Jump to content

baterie fara intretinere


john k
 Share

Postare recomandată

Nu stiu daca mai e un topic pe tema asta dar a o mare dilema.Cred ca bateria incepe sa ma lase.Cum imi dau seama daca trebuie schimbata.La cele cu intretinere stiu ca se masoara densitatea dar la cele fara????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai rapid si mai usor te duci la un service sau magazin mai rasarit de baterii si contra unei sume modice ti-o testeteaza ei si afli exact starea bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai rapid si mai usor te duci la un service sau magazin mai rasarit de baterii si contra unei sume modice ti-o testeteaza ei si afli exact starea bateriei.

<{POST_SNAPBACK}>

mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau: da bornele jos, si verifica tensiunea. Tensiunea normala a uneibaterii este intre 12-14V. Apoi, desfaci dopurile si verifici densitatea electrolitului: 1.26-1.30, sau in procente: 26-30%. Verifici si nivelul apei in elementi, care trebuie sa fie conform marcajelor de pe baterie.

daca e prea descarcata, adica sub 12V, este bine sa o incarci lent la un curent de maxim 10% din capacitatea bateriei. Optim este 5%. Apoi verifici din nou densitatea electrolitului, tensiunea si nivelul lichidului, efectuand corectiile necesare.

ATENTIE: aceste operatiuni se efectueaza si la bateriile "fara intretinere", numai ca mai rar, adica la aprox 6 luni sau maxim 1 an. La bateriile normale, aceste verificari se fac, de regula, lunar sau la 2 luni.

Cam atat acum.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cat timp o ai?? :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu stiu cat are bateria ca eu am masina de un an iar ala de la care am luat-o nu mai tine minte cand a pus-o.Cat despre electrolit caum sa il verific daca bateria e capsulata.Tocmai de aia am deschis discutia asta.Pe cele cu intretinere stiu cum sa le verific chiar am la munca toata aparatura necesara.Eu vroiam sa stiu de cele capsulate.Cum se verifica?PUr si simplu o masori cu aparatul de masura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o Varta fara intretinere. Am incercat sa o desfac, adica sa-i scot capacul ala mare de deasupra, si n-am reusit. Daca a reusit cineva, poate ne explica cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor o testare costa 50 de mii (lei vechi) chiar merita sa stai sa desfaci sa masori si tot sa nu fi sigur pt 5 lei ?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateriile nu sunt capsulate, stailinistit. Si eu am zis la fel la a mea, pana mi-a verificat-o la service la revizie. S-a desfacut, dar trebuie sa stii smecheria. Si cum am stat langa el, am prins-o. Dar fiecare baterie e cu smecheria ei.

@ G60 - nu e vorba de 5 RON, asta nu e o problema, scoti banul si gata. Dar ce utilitate mai au informatiile de aici, de pe forum? Dau un Ex: Fratilor, am o problema, are trepidatii la nu-stiu-ce turatie. Raspuns: Mergi la service si te rezolva acolo. Mersi, stiu si eu asta. Daca procedam asa nu mai intram pe forum.

Si in al doilea rand omul vrea sa afle, lasa-l sa afle ce se face (sau ar trebui sa se faca) la o verificare. Ca te duci acolo, nu stii nimic, puna V-metrul pe ea, indica 11.94V, si-ti zice mesterul: Aaaa, pai trebuie schimbata. Va costa 150RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

forumul e o idee exceptionala dar si aici exista subiecte si subiecte , probleme si probleme. cat despre partea cu bateria nu intotdeauna e dracul asa negru (adica mesterul) , am fost la un service de baterii convins fiind 99% ca trebuie sa schimb bateria si asa intr-o doara i-am zis omului sa o testeze. a testat-o si mi-a zis sa ma duc linistit acasa cu banutii in buzunar ca bateria n-are nici pe dracu. acestea fiind zise imi cer scuze daca am deranjat pe cineva si ma retrag din acest subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai deranjat pe nimeni. Insa accepta si ideea altuia. Daca mie imi face placere sa ma murdaresc pana la coate, pt a-mi verifica bateria, te deranjeaza? Pe mine nu.

