Jump to content

Uzura prematura la axa cu came a motoarelor BXE - gripare motor


dac_ian
 Share

Go to solution Solved by C o s m i n,

Postare recomandată

Dacian un Tachet hidraulic se considera deja obosit daca (nefiind compresat de cama) reusesti sa il apesi cu o bucata de lemn!!

cea ce-ti recomanda Gabi e LUX chiar daca sunt mai scump putin.

In Europa sunt si de 2 Euro bucata dar tin ca atare si sunt si de 25 Euro, de aceea eu iti recomand ia ceva de calitate pentru ca este o piesa foarte solicitata, si vezi ca sunt niste lucruri de respectat, sa nu piarda uleiul, si sa nu pornesti imediat motorul dar daca cumperi set ai aceste informatii .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da gabi am gasit si eu acel fisier si de aceea spuneam ca exista mai multe tipuri...mai exact producatori...daca aveti ceva experienta in vanzari sau service care marci ar fi mai ok calitate pret...LUK, RUVILLE, INA ETC ...si tengola la ce te referi cand zici de montaj, nu sunt mecanic dar sa fiu atent la ce face mecanicul...>???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tachetii vin umpluti cu ulei ( deaceia cand cumperi uitate la ambalaj ca e indicata pozitia de depozitare /transport) iar daca au pierdut uleiul este bine sa ii tii in ulei inainte de montare pentru a se reumple, un alt lucru important motorul nu se porneste imediat dupa montarea tachetilor ci se asteapta minimul 30 min sa se adapteze presiunea in tachet, pornind imediat exista riscul sa indoi o supapa.Dar banuiesc ca mecanicul stie ce face.

Ia din aia negri de la INA am auzit si eu lucruri bune despre ei. Sper ca iti este clar ca un schimb de ulei este recomandat!

A si inca ceva cadn montezi axa noua tacheti noi se pune pe came o vaselina speciala care faciliteaza la inceput ungerea si pasuirea camelor si a tachetilor nu e o rusine sa intrebi inainte mecanicul cum vrea sa faca operatia , crezi ca se va simti lezat ? la urma eu stiu una si buna cina plateste comanda, NU?

A am mai uitat ceva cuzinetii fa un sacrificiu , daca pui axa noua, si daca vrei sa tii masina.

Bafta

Modificat de tengola
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am vazut si nu am auzit de tacheti LUK.LUK impreuna cu INA si FAG fac parte din Schaeffler grup si fiecare marca are produsele ei distinctive.In consecinta nu au cum sa faca acceleasi produse .Hai sa lamurim treaba babeste.In program mie imi apare codul 038109309C ca si echipare pentru masina ta=420 0209 10 INA(in jur de 80 lei bucata)..in schema atasata INA se specifica ca 420 0209 10 INA se poate schimba cu 420 0102 10 INA(in jur de 50 lei bucata) =038109309B.Am tras un ochi in programul de original si treaba sta asa;038109309B sa retras din fabricatie si sa schimbat cu codul 038109309A care la randul lui a fost retras din fabricatie in 2005 si a fost inlocuit de 038109309C. Problema e ca daca daca vrei sa iti iei sa zicem codul original cu B in coada accesta nu se mai produce si automat iti vor da codul cu C in coada.E o tampenie generala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si eu ce sa scris pe aici

Sincer, i-mi pare rau de situatia ta, si m-am decis sa scriu prin considerentul ca Octi a mea, are acelasi tip de motor 1.9 TDI PD(BXE), si pentru a da un eventual sfat celorlalti psesori(desigur nu trebuie sa-l luati ca bun, dar eu... il aplic, si la 163k nu am probleme si sper nici sa nu am prea curand)

Eu cand am luat masina, nu m-am orientat catre vreun anume cod de motor dat fiind timpul scurt in care-mi trebuia masina. Eu am vrut o Octi, motorina, combi si daca se putea livra "ieri" era minunat. Cand am luat-o insa, un anume domn de la PBA(cred ca seful de service) mi-a facut o scurta pregatire de utilizare(diferita de cea ce scrie in manualul de utilizare) si mi-a subliniat: codul asta de motor, datorita faptului ca in el intra doar 3.8l ulei, are inclinatia de a uza axul cu came mult mai repede decat restul codurilor de motor. Ca si masura asiguratorie ca acest lucru nu se intampla, trebuie urmarit nivelul(mai ales ca la echiparea mea lipseste senzorul de nivel) si niciodata sa nu las sa se apropie de minim pe joja. Ca si stil de condus:.... schimbat vitezele pe la 2800-3000, si mentionez ca inca nu completez intre schimburi(15k), iar nivelul inca nu scade pana la vreo 2mm deasupra nivelului de minim. Dupa postarea asta a ta cu problema, nu am sa-l mai las sa scada sub jumatate.

