Jump to content

Bobina de inductie


marius_dorofti
 Share

Postare recomandată

Salut,

o bobina de inductie se poate duce pe jumatate? Pana acum am rezolvat o gramadade cazuri cu bobina de inductie dar stiu ca motoarele mergeau in 3 pistoane....la a mea de la 1000 - 2000 RPM daca apas pedala la fund parca e posedata, trage in suturi. Ati mai patit asa ceva? Sunt simptome ca se duce? Precizez ca e putin crapata deasupra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar trebui sa apara missfieruri daca e din aprindere.Pune testerul si vezi pe ce cilindru.Daca nu ai,e alta buba.Daca ai,da jos bobina si vezi cum arata bujia.Verifica si cablajul.Schimba 2 bobine intre ele si vezi daca se muta si eroare pe celalat cilindru.Oricum,in 90% din cazuri nu fctioneaza si pace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am facut inainte sa va scriu. Mi-a aparut rateu cil 1, ok, am scos bobina am curatat bujia am mers mai departe, in 2 zile mi s-a aprins check ul dupa ce am luat o curba cu viteza destul de mare. Am ajuns acasa, am pus iar diagnoza, iar a dat rateu pe cil 1.

Am schimbat bobinele 1 si 2 intre ele si eroarea s-a mutat pe 2.

Concluzia: stiam ca bobina s-a dus din moment ce eroarea s-a mutat pe 2 dar intrebarea mea era alta. Toti clientii care au venit pana acum la mine aveau probleme serioase, le mergea in 3. Problema la mine e ca doar fura curent.... si nu stiam daca e posibil sa se duca asa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius cam aceiasi problema am avut si eu de curand si s-a dovedit a fi bobina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesanta chestiuta pt ca am mai avut problema asta si s-a remediat prin schimbul de bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut!

Cum imi dau seama ca bobina de inductie e bulita?

la una din iesiri a bobinei unde intra o fisa daca scot fisa face un arc electric intre acea iesire si bobina!

e normal sa faca asta?

e normal sa faca acel arc electric?

asta inseamna ca e bulita? fura curent?

mentionez ca masina merge foarte prost: fara putere, nu merge rotund, da sa moara, tremurat puternic la plecarea de pe loc, etc.

post-62875-0-40897700-1326827992_thumb.j

Modificat de johnny0585
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am si o eu problema, cred ca este din cauza unei bobini de inductie. Cateodata cand masina este in sarcina, in special sub turata, motorul smuceste pt o fractiune de secunda, in special cand o calc...acum ceva timp cand am completat de ulei, mi-a curs ceva ulei mai mult pe langa, si cred ca a intrat la una din bobine si cred ca de acolo face asa....cum se poate curata? sa o curat cu spray gaz? are ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal ca bobina de inductie sa ai fisuri pe ea?

si e posibil ca datorita acelor fisuri sa mearga in suturi motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O bobina trebuie sa fie intacta, acum nu stiu ce fel de bobina ai(este modelul cu 4 bobine, cate una pe fiecare bujie, sau modelul cu o singura bobina)

Daca e crapata sigur fura curent

Cel mai simplu e sa pornesti masina si sa incepi sa pui mana pe ea sa vezi daca te curenteaza:))

Sau astepti sa se faca noapte, pornesti motorul si daca vezi ceva scantei mici, f mici pe langa ea sigur pierde curent

Oricum iti recomand o diagnoza ca sa vezi daca e de la bobina

Modificat de MariusDo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o singura bobina iar la scanare nu imi arata daca este dusa sau nu.

Oricum motorul merge in 3 pistoane,tremura rau relantiul si se balbaie rau cand accelerez.

Faza e ca daca scot fisa de la pistonul 2 prin zona bobinei se aude ca si cum ar fura curent.

