Jump to content

AC/Climatronic - probleme


vla_dutzu
 Share

Postare recomandată

Am facut si un basic settings, nu s-a schimbat nimic. Nu am retinut valorile dupa oprire motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lokoman, si la mine a fost la fel. Cand au vazut ca pierde pe acolo seful de service l-a certat pe mecanic ca nu le-a comandat si pe alea si el a zis ca de obicei nu le schimba ca sunt ok. Dar la mine una era clar rupta cand a dat-o jos. Am aproape doua luni de cand le-am schimbat si merge ok, o sa vad la anul probabil cat de bine tin, daca mai e nevoie de incarcare. Pentru niste garnituri de 8 lei m-am plimbat pe drumuri de doua ori pana la service + timp pierdut. Macar nu mai trebuie data toata fata jos, se schimba usor pe dedesupt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
eneconstantin

Salutare. Am o skoda octavia II 1,9tdi dotata cu climatronic.In fiecare an trebuie sa completez cu freon instalatia de aer conditionat. Scapa freon pe langa busonul de plastic de la radiatorul de ac. Am pus apa pe langa buson si apar niste bule foarte mici, cat varful unui ac. Ce pot sa fac sa nu mai piarda freon. Multumesc.

Modificat de eneconstantin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SA schimbi radiatorul. Am fost in aceeasi situatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau s iti incerci sanse sa desfaci acel dop alb. in rare cazuri merge desfacut.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor.

am o problema foarte mare cu skoda octavia 2 fl 1.6 tdi 2011.

cand este cald afara si anume peste 25' c mi se ridica temperatura apei in bord si nu mai baga aer conditionat.

se ridica temperatura in special cand e ac pornit. daca opresc ac scade temperatura la 90'c temp normala.

nu raceste cum trebuie ac.

are cineva idee ce legatura are ac cu temp apei de la motor?

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are legatura dar vezi daca iti functioneaza corect ventilatoarele, daca nu de aici sunt mai multe probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eneconstantin

Multumesc. Si ce fac, cumpar un radiator tot cu dop de plastic dar este nou?? Cat ar putea sa coste unul nou dar unul SH merita?? Silicon sau altceva de etansare nu merge? Ce cod are radiatorul? Va multumesc!

Modificat de eneconstantin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU tine cu silicon sau altceva. Radiatoarele noi nu mai au acel dop din plastic, e in jur de 400-500 lei unul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eneconstantin

Multumesc frumos. Dar ce rol are acel dop de plastic? Este un simplu dop sau este un ansamblu. Poate incerc sa-l scot si sa fac alt dop din metal daca merge. Radiatorul de AC se potriveste si de la alte masini gen Seat, VW, etc sau numai de la Octavia II. Multumesc.

Modificat de eneconstantin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, 

Azi am rezolvat problema. 

Schimbat compresor dupa ce in prealabil a fost verificata electrovalva. 

Aceasta functiona ok. 

Pret compresor BEHR HELLA 1050 lei. 

Pret manopera 70 lei. 

Freonul a fost recuperat deoarece abia il completasem. 

Pret total 1170(atentia la mecanic inclusa). 

Eu cred ca este in regula...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eneconstantin

Salut. Ai reusit sa scoti surubul din plastic de pe radiatorul de ac? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si eu sa il scot. Slabe sanse. Aveam mai multe sanse sa il rup decat sa il scot. Am cumparat alt radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Inainte de toate, nu va cunosc personal dar imi doresc sa faceti cat mai multi kilometri si sa aveti cat mai putine probleme cu masinile biggrin.gif

Tocmai mi-am luat si eu Skoda Octavia II, fabr 2008, motor 1.9 TDI E4 BXE.
E prea mare pentru mine dat fiind faptul ca nu sunt inca familist dar a fost singura masina ca mi-a placut dintotdeauna din grupul masinilor cu apartenenta nemteasca.

Mie imi plac mult masinile japoneze.Dar asta e alta discutie si nicidecum una ce poate fi incadrata aici.

Am Skoda Octavia II...O masina pe care mi-am dorit-o.De calitate, cu "drumuri grele" si un motor din grupul VW care nu ma incanta dar na...vroiam TDI si era cam singurul care ma avantaja.

Imi propun sa am grija de ea ca tin la lucrurile pe care le detin.Sper sa aiba si ea grija de mine dar mai ales de buzunar.
La urma urmei asta e ideea...sa ai siguranta si sa scoti cat mai rar bani din portofel biggrin.gif.

Pentru inceput am cateva probleme...poate sunt de configurare, poate de functionalitate.Inca nu am reusit sa ma documentez dpdv tehnic/mecanisme de functionare ale masinii.

Am sistem de climatizare duala sau dublu climatronic.
Problema este ca uneori merge, alteori nu.Am inteles ca SKO2 au 1 ventilator care actioneaza compresorul si din cate am inteles ar pleaca doar cand motorul ajunge la 90 grade ?
Mie sincer lucrul asta mi s-a parut complet nefondat si fara sens.Ce treaba are incalzirea motorului cu actionarea compresorului pentru racirea in interior ?

Exista sigurante care inchid cumva circuitul catre ventilator/compresor ?
Am fost la service, s-a golit/incarcat cu freon instalatia.Momentan cei de acolo nu au gasit un raspuns de ce nu exista o continuitate in functionare.
Daca pornesc clima pe loc, n-ar trebuie sa se tureze putin motorul si sa creasca consumul?
La mine creste doar consumul de la 0.5 la 0.7l dar turatia nu se modifica.

