Jump to content

Skoda Octavia FL Business


RzzV

Postare recomandată

Nu am mai postat de mult pe aici. Revin cu poze noi si cu cateva lucruri minore schimbate: antena de cativa cm doar, cumparata de pe eBay de la o firma din Anglia deoarece la noi nu se gasesc decat kitsch-uri sau antene lungi ca cele OEM, si aceea ma enerva la intrarea in garaj pentru ca atingea de usa rulou la intrare, asa ca am pus-o pe asta si imi place si cum arata cu ea; LEDuri in torpedo si portbagaj (din pacate in torpedo nu mi se mai stinge lumina decat cand incui masina, dar o sa incerc sa rezolv asta cat mai repede posibil), o spalare si ceara aplicata (poate va urma si o decontaminare ca s-a cam umplut de diverse impuritati vopseaua mai ales in zonele de jos spre "asfalt"). Si nu in ultimul rand: un set de jante Pallas 17" pe care din pacate nu le-am pus decat pt o saptamana pe masina, anvelopele fiind uzate destul de mult, pe fata 225/45 iar pe spate 225/50 si nu imi place asta (se vede si in poze ca spatele e mai inalt din cauza asta), asa ca le voi pastra pentru la primavara cand voi cumpara anvelope noi, pana atunci le am pe cele Crateris pe 16", care la toamna vor deveni setul de roti pt iarna. Masina a ajuns pe la ~75280km, revizie facuta la 73000+km cu Ravenol VPD 5W40 si pot sa spun ca merge mai frumos motorul decat cu Castrol, dar nu e o diferenta prea mare. Placutele de frana fata se apropie de sfarsit (au mai fost schimbate la ~34000km) dar inca nu mi s-a aprins martorul de placute pe Maxi-DOT si le voi schimba cand se aprinde (deja am cumparat un set TRW pe cod OEM), plus ca trebuie sa inlocuiesc si lichidul de frana odata cu placutele (au trecut cam 2 ani si jumatate de la schimbul trecut cred..). Intre timp am mai schimbat la ea o bieleta antiruliu fata dreapta si am facut geometria (cand am schimbat rotile iarna-->vara) desi nu cred ca era nevoie de geometrie, era aproape perfecta, s-a reglat foarte putin ceva pe spate dreapta. In rest, nici macar un bec nu mi s-a mai ars de mai bine de un an, iar altceva nu a mai fost schimbat. Si sa nu uitam de TCM Turbo, soft ~140cp ~320nm --> se simte total diferit (asta de la ~63500km)

 

Si acum..cateva poze :)

 

Modificat de RzzV
Link către comentariu

Anvelope noi si arcuri la primavara. E groaznic de inalta, iar PDG cu jante 17" nu fac casa buna :)).

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Zici bine ce zici, sunt de acord ca ar arata mult mai bine, dar nu voi schimba PDG-ul niciodata. Am avut neplacuta surpriza sa iau un canal neacoperit la iesirea din Constanta spre A2, care nici macar nu se vedea decat in ultima jumatate de secunda, fiind imposibil de evitat, noroc ca aveam doar ~40km/h si PDG ca altfel cred ca iesea mult mai urat. Si nu s-a indoit nici janta, doar o mica galma in una din anvelopele 225/45 si o crapatura, plus o alta julitura mica si pe anvelopa din spate, dar daca era mai joasa cred ca atingea pragul de pamant sau ceva de genul. Plus ca iarna imi place sa nu intepenesc usor in zapezile mari, sa pot urca la munte cu ea, sa pot iesi din drumuri asfaltate de fiecare data cand am nevoie. O singura data am reusit sa ating de o piatra cred scutul metalic cu a1a la ralanti, dar foarte usor, si era foarte aiurea drumul (undeva pe la Cheia iesind din asfalt pe coclauri). Asa ca voi ramane la PDG chiar daca estetic nu e chiar frumos, totusi arata mai bine cu 17" decat cu 16", dar pare un mini-tanc :) Iar la drum, nu simt o diferenta semnificativa, doar cu rotile de 17" se simte putin mai rigida la denivelari, dar nu pot sa zic ca e ceva deranjant. Comparand cu cele de 15" pe care le aveam ca roti de iarna, da, e o diferenta mare.

