Jump to content

Crestere brusca consum benzina


stephann
 Share

Postare recomandată

Sal, cer scuze anticipat operatorilor si celor care se ingrijesc de buna funcionare si curatenia acestui forum daca pe aceasta tema au mai fost deschise topic-uri.

Prietena mea are un Seat Ibiza IV fabricatie 2003, km 62000 (la tester nu a iesit nimic suspicios) motor 1.4 16V, 55 KW benzina.

Masina e achizitionata din iarna...si pana acum a mers cu ea pe un consum urban in jur de 10%.

de vreo 3 saptamani insa a inceput sa ii consume brusc iesit din comun de mult...in jur de 12,5 sau 13 %. in acest interval i am facut si schimbul de ulei impreuna cu toate filtrele (ulei, aer,polen , benzina). I a pus si testerul pe ea la schimb si nu au aparut erori. Sunt sigur ca schimbul d ulei nu are legatura cu consumul exagerat, mai ales k acesta s a inregistrat si inaintea schimbului.

Ciudat este ca masina nu da semne ca ar merge "in 3" sau ca ar fi infundat ceva...motorul merge f rotund...nici nu se aude ..nici nu se simte din interior..adik nu vibreaza deloc.

Daca a mai patit cineva ceva similar va rog ajutati ma cu un sfat, pt ca pana acum nu am gasit decat sfaturi empirice...gen..incearca sa schimbi bujiile...sa cureti clapeta de acceleratie..samd..

multumesc anticipat :)

Seara buna :)(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate urmeaza sa excluzi si urmatoarele: opreste aerul conditionat, schimba furnizorul de combustibil insa de postat tot am sa postez aceste variante ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul mare este legat de sonda lambda 1 care este cam scumpa ca sa o schimbi asa de incercare. Mai fa odata consumul si vezi cauciucurile sa fie umflate, sa nu fie infranata o roata, masina sa se conduca corect nu ca si la raliu, piciorul sa se tina pe ambreiaj doar la schimbatul vitezelor si nu in rest. Orasul este necompletat. Este f. aglomerat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti doar paranoic. N-are nimic masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paranoic nu e, sigur, dar asa cum spuneau si colegii de mai sus, verifica: mersul cu clima oprita, presiunea in pneuri, alta benzina etc etc; sonda Lambda nu cred ca are ceva pt. ca altfel i-ar fi dat eroarea la tester.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru sfaturi.

Sa o iau pe rand ... sunt din Bucuresti, oras aglomerat intradevar, dar zilele astea...din contra este foarte lejer...criza si perioada verii cu concedii si plimbari pe jos se fac simtite...nu am mai prins ambuteiaje de cateva luni.

Am verificat pneurile aseara si aveau presiunea scazuta...in jur de 1.7-1.8. le am pus la 2-2.1.roti infranate nu are masina.

referitor la mersul cu aer cond il folosim, dar nu excesiv. Din contra..cand aveam consum de 10% o foloseam constant..fara sa ne pese...dar cand a explodat consumul..am incercat sa mergem mai mult fara aer conditionat poate poate scade consumul.Stilul de condus a ramas acelasi..prietena mea e foarte atenta cu turatiile...nu trece niciodata peste 2000-2500.

Deci ...cum am zis...ceva s a produs, deoarece nu s a schimbat nimic brusc la masina..doar consumul a explodat..:)).

Astept pareri si sfaturi in continuare :)... prietena mea deja se uita pe anunturi..vrea sa o vanda pe "saracutza masina" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ti-a facut schimbul de filtre nu cumva a scos mufa senzorului care masoara debitul de aer si a uitat sa o puna la loc - in felul asta merge pe default si nu cred ca sunt tocmai optime...sau a uitat vreo carpa prin traseele de aer (am patit-o eu...)

