Jump to content

Scut metalic sau de plastic?


meMyselfAndI
 Share

Postare recomandată

Buna ziua, tocmai am vazut ca la Seatul meu Leon 1M nu am scut sub motor deloc, daca ma uit prin motor se poate vedea asfaltul. Mi-e de drumurile astea rele(mai cate-o bordura de coborat) sa nu dau cu baia de ulei sau cine sti ce mai pot afecta. Intrebarea e, ce merita sa cumpar? un scut de plastic sau unul metalic ? diferenta de pret nu e mare, aprox 150 lei. Pe mine m-ar tenta cel metalic(otel 2-3 mm), e mai rezistent dar nu stiu daca afecteaza in vreun fel negativ masina, privind greutatea sau garda la sol in zona motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. iti recomand cel metalic, intradevar e un pic mai scump, insa nu se compara cu cel de plastic. eu am pus la touran initial din plastic, iar dupa 2 luni l-am schimbat cu unul metalic.... legat de inaltimea masinii in zona scutului ea scade, insa nu iti inchipui ca masina va deveni foarte joasa. sincer merita investitia pt unul metalic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara inaltatoarele de 2 cm care fac parte din pachetul de drumuri grele de la Skoda O1, le montezi usor intre caroserie si suspensia fata asa cum gasesti pe forum explicatii si nu-ti mai trebuie scut. Scutul de plastic protejeaza doar de mizerie iar cel de otel este greu dar protejeaza bine.

Leonul este foarte jos si fara scut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de parere ca este binevenit un scut, mai ales cel de otel.........eu am de plastic si sincer este un chin, trebuie dat jos la fiecare schimb de ulei si numai spun ca se iese foarte des din holsuruburile cu care este prins de scuturile laterale. In concluzie la iarna am sa optez pentru unul de otel......dai un ban dar scapi de toate grijile(schimb ulei,desprinderi).....o sa-l prind calumea si la revedere nu ma mai ating de el niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mariusino din cate am vazut eu cel de otel are ceva "usita" mica pe care o poti desface cand faci schimbul de ulei , sau gresesc?

O sa iau unul de otel , 300 lei e pt leon , stiu ca scap de o gramada de griji gen pietre/borduri/denivelari sau alte chestii care pot intra la motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am confectionat un scut de metal - din otel de 2,5 mm. I-am facut si o "portita" pentru ulei. L-am facut anul trecut si pot spune ca am scapat de griji. Cel OEM era calvar iarna cu el....mereu stateam cu griji ca o sa-l pierd....cea ce s-a si intamplat. Acum, pot intra cu masina linistit si pe sleauri de zapada, pe la padure etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 300 lei merita din plin un scut metalic eu tocmai mi-am momtat impreuna cu inaltatoare de 3 cm (2+1) pentru ca am break si oricum era mai inalta pe spate. Nu mai am treaba acum, asta dupa ce am schimbat de 2 ori scutul din plastic si am spart baia de ulei. Acum vreo 2 ani erau foarte scumpe scuturile din metal acum vad ca s-au ieftinit foarte mult si chiar merita. Inaltatoarele sunt in jur de 40 lei buc cele de 2 cm si cele de 1 cm in jur de 25 lei/buc. Manopera pe mine m-a costat 175 lei (montat scut + inaltatoare). Codul pentru inaltatoare de 2 cm este 1J0412311A iar pentru cele de 1 cm este 1J0412311.

Modificat de vw golf 2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru sfat:) O intrebare, daca se monteaza acele inaltatoare , se pierde mult din stabilitatea masinii la drum intins/curbe ? Primul pas va fi oricum acel scut, bine-nteles dupa consumabile si celelalte chestii primordiale. Abia ce am cumparat masina si vreau sa ma asigur ca o iau oarecum 'de la zero' cu toate filtrele schimbate, ulei, distributie, si ce se mai poate innoi pe ea. Sorbul de ulei am inteles ca ar fi bine de curatat, avand in vedere ca o gramada de motoare pe benzina sufera de impuritati in acea zona. As mai dori sa stiu, (masina are 88.000 km/2003) uleiul in cutia de viteze e necesar sa fie schimbat ? depinde de un anumit nr de km? Eu personal, in ce serviceuri am fost, ce zic eu aia imi fac/verifica(parca trebuie sa ma duc cu o lista de-acasa), ei nu stiu/vor sa-mi recomande : trebuie aia, trebuie aia, ar fi bine si aia. Le zic ulei, atat si nimic mai mult, parca is de lemn, de-aia as vrea sa sugerez ce s-ar mai putea face la masina din punct de vedere tehnic, si reducere al uzurii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca inaltatoarele nu schimba stabilitatea masinii vechi, repet vechi, pentru ca arcurile se mai lasa cu timpul. Punand inaltatoare, masina se aduce la inaltimea cu care a iesit din fabrica. (aprox) Sorbul la pompa de ulei cred ca este prea devreme sa-l cureti neavand nici macar 100.000 Km. Uleiul la cutia de viteze dupa carte nu se schimba niciodata. Daca nu ai probleme, nu umbla la el ca s-ar putea sa ai probleme dupa aceea. Eu am 190.000 Km si nu am schimbat uleiul la CV niciodata si nici sorbul nu l-am curatat, dar uleiul am de gand sa-l schimb in viitorul apropiat. Dar repet, la nici 100.000 Km in nici un caz nu trebuie sa te gandesti la asa ceva.

Eu pana nu am inaltat masina, dadeam si raschetam toate denivelarile din asfalt-sleauri, refulari. Dupa inaltare nu am mai atins cu burta. Daca pui numai scut, normal vei da cu burta de pamant mai des dar fara consecinte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Ebi pentru raspunsul complex. M-am mai linistit cu sorbul respectiv, pentru ca ma nelinistise ideea unui mecanic care zicea ca 90% din motoarele benzina ajunse defecte la el sunt din cauza sorbului de ulei. Si totusi ma gandesc ca acea presiune/problema a uleiului se indica in bord in caz ca nu mai urca uleiul spre motor. O sa optez pentru un scut metalic, si cred ca ma gandesc si la inaltatoare. Tocmai m-am uitat la un golf pe dedesubt si am observat ca are pe toata partea de jos are o captuseala de plastic si nu se observa vreun cablu, in schimb la mine se vad cabluri de frana/altele si cam tot ce se poate vedea, nimic nu pare se fie ascuns/protejat. De unde diferenta asta ? sau de ce depinde chestia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am avut scut, probabil l-a spart fostul proprietar sau asa a venit din fabrica. Am avut ceva cunostinte la service Skoda si i-am intrebat daca nu au ceva scuturi gratis. Aveau vreo 20 si mi-am ales unul doar putin lovit si plin de ulei. Multe erau sparte rau, dar acesta era aproape impecabil. L-a aruncat cineva care si-a spart baia de ulei. Normal scutul gratis pe care l-am pus este de plastic. Protejeaza de mizerie, precis are si efect de reducere a zgomotului motorului, dar trebuie dat jos la schimbul de ulei ca nu are capac de vizitare. Scutul de plastic se prinde de 2 laterale tot de plastic.(2 scuturi mai mici) Normal ca scutul de otel nu poate sta in acele laterale si se livreaza si cu niste picioare in V sau asa ceva care ranforseaza lateralele de plastic.

Daca vei sta in oras ajunge sa ai doar inaltatoare. Daca mergi pe la sat, poate trebuie si scut de otel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!