Jump to content

Turometru pentru Diesel .....


yankee
 Share

Postare recomandată

Buna fratilor!

Am cateva probleme in care solicit sprijin.

Trec acum de pe un motor benzina 1.8 1987(de Audi butoias) pe unul Diesel 1.6 1988 sau 1987 de VW Golf II . Transformarea are loc pe un Audi 80 .

In bordul acestei masini am un turometru care a functionat frumos atat cu aprinderea clasica cat si cu cea electronica cu senzor atat timp cat am avut motorul pe benzina.

1. CUM POT SA FAC CA ACEST TUROMETRU CARE IL AM IN BORDUL LUI AUDI 80 (BORD DE BENZINAR) SA FUNCTIONEZE CU MOTORUL DIESEL CARE SPER CA MAINE SA/L PUTEM PORNI(Zilele acestea facem transformarea pe Diesel, s/a facut si segmentarea motorului.)

Am facut rost de un electromotor de pornire pentru Diesel cu reductor, pentru ca am inteles ca apare un consum energetic mai mare la pornire decat la un motor cu benzina si banuiesc ca electromotorul folosit pana in prezent la benzinar ar face fata mult mai greu ....Cel putin asa mi s/a spus.

2. Pot folosi alternatorul vechi (care l/am folosit impreuna cu motorul pe benzina) sau este mai bine sa caut unul pentru Diesel ? Eventual cu iesire pentru turometru? Imi puteti recomanda vreun anume tip ?

3.Probabil va trebui sa cumpar si un nou acumulator (cel care il am acum are 66Ah si e din 1997 , la benzinar inca mergea fain mai ales cu aprinderea electronica). Ce capacitate si ce firma imi recomandati sa caut pentru noua baterie avand in vedere trecerea pe Diesel si apropierea iernii ?

4.Ce ulei imi recomandati sa folosesc pentru motor ?

5.Dupa perioada de rodaj (sau in perioada de rodaj), avand in vedere ca acum s/a facut segmentarea motorului Diesel se recomanda folosirea unor aditivi in ulei pentru tratamentul motorului ? Si care ar fi acestia ? Unde se pot gasi la un pret convenabil ?

6.Ce imi recomdati pentru iarna ?(Pana in prezent nu am mai avut motoare Diesel)

Va multumesc pentru rabdare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

sau nu se stie raspunsul si nu se vorbeste aiurea :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1&2.Turometrul original nu va functiona nici macar cu alternator cu iesire de turometru(pin W).

Adapteaza cumva un bord de B4 diesel

3. Acumulator 74 AH.Verificarea in prealabil a circuitului de preincalzire(bujii,releu,senzor de temperatura motor).

4. Ulei 10W 40 sau 15W 40.

5. Un ulei de calitate este suficient pentru un rodaj.

Un buson de baie cu cap magnetic in perioada de rodaj si nu numai.Se poate modifica un buson de golire de la unele cutii de viteza care au cap magnetic.

6.Componentele si circuitul de preincalzire in stare perfecta.

Acumulator ok

Circuitul de incarcare (Ub) ok, minim 13.8 V cu consumatori si motorul turat la aprox 2500 rpm.

Aditivarea motorinei pe timp de iarna

Good luck. :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru raspunsurile primite .

Motorul a pornit , acum sunt in rodaj ... am parcurs 150 km ... a trebuit sa schimb deja pompa de injectie deoarece la cald pornea tot mai greu , mi s/a spus ceva despre functionarea incorecta a capului hidraulic....in fine fiind in garantie deja pompa a fost inlocuita cu alta dupa o verificare pe bancul de probe si se pare ca merge bine si la cald si la rece ...

Cu turometrul asa este ... nu e rezolvata problema.

Ventilatorul porneste la 92-95 grade Celsius...Am schimbat termocupla cu una in plaja 68-82 grade Celsius dar ventilatorul porneste tot pe la 92-95 de grade ceea ce cred ca este cam mult...Termostatul este pentru 87 grade Celsius. Ma tem sa nu fiu pus in situatia sa fierb motorul.SA PUN O TERMOCUPLA DE DACIA ???????????,despre care am auzit ca functioneaza pe la 70 de grade Celsius ???????????

