Jump to content

Skoda Fabia RS versus VW Polo GTI


TEHNO
 Share

Postare recomandată

Intervin si eu in primul rand pentru ca mi se pare ca ne departam incet incet de subiect.

Am insa si eu cateva opinii legate de cele 2 masini, mai mult insa despre Fabia RS.

Tandemul motor-cutie viteze la ambele este exceptional, cutia raspunde foarte repede la oricare dintre cerintele soferului. Totusi, pentru siguranta se pot folosi la retrogradare de exemplu si padelele de pe volan (asta ca sa fii sigur ca nu ratezi treapta de intrare intr-un viraj).

Stabilitatea este buna la amandoua, cu tendinde subviratoare INSA Polo cred ca este peste Fabia fiindca are, din cate stiu, ecartamentul mai mare pe spate.

Ce nu mi-a placut la Fabia: pozitia la volan. Chiar daca scaunele sunt profilate sport, lasate maxim in jos tot mi-a lasat senzatia de pozitie inalta la volan. Ceea ce nu se poate spune despre Polo: se sta mult mai bine la volan.

In rest ce sa zic: ar fi bine ca inainte de decizia finala sa faci un drivetest cu fiecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ice_2k: am recitit acum de unde citasem ieri si am vazut ca scria cu putin inainte ca este versiunea Cup. Prima data imi alunecasera ochii direct la cifra de 6 si mi se parea senzatie. Versiunea Cup e cam lipsita de optionale, sunt schimbate unele materiale pt a face masina mai usoara, de unde si cifra asa buna.

@vali_devill: cavd e codul pt tsi-ul de 160 pe golf 6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@George Mai e o chestie de care trebuie tinut cont, raportul putere-greutate nu e totdeauna definitoriu pt ca se refera doar la puterea MAXIMA a masinii. In timp ce clio-ul este aspirat, polo/fabia sunt turbo, ceea ce inseamna ca clio are o curba a puterii mult mai abrupta, deci o putere "medie" (pe intreaga plaja de turatii) semnificativ mai mica. Uite un exemplu, clio RS 201CP vs A4 3.0TDI 240CP. Desi raportul putere-greutate ii este net favorabil (6.8 kg/cp pt Clio, 7.6 kg/cp pt A4), Clio-ul ia bataie la absolut orice masuratoare (0-100, reprize, viteza maxima etc): http://www.zeperfs.c...ch2937-1908.htm

P.S. Nici nu mai zic ca motorul turbo poate fi resoftat cu un castig mult mai mare decat aspiratul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In rest ce sa zic: ar fi bine ca inainte de decizia finala sa faci un drivetest cu fiecare.

Un sfat pertinent, insa greu de urmat. Sunt curios cati dealeri din tara asta au Polo GTI si Fabia RS scoase la frecangeala :) probabil ca, in afara de aia din Bucale (si chiar si acolo m-ar mira sa se gaseasca), niciunu'. Sau ca sa nu fiu nihilist, "macsim" unu', si si ala, din greseala.

Ce dreq, am cautat prin Ardeal un Polo cu 1.2TSI si DSG de mi-au iesit ochii ca la melc; ba aveau lesinatura aia de 1.4, ba aveau 1.2TSI da' cu manuala, ba aveau 1.2TSI+DSG, da' pe Golf, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De masini de test iti spun eu: Fabia vRS nici unu' iar Polo GTI era unu' (pe la PBN parca dar si ala cu greu programabil).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@George Mai e o chestie de care trebuie tinut cont, raportul putere-greutate nu e totdeauna definitoriu pt ca se refera doar la puterea MAXIMA a masinii. In timp ce clio-ul este aspirat, polo/fabia sunt turbo, ceea ce inseamna ca clio are o curba a puterii mult mai abrupta, deci o putere "medie" (pe intreaga plaja de turatii) semnificativ mai mica. Uite un exemplu, clio RS 201CP vs A4 3.0TDI 240CP. Desi raportul putere-greutate ii este net favorabil (6.8 kg/cp pt Clio, 7.6 kg/cp pt A4), Clio-ul ia bataie la absolut orice masuratoare (0-100, reprize, viteza maxima etc): http://www.zeperfs.c...ch2937-1908.htm

P.S. Nici nu mai zic ca motorul turbo poate fi resoftat cu un castig mult mai mare decat aspiratul :)

Corect ce zici. Audiul pune puterea mult mai devreme pe sosea decat Renaultul. Si ce putere, 500Nm vs 215Nm. Il bate la absolut tot ce inseamna demaraj, datorita turbinei.

