Jump to content

4Motion sau normala?


premiumfaraplumb
 Share

Postare recomandată

premiumfaraplumb

Am cautat, poate nu destul pe forum de n-am gasit mai nimic.

Tocmai mi-am luat masina cu tractiune normala. Tind sa cred din spusele unor prieteni si de la o emisiune de pe discovery ca 4motion e mult mai marfa.

Ati trecut de la normala la 4motion? Te simti mai in siguranta? Consumul creste cu mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    6

  • Eto

    5

  • F l o r i n

    5

  • Pic_hon

    5

Uite parerea mea:

1. senzatia ca se aseaza mai bine la drum si e mai stabila vine din faptul ca are suspensie independenta si pe rotile din spate.

2. pe zapada si pe drumuri dificile clar e mult mai buna ca una cu tractiune fata, iar in combinatie cu roti de iarna "se suie pe pereti".

astea ar fi avantajele, dar desigur sunt si dezavantaje:

1. consumul creste cam cu 1l/100km

2. suspensia din spate, fiind tot cu brate gen multi link, mai multe brate, mai multe costuri de intretinere si costuri de reparatie mai mari

3. pe asfalt e posibil sa demareze mai lent din cauza diferentialelor care-si impart cuplul motor

4 transmisia mult mai complexa, si ca orice lucru complicat e mai putin fiabil

Asta ar fi, dupa parerea mea situatia, si sa fim sinceri, daca nu stai pe cine stie ce coclaurim si la cele cateva zile pe iarna cat e zapada pe asfalt, eu cred ca nu merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic la fel....nu merita 4 Motion in Ro decat daca stai in vreo tara cu clima rece,gen Suedia,Norvegia,etc...Dupa 80-90 mii km incepe si intretinerea sistemului de tract integrala,iar la vreo 200 mii km cine stie ce se mai intampla,performantele sunt un pic mai slabe decat suratele cu tractiune fata,iar consumul este mai mare...

Eu zic ca pe zapada se descurca onorabil si un golf cu trectiune fata echipat cu anvelope de iarna.Un 4 motion cu anvelope de vara pe zapada e la furat credeti-ma ,nu face mare lucru.....

Avantaje sunt :suspensia independenta spate,stabilitatea mai buna in curbe..........Alte dezavantaje:portbagajul este mai inalt (volumul este mai mic) deoarece au trebuit sa gaseasca spatiu diferentialului spate...

Ia-ti tractiune fata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia-ti 4 MOTION ..........

Demaraj mai bun, stabilitate incomparabila, iarna fara nici cea mai mica surpriza (chiar si cu anvelope all seson) si pot continua :)

Am 61.000 km facuti in 1 an si nu am nici cea mai mica problema.

Singurul, hai sa-i zicem "minus" este consumul mai mare cu aproximativ 1l .... ATAT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic daca ai bani ia-ti 4Motion. Tractiunea integrala nu se compara cu tractiunea pe o singura punte. Oricare punte ar fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu as merge tot pe 4 motion desi costurile de intretinere sunt mai mari, dar performante mai bune. Si ma gandesc numai la siguranta sporita. Pentru mine asta ar fi cel mai important. Daca o sa am ocazia o voi schimba si eu pe una 4 motion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu as merge tot pe 4 motion desi costurile de intretinere sunt mai mari, dar performante mai bune. Si ma gandesc numai la siguranta sporita. Pentru mine asta ar fi cel mai important. Daca o sa am ocazia o voi schimba si eu pe una 4 motion.

<{POST_SNAPBACK}>

Care siguranta bre? ca nu mai intzeleg nimic, are 4 motion si la frane?

mie mi se pare chiar mai periculos, am un prieten cu audi all road si mi-a "aratat el ce poate" pe zapada, si asa e, demareaza, fuge, dar cand vine vorba sa se opreasca se opreste la fel ca un 2x4, adica era sa ne oprim prin shantzuri. Asa ca siguranta nu vad cum ar fi mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu as merge tot pe 4 motion desi costurile de intretinere sunt mai mari, dar performante mai bune. Si ma gandesc numai la siguranta sporita. Pentru mine asta ar fi cel mai important. Daca o sa am ocazia o voi schimba si eu pe una 4 motion.

<{POST_SNAPBACK}>

De ce costurile de intretinere sunt mai mari ???? :)

Eu pana acum nu am dat nici un ban pentru operatiuni intretinere specifice 4 motion si in service mi-au spus ca nu necesita intretinere (am torsen nu haldex).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dosar penal

1. senzatia ca se aseaza mai bine la drum si e mai stabila vine din faptul ca are suspensie independenta si pe rotile din spate.

@deocamdata

2. suspensia din spate, fiind tot cu brate gen multi link, mai multe brate, mai multe costuri de intretinere si costuri de reparatie mai mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DosarPenal: Nu te gandi numai la franare cand vorbim de siguranta. Siguranta e de exemplu sa nu iti fuga fundul sau botul (supra- respectiv sub-virare). Mai ales pe carosabil alunecos, plus stabilitatea sporita datorita unei mai bune distributii a greutatii fata/spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dosar penal 

1. senzatia ca se aseaza mai bine la drum si e mai stabila vine din faptul ca are suspensie independenta si pe rotile din spate.

@deocamdata

2. suspensia din spate, fiind tot cu brate gen multi link, mai multe brate, mai multe costuri de intretinere si costuri de reparatie mai mari

<{POST_SNAPBACK}>

Stabilitatea este clar legata si de 4 motion ...