Link către comentariu
octavia 4ever

o sa ai consum mai mare , volanul merge mult mai greu . Am avut si eu Pegasus o saptamana si arata foarte urat cu PDG-ul :(

Link către comentariu

Problema e ca nu poti sa profiti de nici un avantaj al rotilor de 17.

Bine nu arata, iar de stabilitate nu poate fi vorba cu PDG.

In schimb, ai toate dezavantajele: anvelope mai scumpe, uzura mai rapida a trenului de rulare si evident, disconfortul la rulare, plus grija suplimentara la gropi.

Realist vorbind, ti-ar fi mult mai bine cu roti pe 16..

Link către comentariu

Poate ca aveți dreptate, dar nu în tot. Volanul merge la fel și cu 16 și cu 17. Mie mi se pare ca arata puțin mai bine cu 17 decât cu 16 (evident nu arata ca una cu suspensie normala sau sport). Stabilitate: aici te înșeli, am mers cu 17 o săptămână și e diferența mare fata de 16, nu am reușit sa le mai fac sa scârțâie pe viraje ca pe cele de 16, evident nu asta e scopul, dar poate fi un reper, iar pe curbe nu se înclină mașina aproape deloc chiar dacă are PDG. Toți cei care au pus problema stabilității ca tine au fost cei care nu au avut PDG niciodată și nici nu au mers decât prea puțin cu o mașină care are. Pot sa spun ca n-am ținut cont niciodată de PDG pe curbe și le-am luat cum am vrut fără sa am niciodată nicio teama cum ca as derapa sau m-as răsturna din cauza asta. (repet, nici măcar teama)

Uzura mai rapida a trenului de rulare, ai dreptate dar nu e o diferență semnificativa 16-->17 iar disconfort, pe drumurile noastre denivelate din preajma Ploieștiului am resimțit același disconfort și cu 16 și cu 17. Grija la gropi într-adevăr am avut-o mult mai mare, dar eu de fel ocolesc și gurile de canal care sunt la nivel și orice denivelare, indiferent ca am roti pe 15, 16 sau 17. Rar îmi scapă câte o groapa care chiar nu se vede..deci nu e un impediment asa mare. Anvelopele sunt într-adevăr mai scumpe, dar asta nu e o problema.

Iar pt colegul octavia 4ever: am avut aceleași consumuri ca și,cu 16.. Nu am sesizat o mărire deși am fost atent la asta pt ca normal ar fi sa fie consumul puțin ridicat. Desigur bănuiesc ca maxim 0,5% în plus, ceea ce nu e chiar o paguba gândindu-mă la faptul ca îmi plac mult Pallas-urile.

Oricum va mulțumesc pt păreri.

Link către comentariu

E alegerea ta oricum, am intervenit doar pentru ca am trecut prin asta si mi-am cam format o parere dupa cativa ani de mers cu roti de 17.

Si eu am fost curajos la inceput si nu ii intelegeam pe cei care se plangeau de roti mai mari.

Dar dupa 2-3 ani o sa schimbi bucse, flanse si bielete, iar dupa 4-5 ani, cand va veni timpul unor cauciucuri noi, o sa vezi preturile.

 

Tu stii daca iti permiti, dar nu as tine roti pe 17 decat pe o masina care e facuta pentru asa ceva, sau pe care nu intra roti mai mici.

Adica ceva cu suspensie sport, unde intr-adevar apare diferenta de stabilitate si unde are importanta diferenta asta, pentru ca asta e scopul masinii, mersul sportiv.