Revening la Polo, dezvolta 180 de cp @6200, iar cuplu maxim @2000, tot pune pune puterea mai repede pe sosea. Performantelel lor sunt comparabile nu mai au rost comentarii aici. Unde motorul cu turbina poate intampina probleme ar fi la temperaturi exterioare ridicate. Ii cam taie din putere daca aerul pe care il ia are 40 de grade. Un motor ce este atat de supraalimentat ca 1.4, va merge la temperaturi mari mereu.

De chipuit un motor ce deja este softat de vw la 180 si sa il duci la 220 fara sa schimbi ceva la interne suna prea bine ca sa fie ok pe termen lung. Poate sunt mai old fashioned,dar prefer un 2.0Tsi de 210 ca pe golf gti peste un motor stors la limita de 1.4. Se exagereaza cu downsizing asta totusi.

On topic: Ce imi place la Skoda este posibilitatea de a lua acoperisul de alta culoare. Mi se pare ca pe negru da atat de bine. Am vazut prin oras numai cu alb din pacate si arata Mini-like, which is not cool. Am vazut interior de fabia, copie fidela dupa Polo evident. Daca alegi, ia originalulicon_thumright.gif

Modificat de George Mihail
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu totii privim lucrurile subiectiv cand suntem pe cale sa alegem o masina

Ca si tine eu caut sau cel putin ma gandesc la achizitionarea unei masini mici si fasnete. Sunt ferm convins ca daca asta strict imi doresc as merge pe un 1.2 tsi 105 cai cu dsg, zic eu ca daca adaugi un soft e o masina mai mult decat buna pentru a fi fasneata.

Daca insa pui in discutie la fel cum ma gandeam si eu la un gti/rs, atunci ei bine analizeaza urmatoarele aspecte:

Daca masina ta vrei sa fie si de oras dar sa te si distrezi: Alege polo gti ( din pacate nu mai are 1.8 dar deh "tehnologia evolueaza cica"). Alege polo gti pentru ca daca ar fi sa alegi masina care este cea mai buna pe un circuit atunci nu incape discutie un clio gordini sau cup este masina perfecta pentru asa ceva.

Am mers cu una si am ramas absolut impresionat cum poate sa stea pe curbe si cum pune puterea jos!

Mare atentie primesti in standard un sasiu bine echilibrat, daca nu ma insel diferential, frane brembo. Ce primesti la un gti? Ceva mai mult comfort :) insa atat, restul sunt net inferioare fata de o masina setata pentru fuga (nu doar in linie dreapta)

Ca sa concluzionam daca doresti o masina cu care sa mergi zi de zi in oras alege polo gti sau 1.2 tsi cu dsg. Daca insa doresti o masina care sa te impresioneze sau mai mult decat fasneata alege un clio rs este inca benchmarkul din clasa ei!

P.S: Acuma trebuie tu/eu sa te/ne gandim ce ne place :). Pentru eu unul nu am reusit sa faca inca alegerea

Modificat de colin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce dreq, am cautat prin Ardeal un Polo cu 1.2TSI si DSG de mi-au iesit ochii ca la melc; ba aveau lesinatura aia de 1.4, ba aveau 1.2TSI da' cu manuala, ba aveau 1.2TSI+DSG, da' pe Golf, etc...

Corect. E greu de gasit dar merita incercat de gasit macar una dintre ele. Stiu ca Skoda are 1 sau 2 modele care se tot plimba pe la dealeri prin tara in vederea drivetest-ului. Asa am avut si eu bafta sa ma dau cu Fabia in Brasov. Mi-a parut rau doar ca in ziua aia era o vreme rea si frig (sub +10grade cred), motiv pentru care aderenta nu era tocmai buna pentru mers tare prin viraje. Ca atare n-am cutezat sa dau in ea prea tare decat pe drept iar pe viraje nu am testat decat raspunsul cutiei la schimbarile de trepte. Repet, tandemul 1.4tsi+DSG7 merita. Ca-i pe VW, Skoda sau pe ce-o mai fi dar merita iar cine este interesat de asa ceva sunt convins ca nu este prea interesat de mers la consum.