Ce sa spun.. sa ai bafta sa-ti iasa schimbarea asta cum trebuie

Numai de bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut acelasi lucru la un BKE. Cauza cred ca a fost spargerea baii de ulei in urma cu ceva timp. Apoi a mai urmat functionarea cu nivel scazut de ulei si in final... ax cu came uzat si tacheti sparti.

Mecanicul diagnosticase injector defect. Si chiar a schimbat un injector. Bani aruncati, motorul mergea la fel.

Asadar montat un alt ax cu came sh, tacheti si cuzineti ax originali, ulei si consumabile noi si motorul merge perfect.

Se umbla si la distributie dar n-are sens sa o schimbi daca mai ai multi km de facut cu ea.

Axul cu came se uzeaza din cauza ungerii deficitare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...multumesc de sfaturi, multe dintre ele foarte utile...Revin putin cu istoria: acum sunt in spania siam cumparat din tara ax cu came AE pret 620 ron(~150e) si cand sa-l montam hop tachetii...am avut urmatoarele variante: in tara producator INA pret 12 ron!!! buc sau AE 36 ron buc dar dureaza vreo 3-4 zile pana ajunge aici si masina-i desfacuta...sau de aici tacheti LUK pret 186e toti 8 si 248e originali de la vw. Am optat pentru cei originali vw( nu e o lume diferenta) si am cumparat si cuzinetii, toti 10 de asemenea originali vw pret 70e.

Legat de coduri, indradevar e asa cum zice gabi. codul meu era cu B la sfarsit si acum e cu C. Ce ma socheaza l;a ceea ce spune gabi e ca masina mea are an de fabricatie 2008 si atunci de unde are codul vechi pus...sa inteleg ca motorul are fabricatie mai veche, chiar nu inteleg...

Urmeaza maine montarea si optez si pentru un schimb de ulei+filtru...

Am mai citit pe aici tot asa, poate cauza sa fie si pompa de ulei???...care nu lucreaza bine sau e doar aceasta chestie cu 3,8 l ulei care in cazul in care scade si nu esti atent duce la aceste probleme...nu zic ca nu s-a circulat cu ulei putin ,nefiind singurul sofer, masina lipsind de pe mana mea vreo 6 luni in care s-au facut cateva mii de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e vorba de p.ulei..sau de mers cu ulei putin,e vorba pur si simplu de km,uzura materialelor,calitatea materialelor.Posibil tachetii erau pe stoc si le-a venit randul la montat la 1..2 ani de la data fabricatiei.Iti dai seama ca nu se face un motor si atunci se fac componentele lui.Obligat trebuie schimbat uleiul sa se elimine tot surplusul de pilitura provenit din uzura.Repet,nu te considera ghinionist..pur si simplu e vorba de uzura si ca drept dovada ti-am explicat ca sunt axe cu came la toti distribuitorii pt ca sunt piese cerute..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sok...am desfacut tachezii, vreau sa zic ca erau fiecare in punguta lui, nesigilata, dar avea pe punga unde se desface eticheta cu vw,skoda...original.made in germany,...adica era pusa eticheta cu posibilitate de a umbla in ei, si cand ma uit inaintru pe cod, fiind familiarizat deja cu piesa ce vad...GHJ INA F-46516.83 adica este producator INA, io am platit original si este INA sau asa e asta e originalul...pe cutie si pe hartia de sigiliu scrie 038109309C...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