Bujiile sunt noi , Bosh , iar releul de incalzire este VW AUDI si cel putin pana in prezent se pare ca merg bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri....

Asa voi si face

Am vazut la un alt topic despre manuale de intretinere reparatii pentru vw pe tipuri ...o trimitere la un link cu scurte descrieri ale acestora...Ati avut ocazia sa le rasfoiti ? Or fi bune oare ?Intreb deoarece i/am zis mecanicului meu auto despre ele , ar fi interesat insa mi/a cerut mai multe info... :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice informatie valabila este importanta. Din pacate manualele noi aparute nu mai contin date despre modelele mai vechi. Am incercat sa caut date despre motorul tau si am gasit numai in germana (mie imi este complet nefolositoare aceasta limba) iar scheme electrice deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ka ma bag si aicisha......

Turometru , poate sa mearga, ku o mika modificare, un adaptor, ku senzor hall,.......sigur se poate , , da uite ka nu mai shtiu akuma, unde draq venea senzorul montat, ka sa nu manak borsh, o sa ma uit sambata la o mashina diesel , sh iitzi spun luni......

Nu te sfatuiesk sa itzi pui termokupla, de DACIA, am un prieten ku o Lancia Prisma TurboDiesel, si era sa ishi prajeaska mot de 2 ori din kauza lor, nu sunt bune de lok, merge un tim kum trebuie , si pe urma pleaka ventilatoarele ka nebunele, la 90, la100, la 80, ?!?!?!, cel mai bine kauta o termokupla de oricealceva numa de dacia nuuuuuu, ..........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Astept cu mult interes explicatii la modul de lucru cu senzorul Hall . Apoi de unde se pot obtine asa ceva ??? Am gasit ceva SR234 intro capsula ca de tranzistor BD136, 236, 140, 238...la un magazin de piese electronice dar nu am gasit nici o schema despre functionarea lor cel putin pana acum...

:-( Pana am primit sfatul tau cu termocupla am schimbat/o cu una de Dacie care se comporta cam cum ai descris tu .... cand merge acul in plaja 82-87 grade Celsius dar in 180 de km parcursi de cand l/am pus a sarit odata si pe 91-92 dupa care a coborat pe la 80 cred ca revin la termocupla germana pe care tocmai am dat-o afara...

:ok: Astept cu mult interes sa/mi spui cateceva despre adaptarea cu sezorul Hall si eventual de unde sa obtin asa ceva , banuiesc ca cei de pe la parcurile de masini nu prea stiu despre ce e vorba ... nici eu nu prea am idee cum arata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Stefan Militaru

Daca te intereseaza schema, cred ca mai am un senzor optic in plus. Poti sa-mi scrii la militarus@hotmail.com si daca vrei ne putem intalni sa-ti si arat montajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

deci scuze ca raspund dupa atata timp dar s-a gasit solutia pentru cine mai are nevoie, frecventa transmisa de alternator este de 10 ori mai mare decat cea transmisa de la bobina=> pentru conversie turometru benzina pe diesel aveti nevoie de un divizor de frecventa, care se realizeaza cu un convertor frecventa tensiune urmat de un convertor tensiune frecventa sau cu un integrat divizor de frecventa ex: CD4017( nu il recomanda o ia rasna la frecvente mici si indica corect dupa 1900 de ture). zilele urmatoare o sa revin cu o schema exacta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

deci scuze ca raspund dupa atata timp dar s-a gasit solutia pentru cine mai are nevoie, frecventa transmisa de alternator este de 10 ori mai mare decat cea transmisa de la bobina=> pentru conversie turometru benzina pe diesel aveti nevoie de un divizor de frecventa, care se realizeaza cu un convertor frecventa tensiune urmat de un convertor tensiune frecventa sau cu un integrat divizor de frecventa ex: CD4017( nu il recomanda o ia rasna la frecvente mici si indica corect dupa 1900 de ture). zilele urmatoare o sa revin cu o schema exacta.

scuza-ma ca ma bag dupa atata timp in acest forum ...dar imi poti da si mie te rog schema pentru conversia turometrului de benzina pe diesel...multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!