Jump to content

Timonerie Octavia


Executron
 Share

Postare recomandată

Salutari!

Mentionez initial ca de cand am luat masina de la reprezentanta NU a intrat perfect in marsarier. Adica agata. Dar initial era doar o data in Paste si am ignorat. Dupa un timp a devenit mai enervant, le-am expus problema celor de la reprezentanta, evident nu s-a rezolvat nimic. Iar am " abandonat" problema nefiind enervanta.

Insa ultima oara cand am condus masina (fiind a mamei mele) mi se pare ca pur si simplu schimbatul vitezelor e enervant, agatand uneori si a II-a si a III-a! Pur si simplu nu mi se pare precisa schimbarea cum e la majoritatea masinilor, unde, practic intra singura in viteza o data ce ai trecut de un "hop".

Maica-mea s-a obisnuit cu "problema asta" si deja i se pare "normal'' insa eu as vrea s-o remediez.

Mi se pare deja ca si-a facut joc schimbatorul atunci cand este viteze. Tind sa cred ca e pe langa un reglaj la timonerie mai este si o bucsa acolo care cauzeaza probleme.

A mai avut cineva probleme in aceste sens?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah bun... Se poate sterge acest topic. M-am speriat de ce am citit acolo... Nu mai ma plang de cutia asta :)) Maica-mea s-a declarat multumita si ca "o cunoaste" si nu intampina dificultati. Daca ii fac ceva poate o stric mai rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se sterge se discuta in continuare aici ca doar este vorba de o problema tehnica, nu de prezentari de cutii de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salve sint intr-o dilema, vara cind e cald intra fffffoarte usor in viteza in schimb iarna imi trebuie ambele maini ca sa o bag in viteza Gresarea timoneriei in ce consta ea?? Eu am desfacut burduful de la schimbator si am bagat vaselina, nu pot spune ca a fost o mare schimbare in schimb in compartimentul motor am vazut niste cabluri cu burdufe ,si ung cu spray si cele 2 tije, daca bag cu seringa niste ulei wd40 in acele burdufe oare va fi mai bine??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal ca iarna sa mearga mai greu cutia de viteze pana se intalzeste masina! Uleiul din cutia de viteze devine mai gros din cauza temperaturii scazute!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut! am si eu o problema de genul,am masina(2.0 140 cp BMM) de cateva luni,luata de afara.de ceva timp imi intra si iese greu din a1a si mansarier(la celelalte trepte nu se intampla).vreau sa specific ca asta nu se intampla tot timpul,mai mult dupa ce merg mai mult cu masina sau cand mai are chef:))am facut revizia la cateva zile dupa ce am ajuns acasa si la service acolo mi-au spus ca ar fi ceva pompita de la ambreiaj.am mers si la alt service si mi-au spus ca trebuie umblat la timonerie..cine a mai intampinat asta?Cu stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 25.05.2012 at 11:15 AM, rayn said:

Salve sint intr-o dilema, vara cind e cald intra fffffoarte usor in viteza in schimb iarna imi trebuie ambele maini ca sa o bag in viteza Gresarea timoneriei in ce consta ea?? Eu am desfacut burduful de la schimbator si am bagat vaselina, nu pot spune ca a fost o mare schimbare in schimb in compartimentul motor am vazut niste cabluri cu burdufe ,si ung cu spray si cele 2 tije, daca bag cu seringa niste ulei wd40 in acele burdufe oare va fi mai bine??

Ai rusit sa ungi cablurile? Ceva imbunatatiri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se baga ulei pe cabluri, se imbacsesc si merg mai greu, schmba-le cu unele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam la uns cu teflon-pray PTFE. Nu am vazut cabluri separate de timonerie. Oricum inca studiez problema, sa vad exact de unde este, pt ca ar putea fi si din bucsa schimbatorului. Candva am uns-o cu ulei si se misca mai usor. In toamna am schimbat bucsa pt a scapa de micul joc si nu mai tin minte daca am uns acolo. Daca am uns, am pus ceva vaselina Arexons la spray si ma gandesc sa nu fie prea lipicioasa si de aici sa se traga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acele cabluri de timonerie sunt facut sa mearga fara ungere, daca pui ulei sau alte minuni, se imbacsesc de praf, se umfla protectia de plastic de la toroane, etc

NU mai ungeti acele cabluri. NU din cauza lor merge greu timoneria, in 90% din cazuri problema este de la mecanismul de debreiere (placa +rulment)

Mai ales asta cu dificultati la treapta 1 si mers inapoi, e clasica, din cauza ambreajului.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat,timoneria ''merge/mergea'' greu din cauza ambreiajului,intre timp am inlocuit kit-ul de ambreiaj.Foarte rar se intimpla sa se rupa vreun cablu si sa trebuiasca inlocuit.Vin decit OE si costa 750-800ron set-ul (adica amindoua),nu vine la bucata.Acele cabluri se verifica, le demontezi de pe cutie 1 cite 1 si vezi daca joaca/culiseaza usor,daca agata inseamna ca este ciupit cablul litat si trebuie inlocuit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Buna seara colegi de forum, apelez ca de obicei la sfaturile voastre si va rog sa rabdati alaturi de mine o mica povestioara:

