Jump to content

Cum se conduce un DSG?


alex_passat
 Share

Postare recomandată

Cum se conduce optim un DSG?

Fie el 6 sau 7?

Nu ma refer la consum, ci la modul de protejare al cutiei.

Se trece pe N la semafor sau ramane in D?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul lucru pe care trebuie sa il stii: trebuie sa fii foarte relaxat. De cele mai multe ori merg cu masina in D iar cand doresc sa accelerez brusc apas aceeleratia complet. Dupa cum banuiesc levierul are urmatoarele pozitii:

a) P

b) R

c) N

d) D

e) S

a) In aceasta pozitie levierul sta doar cand masina este pregatita pentru parcare, eu nu o folosesc niciodata cand stau cu masina la stop. De asemenea ca sa pornesti si sa scoti cheia din contact masina trebuie sa fie in acest mod

b) este folosit doar cand dai cu spatele, masina trebuie sa fie complet stationata ca sa folosesti acest mod

c) nu prea il folosesc este un mod pentru ca atunci cand stai la stop/semafor sa nu te mai obosesti sa tii piciorul pe frana. Masina poate fi pornita in acest mod dar nu poate fi oprita - adica nu poti scoate cheile din contact

d) este modul in care merg 90% din timp, aici intervin unele mici hibe ale dsgul. De pe loc are o usoara ezitare la acceleratie, mai bine o numesc intarziere si mai are o tendinta de a merge putin subturat dar nu este nimic foarte deranjant

e) modul sport nu prea il folosesc, dar aici masina este mult mai sprintena, raspunsul la acceleratie este destul de violent iar intarzierile in a accelera de pe loc nu exista.

Eu m-am acomodat foarte repede cu masina/ cutia si acum NU mai doresc sa am manuala niciodata :) Daca te mai pot ajuta cu raspunsuri nu ezita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa supar pe nimeni, dar gasesc lipsit de bun simt gestul de a tine piciorul pe frana la semafor - gest schitat cu predilectie de cei care au masini cu cutie automata, dar nu numai. Cei care stau imediat in spatele acestor masini nu sunt cu nimic vinovati si de cele mai multe ori nu doresc sa se bronzeze dupa caderea intunericului.

Pentru cei cu cutii manuale Dumnezeu a permis sa fie inventate punctul mort si frana de mana. Iar marea majoritate a conducatorilor auto au apreciat cele doua facilitati si le-au combinat pentru a da ragaz piciorului drept in perioadele cand stau la semafoare si pentru a aparea drept civilizati in fata celor din spatele lor. Pentru cei cu cutii automante oamenii au adaptat solutia clasica implementand pozitia N. Dupa care ... au aparut mert(z)anele, bemveurile si gipanele. Si s-a stricat jucaria.

In rest ... numai de bine tuturor.

Modificat de Dun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Andi,

Am deja 9000 km cu DSG ul stiu sa-l folosesc, intrebarea este daca este indicat sau nu sa-l treci pe N la semafor.

Si da, sunt de acord cu tine, nu mai folosesc manuala ever.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai simplu si bun raspuns la intrebarea ta : SINGUR

la semafor eu intotdeauna am tinut piciorul pe frana. trecerea din D in S o faceam si in mers :D

Modificat de DorianR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Tiguan in spatele franei de mana am un buton :Auto-hold. O data apasat, dupa ce franezi masina ramane infranata pana in momentul acceleratiei, deci nu mai trebuie sa tii piciorul pe frana . Totusi in D la ralanti cutia functioneaza dar nu in forta incat masina poate fi tinuta pe loc de frane . Eu personal la stopurile lungi o pun in N. Atentie in N masina se misca liber deci in panta poate sa o ia inapoi . In P o bagi numai dupa ce s-a oprit definitiv altfel "te da in nas" (in P actioneaza frana de parcare ). Numai de bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti trece in N linistit nu se intampla nimic. Eu nu trec in N din comoditate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc numai la fiabilitatea cutiei DSG.

Si eu folosesc Auto Hold.

Dar: in D masina este "in viteza". Cand opresti si ramai in D este ca si cum ai sta cu "ambreiajul calcat".

Daca treci in N nu mai stai cu ambreiajul calcat.

Deci cat timp stai pe loc cu cutia in D stai de fapt cu ambreiajul calcat.

De aici deriva intrebarea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci foloseste N, ce e asa greu? N, de la neutral.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mariusica,

E un pic mai complicat! doar un pic... no ofence!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este adevarat cand stai cu piciorul pe frana in D daca a trecut mai mult de 10 sec de cand este calcata frana se decupleaza ambreiajale ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndiB

Ai un manual de utilizare al DSG?