M-am dat jos din ea cu 3/4 de zambet din cauza pozitiei la volan nu tocmai potrivita pentru o masina sport (puteau sa faca dracului niste scaune mai joase!!!!). Dar pozitia la volan nu trebuie neaparat incarcata pe modelele sport, chiar si dintr-un model normal iti poti da seama daca te "coafeaza" au ba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost luni la BV la reprezentanta Skoda (Delcar) si mi-au spus ca ei nu au Skoda Fabia vRS dar ca ar fi avut candva asa ceva la Drivetest. Acum ar fi una prin tara dar nu stiau pe unde anume. Saptamana vii toare fac o incercare si la Polo GTI la Scorpion GL (sigur nu o au, dar poate or sti ei pe unde se gaseste in tara).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost in primavara la Delcar, am facut eu test cu ea acolo. Am mai vazut-o expusa (doar) tot la Bv la un eveniment local acum ~2 luni. Ma interesez si eu, poate aflu pe unde ii :D

LE: am dat niste telefoane, maine sper sa aflu unde ai putea sa testezi vRS-ul. Cel mai probabil in Bucuresti.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off:Rs-ul l-am vazut duminica la ranca.

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca masina este folosita pana la sfarsitul lunii la ceva training-uri interne. Deci n-ar fi rau ca pe la sfarsitul lunii sa contactezi cumva importatorul, poate poate ai noroc sa o gasesti pe undeva la drivetest.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi fost un poll, cred ca si eu as fi votat tot cu Polo GTI (mai ales pentru platforma mai noua).

Intre timp, datorita unor probleme financiare, m-am cam departat de ideea cumpararii uneia dintre cele doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintre cele 3 si eu votez cu Polo, Fabia fiind de-a dreptul urata din punctul meu de vedere. Comparatia cu Clio RS nu cred ca-si are rostul, Clio fiind clar mai rapid. Totusi, prospectez si eu un Polo GTI pentru oras datorita consumului declarat foarte mic dar si a unui motor destul de potent totusi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@George Mai e o chestie de care trebuie tinut cont, raportul putere-greutate nu e totdeauna definitoriu pt ca se refera doar la puterea MAXIMA a masinii. In timp ce clio-ul este aspirat, polo/fabia sunt turbo, ceea ce inseamna ca clio are o curba a puterii mult mai abrupta, deci o putere "medie" (pe intreaga plaja de turatii) semnificativ mai mica. Uite un exemplu, clio RS 201CP vs A4 3.0TDI 240CP. Desi raportul putere-greutate ii este net favorabil (6.8 kg/cp pt Clio, 7.6 kg/cp pt A4), Clio-ul ia bataie la absolut orice masuratoare (0-100, reprize, viteza maxima etc): http://www.zeperfs.c...ch2937-1908.htm

P.S. Nici nu mai zic ca motorul turbo poate fi resoftat cu un castig mult mai mare decat aspiratul smile.gif

Desigur ca ia bataie la absolut toate capitolele neimportante si cred ca si consuma mai mult, dar ce e distractiv e sa vezi cum merge pe viraje si atunci realizezi ca a merge tare in linie dreapta e pentru toata lumea, dar a lua viraje cu precizie chirurgicala nu e pentru oricine si in niciun caz pentru un Audi:)

In alta ordine de idei Polo Gti arata foarte bine, daaaaaar are o pozitie la volan absolut ridicola, se sta atat de sus incat mi-e greu sa cred ca in Skoda se poate mai prost. Altfel scaunele sunt in regula, au montat bateria in portbagaj-detaliu interesant. Skoda Rs sigur e ''handicapata'' de Vw pentru a nu castiga in fata lui Polo Gti, decizia pare logica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

...a lua viraje cu precizie chirurgicala nu e pentru oricine si in nici un caz pentru Audi...Adica sa inteleg ca Renault RULLES!Eu,personal,cred ca Renault mai bine s-ar apuca de facut televizoare si radiouri sau orice aparatura electrocasnica si ar abandona piata auto,unde nu mai au nimic de realizat pentru ca sint cei mai cei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!