Jump to content

Probleme Octavia 2 - 1.6 FSI


andrei_xp
 Share

Postare recomandată

Am si eu o mica problema. De 1 saptamana am luat o Octavia 2 1.6FSI din 2007. Masina are 83.000mile (133.000km) si a avut toate reviziile facute DOAR la reprezentanta Skoda, iar dintre cele schimbate, tin sa amintesc: kit complet ambreiaj, kit complet distributie, placute, discuri, bujii etc. Sunt foarte multumit de masina, dar am o problema care ma scoate din sarite! cand virez la dreapta, si sunt in a 2-a sau a 3'a sau orice viteza, dar virez ca si cum as face un sens giratoriu, daca in momentul in care virez dreapta accelerez si sunt sub 2000RPM, masina se zguduie toata si da senzatia ca s-ar ineca! Acelasi lucru s-a mai intamplat si in viraje mai usoare tot la dreapta, si-n treapta a 4-a si sub 2000RPM. Initial ma gandeam ca poate fi benzina proasta, asa ca am ars-o pe toata care era si-am facut plin+aditiv pt curatarea motorului bla bla. Apoi tot a facut asa. Bobinele de inductie sunt OK pentru ca NU am niciun martor luminos aprins in bord. Bujiile au fost schimbate acum 10k si nu cred ca s-au uzat atat de tare. Oare ar putea fi unul din tampoanele de la motor? A mai experimentat cineva problema asta? Mentionez ca si la 800RPM se-ntampla ca masina sa tremure un pic mai tare decat ar fi necesar, dar garantat NU e de la bobinele de inductie (am avut problema cu o bobina la Seat si atunci facea mult mai urat decat la Skoda acum). Avand in vedere ca lucrez de luni pana vineri de la 8:30 la 17:30, abia sambata am sa apuc sa ma duc cu masina la dealer si sa vad ce are. Dar totusi, daca stie cineva ce-ar putea fi, poate scrie aici. Multumesc anticipat!

P.S. Se intampla doar in viraje si sub 2000RPM! La viteze mari NU prezinta nicio problema!

Modificat de andrei_xp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat de sigur esti ca are vreo legatura cu faptul ca esti in curba cand se intampla asta? Mie mi se pare absolut normal ce zici tu, avand in vedere ca mergi subturat. Cu un motor de capacitate cilindrica mica nu ai de unde sa ai cuplu sub 3000 RPM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se intampla doar cand virez la dreapta. cand virez la stanga in aceeasi viteza si tot sub 2000RPM, nu tremura deloc. ideea e ca se-ntampla in accelerare. adica intru in viraj la dreapta in sensul giratoriu cu viteza a 2'a la 1500RPM si daca accelerez ma zdruncina destul de tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea. unul din tampoanele motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat distributia pe lant la 1.6 FSI ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

poibil sa fie ceva de la servodirectie?

din cate stiu astea nu mai sunt cu pompa hidraulica la directie, ci cu motoras electric, asa-i?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica si jantele vezi daca sunt drepte!Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Polotsi, care distributie pe lant? Motorul 1,6 FSI are distributie pe curea.

Si eu as recomanda o verificare la tampoanele grupului motor si o verificare la planetare. Daca cumva te duci in service trebuie musai sa te asiguri ca oamenii aia inteleg exact problema; n-ar strica sa le arati tu personal ca sa fii sigur ca au priceput.

Polotsi, care distributie pe lant? Motorul 1,6 FSI are distributie pe curea.

Si eu as recomanda o verificare la tampoanele grupului motor si o verificare la planetare. Daca cumva te duci in service trebuie musai sa te asiguri ca oamenii aia inteleg exact problema; n-ar strica sa le arati tu personal ca sa fii sigur ca au priceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

distributia a fost schimbata, iar ambreiajul nou nu are mai mult de 6 luni de cand a fost schimbat. cu servodirectia nu am probleme, adica merge foarte normal si nu simt absolut niciun fel de vibratie in volan sau ceva de genu in momentu' in care fac parcari sau ceva de genu. o sa-l iau pe dealer cu mine in masina sa-i arat exact ce si cum se-ntampla, dar abia sambata dimineata o sa apuc sa merg cu ea la dealer. sper sa nu fie mare lucru si s-o poata rezolva cat mai repede, pentru ca de-acum imi sta pe creier :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...revin...in loc sa se rezolve problema, parca mai tare ma enerveaza! sambata dimineata am plecat la dealer (30km de mers pe autostrada) si bineinteles, cand am ajuns acolo, intra absolut perfect in toate virajele, nu ma mai zdruncina, nu nimic! am scanat masina cu aparat special pt diagnoza: nicio eroare! am venit cu ea acasa si toata ziua n-a mai facut nicio problema. a doua zi cand am plecat 5 minute pana-n oras, la primu viraj dreapta iar m-a zdruncinat. am fost cu ea la diferite service-uri, dar ba n-au apucat sa se uite la ea, ba mi-au zis ca "schimbam bobinele de inductie, iar daca problema persista o sa stim ca n-au fost ele de vina" si-asa mai departe. am mai observat ca se-aude un zgomot la 800rpm, iar cand calc ambreiajul zgomotul dispare, urmand sa reapara cand ridic piciorul de pe ambreiaj. in cele din urma am facut programare la Skoda Bacau pentru cand vin acasa in 2 saptamani si sper sa identifice ei problema. are cineva vreo idee referitor la chestia asta?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Polotsi, care distributie pe lant? Motorul 1,6 FSI are distributie pe curea.

