Jump to content

Jante de 17


Ice_2k
 Share

Postare recomandată

Am si io o intrebare pt cei care au jante pe 17 cu anvelope cu etalon 45. Cum e prin gropi, eventual comparativ cu jantele de 16? Mergeti des pe la indreptat jantele? Suspensia masinii sufera mult mai mult? Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut pe G4 225/45/17. Masina arata SPLENDID dar cand era de mers (mai ales prin CAPITALA) era un chin. Trebuia sa fiu atent la liniile de tramvai, gropi, santuri si alte posibile surprize. Ochii MARI pe carosabil :))

Totusi exista si un avantaj: nu faci pietre la rinichi :D

Alegerea dimensiunilor tine de preferintele fiecaruia:design si stabilitate sau confort si economie (bucse,pivoti,jante,cauciucuri).

Pt mine talonul minim in Ro tre sa fie de 55.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu pot spune nimic despre 16". Am trecut de la 15" la 17" direct.

Cat despre 17", nu e atat de rau pe cat zice lumea.

+ : stabilitate, aderenta, look :) (incomparabil cu 16")

- : preturi mai mari la achizitie (minim 100 eur/buc/noi), ceva mai mult zgomot la rulare (depinde de profil), confort ceva mai redus

Partea cu indreptatul cred ca se face o data la un an/ un an si jumatate

Cu 16 sau 17 daca dai intr-o groapa tot strici masina (nu numai janta sau anvelopa), asa ca mai bine o ocolesti :D

Iar pentru daune traiasca asigurarea casco!

Modificat de mmneg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de partea jantelor pe 17" . Ca minus important mi se pare doar pretul (al jantelor si al anvelopelor mai ales) . In rest partea cu confortul mi se pare neglijabila cred ca asta se schimba cu varsta :)

Edit: Ale mele au acum 1 an de mers prin Bucuresti sunt inca drepte si doar 2 din 4 au mici zgarieturi . Oricum daca se intampla vreun eveniment nefericit si se sparge vreuna sau cand vor ajunge intr-o stare deplorabila , CASCO plateste .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar 17" : Look, tinuta de drum.

Eu am jante de 16" cu cauciucuri de iarna :205/65 r16 si nu sunt multumit decat de aderenta pe zapada. Nu-mi plac cauciucurile cu talon mare, am tot timpul impresia ca vor sari de pe janta. Ce sa mai spun de manevre din scurt la viteza mai mare sau de obordarea virajelor. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la naiba... de fiecare data cand ma hotarasc DA 17 sau NU 17 vine cineva si ma convinge invers :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice: daca ai grija de masina si nu te arunci d-amboulea (scuzati-mi expresia) pe orice drum si prin toate sinele de tramvai pune 17". Vei avea mult multe griji dar va arata mult mai bine si tinuta de drum se va imbunatati. Daca vrei "the easy way" pune 16, desi nici nu astea nu poti sa spui ca stai fara griji :lol:

Problema pretului nu am pus-o fiind e cea mai importanta si acolo nu putem da sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pui 17" pe compacta, ai stabilitate mai buna si design. La gropi suspensia va face mai urat intr-adevar, insa CU SIGURANTA nu se sparg jantele sau pocnesc cauciucurile. Asta se intampla la gropile care nici 15 si nici 16 nu supravietuiesc. Deci, jantele de 17 cer atentie sporita. In rest ai numai de castigat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am trecut de la 16'' la 17'' si ca sa fiu cat mai scurt si la obiect.....17'' all the way.

Confortul nu e rau cu 17'' fatza de 16'' - exista o mica diferenta dar pe mine nu ma deranjeaza.

Si in afara de diferentza de pretz nu vad nici un alt inconvenient, la o gropa sanatoasa se indoaie si 15'' chiar daca mai putin tot cu ea la indreptat ajungi.

Avantaje sau mentionat mai sus asa ca nu o sa repet.

Daca potzi sa-ti permitzi 17'' - go for it!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de partea jantelor pe 17, la mine sunt cu marimea 225/45 R17 si pot sa-ti spun ca, intr-adevar se simte diferenta intre acestea si cele de 205/55 R16 de pe Golful mamei mele, dar, nimic ingrijorator. Depinde doar de tine, daca esti pentru confort sau stabilitate, aspect, etc. Dar am uitat ca pe langa talonul cauciucurilor, la mine e suspensie sport (cea standard la Sportline) si de aceea nu imi dau seama exact care e contributia jantelor la "rigiditatea masinii" Parerea mea: Daca ai bani, nu ezita nici o clipa. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de confort, ci de cat sunt afectate diferite componente ale masinii, bucse, etc. Oricum, as fi luat 17" dar din motive financiare a trebuit sa merg pe 16"... poate la anu. Multumesc de informatii tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si io o intrebare pt cei care au jante pe 17 cu anvelope cu etalon 45. Cum e prin gropi, eventual comparativ cu jantele de 16? Mergeti des pe la indreptat jantele? Suspensia masinii sufera mult mai mult? Mersi.