Momentan asta ar fi problema majora.Sunt prins zilele astea si n-am apucat sa ajung la service.

Multumesc,
Nicolae

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut si bine ai venit in randul nostru.

In prim rand ar trebuibsa te pun sa citesti acest topic destul de stufos, dar foarte relevant.

1. Freonul are propriul radiator in botul masinii, care are nevoie de racire in functionare. Deci si cu motorul rece, la cuplarea Ac, ventilatoarele de racire vor porni. Ventilatoarele de racire sunt comune cu cele de la racirea motoruli.. n.ar fi logic si nici economic sa fie separate.

2. La tine problema este electrovalva compresorului, care sufera o boala bine cunoscuta la platforma G5, O2, passat 3C, etc. Aceasta se gripeaza si scoate compresorul din functiune ... la tine mai misca uneori, dar e pe final...

3. Nu simti variatia de turatie pentru ca este diesel si are putere, iar Ecu modifica doar cantitatea injectata si pastreaza constanta turatia, de aici doar cresterea de consum. Si nu ai acel zgomot de cuplare specific compresoarelor cu ambreiaj electomagnetic. Aici supapa lucreaza silentios ....

PS Daca ai peste 100.000 km mergi la cineva priceput in grupul Vag si fa o verificare la axul cu came.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi.

O sa ma ocup cu cititul daca zici ca e relevant.

 

Eu am doar 1 ventilator.Am inteles ca unele O2 au 2 ventilatoare, unul in fata radiatorului si altul dupa.Unul il comanda pe celalalt.

Nu stiu exact care este ideea, dar tind sa cred ca e gandita treaba.

 

Mi-au spus unii de acolo ca ar putea fi electrovalva deoarece compresoarele pica dar mai greu.Plus ca la mine creste consumul la un moment dat cand pornesc clima si raceste dar nu e continuitate

La un moment baga aer cald in loc de rece desi temperatura e setata pe 20 de grade.

Cat costa o electrovalva noua ? Dar diferenta intre una sh de la dezmembrari in condtii bune ?

O sa ma uit si eu.

 

Axul cu came ?!! Au probleme motoarele astea cu asa ceva ?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt masini cu 2 ventilatoare, ambele in SPATELE radiatorului, 1 sau 2 depinzand de climatul din tara pentru care a fost produsa masina.

Electrovalva noua, nu sh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a fost cumparata in 2008 de la Porsche Romania.

Eu am vazut doar 1 ventilator mare...o sa ma uit inca o data si revin cu poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o problema ca are un ventilator, atata timp cat raceste suficient. Problema nu tine de ventilator ci de electrovalva. In niciun caz sa te gandesti la sh. Mai nou exista aceasta electrovalva ca piesa separata OEM. Pana nu demult te puneau la reprezentanta sa schimbi compresorul cu totul pentru o amarata de piesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, stiu.

Tocmai asta ziceam...Probabil ca exista o explicatie tehnica logica pentru care din constructie masinile au fost gandite cu 1 ventilator.

Eu doar vroaim sa vad ca si mecanism de functionalitate.

 

Am inteles tot de pe forum ca unii au schimbat compresorul direct desi era de vina doar piesa aia si compresorul nu avea nimic.

In termeni de specialitate, electrovalva aia poarta denumirea de supapa regulatoare compresor ?

Am gasit preturi incepand de la 250 RON.

 

Apropo, service-uri decente prin Bucuresti?

 

Nu ma refer la cele VAG sau AviaMotors...Stiu, stiu am inteles ca sunt profesionisti, ca sunt Dumnezeu pe pamant :))

De acord, dar preturile sunt exagerate rau.Am schimbat ditributia (contitech) cu tot setul si m-a ajuns aprox 1300 ron, la un service in sector 6.La Avia motors mi-au cerut 1800 RON, aceleasi piese, aceeasi garantie.

Nu ma contrazic cu nimeni, parerea mea e rezervata in ceea ce priveste aspecte de genul :)

 

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

climauto-diag.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Al Bundy.

O sa vorbesc cu ei sa vad ce zic.

 

andrei_221, zicea ceva de axul cu came...sunt probleme ?

Nu m-am documentat foarte foarte multe ce-i drept dar nu am auzit de probleme dese aici...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste in topicul dedicat despre axa cu came la 1.9 tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am lasat masina parcata undeva la umbra iar dimineata cand am plecat computerul de bord arata 27.5 grade.
Dau drumul la clima , la 20 de grade baga rece rece.

Ieri n-am avut noroc sa gasesc loc la umbra si am lasat-o la soare.
Intru in masina, 36.5 grade, dau drumul la clima baga foarte cald.

Intrebare: E posibil sa bage doar ventilatie de la motor si sa nu bage AC si astfel sa-mi dea mie senzatia ca merge AC doar ptr ca e mai rece in general in masina ?
N-am rezolvat inca cu electrovalva aia dar comportamentul de mai sus tine de electrovalva ? 

P.S: N-am avut timp inca sa ajung la service sa vad ce e cu electrovalva aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat ai probleme cu electrovalva...ac ul poate sa lucreze sau nu...dupa cum vrea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!