Ionut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun o intrebare care poate parea idioata: Cum s-a calculat consumul? Ma gandesc ca e putin probabil sa aiba computer de bord, deci consumul a fost calculat cumva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

_ionut : ms de indicatii..o sa intreb mecanicul si o sa l pun sa verifice cand ajung cu masina la el.

cristian : intrebarea nu e deloc idioata. am citit nenumarate topic-uri si posturi referitoare la consumul de carburant..si modul in care se calculeaza cel mai corect. stiu ca in lipsa unui computer de bord( de altfel si cazul meu ) cel mai exact se calculeaza pe metoda plin /plin ideal de la aceeasi pompa de alimentare.

Eu in am calculat de obicei consumul pana la aprinderea becului de rezerva din bord... gen..s a aprins becul...bag benzina...10-15 litri...merg apoi pana se aprinde iar becul..si cu regula d 3 simpla. stiu ca nu e cea mai precisa metoda..si ca pot aparea discrepante din cauza plutitorului-sau a senzorului de combustibil- care nu se aprinde mereu fix la aceeasi valoare..ca depinde de inclinatia masinii...samd...dar eu de cand avem masina asta..numai asa i am calculat consumul...si deci...indiferent de cat de exacta este metoda mea...( eu zic ca am cu ea o abatere de maxim 0.5 litri /100 km) eu spun ca folosind aceasta metoda mereu..am observat cresterea brusca a consumului...cu aprox 2-3 litri / 100 km.

Stima...astept in continuare sfaturi si idei si sa mi impartasiti experiente similare...si cum au fost solutionate. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salut,

Mai omule,nu te lua dupa ce indica indicatoru de benzina.Eu cel putin asta recomand.Am sa iti povestesc patania mea.Fac fulu nici nu apuc sa fac,100 de km,ca se duc doua linii.Ma tot intrebam daca nu cumva SDI-u s-a schimbat in 20v turbo peste noapte :rolleyes: .Mai merg 100km, ajunge la jumate,iarasi imi cam puneam semne de intrebare,ca il cunosc foarte bine,mai mult de 6-7% nu papa,in oras.Cand dau o scanare,era devina plutitou,facea scurt-circuit :lol: .M-am calmat imediat,cand l-am mai si vazut dupa ceva timp(trebuia sa fi pe faza)ca fluctua intre jumatate si aproape full.Baga nenica fulu,pana da pe afara si pe urma fa un consum.Si asa nu iti fura nimeni benzina din rezervor,tot voi o consumati,sa nu ai vreo supriza din asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicatorul nivelului de combustibil din rezervor e doar informativ, nu te baza pe el in calculul consumului. Ca sa-ti dau un exemplu, eu am mers pana acul arata ca nu mai am deloc benzina in rezervor (cam 60 km dupa ce s-a aprins becul de avertizare) apoi am alimentat cu aproape 18 litri (de 100 RON). Dupa alimentare indicatorul de nivel arata ca am jumatate de rezervor plin cu benzina. Calculand ca jumatate de rezervor are cam 22.5 litri (rezervorul are 45 de litri) apoi scazand cantitatea de benzina pe care am alimentat-o, adica 18 litri, ar insemna ca in rezervor mai aveam 4 litri. Nu stiu parerea ta, dar mie nu mi se pare deloc un indicator exact al nivelului de benzina.

Asa cum ai spus si tu, singura modalitate de a calcula consumul mediu e cel plin/plin, adica alimentezi, apoi dupa ce parcurgi o anumita distanta sa alimentezi din nou de la aceeasi pompa de la aceeasi benzinarie. Daca ai indoieli asupra consumului incearca sa faci asta, desi un plin de benzina te va lasa cu o anumita gaura in buzunar.

PS: nu alimenta mai mult de nivelul unde sare pompa prima data, daca o sa bagi pana da pe afara nu mai e chiar atat de exact, pompa are tendinta de a arata ca ai alimentat mai mult decat in realitate in cazul asta.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate.

Dar eu calculul il faceam nu in baza indicatorului de benzina din bord, pt k stiu k ala e irelevant( la plin mergi si 70 km si nu scade de loc..si apoi dupa ce scade de jumate..park scade foarte brusc... :S ) ci in functie de cand se aprindea rezerva.

