Jump to content

Uzura prematura la axa cu came a motoarelor BXE - gripare motor


dac_ian
 Share

Go to solution Solved by C o s m i n,

Postare recomandată

Pune poza asa din munca depusa de tine prin garaj, de cazurile intalnite de tine, poze de pe net..

Hai sa fim seriosi"unde esti tu"biela sparge cutia iar in romania nu pt.ca suntem mai saraci si nu vrea biela sa ne faca pagube??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt mecanic de week end ,o fac din necesitate nu e meseria mea...am cautat dar nu am gasit nimic cu biela rupta pe cil 4,,,,daca gasesc postez poze

in schimb am vazut ca se poate pune si bloc motor de edc 15 ,numai ca trebuie facuta o modificare in zona senzorului de pe vilbrochen,si anume trebuie gaurit blocul motor

banuiesc ca cade varianta asta ca blocurile de edc 15 au destui km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia 4ever

Gasesti si motoare la preturi bune, 5-6-700 €, stiu ca vazusem anul trecut pe ebay motor nou cu 0 km la 2000€.

    Interesant, pe toti pe care i-am intrebat au folosit Castrol. Simptome nu a avut deloc? totul a functionar normal pana cand a facut poc?

    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este problema de ulei/marca folosita , cuzinetii se farama ca biscuitii si se gripeaza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci,trebuie Înlocuiți cuzineti ca sa prevenim,nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuzinetii de biela sunt comuni si cu alte motoare PD sau CR (de ex. AVB, AMF, BRU, BKC, BXF sau CAYB, CAYC, CFWA) si acolo nu au creat probleme.

Nu cred ca putem da vina pe ei, este ceva in BXE care ii solicita mai puternic.

 

Insa este adevarat ca exista o schimare de cod pentru cuzinetii initiali, deci este o problema cu cei de la inceput si s-a scos un model imbunatatit, valabil pentru toate motoarele de mai sus (care n-au avut astfel de probleme).

- 045105701C - cuzinet jos - cod inlocuit din 01.01.2009 cu

- 045105701C GLB - cuzinet galben

si

- 045105701B - cuzinet sus - cod inlocuit din 01.01.2009 cu

- 045105701B GLB - cuzinet galben

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil pentru cei carora BXE-ul nu le mananca ulei deloc sau foarte putin intre schimburi, le suna ciudat ca al meu manca de la prima revizie pana la 1l de ulei. Scrie si in cartea service a masinii negru pe alb ca o completare de pana la 1l de ulei este ceva normal si probabil tine efectiv de regimul de functionare la care ii supus.
Motorul nu scotea zgomote ciudate, relantiul era la 800 stabil fara trepidatii numai unele foarte usoare din volant care are deja foarte multi km, anume la apasarea ambreiajului dispareau.
Daca stiam ca BXE are probleme de uzura il desfaceam din timp, dar cine isi desface motorul pentru a vedea cum sta la un moment dat fara simptome clare de functionare anormala?
Am avut pur si simplu ghinion ca o biela sa plesneasca fara alte avertismente.
In prezent imi caut un motor SH prin Germania, mecanicul recomandand sa evit SH din Romania avand proprie experienta cu unele montate.
Nu am ajuns sa vad motorul facut praf dar voi reveni cu unele poze pentru cei interesati de starea anumitor piese componente.

Modificat de ovidiu82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma ajuta un unchi din Germania sa gasesc un motor si din 18 firme contactate nici una nu il au, se stie a fi un motor cu probleme si este foarte cautat de nefericiti ca mine.
Din curiozitate am cautat pe forumuri externe si problema mea este una frecventa la BXE ba chiar un posesor o schimbat 2 motoare din cauza aceleeasi probleme, motor spart la ruperea unei biele. Acum ma interesez si daca pot folosi alt cod de motor pe Passat si daca ECU-ul poate fi rescris pentru acel motor. Desi ECUul contine intreaga configuratie a masinii iar problema devine delicata si complicata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ex poti pune bloc motor de BJB.am schimbat eu unui coleg de munca,skoda oct 2,luata de noua ,in 2008.....la 110k s-a intamplat beleaua....a scapat mai usor.....cand a auzit zgomotul ciudat a continuat sa mearga cu ea pana acasa.doar s-au sucit cuzinetii .arbore praf,pilitura etc.dar blocul a ramas intreg.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai cumpara bxe..cauta bkc,bjb....bls nu stiu daca se pupa cu cutia de viteze

nu stiu daca trebuie sa rescrii ecu,nu are treaba cu motorul...in schimb tre sa pastrezi acelasi cod de injectoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- 038103011AM - carter motor, BXE, BXF, BKC, BRU, BJB

@ionut10a, BLS este cu filtru de particule, nu se poate folosi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e buna axa de pe bls in rest bocul de bls este la fel,difera prinderile la cutia de viteze ....cred

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, blocul de BLS are alt cod (038103011BR).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici alea de 2l nu merg?cod motor bmm bmp....alea cu o axa cu came....insa trebuie schimbata cutia si planetarele ....cred

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, BMM are al cod (03G103011T), insa nu este productiva discutia, te rog nu mai presupune pentru ca este posibil ca unii utilizatori sa nu citeasca atenti topicul si inteleaga in mod gresit compatibilitatile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

51 minutes ago, Dolfin said:

Nu, blocul de BLS are alt cod (038103011BR).

