Jump to content

Se poate schimba Motor benzina cu Diesel ?


Morun
 Share

Postare recomandată

Salutare la toata lumea!

Am un Golf 3 cu motor 74kw , 1,6i , 100CP - impecabil... si ma " gandesc " sa-l schimb cu un Diesel. Masina este impecabila si din acest motiv nu vreau sa o dau...

Specific ca motorul care il scot nu vreau sa-l vand.

Intrebarea este: Se poate?. Se potriveste? Trebuie facute modificari?

Ce modificari? Ce motoare se potrivesc? etc :)

Motivul - consumul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Morun

    13

  • wabbit

    6

  • Sorin Golf 3 cabrio

    4

  • Puxxing

    3

De putut se poate, cu tot cu cutie de viteze, dar va trebui sa schimbi ECU, sa pui pompa de vacuum pentru frana... si multe altele, care in final te vor duce la costuri mari.

Poate ar fi mai simplu sa montezi o instalatie de gaz (cca 16-17 milioane), care iti va da cam acelasi cost pe kilometru, cu investitii mai mici, si pastrand motorul original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. E buna ideea ...dar....nu se strica motorul de la GPL...????

Arderea pe gas este altfel decat pe benzina.... Si in plus cu butelia ...unde o pun???

Cred ca ai dreptate inceea ce priveste schimbul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum n-am gasit argumente concrete in favoarea celor care sustin ca GPL ar distruge motoare, sau ca le-ar uza precoce.

Rezervoare pentru GPL au cei ce monteaza instalatii. Pentru sedan, iti pun un rezervor mare in portbagaj, iar in cazul unui hatchback, sunt rezervoare care intra in locasul rotii de rezerva. Ce-i drept, ultimele sunt mai mici, dar mersul mai des la alimentare este compensat (cred eu) de economia substaniala :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi place ce spui.

Motorul trage cumva mai greu? Pierzi din putere in cazul GPL?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi place ce spui.

Motorul trage cumva mai greu? Pierzi din putere in cazul GPL?

<{POST_SNAPBACK}>

sigur ca pierzi din putere. si iti creste si consumul considerabil.

parerea mea: ramai la benzina :huh: . cunosc persoane care si-au montat pe masinile de la firma GPL si dupa cateva luni l-au demontat pt ca le scazuse randamentul. scaderea puterii, marirea consumului + intretzinere motor mai costisitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea!

Am un Golf 3 cu motor 74kw , 1,6i , 100CP - impecabil... si ma " gandesc " sa-l schimb cu un Diesel. Masina este impecabila si din acest motiv nu vreau sa o dau...

Specific ca motorul care il scot nu vreau sa-l vand.

Intrebarea este: Se poate?. Se potriveste? Trebuie facute modificari?

Ce modificari? Ce motoare se potrivesc? etc

Motivul - consumul...

----------------------------

ai putea sa pui un diesel simplu sau un td clasic fara pompa electronica si in cazul asta ai un singur fir cu curent pe electrovalva pompei de inj si de montat un releu de bujii chiar pe instalatia actuala ai in total cam 8 fire care vor fi altfel decat restul instalatiei pentru ca restul pe alternator electromotor s.a. potrivesc perfect :huh: eu am facut electrica la multe astfel de masini(transformate) si oamenii sunt foarte multumiti (5-6 litri in oras + sunt destui cu tiruri care vand la 24000 litru :) )

Modificat de vioelectric
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. Bun inteleg parerile diferite.

Viorelectric crezi ca ma poti ajuta in sensul asta...???

Asta bineinteles dupa ce fac rost de motor + cutie + altele...( care nu stiu care sunt ... :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur ca pierzi din putere. si iti creste si consumul considerabil.

parerea mea: ramai la benzina  :) . cunosc persoane care si-au montat pe masinile de la firma GPL si dupa cateva luni l-au demontat pt ca le scazuse randamentul. scaderea puterii, marirea consumului + intretzinere motor mai costisitoare.

<{POST_SNAPBACK}>

Intr-adevar, consumul DE GAZ este in litri/100Km mai mare, daca il compari cu benzina. Dar nu uita ca GPL este la jumatate pretul fata de benzina, si in consecinta costul pe Km rulat va fi mai mic.