Bobina este songura care o mai suspectez pentru ca in rest am verificat tot si e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai misfire pe cilindri ?

la scanare nu imi arata misfire pe cilindri ci doar pe egr si sonda lambda

la mine am o singura bobina si din cate am inteles nu imi arata la scanare daca am misfire pe cilindru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa nu-ti arate? Si eu am tot o bobina si imi arata. Nu mai stiu pe ce grupuri erau, da' parca in primele 15 oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca cel care mi-a facut scanarea nu a stiut sa se uite.Din ce am vazut i-a dat scanare si au aparut erorile.

oricum bobina mai mult ca sigur este dusa pentru ca azi am dat-o jos si am mai vazut o alta fisura pe ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Ce marca de bobina recomandati sa iau? BERU sau Bosch? Sau care ar fi cele mai bune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine era bobina fisurata dar motorul mergea bine si am bagat superglue in fisuri.ce am vazut ca la turatii mici pina in 1500 nu se mai aude acel zgomot ca de avans si parca sau mai redus vibratiile la relantiu ,asta dupa astuparea cu superglue .bobina originala este beru ,scrie pe bobina sub acel modul de aprindere pe care scrie temic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beru sunt foarte bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de info, insa m-am uitat la BERU si par foarte slab facute, pe deasupra sunt cele mai ieftine 110 lei. 

Oare BOSCH sunt mai ok, pentru ca nu sunt dispus sa dau 200 lei pe una originala, care poate fi tot BERU?

Pana la urma o sa iau cate una din fiecare sa vad diferentele, ca sigur ca ele cu care o venit masina nu mai gasesc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Nu inteleg de unde sciateti preturile astea la beru. Am cumparat 4 bobine pana acum si toate la 125 ron bucata. 200....

Poate pe original, si daca nu ma insel, tot beru este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

doar ce am schimbat o si eu azi...crapata pe jumatate-am observed doar dupa ce am dat o jos..era pe peretele comun cu axa cu came,...masina de la 1500 la 2200 rpm mergea in suturi...am ales o bobina din dezmambrari, totul e perfect acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutari colegi.

        am aceeasi problema la motor cu scurgerile de energie in zona bobinei de inductie.vreau doar sa stiu daca rezolvarea problemei este schimbarea bobinei si daca pana o achizitionez sar putea intampla ceva cu motorul daca totusi circul cu masina.

va multumesc mult si astept raspunsuri si sugestii!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scurgerile alea nu apar asa din senin. ele apar cand exista o neetanseitate. Probabil ai bobina crapata, uita-te cu atentie ep unde ai urmele albe, care tradeaza scurgerile. Daca mergi cu o bibina ce nu da suficient curent, vei avea missifre pe cilindrii care nu mai primesc curent suficient.

Vei avea astfel gaze nearse si sigur vei avea eroarea de emission workshop in bord. Daca vei circula mult timp asa, iti vei distruge si bujiile.

Sfatul meu e sa verifici sa fii sugur ca e de la bobina sau de la fise, sa schimbi ceea ce trebuie pt ca altfel vei uza inutil motorul.

Mai trebuie sa spun si faptul ca mersul cu o bobina defecta, ce da missifre stirca si uleiu motor pt ca acesta va fi contaminat din plin cu benzina nearsa, decii va trebui sa inlocuiesti si uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

buna,

 

am si eu o problema cu masina. De cand am masina am schimbat bujiile de 3 ori . Prima oara am schimbat cand am cumparat masina.

Dupa circa jumat de an  si undeva 7-8000 km am mai schimbat o data din cauza ca am simtit o schimbare la motor . Nu mai pornea la sfert de cheie , la rece tremura putin si la fortarea motorului la o turatie mai mica adica subturat , daca apasam acceleratia da sa moara motorul. Dupa acest caz am mai schimbat bujiile dar de data asta cu bujii Iridium de la NGK. Dupa schimbare parca aveam motor nou.

A trecut circa jumat de an si iarasi am acelas problema. NU mai stiu ce sa fac . O fi de vina fisele sau bobina ?

E inposibil ca bujii de 60/ Ron pe bucata sa se duca dupa circa 6-7000 KM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data ce trebuie sa faci e sa completezi campurile privind masina, motorizarea si orasul. Asa macar stim si nou despre ce motor vorbim.

Apoi, nu e normal sa se duca o bujie asa de repede, fie ea si cu nichel. Posibil sa fie de la fise, ele se pot masura, trebuie sa aiba o anumita rezistenta.

Insa, fa si o examinare vizuala. Petele albe de regula indica scapari de curent, uita-te unde sunt contactele metalice din mufa si sa fii sigur ca nu sunt oxidate, bobina sa nu prezinte umflaturi, crapaturi, pete dubioase pe ea care la fel tradeaza scapari de curent.

Dar nu ar strica sa arunci o privire si asupra clapetei, sa-i faci si ei o curatare, nu zic ca neaparat o fi de la clapeta, insa putin de acolo si de dincolo se aduna si iti pot face pbme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!