Jump to content

AC/Climatronic - probleme


vla_dutzu
 Share

Postare recomandată

Da, da jos panoul, desfa-l bucăți, curata cu alcool izopropilic rezistorii respectivi.... Și trebuie sa își revina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi florin. Am rezolvat.  Scos grila de plastic , 4 suruburi torx si a iesit panoul de clima. Are 3 mufe care dupa ce ridici siguranta ies usor. Panoul de clima are vreo 10 suruburi torx (nr 15 cred)..am curatat toata placa cu alcool izopropilic, lasat sa se usure bine. Montat la loc si functioneaza perfect. Acum clima mea nu mai sare trepte cand incerc sa o setez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare tuturor!

De cateva zile ma confrunt cu o problema la octavia si anume cand pun contactul imi pleaca electroventilatoarele,ambele.Am facut o scanare ,dar nu am gasit nici o eroare.In blocurile de masuri am gasit urmatoarele:

 

IMG_20200126_182659[2299].jpg

Am facut si un filmulet cum oscileaza presiunea freonului si incercarile compresorului de a porni.Presiunea freonului oscileaza si cu contactul pus si cu climatronicul oprit!

Ce ar putea fi,freon putin sau supapa de presiune defecta?

Va multumesc!

Modificat de mond6425
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este simpla, senzorul de presiune indica eronat, nu trebuie sa ai mai mult de 4-5 bari pe vremea asta. verifica senzorul si firele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.Senzorul se poate verifica in vreun fel sau trebuie inlocuit.La fire m-am uitat si ochiometric sunt ok,nu sunt rupte!Sunt trei fire,ar trebui sa fie plus,minus si al treilea?Sau cum sa le masor?

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul nu il poti masura, e un generator de PWM.  Desfaci unu de pe masina unui prieten si il pui la tine in mufa... si verifici daca indica cat ar fi normal. nu pierzi freon, au ventil sub senzor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat senzorul de presiune si a revenit totul la normal! ?

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Rog ajutor: in masina e frig, nu mai cupleaza caldura pe partea soferului. La scanare a rezultat urmatorul ecran:

1496832517_WhatsAppImage2020-02-24at09_56_53.thumb.jpeg.8c64664482b5f5937bf2b9c3bb458b0a.jpeg

Am inteles ca trebuie sa schimb motorasul de pe stanga. Este cumva asta? Multumesc.

1636726589_WhatsAppImage2020-02-24at09_57_07.thumb.jpeg.fac4084f9318076b5072063949e7a67c.jpeg

Modificat de alvis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,ceva de acest gen. Cumpara un Valeo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 7/15/2018 at 12:03 PM, Ghost_rider said:

Va salut. A venit si randul meu sa trec prin vestitele probleme HVAC Octavia 2. Pornesc clima, baga rece cam 10 secunde, dupa asta se aude ca debitul de aer este tot dirijat spre zona parbrizului, ventilatorul sufla normal, dar aer nu mai intra pe niciunde. La scanare am eroare pe servomotor clapeta recirculare aer (V113). Cand apas pe buton sa opresc clima iar sufla cateva secunde pe gurile de ventilatie (ma gandesc ca la pornit si oprit climatronic acesta face o cursa MIN - MAX a clapetelor si de asta  baga decat atunci aer).  Ma poate ajuta cineva cu localizarea acestuia si cum se ajunge la el (daca ma puteti ajuta si cu un cod piesa raman recunoscator)?

 

Address 08: Auto HVAC        Labels: 1K0-907-044.lbl
   Part No: 1Z0 907 044 E
   Component: ClimatronicPQ35 083 0303  
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 387F9EE24B538D84E0-806C

1 Fault Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
            000 -  -

Salut! A venit și rândul meu să am problema pe care o are colegul.

Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No: 1Z0 907 044 J
Component: ClimatronicPQ35 084 0305
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 3D7001686471ABAEA1-8068
1 Fault Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
000 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Doar că problema apare în condiții extreme. Adică foarte cald afară sau foarte rece. Am sesizat că acest lucru se întâmplă atunci când e foarte cald afară, sau mașina a stat în soare și s-a încins interiorul dar am pățit și în iarnă în condiții opuse. Adică, dacă aerul e foarte cald afară și în mașină, climatronicul alege sa răcească rapid interiorul prin recircularea aerului interior. Și mi se pare logic să fie așa. Însă în acel moment nu mai suflă aer pe nicio gură de ventilație deși se aude cum se învârte ventilatorul in bord. Dacă reglez din panou o valoare mai mare a temperaturii solicitate atunci, există un prag peste care climatronicul nu mai are nevoie de recirculare și trage aer de afară. Se aud clapetele cum se mișcă și zgomotul fluxului de aer se modifică și începe să sufle și în interior. Însă la acea temperatură cerută nici compresorul nu mai face presiune așa mare, pentru că cererea de răcire nu mai este așa mare. Fluxul de aer cerut pe recirculare l-am putut citi și în "meniul ascuns" pe canalul 21 subcanalul 4.

Dar, acest lucru se întâmplă doar când sunt condiții extreme.

Am demontat torpedoul și cele două motorașe de pe carcasa ventilatorului, dar ele se mișcă normal. Probabil și din cauza faptului că am făcut operațiunea când afară nu era nici cald nici frig. Ori de câte ori am cuplat/decuplat recircularea au funcționat perfect. 