Uite de ex ender, si-a FACUT GPS. Si putea sa-l cumpere gata. Dar a preferat sa faca ceva cu mana lui. Din pasiune, din curiozitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de verificat am verificat-o pe a mea, dar aici s-a spus ca si astea fara intretinere necesita intretinere si asta m-a pus pe ganduri, ca si mie mi se descarca cam repede bateria si e relativ noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de verificat am verificat-o pe a mea, dar aici s-a spus ca si astea fara intretinere necesita intretinere si asta m-a pus pe ganduri, ca si mie mi se descarca cam repede bateria si e relativ noua.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad ca discutati in contradictoriu degeaba.Eu doar vroiam sa stiu daca poti sa o verifici punand aparatul de masura.Aparat am deci nu ar fi o problema.Iar faza cu service-urile care iti spun ca tre sa o schimbi e adevarata.POate nu peste tot.Si va dau un caz concret.Unui prieten i s-a rupt cureaua de la alternator.S-a dus la un service sa ii verifice incarcarea si i-au zis ca e bateria si ca trebuie sa ia alta.A cumparat alta si i-au spus ca pe aia veche trebuie sa o recicleze si ca sa le-o lase lor.Si le-a lasat-o.Si apoi a vazut ca era cureaua rupta(intradevar cureaua are o pozitie in care nu vezi daca e rupta decat daca te bagi sub masina).Deci omul a cumparat baterie de la ei,a lasat-o si pe aia veche(da buna)si a trebuit sa schimbe si cureaua.Deci nu e mai bine sa o verifici singur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau: da bornele jos, si verifica tensiunea. Tensiunea normala a uneibaterii este intre 12-14V. Apoi, desfaci dopurile si verifici densitatea electrolitului: 1.26-1.30, sau in procente: 26-30%. Verifici si nivelul apei in elementi, care trebuie sa fie conform marcajelor de pe baterie.

daca e prea descarcata, adica sub 12V, este bine sa o incarci lent la un curent de maxim 10% din capacitatea bateriei. Optim este 5%. Apoi verifici din nou densitatea electrolitului, tensiunea si nivelul lichidului, efectuand corectiile necesare.

ATENTIE: aceste operatiuni se efectueaza si la bateriile "fara intretinere", numai ca mai rar, adica la aprox 6 luni sau maxim 1 an. La bateriile normale, aceste verificari  se fac, de regula, lunar sau la 2 luni.

Cam atat acum.

Succes.

<{POST_SNAPBACK}>

john k trebuie sa faci ce scrie mai sus in ceea ce priveste incarcatul si in ceea ce priveste masuratul acidului te uiti pe capac deasupra si se vad sub eticheta conturul (tentativa) unor dopuri ,ei in centrul lor dai o gaura de 6 prin care extragi acid cu densimetru si la urma dupa ce ai completat ,format s.a . cumperi sau mergi la garantii la bosch sii rogi sa-ti dea 6 capacele care se potrivesc perfect in acele gauri .noi lucram cu garantii bosch si iti spun sigur ca asta e procedura de aia se si folosesc dopuri ,eu nu am ca vorba celor mai de sus verific si spun merge sau alta :huh: dar de dopuri stiu de la scolarizarea bosch ca se apeleaza la asa tehnica" si totusi ar fi mai simplu sa mergi la un tip care face garantii pt ca sigur are in dotare un "bat 121" cu care citeste "memoria chimica " a bateriei si iti spune in procente % cat mai merge bateria respectiva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aprecierea gradului de oboseala al unei baterii indiferent de tip se mai poate face si "din mers", astfel :

Incarcata proaspat se masoara :

- tensiunea la borne cu motorul oprit, fara nici un consumator sa fie undeva intre 13V si 13,7V.

- tensiunea la borne cu motor pornit la ralanti sa fie de la 13,8V la 14,5V functie de consumatorii porniti.

