Jump to content

temperatura apa in bord


bankaru g3
 Share

Postare recomandată

e normal sa se duc la maxim cand il pui pe bloc,dar si atunci cand functioneaza ceasul functioneaza normal? sau tot asa se duce la maxim?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, are momente cand nu functioneaza deloc. de exemplu azi nu sa miscat deloc si cand am pus firu direct pe bloc tot nu a functionat. sa fie firu intrerupt undeva? incerc sa ii trag fir si sa vad dupaia daca functioneaza sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e posibil sa fie si firul intrerupt pe undeva e posibil sa ai pe undeva un contact imperfect cel mai bine ar fi sa verific firul de la sonda de apa pana in bord si sa vezi daca e pe undeva intrerupt,ciupt sau ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca firul nu e intrerupt, schimba senzorul care indica in bord temperatura. Pana in 40 lei te costa.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

randul meu - acu am ajuns acasa de la garaj unde am muncit 12 ore la conserva. Cred ca e posedata sau ceva :)

sa incep cu inceputul : acum cateva saptamani a nceput brusc acul de la apa sa stea peste jumate si sa porneasca ventilatorul - la mine extrem de greu pornea ventilatorul, numai vara si numai in aglomeratii de alea .... aglomerate rau :) si temp afara de +30C. Acum ponrea si cand era frigut afara. Am banuit imediat termostatul si am schimbat cu Wahler. La fel, ba inca si mia sus statea apa (cativa mm sub punctul de 100). Ca urmare am tras o gura buna lui ala care mi l-a vandut ca neam nu descide la 87C asa cum trebuie si in seara asta am schimbat din nou termostatul cu unul Gates, am schimbat cureau la accesorii (ma gandeam ca poate patineaza si nu are pompa debit), am schimbat tot antigelul (proportie cam 1 cu 3), am verificat pompa de apa si neam nu are joc sau huruiala. Apa sta tot acolo (adica peste jumate), ventilatorul porneste atunci cand apa ajunge acolo unde este gradatia temp de pornire a ventilatorului, Am schimbat sondele. La fel. Drept ca sondele sunt aftermarket si toate sansele sa fie bulite sau necalibrate (nu sunt Facet, mare prostii alea). Nu cred ca e decalibrat bordul sau sonda devreme ce ventilatorul porneste acolo si cand acul la apa arata 98C.

Astept orice sugestie, mai putin decat aia cu kilul de benzina si bricheta sau Remat :)) nu de alta, dar alea deja imi sunt in minte.

Motorul insa nu fierbe, doar ca se incalzeste mai repede decat trebuie. Caldura baga masina in prostie, nu poti sta in ea :) nu este practic un neasjuns dar nu este ceea ce trebuie.

Modificat de CryWolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce ai bagat antigelu ai facut o aerisire si completat ulterior? stiu ca pare o prostie si poate unii o sa rada, dar si mie imi urca acu foarte usor peste 90, am completat cu antigel concentrat cam 100-200ml si nu am mai avut treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

facut aerisire. Azi mai verific nivelul si completez daca e cazul. Intre timp, orice parere e bnevenita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine ar trebui facute mai multe verificari, dar nu inainte de a sublinia faptul ca motorul diesel se incinge mult mai repede ca cel pe benzina, datorita modului de functionare al acestuia (comprimarea aerului si incalzirea acestuia pana la temperatura de auto-aprindere a combustibilului)

Sa incepem pe rand:

1. pompa apa. Am vazut pompa apa aftermarket cu rotorul de plastic....

Problema e ca datorita temperaturilor ridicate acel plastic se coace si nu mai strange axul pompei suficient cat sa nu mai antreneze apa prin motor. Una din posibilitatile de a se incalzi motorul foarte repede.

In acest caz pompa nu are joc si sincer nici nu se aude cand crapa...

2. ventilatorul radiatorului nu este influientat de temperatura motorului ci de temperatura antigelului.

Alimentarea lui este separata si este comandata de o termocupla situata pe corpul radiatorului. De obicei respectiva termocupla are 2 circuite ce dau vitezele ventilatorului: treapta mica si treapta mare.

Faptul ca porneste destul de repede denota faptul ca lichidul de racire se incalzeste repede.

3. Termostatul. Motorul are 3 circuite de racire care sunt actionate prioritar (in functie de temperatura) de catre termostat.

a) Circuitul mic. Initial termostatul sta inchis iar apa circula doar prin interiorul motorului pentru a ajunge cat mai repede la temperatura optima de functionare a motorului.

b) Ajuns la aceasta temperatura, deschide circuitul mijlociu, care include radiatorul de incalzire habitaclu.

c) In continuare, daca temperatura creste, se deschide si circuitul mare care face racirea prin radiatorul mare.

