daca nu va fi asta, cu certitudine ca va fi tot un 4 motion sau un quattro.

Sa revenim la subiectul acestui topic. Daca aveti unde merge si folositi masina tot anul, luati-va 4 motion. daca stati in bucuresti sau in orice oras si o vreti doar pentru sigla de pe portbagaj, fiti seriosi si nu dati banii pe asa ceva, va ajunge si tractiune fata cu cauciucuri asortate de sezon.

Aici vreau sa va exemplific de ce am ales eu vw passat 4 motion. cine are de tras vreo concluzie, sa traga. In primul rand locuiesc in Suceava, unde iarna e iarna, chiar si cate 4-5 luni de zapada pe an. apoi pentru faptul ca fac naveta zilnic , vreo 50 de km , chiar la munte, si stiti cum e cu naveta..pleci dimineata, cand cei de la drumuri nu se trezesc mereu sa desfunde drumurile de zapada. O alta caracteristica pentru care am luat 4 motion este faptul ca pe toata perioada iernii ies weekendurile la ski, si ma duc pe la diferite partii din tara si nu numai (skiorii inteleg bine ce spun).

Concluzia? Mie personal cel putin chiar imi foloseste 4 motion. Aaaaaaa...ca sta pe sosea mai bine, ca sta pe curbe mai bine..asta e cu totul alta discutie. daca vreti sa va luati 4 motion numai pentru ca sta pe curbe mai bine, fiti seriosi si vedeti-va de treaba. e sugestia mea. dar daca va foloseste intr-adevar, sa stiti ca nimic nu se compara cu un 4 motion.

Sper sa va fi ajutat cat de cat, desi, vad ca acest topic e cam vechi si nu stiu pe cine mai intereseaza. oricum, bafta tuturor si drumuri bune. stima posesorilor de 4 motion, allroad si quattro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Vad in acest topic, ca un dezavantaj al unui vw 4 motion,este consumul ridicat. Nu este posibil ca atunci cand nu avem nevoie de tractiunea spate, sa putem decupla tractiunea permanenta ? Ma refer aici in special la masinile cu sistem haldex, pentru doar aici ar fi posibil cred. Sistemul haldrex, avand si o componenta electronica, imposibil sa nu existe o siguranta sau vreun contact pe undeva,sau chiar o decuplare mecanica a cardanului ce pleaca din cutia de viteze spre puntea spate. Singura problema care cred ca ar putea apare ar fi atunci cand se pierde intr-un fel tractiunea pe fata si ESP-ul sau alt sistem electronic, comanda unitatii haldrex sa cuplexe puntea spate. Aceasta s-ar putea manifesta prin senzatia de pierdere a puterii, dar pentru un TDI de 100 sau 130 CP, nu cred ca ar fi o problema majora.

Ce credeti ? Adaugam la 4motion optiunea on/off ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca decuplezi complet, mecanic, cardanul din cutie, ramai cu un consum crescut, deoarece cardanul este angrenat in continuare de catre rotile din spate prin intermediul planetarelor si a diferentialului din spate. De asemenea, greutatea masinii ramane aceeasi (mai mare decat la varianta tractiune fata). Sigur, ar scadea putin consumul, dar cu siguranta nu vei ajunge la consumul unui FWD.

In afara de asta, cu un cardan decuplat mecanic din cutie nu poti circula, poate la un aro sau dacia papuc 4x4 sa mearga, dar in niciun caz la o masina cu diferential torsen sau haldex.

Principalul dezavantaj al tractiunii integrale ramane consumul crescut cu 1-2 litri/100 km, acum fiecare hotaraste daca merita sau nu acest sacrificiu. Fiecare stie de cate ori ar fi avut nevoie de 4x4, de cate ori a ramas inzapezit sau de cate ori nu a putut pune masina in miscare datorita lipsei aderentei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E pacat sa incerci asa ceva. Cati dintre noi nu ar vrea 4Motion....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca tu ai vrut doar sa explici teoretic cum se poate realiza acest lucru dar pe mine m-a bufnit rasul in timp ce citeam postul colegului si mi-a venit in cap un singur lucru. Sa faci asa ceva e ca atunci cand ii vezi pe aia cu Logan vara cu A/C-ul pornit si geamurile date jos :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!