Daca in scurt timp, dupa citeva zile, tensiunea scade cu pina la 1V bateria e pe duca. Daca apar probleme de pornire iar tensiunea cu motorul oprit scade semnificativ, sub 12V insemna ca bateria e dusa de-a binelea.

Chestia asta am observat-o la bateriile pe care le-am "consumat". :)

E valabil daca alternatorul e ok si nu exista vreun consumator "clandestin".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aprecierea gradului de oboseala al unei baterii indiferent de tip se mai poate face si "din mers", astfel :

Incarcata proaspat se masoara :

- tensiunea la borne cu motorul oprit, fara nici un consumator sa fie undeva intre 13V si 13,7V.

- tensiunea la borne cu motor pornit la ralanti sa fie de la 13,8V la 14,5V functie de consumatorii porniti.

Daca in scurt timp, dupa citeva zile, tensiunea scade cu pina la 1V bateria e pe duca. Daca apar probleme de pornire iar tensiunea cu motorul oprit scade semnificativ, sub 12V insemna ca bateria e dusa de-a binelea. 

Chestia asta am observat-o la bateriile pe care le-am "consumat".  :) 

E valabil daca alternatorul e ok si nu exista vreun consumator "clandestin".

<{POST_SNAPBACK}>

Mersi pt sfaturi.Chiar acum ma duc jos sa vad daca imi porneste ca ieri a trebuit sa o trag.Daca si azi imi face figura ma duc si imi iau o baterie noua si gata.

Eu am o baterie de 66a pe masina .Nu credeti ca ar trebui una mai mare pt diesel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa te uiti la alternator sa vezi cati amperi are. Si dupa aia iti iei bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine sa fie cit mai "capabila" regimul de stress fiind astfel mai lejer. Problema e sa incape fizic in compartimentul sau !

Eu am pe masina una de 75A cu curent de rupere la 320A sau 340A ( ? ).

Acum am vazut in magazine ca la 75A ruperea e uzual la 680A !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine sa fie cit mai "capabila" regimul de stress fiind astfel mai lejer. Problema e sa incape fizic in compartimentul sau !

Eu am pe masina una de 75A cu curent de rupere la 320A sau 340A ( ? ).

Acum am vazut in magazine ca la 75A ruperea e uzual la 680A !!

<{POST_SNAPBACK}>

Am fost jos si a pornit la prima cheie.Nu stiu ce sa fac.Incarcarea e ok pt ca am ceas care imi indica incarcarea.Imi incarca 14 v.

Cat despre marimea bateriei ,Viorele ,tu zici ca iti incape cea de 75.Presupun ca e o diferenta intre 75 si 66.Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateriile sunt STAS. Diferenta dintre ele consta doar la elementi, si anume: amperajul si curentul de rupere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateriile sunt STAS. Diferenta dintre ele consta doar la elementi, si anume: amperajul si curentul de rupere.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, AngelDust.O sa imi iau una cat mai mare.Nu are nimic nu?Cam care ar fi cea mai mare care as putea sa o iau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand Bosch Silver 5D 55Ah, sau 65Ah. Eu am de 65Ah si ma tine de vreo 3 ani fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand Bosch Silver 5D 55Ah, sau 65Ah. Eu am de 65Ah si ma tine de vreo 3 ani fara probleme.

<{POST_SNAPBACK}>

Angel Dust...55a pentru diesel?TU ai benzina nu?Nu e prea mica 55?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Important e si cind ai incarcat-o ultima data. Urmareste tensiunea cu motorul oprit. Daca scade de la o zi la alta, e semn de uzura.

Gradul de solicitare este diferit intre 66 si 75. Sunt capacitati diferite !

La mine a incaput, asa am cumparat-o acum trei ani.

Oricum daca porneste la prima cheie, nu te grabi , urmareste-o. Vezi cum se comporta citeva zile, masurind tensiunea cu motorul oprit ( cu el pornit, compenseaza alternatorul ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunt benzinar. Dar tu ar trebui sa te uiti in manualul de service si sa vezi ce ti se recomanda, sau pur si simplu o inlocuiesti cu una exact la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!