Salut.Eu am 1.9tdi Bls,sa inteleg ce acesta n-are problemele Bxe-ului?Pana acuma am cu el in jur de 140.000km si deocamdata n-am avut probleme.De la altii am inteles ca diferenta principala fata de Bxe este filtru de particule in plus si in rest ar fi cam tot acelas motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta este biela cu pricina. Mi-o confirmat si mecanicul ca pot cauta un motor BKC la care va pune chiulasa, injectoare si ce mai trebuie de pe BXEul meu ca sa comunice cu ECUul motorului.

IMG_20170324_140733.jpg

Modificat de ovidiu82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bkc ul are senzorii la fel ca bxe ul si are acelasi cod de injectoare........AG..

poti intoarce cuzinetul superior sa le faci o poza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din imagine inteleg ca problema a fost biela care sa rupt  nu cuzinetii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, detin o vw jetta 1.9 tdi bxe 2006. De un timp se aude parca un sunet ca de trabant cand turez motorul, sunetul se aude foarte incet doar daca ii capota deschisa si stai langa motor se aude! Ce ii ciudat e ca doar uneori se aude, de exemplu o data la doua luni se aude, iar cand motorul este cald, sunetul respectiv dispare.... nu stiu ce sa cred.... oare sa fie tacheti.... cuzineti de la biele.... ?!?!?! Saptamana asta mi-a facut de doua ori zgomotul respectiv... motorul are 245000 km. Schimbul de ulei tot timpul l-am facut la 5000km cu castrol 5w40. Nivelul uleiului tot timpul l-am tinut pe maxim. De papat ulei nu observ sa pape nustiu cat, in 5000km circa 50-100ml... fum nu scoate deloc nici la turatii mari... consumul e undeva la 5,7 inafara iar in oras intre 7,5 si 8,5. Ce parere aveti ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cuzinetul pare sa fie strivit prin compresie si nu strunjit.

De ce s-a rupt biela? Cuzinetii de la arborele cotit sunt intregi?

Intreb pentru ca biela nu numai ca s-a rupt un umar dar a si sectionat un surub.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucata cealalta de biela ii prinsa in motor si poate fi scoasa doar odata cu vibrochenul. Stiu doar ca s-o rupt biela, ca o fi din cauza la cuzineti sau nu, conteaza mai putin. Doar o investigatie mecanica facuta de un specialist poate sa spuna ce si cum s-o rupt prima data, cuzinetul sau biela.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din foto putem sa observam si noi unele lucruri.

Deja se vede ca nu au fost de vina cuzinetii bielei.

Interesant este cand s-a rupt biela, inainte sau dupa ce a comprimat cuzinetul pana l-a strivit.

Daca s-a rupt inainte sa comprime cuzinetul, atunci aceasta este de vina (putin probabil).

Daca altceva a franat arborele cotit inseamna ca biela a cedat dupa ce a comprimat cuzinetul.

 

Pentru a avansa cu analiza ar trebui sa avem foto cu cuzinetii de la arborele cotit.

Ambreiajul cum arata?  volant este sparta? Pistonul 4 cum arata?

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 24/3/2017 at 11:25 PM, Cosminush91 said:

Buna seara, detin o vw jetta 1.9 tdi bxe 2006. De un timp se aude parca un sunet ca de trabant cand turez motorul, sunetul se aude foarte incet doar daca ii capota deschisa si stai langa motor se aude! Ce ii ciudat e ca doar uneori se aude, de exemplu o data la doua luni se aude, iar cand motorul este cald, sunetul respectiv dispare.... nu stiu ce sa cred.... oare sa fie tacheti.... cuzineti de la biele.... ?!?!?! Saptamana asta mi-a facut de doua ori zgomotul respectiv... motorul are 245000 km. Schimbul de ulei tot timpul l-am facut la 5000km cu castrol 5w40. Nivelul uleiului tot timpul l-am tinut pe maxim. De papat ulei nu observ sa pape nustiu cat, in 5000km circa 50-100ml... fum nu scoate deloc nici la turatii mari... consumul e undeva la 5,7 inafara iar in oras intre 7,5 si 8,5. Ce parere aveti ? 

poti face un clip sa auzim motorul?cu motorul cald il turezi pana la 3000 pe loc...ca sa vezi tachetii tre sa dai jos capacul de la culbutori,nu cred ca sunt cuzinetii,daca sunt uzati se invart pe ax si fac repede poc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa fac un video cum apare din nou zgomotul respectiv.... apare cam rar, de exemplu ieri nu sa auzit nimica la motor, azi nimica... 

Modificat de ForceTurbo
Quote la postul anterior. Atentie, se sanctioneaza!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!