Exemplu..se aprindea becul de rezerva..alimentam 10 litri..resetam kilometrajul din bord..si vedeam cat am facut pana se aprindea iarasi...si in general se aprindea cam dupa 100 km...adik rezulta un consum de 10l/100 km. cum am spus ...nu este chiar cea mai exacta metoda..din cauza faptului ca becul d rezerva se poate aprinde in momente diferite.

O sa facem un efort si o sa facem un plin..mergem 100 km..si apoi refacem plinul...sa vedem cat a luat. :)

Inaite as vrea totusi sa verific ce spunea ionut mai sus..legat de partea cu aerul...si sigur si pneurile lasate au lasat amprenta asupra consumului. Intrebare...cat are rezerva unui astfel de Seat? stiu k rezervorul are 45 litri in total.

Merci de ajutor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e rezerva, e canistra de carbon pentru vapori, pe care nu e bine s-o umpli cu benzina. Becul de la bord se aprinde intr-adevar cand mai sunt cam 7 litri in rezervor, insa semnalul e dat tot de plutitorul din rezervor, deci nu e foarte exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de lamuriri :)...o sa ii fac plinul cand iau banii...si o sa fac consumul dupa 100 km...:)..sper sa iasa pana in 10%..si sa fi fost vorba doar de o parere eronata de a mea...cauzata de plutitorul buclucas si de pneurile desumflate.

Va tin la curent :)

Bafta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal am avut probleme cu plutitorul, in sensul ca desi stiam ca am mers doar 200 km in Bucuresti, deci cam 20 de litri consumati, indicatorul de nivel arata 0. S-a rezolvat cu o curatare a mufelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt foarte priceput in ale mecanicii..si de obicei nu mi place sa ma bag in chestii care ma depasesc...ca sa nu risc sa fac ceva mai grav... dar..intreb de curiozitate, unde pot gasi aceste mufe de la plutitor ?

Multam :) seara buna :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa mufele in pace. :) Sigur nu au nimic.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plutitorul e pe pompa de benzina, in rezervor, care se gaseste sub bancheta din spate, in partea dreapta. Din pacate, ca sa desfaci pompa de benzina iti trebuie o cheie speciala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai nou se fac drumuri foarte scurte la care motorul nu ajunge la temperatura de regim, consumul poate creste brusc. Citez din memorie din manualul de Oltcit: Iarna, la temperaturi scazute si la parcursuri de sub 5 Km, consumul de benzina poate creste cu 300%. Acum nu este iarna si nici masina nu are racire cu aer, dar totusi, la drumuri scurte nu este bine sa se foloseasca. Tot imi vine in memorie un cumnat care a luat masina sa se duca la cutia postala care era cam la 100m de casa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu de treaba cu drumurile scurte, si mai ales ca atunci cand temperatura e scazuta..motorul ajunge mai greu la parametrii normali de functionare, si deci automat si consumul de combustibil este mai mare. Drumurile sunt aceleasi care le faceam si inainte...apa ajunge f repede la 90 grade... deci..cred ca alta ar fi cauza. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca insisti sa faci consumul fa-l altfel - fa plinul pana la al 2-lea click, mergi un numar de km (cateva sute) si fa plinul din nou - preferabil la aceeasi pompa si de catre tine - sa nu bage baietii de la pompa si in canistra de vapori. Orice alta varianta e cam de pomana si iti cauti singur probleme.

Spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAlutare :). consumul si a revenit uimitor dupa ce am umflat pneurile, si mers fara aer conditionat mai deloc...am reusit sa scoatem un 9% ...ceea ce e foarte acceptabil. mai facem o serie de teste..si mai postez...poate era doar de la pneuri desumflate.

Seara buna :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pneurile desumflate nu pot influenta cu mai mult de 1%, bine , daca mergi cu ele pe janta , e posibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am mai zis, problema e in modul in care calculezi tu consumul. Blacka are 100% dreptate in ce spune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!