Si eu as recomanda o verificare la tampoanele grupului motor si o verificare la planetare. Daca cumva te duci in service trebuie musai sa te asiguri ca oamenii aia inteleg exact problema; n-ar strica sa le arati tu personal ca sa fii sigur ca au priceput.

Polotsi, care distributie pe lant? Motorul 1,6 FSI are distributie pe curea.

Si eu as recomanda o verificare la tampoanele grupului motor si o verificare la planetare. Daca cumva te duci in service trebuie musai sa te asiguri ca oamenii aia inteleg exact problema; n-ar strica sa le arati tu personal ca sa fii sigur ca au priceput.

Motorul 1.6 FSI prezent si pe Passat B6 ,avand codul BLF,este un motor cu distributie pe lant .Pacat ca nu te informezi inainte de a posta.Exista 1.6 FSI si pe golf 4,dar alt cod, are 110 cai si acela ,probabil, este pe curea.Masina fiind din 2007,sigur este cel cu cod BLF.

Modificat de TVS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici pe Golf IV (cod BAD) motorul de 1.6 FSI nu are curea de distributie. Este tot pe lant. Pe Octavia II singurul motor de 1.6 FSI a fost BLF.

Majoritatea motoarelor (T)FSI de pana acum, au distributia pe lant : 1.2 TSI , 1.4 TSI, 1.4 FSI, 1.6 FSI, 1.8TSI. Exceptie face unitatea de 2.0 TSI sau FSI , care are distributia pe curea.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul 1.6 FSI prezent si pe Passat B6 ,avand codul BLF,este un motor cu distributie pe lant .Pacat ca nu te informezi inainte de a posta

Asa este, aveti dreptate. Imi cer scuze pentru dezinformare. Am aflat si sursa erorii: am gresit codul motor, am crezut ca e BLX/BLR care este defapt motorul de 2.0 FSI aspirat iar asta are distributia pe curea. BLF are intr-adevar pe lant.

Scuze again.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offff, nu mai terminam odata. Robi, este vorba de FSI, aspirate. 1.6 FSI (85kW parca) si 2.0 FSI (110kW parca). 1.6 are pe lant, 2.0 fsi are pe curea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Revin cu cateva detalii. O sa copiez exact ce-am postat si pe un alt forum pentru ca e mult prea mult pentru a rescrie problemele aparute.

Am fost cu ea inapoi la parcul auto de unde a fost cumparata, a fost scanata cu testerul de la ei, a fost adusa in Romania la reprezentanta si s-au gasit erori pe cilindrul 1 si 2, dar dupa ce-am schimbat bobinele intre ele nu au mai aparut, iar in Anglia acum 2 luni, am fost cu ea la reprezentanta, mi-au facut verificari etc si au zis urmatoarele: ca ar fi posibil sa fie defect senzorul de la arborele cotit (dar ca sa verifice sigur daca era ala, factura urca la 200lire doar pentru constatare), iar pentru identificarea zgomotului de la cutie, ziceau ca trebuie data jos de pe masina si trimisa la nu stiu ce specialist in cutii de viteze ca sa-mi zica el ce are.

In cele ce urmeaza veti gasi toate detaliile referitoare la problema mea, detalii ce-au fost transmise si celor de la Centrul Auto Bacau.