Sau ceva explicatii mai detaliate de utilizare?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru dsg 7 cu ambreiaje uscate nu am sorry.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca DSG vine standard cu Autohold, iar utilizarea acestuia la stopuri este recomandata.

Daca stationaezi cu masina in D si Autohold o perioada mai lunga vei auzi un troznet ceva, scrie si in manual, nu stiu exact ce face, dar nemtii isi protejeaza cutia, stati voi linistiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un manual de utilizare al DSG?

Sau ceva explicatii mai detaliate de utilizare?

merci

Gasesti asta in manualul oricarei masini.

De ex. :

https://mediaportal....wnersManual.pdf de la pag. 135.

Posibil sa dureze putin mai mult, pana se incarca pagina.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut , am si eu cutie DSG si nu am autohold nici nu stiu ce inseamna , am intrebat pe foarte multa lume parerile sunt impartite care au zis ca nu trebuie sa dau pe N la semafor care au zis ca e mai bine sa dau pe N la semafor . vreau sa-mi spuna cineva care stie cu adevarat deci cum e mai bine ca sa protejez cutia ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autohold este la Vw - se apasa un buton si mentine masina franata, pana cand se apasa acceleratia. chiar si daca cutia este in D

la Skoda exista ceva de genul acesta - Hill Hold Control si facea parte din al doilea pachet ESP (care era mai scump ca ESP simplu cu vreo 80 euro). HHC nu facea altceva decat sa tina masina franata cateva secunde, dupa ce s-a luat piciorul de pe frana (conditia fiind ca masina sa fie in panta).

 

O protejezi daca o treci pe N la stationari mai indelungate (pentru 10 secunde, mai mult uzezi mecanismele de selectare si cuplare si nu merita)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citat de la pagina 156 (sectiunea dedicata DSG) din manualul Octavia II: "Stopping for a short time – The selector lever position N does not have to be selected when stopping just for a short time, such as at cross roads. It is sufficient to hold the vehicle stationary using the foot brake. The engine can, however, be allowed just to idle."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

eu am Jetta VI 2012 fara buton de auto-hold si cand sunt in D sau in R in rampa/panta, masina sta pe loc dupa ce ridic piciorul de pe frana.

probabil vine la pachet cu DSG-ul. pot sa mentionez ca functioneaza si in cele mai abrupte pante pe unde poti intra cu o astfel de masina.

Modificat de Jetta20tdiHLDSG6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 2 (cel putin a mea, fara AutoHold) nu sta. Jetta are cumva frana de mana electrica (cu buton, in loc de maneta)? Ca sa se comporta masinile cu frana de mana electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are hill hold...ala iti tine masina pe loc 3 secunde pana muti piciorul de pe frana pe acceleratie.

Auto hold o tine in permanenta, pana ciupesti acceleratia. Hill hold se dezactiveaza dupa 3 sec. Si simti cum da sa urce si nu poate ( daca e prea abrupt)

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

exact! nu, nu are frana de mana electrica.

masina sta cateva secunde (probabil 3) si poti muta linistit piciorul pe acceleratie. altfel masina pleaca singura daca nu e prea abrupt :)

mie mi se pare suficient de ok decat sa tot apesi un buton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HHC este si la Skoda 2 FL. La ultimele fabricate, daca luai DSG era inclus automat si ESP + HHC(tine 3 sec cum spune colegul mai sus)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citat de la pagina 156 (sectiunea dedicata DSG) din manualul Octavia II: "Stopping for a short time – The selector lever position N does not have to be selected when stopping just for a short time, such as at cross roads. It is sufficient to hold the vehicle stationary using the foot brake. The engine can, however, be allowed just to idle."

@Deepradu, manualul e sfant, totusi lasa loc la unele interpretari, se intelege ca nu trebuie sa pui in N la orice stop, dar da de inteles ca la stat pe loc mai mult este bine sa pui in N, din discutiile pe care le-am citit pe forumuri (aici si in afara), N protejeaza cutia pentru ca in D cand stai pe loc ambele ambreiaje sunt cuplate, in N nu e nimic cuplat

 

Referitor la HHC (hill hold control) si auto-hold, sunt lucruri diferite, HHC tine masina 3 secunde din cutie (deci o uzura suplimentara), iar AutoHold este doar pe masinile cu frana de parcare pe buton si care pune frana cand masina se opreste si poti ridica piciorul de pe frana chiar si in D, franele se deblocheaza cand apesi din nou pe acceleratie.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!