<{POST_SNAPBACK}>

Depinde si de latimea cauciucului. Mai exact etalonul 45 este de fapt 45% din latimea cauciucului => pt. un cauciuc mai lat etalon mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cu 45/17 si suspensie sport foarte tare si nu m-a deranjat deloc. Normal ca daca iei gropile fara mila te resimti si tu si cercurile ! Daca ai grija, merge !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merg si eu de aproape 17k cu suspensie SL si jante de 17" (225/45/17).

Subscriu la opinia lui Golf TDI si a celorlalti care afima ca merita.

Sigur ca ai senzatia unei suspensii dure prin gropi si e mai bine sa le eviti :( .

Mie insa nu mia reusit 100% asa ca am mai prins cateva gropi complet izolate (cele mai periculoase) la viteze mai pe asfalt aparent acceptabil, asa ca am deformat usor 2 jante. Desi directia nu s-a resimtit, le-am pus pe spate pana voi reusi sa le indrept.

Trebuie gasit insa un atelier realmente calificat :(

Concluzia:

Tinuta de drum e semnificativ ameliorata si senzatia de siguranta creste in curbele luate rapid. Pt. cei inca nehotarati le recomand sa faca neaparat un drive-test in combinatia suspensie sport, jante 17" si motor cat mai mare.

Veti vedea ca puteti parcurge virajele cu viteze incredibile daca n-ati condus inainte ceva similar.

Feeling-ul e de nedescris; Go for 17" all the way :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: putin offtopic ce zic eu.. am jantele de pe fatza indoite. ce fac ma duc cu ele pe casco ? as vrea sa imi iau banii pe ele ca sa imi pun 17 :cheers: merge? sau ma trimit aia de la casco inapoi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:banghead: putin offtopic ce zic eu.. am jantele de pe fatza indoite. ce fac ma duc cu ele pe casco ? as vrea sa imi iau banii pe ele ca sa imi pun 17 :rolleyes: merge? sau ma trimit aia de la casco inapoi

<{POST_SNAPBACK}>

Cred ca poti intreba telefonic pe agentul tau de asigurari.

Din ceea ce stiam (subliniez timpul trecut) parca nu se putea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu din ce stiu ma pot duce la casco pt ca am o zgarietura de 2mm pe masina si sunt obligati sa mi-o repare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am roti pe 17" din martie (cca. 25000 km) si suspensii sport de prin mai. Nu a trebuit sa schimb inca nimik la directie (exceptand bucsele bara stabilizatoare, care-s boala Octaviilor si le schimbi obligat dupa 30000 km). Acum am 91000km, masina merge extraordinar, arata beton, iar in curbe sunt tata lor :P

Compromisuri: scutura putin mai tare (dar nu insuportabil, daca iti place mai sportiv) si costa mai mult. Anvelopele din semnatura le am de cand am pus jantele si le-am solicitat extrem (curse pe circuitul de carturi, etc) - se pare ca le voi schimba curand.

Ca si remarca: atentie la ce jante luati. Unele marci (nu dau nume, stiu de o marca italiana) sunt din aliaje mai moi, care se deformeaza usor. Altele sunt mai dure, dar risti sa tai anvelopa in gropi. Compromisuri, compromisuri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
Mihai.Nechifor

nici eu nu am stiut la inceput daca sa trec la 16 sau la 17 dar odata facuta alegerea(17") sunt foarte multumit de ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt 17"

neajunsuri

consum carburant mai mare 0.5-1l (am verificat cand am schimbat iarna-vara); eu am si gresit ca am luat J8; Ideal ar fi 7 sau 7,5

cam 500% mai multe vizite la indreptat jante (eu cu 15" nu am trecut niciodata dar vorbind in medie)

anvelope aproape duble ca pret

in unele situatii particulare franeaza mai prost, sau bruschiaza volanul pe frana

plus:

stabilitate, manevrabilitate, look (cel mai evident)

Pt. clasa compacta merg 17 cu multa grija. Pt. A4 eu clar as alege 16'. Masina e mai grea si jantele au mai mult de suferit.

Din pacate, nu iti alegi momentul cand dai in gropi si pierzi timp pe la vulcanizari.

Eu cu jantele noi noute am dat intr-o gropa la 1 saptamana din momentul achizitionarii. Si apoi nu am mai dat in nicio groapa semnificativa. La sfarsitul anului pe interior a trebuit sa le indrept (cele 2 de pe fata).

La viteze mari deranjau un pic. Iar disconfort.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Franearea mai proasta se datoreaza in general masei rotationale adaugate. Daca roata e mai grea sau mai mare cu peste 3% in diametrul total, apar probleme la franare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci jante de 17" cum ar fi OZ Ultraleggera care au mai putin de 7,5 kg bucata vor asigura, pe langa o accelerare mai vioaie, o franare mai eficienta daca sunt echipate cu anvelope 225/45 R17.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!