"Stimate domn,

Va contactez in urma mesajului pe care l-am postat acum cateva zile pe pagina de Facebook a AutoMoto Invest. Am sa va relatez in cele ce urmeaza problemele pe care le-a prezentat si inca le prezinta masina mea. Este o Skoda Octavia 1.6FSI - 115cp, fabricata in Noiembrie 2007, cu un rulaj de 87.000mile (aproximativ 140.000km). Masina a avut kitul de ambreiaj schimbat de doua ori (conform cartii de service), odata anul trecut si inca odata anul acesta in Aprilie. Bujiile au fost schimbate si ele acum 10.000km. Kitul complet de distributie a fost si el schimbat la 60.000mile. Problema principala a masinii este urmatoarea: in momentul in care sunt in viteza, virez dreapta si accelerez, masina ma zguduie ca si cum ar da sa moara motorul pentru 1-2 secunde si apoi isi revine. Se simte ca un soc destul de puternic si este foarte neplacut. Tin sa precizez faptul ca problema mai sus mentionata NU apare si in momentul in care virez la stanga si accelerez, indiferend de viteza in care as fi. Am venit cu masina la AutoMoto Invest in data de 21.09.2011, unde a fost pusa pe tester si s-a gasit o eroare (MISSFIRE la cilindrul 1 si 2) desi nu era nici un martor luminos aprins in bord. Au fost schimbate intre ele bobinele de inductie, facut din nou test, iar eroarea nu a mai aparut. A fost si un reprezentant de la firma in probe cu ea iar problema nu a mai aparut. La cateva zile dupa, in momentul abordarii unui viraj la dreapta mai agresiv, problema a aparut din nou. Am mai fost si la alte service-uri unde masina a fost urcata pe elevator si au fost verificate bucsele si ce se mai putea verifica iar mecanicii au spus ca NU are nici un fel de problema. La plecarea inapoi spre Anglia, pana la iesirea din Romania, problema s-a repetat de cel putin 3-4 ori. Apoi in Anglia, in sensurile giratorii a reaparut si parca ma zguduie si mai tare. De curand am mai observat si ca in momentul in care motorul este rece, in momentul in care calc ambreiajul cu intentia de a schimba viteza, se aude ca un fel de harscait, frecare, nici nu stiu cum sa descriu zgomotul respectiv. In momentul in care pornesc masina, motorul e zgomotos si lasa impresia ca as merge cu un diesel, iar cand sunt stationat, cu masina in viteza, virez dreapta si accelerez fara a da drumul la ambreiaj, se aude un fel de bataie ce pare ca vine din partea stanga fata a masinii. In plus, am observat ca in momentul in care motorul este pornit, iar masina e scoasa din viteza pare ca s-ar auzi un zgomot ce dispare in momentul in care calc ambreiajul si revine cand ridic piciorul de pe ambreiaj.

Cam acestea sunt problemele cu masina pe care o am. Inainte am avut un Seat Leon din 2002, iar in momentul de fata regret oarecum faptul ca am luat o masina mai noua in speranta de a evita problemele de ordin tehnic. Personal nu mi se pare normal ca la o masina care inca nu are 4 ani si nici 150.000km sa apara problemele mentionate mai sus, dar mai ales sa nu poata fi identificata cauza problemei in nici unul din service-urile la care am fost pana acum.

Maine (26.10.2011) o sa ma deplasez pana la dealerul local pentru a discuta si cu cei de aici problemele relatate de mine mai sus. Sper ca informatiile furnizate de mine va sunt de folos, iar daca mai aveti nevoie si de alte informatii suplimentare, va rog sa ma contactati. Tin sa mentionez ca am discutat despre problemele relatate inca din prima zi cu xxxxxx , care mi-a fost de un mare ajutor prin tot sprijinul acordat.

Va multumesc pentru timpul acordat.

Cu stima,

X "

Iar ca un UPDATE, cand am fost la reprezentanta din Anglia, mi-au spus ca bobinele au fost schimbate pe garantie, desi treaba asta NU apare in cartea de service. Rog pe oricine care are macar cea mai vaga idee sa posteze aici. Chiar si daca pare o tampenie, sa posteze aici si o sa incerc sa verific.

Va multumesc anticipat!

UPDATE: Si mai e ceva ce-am observat dupa ce am dat mail celor de la Centrul Auto Skoda Bacau: cand e s-o iau la fugareala, daca vreau sa-i dau din a 2'a in a 3'a, NU intra din prima! Pur si simplu pare ca da rateu. Iar dupa ce coboara in turatii, intra fara probleme. Am mai vorbit cu-n prieten si zicea ca ar putea fi ori senzorul de la planetara pe partea stanga, ori daca nu, zicea ca ar putea fi suruburile de la planetara pe partea stanga (sau ceva de genul. Nu bag mana in foc ca e asta sau nu). Au mai fost probleme de genul tras intrerupt, zguduid si in linie dreapta si nu trage liniar, motorul moare in mers (daca masina e scoasa din viteza), si am mai observat ca de exemplu, daca sunt intr-o parcare si vreau sa fac un fel de garare cu fata (sper sa-ntelegeti ce zic), si las masina pe liber sa intre-n locul respectiv din inertie, cand virez dreapta, desi franez sa opresc masina, motorul cade la 500rpm iar apoi se tureaza singur la 1100rpm, etc.

Orice idee e mai mult decat binevenita!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Noutati: saptamana trecuta masina a facut ca toti dracii, facand aceleasi simptome si in linie dreapta (plecand de la semafor cu 1000rpm, pana la 2000rpm dadea semne ca da in nas, cadea in turatii, si parca nu avea benzina, desi aveam PLIN FACUT!), iar intr-un final s-a aprins beculetul de la ENGINE MANAGEMENT. Am fost cu ea la service si eroarea gasita a fost: FUEL PRESSURE REGULATOR SENSOR. Oare chiar o fi senzorul asta? Am sters eroarea, iar acum masina merge ok in linie dreapta, dar tot face nazuri cand virez dreapta si accelerez. Idei, pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand virezi dreapta forta centrifuga impinge catre stanga. Incearca pe un plan inclinat stanga sa faci o diagnoza. O fi probabil ceva care se se intrerupe din cauza fortei centrifuge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!