Ma mira sa aud ca unii le dau jos. Este mai usor pur si simplu sa mearga pe benzina, lasand gazul la locul lui :)

Felul in care "trage" motorul este depenent de reglajul instalatiei de gaz. Daca este bine reglata, nu vei simti diferente foarte mari. In plus, un Diesel batran n-o sa traga oricum mai bine. Oricum, daca vrei sa mergi mai tare, poti sa treci masina pe benzina prin simpla apasare a unui buton :D

Chiar sunt curios sa vad DE UNDE costurile de intretinere mai mari :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mai tentat de varianta Diesel decat de varianta GPL. E mai sigura , cred eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. In conditiile astea, trebuie sa stii inainte de a te apuca de lucru exact ce tip de motor vrei sa pui.

- TD are ca si avantaje o instalare mai usoara

- TDI are un plus de performanta

In ambele, vei avea nevoie de:

-cutia de veiteze cu planetare cu tot, la TDI chiar si de timoneria schimbatorului de viteze

-suportii de moror (sunt la fel pe dinafara, dar nu se comporta la fel cu cei de benzinare)

-Radiatorul masinii donatoare

-"electrica" aferenta (chiar si in cazul TD-ului, difera inclusiv cobina de instrumente) - altfel nu vei sti exact turatia motorului, n-ai martor de bujii, etc

- pompa de combustibil (e alta decat la benzinare)

-evacuarea completa - nici aici nu potrivesc

Cel mai simplu ar fi sa gasesti o masina "donator" care sa-ti strea la dispozitie pana cand termini treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios Wabbit ...ai GPL???? Cel putin in felul asta ar fi o parere din proprie experienta. Pentru ca stau si ma intreb daca toate sunt asa de ok cu GPL de ce nu fac fabricile de masini motoarele direct pe GPL.

Cred ca totusi ceva nu e in regula cu GPL. Sincer ma gandesc de ceva timp la chestia asta. Uni spun , de exemplu, ca arderea pe gas este uscata in comparatie cu benzina si ca asta ar afecta motorul ( nu ma pricep ce...!!!????). Ce parere ai...??? Daca masina care o am ar fi fost Diesel ( asa cum e acum - ma refer la stare ) eram fericit , asa trebuie sa caut solutii pentru reducerea consumului. Daca pun benzina OMV merge cu 11l/100km , daca pun altceva merge cu 14l/100km :) ( consum urban ) afara e altceva.... Afara zic eu ca e rezonabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam fine pentru info Wabbit despre necesitati. Chestia cu masina donator mi se pare cea mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe a mea n-am GPL, am avut in schimb ocazia sa conduc asa ceva. Chestia cu "arderea uscata"... eu nu prea cred. Pana acum n-a reusit nimeni sa ma lamureasca ca ar fi asa. Multi taximetristi folosesc asa ceva, si n-am auzit pe nimeni sa se planga.

Exista masini cu GPL din fabrica. Eu intentionez sa pun asa ceva, dar inca nu stiu cat de bine se va intelege cu chipul de pe masina, care nu-i cel din fabrica :)

Cred ca despre GPL cel mai mult afli de la cei care il folosesc. Intreaba taximetristi.

Totusi, un consum de 14% este destul de mare, problema este daca vine din stilul de condus, conditiile de trafic sau dintr-o defectiune a motorului.

In paralel cu Golf-ul pe care il am, am avut intr-o vreme inca unul de 1,6 l, care in Cluj consuma pana in 10% (exceptand traficul de la ore de varf, sau drumuri de 1-2 Km, cand intr-adevar era un pic sugativa)

Anyway... the choice is yours and the truth si out there :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu uita ca masinile de pe taxi " se arunca la gunoi " deci nu stiu cat de buna ar fi parerea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios Wabbit ...ai GPL???? Cel putin in felul asta ar fi o parere din proprie experienta. Pentru ca stau si ma intreb daca toate sunt asa de ok cu GPL de ce nu fac fabricile de masini motoarele direct pe GPL.

Cred ca totusi ceva nu e in regula cu GPL. Sincer ma gandesc de ceva timp la chestia asta. Uni spun , de exemplu, ca arderea pe gas este uscata in comparatie cu benzina si ca asta ar afecta motorul ( nu ma pricep ce...!!!????). Ce parere ai...??? Daca masina care o am ar fi fost Diesel ( asa cum e acum - ma refer la stare ) eram fericit , asa trebuie sa caut solutii pentru reducerea consumului. Daca pun benzina OMV merge cu 11l/100km , daca pun altceva merge cu 14l/100km :)  ( consum urban ) afara e altceva.... Afara zic eu ca e rezonabil.

