Jump to content

Uzura prematura la axa cu came a motoarelor BXE - gripare motor


dac_ian
 Share

Go to solution Solved by C o s m i n,

Postare recomandată

Buna ziua,

Dupa 160k am verificat si eu aseara axa cu came, Octavia 2, 1.9 BXE, 2007.

Am atasat cateva poze, lobii 2 si 4 se simteau la mana ca nu mai sunt chiar uniformi.

Mecanicul, Costel de pe forum, a zis ca mai pot merge cam 20k, dupa care sa schimb axul, simeringul, tachetii, cuzinetii, eventual si distributia.

 

 

IMG_20170522_215113_resized_20170523_095637832.jpg

IMG_20170522_215116_resized_20170523_095636316.jpg

IMG_20170522_215121_resized_20170523_095638632.jpg

IMG_20170522_215145_resized_20170523_095637233.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare destul de uzata,inlocuieste-o inainte sa se sparga vreun tachet si sa cada bucati din el  in motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la km astia sa schimbi piese din motor...    @gabi_gci Ce ulei folosesti si la cati km il schimbi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au fost destule cazuri in acre s au schimbat mai repede, sau BXE uri bubuite pana la km astia.

Ultimii 50-60k I am facut doar cu ravenol VPD si ultimul schimb cu VMO.

Schimburile le am facut la max 10-11k, uneori chiar mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de Ravenol?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primele schimburi, pe care le am facut la Avia, au fost cu Mobil/Castrol.

Dupa garantie, imi aduc aminte ca am mai pus odata Castrol, odata Aral,cred ca 2 schimburi cu Motul, 1 Red Line, cred ca odata Divinol, si in ultimul timp doar Ravenol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minutes ago, Dolfin said:

Inainte de Ravenol?

nu e neaparat uleiul,ci nivelul pe joja....recent am achizitionat o altea bjb,220kkm,....cand am luat o era uscata joja,avea doar 2,3mm pe joja..axa cu came deja nu mai are sanfrenul pe min 2 came...masina scoate fum din cauza ca supapele nu mai deschid cum trebuie

in concluzie mult nu mai tine axa,turbina inca nu e pericol de limp mode  din cauza fumului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul uleiului il verific periodic, nu a fost nevoie nicodata sa completez prea mult.

Acum 10k a crapat turbina, si a aruncat/ars/consumat tot uleiul din motor. Dupa reconditionare turbo, a inceput sa dea fum negru destul de mult.

Atasez si o diagnoza pe care am facut o acum 2 luni

 

gabi_gci..txt

Snap 2017-03-06 at 16.48.00.png

Snap 2017-03-06 at 16.48.45.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauta axa din dezmembrari,iti iei sublerul cu tine,trebuie sa aiba 62mm la lob...si atentie sa nu fie de pe masina cu filtru de particule

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi e cam frica de dezmembrari,nu ma pricep prea bine...

Am inteles ca o alegere destul de buna ar fi kolbenschmidt, aprox 1000 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul axei de BXE, BXF, BRU, BKC, ATD, AXR, AJM, AUY, ASZ, ARL, AWX, AVB, AVF este - 038109101R

Ti-am dat codurile de motoare pentru cazul in care cauti la dezmembrari.

 

ATENTIE, nu lua axa cu came cu codul 038109101AH, care provine de pe motoare cu filtru DPF, adica BLS, BSU, BMM, BMT, BSS, BSV, BWW, BPZ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codul e scris pe capatul conic al axei,daca nu face 62 de mm nu il cumperi,-- juma de mm,uzura normala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cam indoit asa cu dezmembrarile, nu ma pricep prea bine...

Credeti ca sh ar fi o variant mai buna decat  kolbenschmidt nou ?

Am vazut ca sunt 2 coduri kolbenschmidt, 50006304 si 50006304/1, ambele echivalente pt codul 038109101R

 

Multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cod vechi 50006304 

cod nou 50006304/1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Octavia 2, 2008, cod motor bxe

Am o bataie la motor, am filmat-o, a se vedea filmuletul de mai jos

Masina are 406000 km

Mentionez ca face la pornire, dar nu de fiecare data, nu conteaza daca motorul e cald sau rece, cate o data se aude 10 secunde iar cate o data se aude 2 minute, daca accelerez usor bataia se aude mai tare si creste in frecventa o data cu turatia motorului, nu conteaza daca e ambreajul calcat sau nu

La ce mecanic am fost da vina pe volant dar bataia cand se aude nu se aude din dreapta motorului, ci se aude din interiorul motorului de undeva din spate parca

Va rog sa imi spuneti si mie de la ce ar putea fi, parca ma tem sa mai merg cu masina!

Scuze daca nu e topicul corespunzator, nu stiu unde sa postez problema mea

Modificat de duduratoy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km?

Ar parea sa fie de la axa cu came, dar pentru o inregistrare mai sugestiva desfa filtru de aer si inregistreaza zgomotul de acolo din caseta filtrului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scoate capacul de la culbutori si uite te la axa cu came,la tacheti....

cred ca e eroare de tastare,bxe la 406 000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o eroare

Masina a fost cumparata de noua in 2008 si acum are 406800 km!

Uleiul folosit a fost doar Castrol de Romania, schimbat doar la 15000 km, nu la 7000 sau 10000 cum aud la altii!

La mecanicii la care am fost dadeau vina pe volant, nu prea reusesc sa ii fac sa se uite la axa cu came, sunt pur si simplu prea mandri sa ma asculte!

Pot sa raman cu masina in drum daca mai circul asa?

Daca se rupe ceva acolo sunt costurile mai mari dupa pentru reparatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa filtru de aer si inregistreaza acolo zgomotul.

Dar la km astia sigur este axa si tachetii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca face aleator,posibil sa fie un tachet blocat.Daca mai mergi cu masina sigur se va sparge si paguba este mai mare.Urgent trebuie desfacut capacul si facut constatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minutes ago, duduratoy said:

Pot sa raman cu masina in drum daca mai circul asa?

Daca se rupe ceva acolo sunt costurile mai mari dupa pentru reparatie?

daca mai circuli asa camele o sa se rotunjeasca de tot,masina o sa scoata fum...si o sa trebuiasca sa cureti si turbina

desfa capacul ,ridica masina pe cric baga in a 5 a si invarti de roata pana vezi toti lobii la came....de obicei cama de pe cillindrul 4 se uzeaza prima

si daca se rupe ceva nu i o tragedie,la altii au crapat motoarele mult mai devreme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@duduratoy vezi dacă zgomotul tău se aude la admisie atunci e clar că trebuie sa verifici axa. Daca spui ca face si când accelerezi nu poate fi volantă. Iar capacul îl poți da şi tu f uşor jos un pic de grijă la montaj.

Totuşi după cum a spus şi @ionut10a desfă la axă si verifică.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam cat de dificila este desfacerea capacului de la axa cu came ? De ce chei este nevoie ? Trebuie indepartate si ceva conducte, cabluri sau pur si simplu desfaci doar suruburile si ridici de capac ? Daca stiti pe undeva vreun tutorial, ar fi util. As fi curios sa verific si eu axa cu came la motorul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desfaci capacul de la distributie suruburile furtunul de sus care intra in epuratorul din capac si ridici de el grija mare la garnitura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!