Ieri la prânz după ce a stat mașina în soare am avut problema de mai sus.

De dimineață, fiind doar 13 grade afară, clima a funcționat perfect. Recircularea s-a comportat corespunzător. 

Întrebarea mea este: Este posibil să fie o eroare în altă parte, gen vreun senzor de temperatură care să raporteze o temperatură greșită pe undeva astfel încât să se manifeste așa doar când afară e foarte cald și eu cer să facă rece, și invers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scoate-i mufa când lucrează normal, pana rezolvi problema,  ca să poți merge cu masina, sa meargă și clima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc Florin! De care mufă vorbești? Cea de la motorașul de la recirculare?

 

P.S. nu face in fiecare zi când e foarte cald. Azi a fost la fel de cald ca ieri, mașina parcată în aceleași condiții, ieri am avut probleme. Azi nu am avut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, de la recirculare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare. Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine cu o parere la o Octavia 2 2006. De la o vreme am observat ca parca nu mai racoreste cum trebuie in masina. Ca sa fie putin racoare in masina era nevoie sa dau climatronicul pe LO si sa reglez cat de rece sa fie din ventilator. Am verificat cu VCDS temperatura interioara indicata si desi in masina era foarte cald (30 grade masurate cu un termometru) pe VCDS indica 22 grade. Am banuit senzorul de temperatura interioara asa ca am cumparat o alta unitate climatronic. Unitatea de pe masina are codul 1Z0 907 044 J iar cea cumparata are codul 1Z0 907 044 AC. Cu noua unitate montata temperatura indicata de VCDS este de 30 grade (cea din masina), dupa pornirea motorului venilatorul interior porneste la maxim, baga aer rece pe gurile de ventilatie, dar dupa aprox 15-20 sec se aud flapsurile cum se inchid si nu mai ajunge aer in masina (ventilatorul merge in continuare). Aveti vreo idee daca aceasta unitate cu terminatia AC este compatibila sa inlocuiasca pe cea cu J, este nevoie de vreo codare  sau sa caut o alta unitate cu termiantia J ?   Multumesc frumos de ajutor. O zi buna.    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

servomotor aer proaspăt/ recirculare...defect/e. Demonteaza torpedoul , o sa ai acces la ele si inlocuieste-le. Pana inlocuiesti,  scoti mufele lor, cand si pornit ac ul si lucreaza ok. Vei ramane fara recirculare, pana inlocuiesti.

Ai cumparat degeaba panoul de comanda

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua,

Detin o O2 din 2008, 1.6 mpi 102 BSE, cu dublu climatronic, la care nu mai baga rece cand dau drumul la clima (compresorul a fost schimbat in februarie, instalatia nu pierde presiune,  am facut completarea cu freon la 12 ani dupa ce am cumparat masina):

- ventilatorul nu porneste (am unul singur, pleaca doar cand se incalzeste motorul). 

-nu creste turatia motorului la relanti cand pornesc clima (probabil din cauza faptului ca nu porneste ventilatorul / compresorul?)

-sigurantele sunt bune

- ventilatorul de habitaclu porneste fara probleme

Am citit toate paginile anterioare din acest topic (unde de altfel am gasit si faptul ca gogota69 are / a avut aceeasi problema) precum si topicul sugerat de andrei_221 dar nu am gasit informatii referitoare la aceasta problema.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in primul rind trebuie sa faci o diagnoza, sa vedem erori stocate pe clima si ce apare in blocurile de masurare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 Fault Found:
01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158) 
            000 - - - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 141
                    Mileage: 179622 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 15:35:04

am schimbat motorasul si imi da aceeasi eroare. clapeca pe care o comanda motorasul se misca usor

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorasul este nou?

Si facut setare de baza la flapsuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am Octavia 2 si imi merge AC dat din cand in cand ia pauza 2-3 minute cand este mai racoare si mai des cand este foarte cald. Aveti idee despre ce este vorba? 

Computer Ok, freon verificat, OK!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Computer....care?

Verificati in blocurile de masura electrovalva si la shut off, cine si de ce opreste compresorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voiam sa spun ca au verificat in service cu testerul si au zis ca nu am decat o eroare la un flaps. Ventilatia functioneaza in momentul cand nu mai baga rece.

Modificat de VaBo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar au facut numai scanare, nu ajuta. Trebuie verificat in blocurile de masura 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
RobertNicolae

Buna ziua! Recent am cumparat o O2, proprietarul mi-a zis ca A/C-ul merge bine, insa pierde repede freonul, a incarcat cu freon ca sa-mi demonstreze si intr-adevar mergea foarte bine. Toate bune si frumoase, iau masina, in 2 zile se duce tot freonul, nu mai baga deloc frig. M-am dus la un service, a facut o testare de etansietate in instalatie iar aparatul zicea ca instalatia este etansa, adica nu pierde freon, am incarcat-o si am plecat. Am mers cateva ore cu AC-ul pornit si la un moment dat a inceput sa se auda un fasait cand aveam clima pornita, insa inca mai baga racoare, dar a doua zi acelasi lucru, nici pic de racoare. M-am dus la service sa se uite cu lanterna UV daca sunt pierderi si nu s-a vazut nimic. Are cineva vreo idee care ar putea fi problema? M-am muitat mult pe forum, dar n-am gasit pe cineva care sa aiba aceeasi problema, intr-o zi sa se duca tot freonul si sa nu se gaseasca nici pierderea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!