<{POST_SNAPBACK}>

Marii producatori au inceput sa monteze instalatii de gaz pe masini.Ex:VW Caddy 2.0 109 cp parca,Volvo,etc si se pare ca gazul folosit in industria auto nu mai e acelasi ca inainte adik nu mai are arderea uscata ca se combina cu nu stiu ce substanta.Oricum daca e bine reglata masina va trebui sa fie un pic mai puturoasa iar consumul va creste probabil cu 1-2 l/100km,dar avand in vedere pretul gpl-ului costurile pe combustibil scad considerabil...

Eu sincer zic ca e cea mai buna solutie pt tine,iar costurile instalatiei de gpl se vor amortiza rapid.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa precizez ca in vest se foloseste tot mai mult gpl-ul....la noi "fenomenul "are mult mai mica amploare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sigur daca nu trebuie sa schimbi si suspensia fata.

Motorul diesel e mai greu decat cel pe benzina.

Verifica.

Si un motor tdi costa...Cu schimb cu tot cred ca ajungi la 1000 eur.

Mai bine cauti direct un tdi care sa iti placa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un motor cu cutie viteze+ecu +alte prostii(injectoare,planetare,bujii etc)+manopera=doar 1000 euro ???

dar ITP cum o sa-l faci? cand o sa vrei sa vinzi masina cum o sa faci? asta nu implica ati bani alt timp pierdut?

iar tu ai o problema mare cu consumul 14l la 100 ???:( in ce oras stai ??

fa-i un tester,vezi ce problema are masina ca e al naibii de anormal

sau ii bagi gpl pe care-l folosesti in oras si in afara orasului bagi masina pe benzina

sau o vinzi si iti iei un G3 diesel si stii macar cati bani bagi si poti testa motorul si cu cutia inainte de cumparare

Modificat de crash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...1000 Eur.

Eu am vrut sa schimb motorul pe care il am cu un tdi.Si am gasit in Timisoara pe o masina adusa din Italia.Codul motorului 1Z.

Tipul care il vindea avea service si accepta sa imi ''cumpere'' motorul meu cu 500 eur.Deci eu dadeam 500 si motorul meu.Tipul accepta orice test pe motor.

Nu am acceptat schimbul pentru ca nu eram sigur daca e ok la RAR si pentru ca bagasem prea multe piese noi in motorul meu.

Montajul era din partea casei.Se poate, insa trebuie cautat mult.Si nu esti sigur niciodata de ce dai.

Si parerea mea e ca mai bine o vinde si cauta alta, diesel daca asta isi doreste.

Si mie mi-ar fi greu sa renunt la masina pentru ca e inca ok(estetic si motor) dar pentru ceva mai bun nu as ezita.

Sunt convins ca odata tot se va intampla asa ca sfatul meu e sa isi vanda masina si sa isi ia alta.

Sper ca nu am fost prea mult :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci se pare ca toate drumurile duc la vanzare si cautarea altei masini....sau GPL....

THX to ALL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

As avea si eu o intrebare: Cate golfuri diesel de la noi din tara sunt intr-o stare foarte buna de functionare, sa nu fie zgomotoase, sa porneasca neajutate iarna, sa aibe km putini, sa fie ingrijite ca in Germania si sa nu fie nici magarite pe la serii? Va spun eu: Este slaba probabilitatea sa gasesti pe la vreo-un mos uitat printr-un garaj o astfel de bijuterie!!! Eu am facut in felul urmator: am cautat un Golf 3 TDi abia adus de cateva zile din Germania. M-a durut sufletul cat am dat pe el-2000E, dar era tzipla! Nu am stat pe ganduri si m-am apucat sa iau tot ce a fost necesar sa pun pe al meu (motor, cutie, esapament, instalatie electrica, ceasuri bord, panou sigurante si relee, radiator+ventilator dublu TDi+calandru, faruri look Golf 4, proiectoare, etc), dupa care am gasit pe cineva care avea un Golf 3 lovit si i-am vandut tot botul complet cu 600E. I-am vandut si casul, boxele, jantele pe 15 si alte cateva maruntisuri cu inca vreo 500E si inca mai am o droaie de piese de vanzare in valoare de cateva sute de euro bune. Astfel mi-am facut un Golf TDi impecabil ce nu-l gasesti la noi pe piata si cu o investitie aproape zero! B) NU MAI STA PE GANDURI PRIETENE !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare bine ca avem si o parere avizata , Sorin.

Multam' fine.E o idee.THX

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!