INA F-46516.83 este codul intern INA de prim montaj al tachetului.Aceste coduri sunt recunoscute de catre programe foarte rar si sunt aplicate numai pieselor care vin echipate masiniile din fabrica, sau (dar nu mereu)pieselor de schimb care vin pe original.Deci practic ai platit diferenta de bani pe ambalaj tachet original-tachet INA aftermarket.Am vrut sa iti spun ca si tachetii originali sunt INA dar ma dus in eroare faptul ca tu ai afirmat ca tachetii de pe masina ta erau LUK,si acum stau si ma gandesc ca nu am vazut in viata mea tacheti LUK si nici macar prin programe nu imi apare ca LUK face tacheti.In cazul de fata dupa codul furnizat de tine F-46516.83 scoate ca echivalenta 420 0209 10 INA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...nu am zis ca am LUK ci ca mi-au dat pret pentru tacheti LUK... aici pret 186e...ai mei originali de pe masina scria doar codul fara nici o marca dar asta e, in final 8 tacheti INA la pret de 238e :lol: :lol: :lol: nu mai conteaza sper sa iasa ok...apropo gabi nu stii norma de ulei 50501 nu se gaseste si la 10w40, eu de vreo trei schimburi folosesc REPSOL ELITE 50501 care este 5W40...oricum de acum schimb la 10k

Oricum sper sa iasa ,,operatia,, maine executam montajul...

Pentru mine, GAbi, se poate tacheti INA la pret de 12 ron buc...tu ziceai ceva de 80 ron sau altcineva...in cautarile mele am gasit si niste firme, gen www.alibaba.com care fac exporturi china la en-gros...astea sunt de 12 ron...

Modificat de dac_ian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10w-40 nu exista pentru norma vw505.01 din pacate, dar 5w-40 este ideal pentru masina ta. dar golful tau e PD de vrei vw 505.01? de ce pentru ca dupa cate stiam eu in 2008 sunt deja numai comonrail da poate ma insel tu stii mai bine.

Atentie mare la reglarea injectoarelor, reglajul se face in punctul cel mai de jos al injectorului , si noua masura este 180° !

Succes ptr maine, si rabdare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul a decurs bine...ramane de vazut in km...concluzia dupa toate astea pentru cei cu motor BXE(3.8 l ulei) si nu numai, atentie la ulei si lasati cei 15k intre schimburi recomandate de carte si schimbati mai repede.

PS ...nu am mai facut nici un reglaj la injectoare, mecanicul zice ca nu e necesar, o sa fac un test VCDS si o sa urmaresc injectoarele si syncro angle

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul a decurs bine...ramane de vazut in km...concluzia dupa toate astea pentru cei cu motor BXE(3.8 l ulei) si nu numai, atentie la ulei si lasati cei 15k intre schimburi recomandate de carte si schimbati mai repede.

PS ...nu am mai facut nici un reglaj la injectoare, mecanicul zice ca nu e necesar, o sa fac un test VCDS si o sa urmaresc injectoarele si syncro angle

Sunt convins 100 % ca schimbarea uleiului la 10000 km la un auto care nu este exploatat in conditii grele, este cheltuiala inutila si nejustificata tehnic. Daca se foloseste uleiul indicat de producator si se verifica nivelul asa cum spune cartea tehnica si Doamne fereste nu s-a nimerit vreo piesa cu vicii de fabricatie, nu e voie sa se intample asemenea avarii. Multi dintre noi, spunem ca nu-i de mine sa ma pretez sa verific nivelul de ulei, ca doar am senzor de nivel, sau nu-i normal sa-mi consume. Personal nu am circulat niciodata cu vreo masina de-a mea sau de serviciu cu nivel de ulei scazut sub 2-4 mm. de la nivelul maxim. In cartea tehnica, scrie ca atunci cand rulezi pe autostrazi, drumuri in panta sau rampa, sa se verifice nivelul de ulei sa fie spre maxim. Intotdeauna dupa ce mi s-a schimbat uleiul de altii (servici) sau service-uri dupa prima oprire am verificat personal uleiul si eventualele scurgeri de lichide si am avut surprize, ori ulei prea mult, ori prea putin.

