Jump to content

Bobina de inductie


marius_dorofti
 Share

Postare recomandată

florynbadescu

Salutare tuturor! Stie cineva cum se scot bobinele de inductie la masina din semnatura. Trebuie ceva scule speciale sau nu? Pentru ca am incercat cu mana si nici nu se misca. Bobinele sunt trapezoidalesi nici cu mana nu le pot apuca cum trebuie. Poate cu un soricel de plastic bagat pe sub mufa dar mi-e frica sa nu rup ceva. Orice sugestii sunt binevenite. Atasez o poza cu modelul de bobine:mare_bobina_de_inductie_bosch_vw_golf_4_


B0binele sunt pozitionate ca aici (poza cu motorul AZD):

http://www.dezmembrarimasini.ro/vand-bobina-inductie-pentru-volkswagen-golf-4--5124651.html 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baga 2 surubelnite mai late drepte de o parte si de alta a bobonei si facand o parghie ridici bobina. la capatul opus mufei. succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze ca postez aici, dar sunt user nou si nu pot crea un topic nou

 

Golf 4 Variant 2003 motorizare 1.6 FSI 110 CP
Mi s-a aprins becul de la motor in bord. L-am resetat si dupa cativa kilometrii s-a aprins din nou. Motorul functioneaza normal, iar la turatii intre 2000-3000 se simte din cand in cand o intrerupere. Dupa ce i-am facut o testare, testerul spune ca intrerupe pistonul 3 (misfire) si clapeta acceleratie are ceva. Ce ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ce-i de facut....

 

verifica bujia + bobina de pe pistonul 3, si fa o adaptare din vagcom la clapeta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

buna as avea si eu o intrebare legata de bobina de inductie.ieri cand veneam de la tara s-a oprit motorul brusc am incercat sa pornesc iar si statea doar la ralanti cand o acceleram  se oprea am ajuns intr-un final acasa f greu dar acu se pare ca nu mai sta nici la ralanti porneste sta cateva secunde si se opreste daca incerc sa accelerez moare pe loc .am observat ca bobina este crapata in jumatate sa fie oare aceasta problema?va rog sa-mi dati un sfat multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca este crapata, iti dai seama ca e moarta. Fara bobina, bujia nu poate da scanteie, deci va treb sa o inlocuiesti. Ce tip de bobina ai? pe fiecare cilindru sau o singura bobina corp comun din care pleaca fise?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut am si eu golf 4 motorizare 1.6 16v model AZD .Am o problema foarte mare masina merge in 3 pistoane tremura si martorul check engine este intermitent am fost cu ea la tester mia dat ca injectorul de pe pistonul 3 este mort am schimbat injector si bobine tin sa precizez ca bujiile le-am schimbat cam de un an la tester iam zis sa scaneze si celelalte sonda lambda ce mai era de scanat si functionau toate in paramatri normali .Inca ceva masina are momente cand isi revine un timp si dupa aceea iar face urat ... va rog sa ma ajutati cu niste raspunsuri ! Va multumesc !

Modificat de danigolf4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am o problema cam 90% asemanatoare..am un golf 4 16 16v motor AUS.

Imi tot da Misfire cilindru 2...am schimbat bobina.bujii.fise....am cumparat si o bobina sh,dar originala si eroarea mia aparut o singura data in 30 de ore, cu bobina veche cam de 2-3 in 30 de ore...Am cumparat si una noua aftermarket .cea nou cred cai defecta am relantii instabil si apare repede eroare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare oameni buni,am un golf 4 1,4 benzina/gpl ahw ,cu o singura bobina si cam de 2 zile intre 1500 rtm-2200 se balbaie motorul de il ia dracu,am schimbat bobina acum un an cu una din dezmembrari si am mers cu ea cam un an,sunt din cluj si daca e posibil ca un forumist din cluj sa ma ajute cu verificarea bobinei de pe masina lui la o bere binenteles sa stiu si eu daca e de vina ca sincer nu mai am chef sa arunc bani pe cele din dezmembrari care oricum sunt forjate si as dori sa cumpar una noua dar stiti si voi ca e cam scumpa.azi am verificat si fisele si ca minune la cilintru unu era bujia inecata in ulei.care sa fie oare problema uleiul aparut in partea superioara a bujiei ca doar ea este etansata de o garnitura.mentionez ca bujiile au 3000 km ngk iridium .multumesc 

Modificat de doyyaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut. Am un golf 4 1.4 16v din 98. Am o problema si nu gasesc rezolvarea... imi mergea intrerupt de la viteza a 2.3.4.5 cand o calcam...am schimbat filtrele toate, bujiile.fisele si 3 bobine de inductie acum...bobina e una singura si pozitionata in partea dreapta a motorului. Problema e ca la fiecare bobina din cele 3 cand scot fisa din ea doar la una la C imi da scanteie continua cum s-ar zice si un piuit...la celelalte functioneaza normal si nu se aude acel piuit.... am uitat sa zic cum s-a ajuns sa schimb atatea. Ultima bobina am schimbat.o acum 1 an... si a iesit fum la propriu din ea dupa 100de km o oprisem si cand am vrut sa o mut pauza.... va rog dati-mi o sugestie ce sa ii mai fac. :( .as dori sa mai stiu cum as putea verifica mufa care intra in bobina si cu ce, ma gandesc sa nu fie din ECU. Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut,

 

Azi umbland la bobine, am impins in cauciucul ala din interior la bobina, si s-a rupt putin.