Un Golf 5/6 Sportline, un GTI, A3 2.0T, S3, Leon Cupra, etc.

 

La o Octavia cu PDG, nu prea ai pretentii de sportivitate, oricat de rigida spui ca e suspensia.

 

Iar cand vine vorba de Ploiesti si de drumurile de acolo..si 16 e mult. :)

Link către comentariu

Din păcate referitor la Ploiești ai dreptate. Sunt străzi unde din cauza săpăturilor autorităților locale mai mult de a1a la ralanti nu merg de mila pt mașină..banii la anvelope nu sunt o problema, o bieleta am schimbat deja după cum am spus..și nu am avut decât 15 și 16 pana acum. Și pana în primăvara viitoare tot 16 voi avea. Sa vedem de atunci cum va fi cu 17. Mulțumesc pt sfaturi.

Link către comentariu
  • 6 months later...

Ca tot nu am mai scris de mult pe aici, masina a ajuns la 88500km, inca merge foarte bine, volant mai face galagie, dar sa speram ca nu pica pana la 100k km. Intre timp am cumparat si anvelope pentru jantele pe 17" Pallas cumparate asta vara, Good Year Asymm 2 94 Y 225/45 la un pret foarte bun, 429lei/buc in conditiile in care peste tot sunt peste 500lei/buc, fabricate in 2015. Acum urmeaza sa asteptam primavara care se apropie..

Link către comentariu

De la Autobon de pe site, am vorbit cu ei înainte să-mi spună când sunt fabricate și au spus ca în 2014, dar când au ajuns am văzut ca doua sunt 0115 și doua 0215

Link către comentariu
  • 5 months later...

Scriu din nou pe aici dupa ceva vreme, masina a ajuns ieri la cifra frumoasa de 100.000km si am surprins momentul.

De la ultimele posturi, am mai schimbat filtrele si uleiul la 93k km, discuri+placute frana fata (pe spate mai merg ceva..) deoarece incepusera sa trepideze la franari si era foarte enervant, inlocuit cu piese OEM. Facut test la frane si amortizoare si stau foarte bine ambele. Cu rotile de 17" nu mi se pare deloc rau asa cum spuneau colegii in pagina anterioara, ba chiar se simte mult mai stabila, iar anvelopele sunt foarte bune, au aderenta foarte buna si pe temperaturi foarte mari, in curbe se tin lipite perfect, niciun scartait, nimic. Si uzura lor dupa 10k km aproape, este insesizabila, ba chiar in unele zone inca se vad in profil urmele de vopsea. Cu consumul la fel, nu sesizez consum mai mare cu rotile de 17" fata de cele de iarna de 16", ba pot spune ca daca merg cu accelerari line, regulamentar, scot consumuri si sub 4%. 

La ambreiaj inca nu am umblat deoarece zgomotele aparute acum mult timp nu s-au accentuat si nici nu au aparut alte simptome.

 

Weekend-ul care tocmai a trecut am pus si lumini la picioare fata/spate, legate toate 4 la plafoniera din fata deoarece mi s-a parut foarte complicat sa desfac tot bordul pt a trage fire si am ales varianta asta fiind destul de usoara, cu dezavantajul ca nu pot controla intensitatea lor din Maxi-DOT. Dar cel putin le aprind/sting din plafoniera din fata. Firele le-am tras prin stalpii din fata pana sub volan, respectiv torpedo (unul prin stalpul din stanga, altul prin cel din dreapta), iar de la led-urile din fata am continuat firele pe sub mocheta din lateralele consolei centrale/cotierei pana sub scaunele din fata, acolo am prins firele de firele airbag-urilor laterale, lasandu-le suficient de lungi cat sa pot misca scaunele la maxim fata/spate si in acelasi timp sa nici nu iasa in spate/fata astfel incat sa poata fi agatate sau inestetice. Practic nu se observa firele.

