Jump to content

Am eu surge?


godaro
 Share

Postare recomandată

am si eu o intrebare care ma nelinisteste

am descoperit de f. curand ca la accelerarile puternice intr-a 2-a simt o trepidatie PUTERNICA in toata caroseria. trepidatia asta incepe de pe la 1800 RPM (acolo de unde incepe la hdi plaja decuplu maxim) si dispare pe la 2000-2200 RPM. oricum, in timpul manifestarii acestor trepidatii masina pare ca nu mai accelereaza asa bine. acest lucru ma ingrijoreaza. ce credeti ca ar putea fi:

1. talpa subturata si de aici dezechilibrarea turbinei?

2. probleme de ambreiaj (cuplu prea mare al volantei si ambreiaj care nu ii poate face fatza)

3. problema de aderenta a rotilor pe carosabil care determina intrarea in functiune a ASR, ABS

masina are 25000km. manifestarea apare numai in tr. II si la accelerarile f. puternice pornind de pe la 1500 RPM

spuneti-mi va rog ca e problema 3 :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este f posibil sa fie 3. Am patit si eu asa imediat dupa chip cand "testam" ce poate masina. M-am speriat putzin pana mi-am dat seama ce se intampla. Cu ambreiajul nu cred sa aiba legatura, n-ar avea de ce sa trepideze. Banuiesc ca ai fi observat daca masina se tura de nebuna da' viteza nu crestea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intra ASR/ABS-ul nu iti aprinde un bec pe bord? Daca nu se aprinde nimic pe bord , probabil ca ambreiajul scapa un pic in clipa in care ajungi pe la cuplul maxim .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intra ASR/ABS-ul nu iti aprinde un bec pe bord? Daca nu se aprinde nimic pe bord , probabil ca ambreiajul scapa un pic in clipa in care ajungi pe la cuplul maxim .

ABS nu aprinde nici un bec. Daca ASR/ESP intra pt foarte scurt timp, iar nu aprinde. La mine a fost 100% derapaj al rotilor, ambreiajul tinea foarte bine zic eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

durata de manifestare a trepidatiilor este destul de lunga (de ordinul secundelor). se simt numai in caz de acceleratii puternice si se simt zdravan, si numai in tr.2

problema este ca nu pot reproduce acest comportament de cate ori vreau eu. aseara i-am dat talpa subturata intr-a 2-a de mai multe ori, ca sa vad daca se repeta problema si nimic. imi e teama ca daca ma duc in service sa le expun problema ma fac de ras, exact ca la doctor :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai raspuns. in timpul acestor trepidatii, turatia creste mai mult decat viteza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cu siguranta

viteza sigur nu creste

turatia ... cred ca nici ea.

in timpul trepidatiilor masina nu mai raspunde la pedala de accel. pt o perioada. bineinteles ca eu ma sperii imediat si nu mai fortez.de aceea nu am apucat sa vad cat dureaza, si de unde incepe sa accelereze din nou

daca imi poti spune ce parametri trebuie sa urmaresc si sa ti-i prezint spre analiza, ti-as fi recunoscator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca imi poti spune ce parametri trebuie sa urmaresc si sa ti-i prezint spre analiza, ti-as fi recunoscator

Fa un log in mers. Orienteaza-te spre problema, nu mai cauta prin work arounduri. Pierzi timp si iti pui 1000 de intrebari.

Roaga pe cineva cu VAG-COM sa faceti in log in mers. Acolo o sa vezi presiunile de supraalimentare furnizate si o sa vezi daca e surge sau altceva.

Spor la treaba, si completeaza-ti profilul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@varuNae :( :( face un log si vede daca e surge? :( Stii ce e surge?

Anyway, ideea era sa vedem daca patineaza ambreiajul... si asta e simplu de vazut... dupa ce incepe trepidatia mai tine acceleratia 0.5-1sec si apoi memoreaza turatia motorului si viteza masinii... dup-aia du-te din nou la viteza aia si vezi daca ai aceeasi turatie. De exemplu daca trepideaza si te uiti si vezi 30km/h si 2500 de ture iar dup-aia te duci incet la 30km/h si ai doar 2000 de ture, e clar ca ambreiajul patineaza.

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ice: Dar tu stii? Tocmai e explicat ender ce este surge. Este acea functie de presiune la turatie, dincolo de mare motorul este incapabil sa "inhaleze" presiunea care ii este furnizata.

Face un log in mers si vede ce presiuni da turbina. Este mult peste ce trebuie sa dea motorul stock, iarasi e clar ce este.

Dar pentru asta, depinde ce motor are: 90(turbo tip wastegate) sau 110(vnt).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In loc sa va ciondaniti mai bine trageti un ochi la semnatura omului. Are un Peugeot 307 si desi o sa spuneti ca nu este VAG va rog sa va purtati frumos cu omul mai ales ca am impresia ca azi este ziua lui de nastere.

Are 1.6 HDI si nu stiu daca VAG-COM merge desi masina probabil e OBD2 compatibila. Ai mufa OBD2 prin bord pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut ca are 307 si nu cred ca s-a purtat cineva urat cu el.

"Este acea functie de presiune la turatie"

"Face un log in mers si vede ce presiuni da turbina. Este mult peste ce trebuie sa dea motorul stock, iarasi e clar ce este."

Pe cuvantul meu daca am inteles ceva din ce-ai vrut sa zici!

Fenomenul de turbo-surge apare atunci cand ECU cere o anumita presiune in turbina iar turbina, datorita turatiei prea mici a motorului, nu este capabila sa o furnizeze, riscand astfel sa rupa axul turbinei. Chiar nu vad cum ar putea fii asta problema aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar pentru asta, depinde ce motor are: 90(turbo tip wastegate) sau 110(vnt).

<{POST_SNAPBACK}>

Din cate stiu eu si 90 (ALH) e tot VNT... Poate lamuri cineva asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

In primul rand, imi cer scuze, am gresit definitia surge-ului (care nu este pressure/ turatie ci pressure/flow-rate, e drept ca flow-rate ul e direct proportional cu turatia), poate de asta a fost putin confuz postul meu anterior.

Pentru surge, exista un sticky in care ender ne explica detaliat problema surgelui(cu grafic chiar).

Oricum tind sa cred ca am gresit, si e mai probabil ca fenomenul sa se datoreze totusi ambreiajului decat unor probleme de turbo (asta daca are HDI ul de 110CP, repet cel de 90 stiu ca nu are vnt) - ambele cazuri fiind totusi neobisnuite pentru kilometrii masinii.

Modificat de varuNae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred din ce in ce mai mult ca problema vine din ambreiaj.

m-am trezit ca pedala de ambreiaj nu revenise la nivelul ei initial, ci ramasese pe la jumate, si chiar mai jos. ajunsesem (vinerea asta) ca la o apasare completa a pedalei sa nu mai debreieze si sa nu pot sa o scot din viteza. destul de neplacut ...

cred ca surge nu este. acuma ma gandesc la ce rau am putut provoca discului de ambreiaj intrucat am mers cateva mii de km cu pedala coborata la jumate crezand ca asa e normal. sincer sa fiu deja mi se pare ca aud niste zgomote aspre atunci cand iau piciorul de pe ambreiaj.

am devenit bolnav-inchipuit.

oricum, multumesc tuturor celor care s-au obosit sa imi raspunda, chiar daca nu sunt posesor de VW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!