Intr-o prezentare (pe care din pacate nu o mai gasesc) se spunea ca 4 roti sunt mult mai bune decat 2.

"Babeste" vorbind conteaza nu numai cum se apleaca masina intr-o curba ci si modul in care este controlata tendinta "supra" sau subviratorie (ce se-nvarte si cum se-nvarte :( ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

Deci daca ai 4motion si mai ai si suspensii sport si cauciucuri de vara mai late si noi, esti lipit de sosea si nimic nu poate sa ti se intample nu?

Daca e asa.... in 6 luni vin la intalnire cu el. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca ai 4motion si mai ai si suspensii sport si cauciucuri de vara mai late si noi, esti lipit de sosea si nimic nu poate sa ti se intample nu?

Daca e asa.... in 6 luni vin la intalnire cu el. :(

<{POST_SNAPBACK}>

Daca conduci omeneste ai mai mult confort si siguratnta cu 4motion, dar 4motion nu inseamna ca nu potzi iesi de pe strada cu masina.

Eu am trecut de la tractiune fatza la 4motion dar nu am foarte multzi km.

Am schimbat uleiul si filtrul la haldex ( cam 1-1,2 mil)

Stabilitate mult marita in curbe si intradevar un consum mai mare cam cu 1L.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@premium...: sigur ca cu suspensie sport 4Motion si anvelope bune, late vei fi foarte lipit de sosea insa exista niste legi ale fizicii (care spre deosebire de cele ale statului) nu le poti incalca. De exemplu tragi de volan cat poti de tare intr-o parte la 200 km/h. O sa vezi ca are ce sa ti se intample, dar asta e un exemplu didactic.

Eu as fi apreciat mult o masina cu tractiune integrala dar nu a fost vorba de bani pentru asa ceva in cazul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

lol, cat de diliu sa fi sa tragi de volan la viteza mare

Eu ma refeream daca poti merge cu 90km/h in rondul de la alba iulia. Acolo vreau sa ajung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Ca sa mergi cu 80-90 in rondul de la Alba Iulia e nevoie de o masina cu anvelope bune si suspensie sport. Scartie rotile dar nu iesi de pe traiectorie (cand e uscat). Alt loc "dragut" este intrand pe Bd. Unirii in fata casei poporului faci dreapta.. tot pe la 80-90kmh viteza maxima.

- suspensie sport WEITEC GT

- roti pe 16"

- golf iv tdi

Cu pasatul .. e cam mare sa faci asta dar probabil ca un centru de greutate mai jos o sa te ajute mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clar integrala ;) si locurile spuse de voine sunt super dragute ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lol, cat de diliu sa fi sa tragi de volan la viteza mare

Eu ma refeream daca poti merge cu 90km/h in rondul de la alba iulia. Acolo vreau sa ajung.

<{POST_SNAPBACK}>

eu am tractiune fata si merg cu 90 in rondu de la alba iulia (dar sa fie cel putin 12 grade afara:) )

225/45/17

arcuri kw -3.5cm

amortizoare nu foarte tari

on topic : tractiune integrala >>> all

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult de 60km/h n-am avut curaj in rond. Dar puteti sa ma plimbati voi cu 90, sa vad cum e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vecine te plimb eu la primavara ca acum e posibil sa ajungem in spring time direct cu masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze pt offtopic....imi pun si eu suspensii sport la makineta si roti 205/45 r 16 sau 225/35 r 17 si te plimb prin rondul de la alba iulia cu 90 km/h pe conditii bune de aderenta.....

Sa stii ca 4 motionul nu sfideaza legile gravitatiei...e bun ,se simte,dar nu e chiar atat de.......

Eu am avut okazia sa compar masina cu si fara si nu e chiar asa.....Cred ca daca era atat de extraordinar pe toate le facea 4 motion chiar daca portabagjul ar fi avut cu 30-40 l mai putin decat ca unul cu tractiune spate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca vi se pare atat de extraordinar 4 motionul si datorita suspensiei independente pe puntea spate comparativ cu vers normala care are semi independenta...acesta este un mare avantaj deoarece poate filtra si denivelarile mici ,scurte,etc....fara a devia spatele de la traseu....

Alt exempl autohton:oltcitul fata de dacie.O avea el suspensia mai elastica dar este independenta pe toate 4 roti si isi mentine traictoria mai bine decat dacia...

Inca o data scuze pt :) ,nu ma puteam stapani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

Dar in acvaplanare ati incercat cu 4motion?

Singura diferenta eu am simtit-o trecand de la clio la passat. M-am uimit vazand ca a intrat prin apa aia ca un tanc. Eu ma asteptam sa imi dea de furca volanul ca la clio. Spre uimirea mea... am taiat apa in 2. Poate ca la 4motion poti controla mai usor in acvaplanare. Ati trecut prin asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am avut Audi 100 quattro si pot spune ca iarna nu am avut probleme niciodata, chiar si pe polei(cu cauciucuri de iarna) se descurca excelent. Mda, era mai stabila cred eu ca din cauza masei mai mari si a centrului de greutate mai coborat. Aveam doua butoane din care blocam ori diferentialul fata ori fata+spate. Asa era bestiala la nameti. Faceam iarna Galatiul fara probleme(cei din zona cunosc situatia-nametii cat casa). Deci +tractiunii integrale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!