Dupa incalzirea motorului traseul mijlociu ramane permanent deschis iar cel mare inchide si deschide in functie de necesitati..

Faptul ca la tine pornea foarte greu ventilatorul (dupa cum ai sustinut....) denota o posibila defectiune a termostatului care ramanea ori deschis ori deschidea prea devreme. Asta in cazul in care nu ai un radiator de racire supradimensionat (a se citi luat de pe alta marca de auto, darmai mare ca suprafata si volum si care s-a potrivit perfect pe mk2.)

Daca acul de temperatura indica relativ corect iar ventilatorul porneste in zona in care ar trebui sa porneasca, marja de eroare nu este prea mare tinand cont de "senzori aftermarket". Deci ar fi OK.

4. De verificat radiatorul de racire, daca nu este colmatat datorita diversitatii de "antigeluri" de pe piata (sincer eu nu mai am incredere decat in cel de reprezentana si nu neaparat VW. Eu personal am in motor antigel de NISSAN). Faptul ca se incalzeste excesiv in habitaclu, poate fi un indiciu spre acest lucru.

5. etanseitatea circuitului de racire. Si aici ma refer la busonul vasului de expansiune. Din cate parca stiu presiunea la care trebuie sa dea afara este de 1.6 barr (aici nu sunt 100% sigur de afirmatie), dar oricum trebuie sa fie de minim 1.3 bar. Dupa cum se stie o data cu cresterea presiunii creste si punctul de fierbere. Cu alte cuvinte, daca la presiunea atmosferica apa fierbe la 100grdC, la presiunea de 1 barr, gradul de fierbere se muta spre 120grdC. Daca nu se formeaza acea presiune antigelul are tendinta de a fierbe la temperaturi ma joase si implicit de a forma abur in partea superioara a chiulasei, ceea ce ar duce la incalzire excesiva a motorului.

6. verificare retur radiator racire in vasul de expansiune. Daca nu isi face aerisirea nu poate elimina bulele de aer de pe traseu.... vezi mai sus ce am zis de transformarea in abur.

Acestea au fost explicatii tehnice. Acum dupa umila mea parere as verifica:

1. returul vasului de expansiune. Se poate verifica usor dar necesita atentie la deschiderea vasului pentru a nu te opari. Dupa incalzirea radiatorului, opresti motorul, lasi cateva minute bune sa treaca iar apoi incepi sa desfaci usor capacul vasului de expansiune. Tinand cont ca in mod normal circuitul ar trebui sa fie sub presiune, ar trebui sa inceapa sa "fasaie". Il lasi sa scoata presiunea dupa care desfaci busonul complet. Pornesti motorul si te uiti pe la furtunasul de retur care intra in vas daca antigelul revine cu "jet". Daca da, inseamna ca returul e OK iar pompa de apa are debit.

2. Termostatul. Il pui intr-un vas cu apa, pe foc, la aragaz iar in momentul in care apa incepe sa faca bule (inainte de inceperea fierberii propriuzise) ar trebui sa inceapa sa deschida.

Modificat de catalos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eee, asa da. Multe din astea sunt deja verificate, dar e drept ca mai sunt ceva verificari mentionate de tine care mi-au scapat.

1. Pompa de apa e HEPU si nu are rotorul de plastic.

2. Fasssaie la capac dar returul nu baga chiar "jet" dar totusi are ceva debit (sa zicem ca "pisha" si sa imi fie scuzata expresia, alta mai buna nu am)

3. Termostatul a fost verificat cum zici si e OK. Oricum, doua termostate noi si ambele bulite din start ar fi prea ghinion.

Ideea este ca toata treaba asta a inceput deodata. Pana la momentul X acul statea acolo unde trebuie, adic putin sub mijloc si ventilatorul pornea rar de tot pentru ca nu ajungea apa la temp de pornire a vent. Cel ptuin pe treapta II nu a pornit niciodata. Sonda aferenta acului a fost verificata in sensul ca am comparat pozitia aferenta temp de 98C de pe ceas cu momentul pornirii vent - corespunde. De aici am tras concluzia ca sonda e calibrata cum trebuie (am avut Facet si nici una nu mere cum trebuie). Dupa ce au fost montate aceste sonde aftermarket, temp statea in continuare acolo unde trebuie, de curand a inceput sa stea "mai sus" si sondele sunt aceleasi.

Print si cu postul tau in mana am treaba diseara la garaj :)

Multumesc mult pentru un post pertinent si complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!