Am pus la loc, motorul merge la fel, necesita schimbare imediata sau poate sa astepte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este ciupita doar flansa aia de cauciuc nu are absolut nimic.Pe viitor cand vrei sa mai scoti afara vreo bobina poti confectiona din sarma otelita(maner de galeata) asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Va salut. Am dat bobina jos de la masina din semnatura, pt a o verifica si curata, si am observat crapaturile astea. Credeti ca ar trebui sa o schimb sau mai merge?

40321099_622426618154586_1544387003175403520_o.jpg40143676_622426691487912_4134435067881586688_o.jpg40242536_622426758154572_6433203316770996224_o.jpg40160140_622426804821234_2540055543028908032_o.jpg40143630_622426834821231_7470467889036787712_o.jpg40279569_622426881487893_180598474239115264_o.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Acum vreo 5 ani am observat si la bobina mea aceste crapaturi. Nu am schimbat-o, merge si acum perfect, dar atunci am acoperit fisurile cu oja/lac de unghii. Vine iarna, poate aparea condens care sa intre in fisuri si daca sunt adanci poate inalta tensiune sa se duca la masa pe traseul fisurilor. Oja nu lasa ca mizeria si umezeala sa se puna in fisuri.

   Treaba cu oja/lacul de unghii am vazut-o la un reparator de copiatoare prin anii "90.  Daca copiatorul nu mai mergea pentru ca inalta tensiune de la corotron (care facea efect corona) se scurgea la masa printr-o fisura in izolator, il dadea cu oja si gata reparatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, intrebarea este cat de bine va rezista oja la caldura motorului? La mine n-ar fi problema sa schimb bobina cu una noua, insa am vazut pe Epiesa si alte magazine  online ca exista bobine de 12V si de 14V,  iar la altele nu specifica ce voltaj au. Din ce stiu eu bobina merge pe 12V, de unde pana unde 14V ? Nu stiu de care sa iau.. Am atasat o poza ca exemplu. Ma puteti sfatui?

mic.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Cand masina sta ai 12V (12,8), iar cand merge ai 14,5V.  Eu zic sa nu faci cheltuieli inutile schimband o bobina originala, de calitate, perfect functionala. Bobinele de acest tip sunt robuste, de aceea magazinele au ramas cu stoc si le vand la pret redus dar totusi nu neglijabil. Eu de Bosch am auzit, dar de Bremi nu. As lua Bosch. 

   Oja odata intrata in fisuri, nu mai poate fi scoasa de acolo. 

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Ebi am aplicat pe crapaturile bobinei lipici tip super glue, asta am avut la indemana, plus niste lipici 2 in 1 mai rezistent peste, si am pus din belsug. Din pacate, nu mi se pare ca a ajutat, nu vad nicio imbunatatire. Cred ca voi testa cu o bobina buna sa vad daca se simte altfel. Daca da,  o sacumpar alta, eventual voi cumpara doar partea de plastic a bobinei, ca am vazut ca se vinde separat si e mai ieftina.

Modificat de csm_1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Nu ai zis niciunde ca masina merge rau. Ai zis doar ca ai observat niste fisuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa cauti cu oja si lipici(e ceva bizar cu tot respectul) pe bobine cand acolo ai ''ceva'''temperaturi.Bobina aia a ta nu are fisuri asa periculoase incat sa i dai cu alifie de toate neamurile.Am doua bobine crapate si porneste la sfert si iarna(stiu ca ai una multicorp si eu 4...).Verifica tot ce tine de aprindere si apoi te legi de bobina(poti testa cu o bobina de imprumut daca ai de unde).

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

La mine tremura motorul de il ia dracii si merga in 3 pistoane. Am schimbat bujiile, am schimbat bobina de la pistonul 1 (care facea probleme).... Dupa 2 zile in care motorul a mers impecabil (mentionez ca afara erau - 7 grade cand iar a inceptu sa faca din nou figuri, iar cand mergea erau doau - 2 grade), a inceput iar sa tremure... Ce credeti iar eroare la pistonul 1 (care are bobina noua+bujii noi)..... Si ce credeti dupa ce am parcurs 20 km am parcat masina, am lasat-o 1 ora si apoi cand am repornit-o mergea perfect. 

Are cineva vreo idee... Stie cineva un mecanic/electrician bun in bacau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut,

Pentru AZD, pot fi verificate bobinele cu aparatul de masura: exemplu sa se verifice rezistenta interna?

Nu am schimbat bobinele in ultimii 60k km si cam de o luna intre 2000 rpm si 2500 rpm in sarcina..ma scutura...uita sa traga, trage, nu mai trage, trage iar, iar nu mai trage. Totul se intampla pt. 2 secunde. Face asa numai in sarcina. Pe loc..turata 0-3000 rpm nu face deloc.

Nu am erori pe ECU si nici CEASURI.

Are egr si clapeta curatate si adaptate cu VCDS si OBDEleven.

Bujii bosch schimbate acum 10k km.

Ulei si toate filtrele schimbate acum 5k km.

Nu stiu ce sa ii mai fac...as schimba bobinele pentru ca 3 sunt originale si 1 e beru. Merita sa incerc sa dau 500 lei pe toate 4 BERU si sa le pun? Oare sa verific altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot da edit asa ca mai fac un post:

Am dat jos bobinele. Am incercat sa masor rezistenta lor interna. Nu stiu ce valori au OEM dar....3 din ele sunt identice... a 4-a e coma. E 0 peste tot...

Cred ca voi incepe cu aceea. O sa pun una noua sa vad dupa cum se comporta masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!