Jump to content

Rectificari chiulasa Mk2 GTI 8v (EV)


ment
 Share

Postare recomandată

Salut, acum scurt timp am achizitionat un Mk2 GTI 8v din 1984, motor EV (

masina a avut thread pe aici :) )

Na ca sa nu lungesc (probabil voi deschide un thread :lol:), am luat-o cu motorul f*tut ca sa zic asa, adica nu pornea.

Dupa ce s-a jucat mecanicu' cu injectia mecanica, a pornit, dar masina incingea apa repede, asa ca am dat chiulasa jos.

Si acum intrebarea:

Chiulasa trebuie planata, si refac si scaunele la supape, si e cu tacheti mecanici.

Ce presupune rectificarea plana a chiulasei in acest caz ?

Ca mecanicul zice ca odata cu frezarea chiulasei pentru refacerea planeitatii, trebuie rectificat si ceva la tachetii mecanici, motivul nu l-am inteles o sa revin cu explicatia lui :dry: (nu am avut timp de vorbit azi decat la telefon, poate sa fi inteles eu gresit desi..)

Nu cunosc chiulasa asta, si modul de reglaj al tachetilor, dar ce legatura are, adica chiar daca chiulasa va avea o inaltime mai mica, si astfel va "sta" mai jos pe motor, atata timp cat distributia e ok nu ar trebui sa conteze din punctul de vedere al tachetilor (adica ridicarea translatata de tachet camei va fi aceeasi). Mentionez din nou, astea-s doar asa din presupunerile si cunostintele mele, nu cunosc motorul asta, o sa ma apuc sa citesc maine.

Prin "rectificarea" tachetilor doar s-ar micsora ridicarea la supape.

Na, am dreptate, ratez ceva, sau care-i faza :icon_bounce: ? Tnx.

Modificat de ment
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa un somn, cred ca mi-am dat seama care-i faza :lol:..

Cand "faci" scaunele supapelor (cu frezele pentru diferite unghiuri), iei material din scaun, supapa o sa stea "mai jos" in scaun, si trebuie frezat aceeasi inaltime si din pastilele tachetilor, altfel n-ar mai inchide supapele.

Acum numai sa sper ca ia cum trebuie din pastile, gen masurat cu comparatoru before / after la supapa, si ca nu or sa faca o treaba romaneasca :251: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca rectificarea scaunelor supapelor va infuenta asa de mult tachetii.

Tachetii mecanici nu se rectifica (din cate stiu eu ) ci se schimba acele pastile , cu altele mai groase sau subtiri (dupa caz)

Daca dai jos una dintre acele pastile din capatul tachetului, vei observa ca pe spatele lor e trecuta grosimea lor.

Din cate imi aduc aminte acestea sunt calibrate diferite marimi la "pas" de 0.05mm

Dupa ce faci planul si rectifici scaune supape, pui axul cu came, si se masoara jocul intre tacheti si axa

La rece admisie 0.15-0.25mm

evacuare 0.35-0.45mm

La cald admisie 0.2-0.3mm

evacuare 0.4-0.5mm

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, mersi de raspuns si de valori.

Pana la urma am incercat metoda romaneasca, cu frezarea pastilelor - si motorul merge bine :lol:, cred ca am unu singur care cam bate.

O sa masor candva :icon_redface: jocurile si o sa vad care trebuie inlocuite.

Cum mai am si alte probleme, am deschis un thread http://vwforum.ro/topic/83105-golf-mk2-1984-gti/ pentru masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!