 

Si la final niste poze mai recente cu masina :) Inca nu am poze cu ledurile de la picioare, dar voi face mai tarziu daca nu uit.

 

post-76116-0-87149600-1438704840_thumb.jpost-76116-0-42511400-1438704841_thumb.jpost-76116-0-10788300-1438704842_thumb.jpost-76116-0-44156100-1438704842_thumb.jpost-76116-0-98127100-1438704842_thumb.jpost-76116-0-41802000-1438704843_thumb.jpost-76116-0-93555400-1438704843_thumb.jpost-76116-0-49229800-1438704844_thumb.jpost-76116-0-99232000-1438704844_thumb.jpost-76116-0-35808400-1438704845_thumb.j

Modificat de RzzV
Link către comentariu

Si dupa cum am promis, adaug si poze cu luminile interioare.

In spate la picioare nu se vad deloc ca in poza, in realitate nu stralucesc in covorase, ci lumineaza exact cat e nevoie sa nu fie nici slab, dar nici sa deranjeze si sa fie pom de Craciun.

A iesit mai bine decat ma asteptam.

 

post-76116-0-98760600-1438711422_thumb.jpost-76116-0-76955700-1438711421_thumb.jpost-76116-0-91842600-1438711420_thumb.j

Link către comentariu
  • 3 months later...
  • 7 months later...

@beidaud Scuze ca nu am mai intrat pe topicul asta si nu am mai scris nimic pana acum, nici nu am primit notificare ca ai scris aici.

Intre timp masina a mai trecut de revizia de 103k km, a primit un kit nou de ambreiaj+volant la 105k km pentru linistea mea, sa nu ma trezesc ca ma lasa cand mi-e lumea mai draga. La 113k km a mai urmat o revizie, moment in care am verificat si electromotorul deoarece incepuse sa porneasca zdruncinat rau (in special la cald), si dupa cum banuiam invartea destul de putin, asa ca l-am schimbat la vreo 114k km cu unul nou, Bosch. In prezent masina se comporta foarte bine, ambreiajul se comporta bine, la fel si pornirile de atunci sunt foarte line indiferent ca e cald sau rece motorul.

In prezent a trecut de 118k km, iar la urmatoarea revizie de 123k km voi schimba si kitul de distributie si pompa de apa cred, desi in manual scrie ca trebuie schimbat la 150k km, dar avand in vedere ca am tras destul de mult de ea, nu vreau sa risc.

In schimb va aparea una noua in curand, un Superb 3, de data asta pe benzina.

Link către comentariu
  • 2 months later...

Cateva update-uri la starea masinii: am ajuns la 123k km, am facut revizia la 123200km si am schimbat si kit-ul de distributie +  cureaua de accesorii ieri, la 123550km (si aproape 7 ani), cureaua nu pare prea uzata, dar am considerat ca trebuie schimbata mai ales avand in vedere faptul ca de la 60k km am si softul modificat. Masina merge la fel ca si inainte, consuma la fel. Schimbul l-am facut cu piese originale, la Brady, 1600 lei totul. Recomandarea lor este ca urmatorul schimb sa-l faca dupa 120k km / 5 ani. Cureaua de accesorii am schimbat-o pt ca dimineata, cand e mai rece afara, avea un fasait/scartait pt 2-3 minute dupa prima pornire.

Si pe final, cateva poze cu masinuta, la aproape 7 ani de la momentul iesirii pe portile fabricii:

 

2015-09-19 22.48.15.jpg

2015-09-19 22.52.11.jpg

2016-02-12 00.10.28.jpg

2016-02-12 00.12.52.jpg

20160211_205008.jpg

20160909_124635.jpg

20160909_125249.jpg

20160909_125349.jpg

Link către comentariu

@octavia 4ever Multumesc. Chiar am tinut la ea si asa va fi si in continuare (nu o vand), cu ambele.

E pe drum spre RO de la inceputul saptamanii. Sper ca la finalul saptamanii viitoare sa ajunga in Bucuresti si pe la inceputul urmatoarei sa o pot ridica de la dealer.