De asemenea este indicat sa nu se tureze motorul in perioada rece a anului imediat dupa pornire, pentru ca uleiul sa ajunga in toate locurile pentru a se evita frecarea semiuscata si semifluida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS ...nu am mai facut nici un reglaj la injectoare, mecanicul zice ca nu e necesar, o sa fac un test VCDS si o sa urmaresc injectoarele si syncro angle

Sry dacian adica vrei sa spui ca mecanicul iti recomanda sa nu mai reglezi injectoarele?? adica el a reusit cumva sa schimbe tachetii fara sa demonteze parghiile de comanda a injectoarelor, e motorul tau cu doua axe cu came ? ca eu nu mai inteleg adica faci o reparatie unde meterialele trec de 6-7 sute de euroi si te zgarcesti la un reglaj ce dureaza cateva minute de injector.

Si mai departe adica el a demontat fulia de pe azul cu came si nu a reglat din nou avansul, pai axa avand in vedere ca ai tacheti noi este putin altfel solicitata, deci Torsion Value se va schimba dupa inlocuirea hydro-tachetilor

Hmm poate sunt eu prea exigent, dar dupa o demontare a parghiilor de comanda a injectoarelor voi reface mereu reglajul, respectiv cum dupa o demontare de fuliei axului cu came voi controla/regla Torsion Value .

Scuza-mi postarea dar nu vreau sa te dezamagesc, telul meu este sa fii multumit in viitor, adica cum "o sa fac un test VCDS "dar nu e treaba mecanicului aceasta, na ca mi-a crescut pulsul sry...

Seara placuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offfffff...ma si miram tachei LUK,am ros butoanilii la calculatoare cautand ....cat despre aibaba,excroci chinezi care copiaza si mesteresc tot ce misca pe piata auto :lol: .Tachetii INA te costau aici in jur de 650 lei maxim.

mergi in continuare pe 5w40...ce cod de motor ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De pe la inceputul topicului tot scrie: BXE...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa trimit un PM la cineva si nu am fost atent si am scris in topicul de fata..treaba cu codul de motor. :lol: .Batranetea si senilitatea isi fac efectul.. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da sunt si eu de acord cu ce zici tu, numai ca el asta a zis si gata...faza cu injectoarele, zice el ca sunt acum cum au fost, deci ok si in legatura cu reglajul avansului nu avem vcds si dupa ochi si urechi motorul toarce bine...totusi o sa caut un vcds si o sa fac un test care fa fi concludent...sper cat mai repede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E pacat de galeata de bani pe care ai platit-o...mergi la cineva care iti poate controla/regla avansul si injectoarele ca pentru asa ceva nu ai nevoi de garaj iti trebuie un VCDS si cateva chei, eu nu stiu da mi se ridica parul cand aud chestii de genul. Nu trebuie nici un test, tre sa pui VCDS sa te uiti la Torsion Value , nu e buna corectezi /reglezi, si la injectoare injectorul maxim jos desfacut piulita, insurubat la maxim surubul, cand ai ajuns la maxim desfaci 180° reblochezi cu piulita BASTA ce mama masii ca nu e avion. Cred ca prima data cand mergi la un mecanic ptr VW, in romania este sa il intrebi daca are un VCDS, daca are continua cu el sa tratezi daca nu vezi-ti de drum.

Sa ne dai adresa lui ca sa ocolim garajul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut

Si eu am patit acelasi lucru. La o octavia 2 1.9TDI BXE, 327.000km acelasi sunet ca in filmuletul e mai devreme. Am descfacut capacul si este o cama rotunjita si un tachet spart. O sa schimb axul, tachetii, cuzinetii. Ma gandesc sa schimb si set axa culbutori (038 109 527 AF), cea care se prinde pe axa cu came.

Are rost?

Ar trebui sa mai schimb sau sa verific si altceva?

Aveti vreun how-to sa citesc si eu cum se face tot?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axele cu culbutori are rost sa le schimbi doar daca sunt afectate si camele pe care apasa. Daca nu, nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Readuc la viata acest topic.

Ax cu came defect + accesorii la el (tacheti, cuzineti..)

1.9 TDI BXE, 200.000 KM, 2008 an fabricatie.

Acum, am o varianta OEM..scumpaaa...

Mai exista si varianta nonOEM. merita?

userul dac_ian, vad ca nu e activ pe forum..

ar fi interesant de aflat cum se comporta dupa ce a schimbat axa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!