- se cumpara in luna august 2019 o Octavia 2, BMM, 2.0tdi, 140 cai, 6 trepte si la vreo saptamana doua, cand merg mai sportiv.. ...incepe sa sara din treapta a doua in frana de motor, cand se trage brusc din treapta a treia pe la 50-60 la ora, intr-a doua si se da drumul brusc la ambreiaj. De asemeni, la rulare cu treapta a doua de la 2000-2500-3000 ture in accelerare NU sare, insa daca aparea ceva sa franez brusc....iar sarea. La fel, daca esti in treapta 2 si cobori o panta abrupta, lasi in frana de motor ca omu si cand ti-e lumea mai draga sare din treapta 2... Precizez ca la masina se AUDE volant foarte putin dimineata cand o pornesti, dar deja dupa ce ai apasat de doua trei ori ambreiajul NU se mai aude aproape deloc, dupa ce pleci 600-900 metri deja sa opresti si sa vrei sa o auzi si nu se mai aude

- prin luna septembrie o cunostinta spune ca e interesata de masina si zic, hai ca ti-o dau, dar....sare din treapta 2, ia-o in proba o saptamana si daca iti place o iei, daca nu, nu (pe forumuri citisem ca ar fi sincronul de la treapta 2)

- dupa cateva zile femeia imi da masina inapoi ca sare din treapta 2 si...mai mult a zis ca i s-a intamplat ca odata sa nu-i mai iasa din marsarier si alta data i-a ramas in treapta 1, i-am zis ok, da-mi masina inapoi si ma mai interesez ce ar fi (in mintea mea a fost faptul ca fata are in jur de 1.5-1.6 m inaltime, e mica, si probabil nu a apasat ambreiajul pana la fund forta si de aia nu-i mai iesea din viteza 1 si R) si ca a fost la un service in Bacau si....aia i-au spus ca-i aduc ei o cutie de la ... CLuj reconditionata, ai schimba kitul ambreiaj cu volant si distributia si cu aprox 6000 lei...i-o pune la punct, deci s-a speriat fata de scor si ...retur

- in octombrie incep cu telefoane pe la diverse firme cu reclama pe net rectificare cutii viteze manuale, mai vestite si mai putin vestite, eu sunt din Bacau, zona asta e varza si am gasit doar pe la Cluj...cei de acolo stiu cam care e singurul. Vreo doua firme mi-au zis ca e clar, daca sare in frana de motor bruscata....sincronul de la treapta 2... Intre timp la vreo cateva zile vin vreo 2 posibili cumparatori sa vada masina ca o aveam pe net...la ei nu a mai sarit nici naiba in proba si unu a mers chiar sportiv, ca mine, dar mi-a ramas pe cap treaba asta, zic hai sa mai stresez mecanicu meu

- sun mecanicul meu, zice domle, hai sa incepem cu ce e mai ieftin...ca sa nu cheltuim bani aiurea, hai sa schimbam intai uleiul in cutie. Deci pe la sfarsitul lu oct 2019 schimb uleiul in cutie Febi 75w80 (cutia e 6 trepte, cod KDN pentru BMM) si tot sare

 a - la 3 zile dupa ce schimb uleiul, ma duc la un amic la un gratar, in drum spre casa, in treapta 1, cand ma pregateam sa trag a doua, la 2500 ture aud un bum de sub masina si se opreste. Din acel moment NU mai aveam treapta 1, treapta 2 si R-ul... aveam doar 3-4-5. La 1-2-R maneta mergea in gol ,, amesteci ca in mamaliga''. O duc usor pana in curtea prietenului cu a treia...si o las acolo, miros de ulei incins

- sun vreo 2 persoane...clar e cutia si cumulat cu istoricul de sarit a doua... Incep cautarile de cutie SH, gasesc cutie, o pun in portbagaj, caut tractare, sa o duc la mecanic cu cutia SH in portbagaj (Am gasit tot o cutie KDN de pe un Golf 5 cu motor BMM), duc masina la un mecanic in acelasi sat de unde e prietenul...

- o duc de seara la mecanic...a doua zi dimineata la 8.30 ma suna ca e gata masina ... zic domle, faci misto?

- imi zice omu ca s-a apucat sa dea jos bateria si cutia filtru si surpriza, era sarita TIMONERIA, mi-a pus sufele calumea la loc si AM scapat de dat cutia jos si pus alta, a zis omu ca mers vreo 8 km cu ea si e ok....

Pana atunci nu imi zisese nimeni nimic de timonerie, toata lumea (cu exceptia mecanicului meu care a zis sa incepem cu uleiul din cutie) sarea la sincron treapta 2.

Am cam 200 km facuti de atunci si nu a mai sarit a doua decat o data, cand am bagat in viteza ,, smechereste''cu doua degete, acolo am simtit ca nu am bagat calumea, in rest am testat si de la 60 la ora daca trag a doua brusc (Dar trag tare de maneta intr-adoua pana simt ca trece de un anumit prag) si dau drumu cat de cat brusc la ambreiaj nu mai sare nimic, intra in frana de motor cum ar trebui.

Acum intrebarea mea, este...ce ma sfatuiti sa fac, sa mai verific pe acolo ceva, sa mai fac ceva (desi acest din urma mecanic zice ca asta era cauza problemei si ar trebui sa stau linistit, el NU a avut cutii cu 6 trepte sparte sau cu sincroane./pinioane rupte, doar cutii cu 5 trepte de pe 105Cai mai cu probleme ) , se poate sa fie ceva si din partea din masina, adica din ansamblul timoneriei din habitaclu, unde intra maneta de schimbator?

Ce parere aveti?

 

Modificat de BigSAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare! Am joc destul de mare in schimbatorul de viteze, jocul fiind in piesa de plastic alb in care intra nuca din capatul de jos al manetei de viteze. Se gaseste ca piesa separata acel plastic alb / se poate schimba separat? Cineva mai ingenios a facut vreo modificare/adaptare ceva pe acolo pentru a scapa/diminua acel joc? Jocul se manifesta la miscarea manetei stanga - dreapta. 

 

IMG_20200612_133753_4.jpg

Modificat de sveck78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!