Link către comentariu
  • 6 months later...

7 ani si 5 luni, a ajuns la ~126600km masina. In ultimele ~6 luni de cand am Superbul nu prea a mai adaugat km, decat vreo 3000, multi dintre ei in oras/prin jurul lui pe aproape. Asa ca in weekend-ul asta am zis sa o scot la plimbare si am facut vreo 300+ km, mare parte pe drumuri virajate, munte, etc. Masina se comporta exemplar chiar daca a cam stat pe bara. Pe parte estetica nu s-a schimbat nimic, sta in cea mai mare parte a timpului in garaj, acoperita, nu o bate soarele, ninsoarea, ploaia..

Desi Superbul este mai confortabil, mai rafinat si cu mult mai multe dotari, asta ramane masina mea de suflet, am ramas cumva atasat de ea pentru toate locurile prin care m-a purtat cu grija si fara probleme :)

Cateva poze dupa o spalare in curte si niste ceara apoi + consumul scos pe un drum Ploiesti-Bucuresti-Ploiesti pe DN1, sambata, mers regulamentar - 80km/h localitati si 110km/h in afara.

resized_1.jpg

resized_2.jpg

resized_3.jpg

resized_4.jpg

resized_5.jpg

resized_6.jpg

Link către comentariu

Arata fooooarte bine, si a mea era ca si asta doar 1.4TSI... eu din pacate a trebuit sa o vand, era o masina foarte OK, am avut multe amintiri frumoase cu ea... te inteleg. 

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

In weekend am mai adunat vreo 400km cu ea si ne apropiem de 127k km. Am trecut inapoi la rotile de vara si a primit si o curatare cum se cuvine.

Aveam de gand sa ii dau si cu niste ceara, dar s-a lasat seara si nu am mai apucat, iar duminica a plouat cam toata ziua.

20170325_235603_resized.jpg

20170325_235612_resized.jpg

20170325_235624_resized.jpg

20170325_235642_resized.jpg

20170325_235711_resized.jpg

Link către comentariu

Nici nu stii cat ma bucur ca nu sunt singurul cu jante de 17" pe O2 cu PDG. Eu calaresc borduri, sunt obisnuit sa o tin cu rotile pana in bordura iar asta se vede in barile imaculate (neatinse). Arata foarte bine masina! La cati mai multi km:beerchug:

Link către comentariu

@1991luk Deci nu sunt singurul nebun căruia îi place să stea fără griji și sa poata trece oricand peste bordura mare sau sa ies cu ea pe coclauri la munte, dar sa arate si bine rotile si sa nu mai pierd aderența asa rau pe accelerare ca si cu rotile de 16".

Link către comentariu
  • 3 months later...

Cu ocazia implinirii a 130.000km, mai postez aici cateva poze cu infatisarea domnisoarei care in ultimul an a stat mai mult pe bara si cu verisoara ei mai tanara, spate in spate. Luna viitoare voi face dupa mult timp o revizie la 1 an si doar vreo 7000km in anul asta, nu la 10k km si mai putin de 1 an, ca pana acum. Cam murdara ce-i drept...dar a vazut vreo 2 drumuri pe ploaie weekend-ul trecut si nu am apucat sa o spal.

Masina se comporta bine in continuare, nu face probleme, mananca motorina, anvelope si placute de frana doar. :) Ce ma mira cel mai mult e ca am vazut in ultima vreme foarte multe O2 FL cu stopuri care lumineaza/arata de parca ar fi masini de 20 de ani, unele afumate, altele de abia mai au un bec in fiecare stop, unul se aprinde mai slab, altul mai puternic.. Nu inteleg cum e posibil in conditiile in care eu am toate becurile din stopuri intacte, sunt becurile puse in fabrica si stopurile arata perfect seara.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Modificat de RzzV
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!