Jump to content

zgomot de ventilator la oprirea motorului


andreiweb
 Share

Postare recomandată

De cateva zile, dupa oprirea motorului, se aude un zgomot ca de ventilator pentru 2-3 secunde. Pare ca acest ventilator este oprit intr-un mod fortat.

Stie cineva ce poate fi si din ce cauza face asa?

Multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal sa se auda un zgomot dupa oprirea motorului, e de la compresorul de clima, dar nu e normal sa se opreasca fortat. la mine merge si 8-10 secunde dupa ce opresc motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Din cauza caldurii intra in functiune electroventilatorul, iar la luarea contactului acesta se opreste si atunci il auzi tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA pornirea AC, pornesc si ventilatoarele, la oprirea AC, se opresc si acestea cu o intraziere de cateva secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea cred sa fie de la compresor. Am incercat si cu clima oprita (inclusiv ventilatia) si la fel se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatoru' de racire ramane pornit daca e cald motoru' si dupa ce scoti cheia din contact. Cred ca se intampla asta din cauza ca dupa oprirea motorului, nu mai merge pompa de apa si se incalzeste brusc apa din motor si daca vrei sa pornesti in 2 minute, daca nu ar fi ramas ventilatoru' pornit ai fi avut ~110 grade pentru cateva secunde, asta in timp duce la arderea garniturii de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca zgomotul auzit de ventilator care se opreste fortat se aude la o masina cu turbo. Deci este logic sa presupunem ca zgomotul este facut de turbina. Nu? Turbina se simte ca ajuta la turatii de peste 2000 dar asta nu inseamna ca nu se invarte chiar si la ralanti. Este miscata de gazele de esapament la un capat si la celalalt capat face aer comprimat la admisie. Este un zgomot normal, unele turbine se aud mai ales la Km mai multi iar altele nu. Fara legatura cu subiectul, sper ca stiti ca o masina cu turbo nu se opreste brusc la venirea de la un drum lung, ci se lasa macar cateva secunde la ralanti sa se mai calmeze turbina. La oprirea brusca, uleiul nu mai circula si nu este bine sa lasi turbina fara ulei cand este f. turata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia este ca zgomotul care se aude cateva secunde dupa oprirea motorului este dat de turbina care se invarte (fara ulei) din inertie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca poti trage concluzia chiar asa. intr-adevar eu las motorul oprit 10 sec dupa orice drum inainte sa il opresc, iar dupa drumurile mai lungi mai stau in garaj 30 sec - 1 min inainte sa il opresc pt turbina. dar la mine zgomotul de ventilator care se aude dupa ce opresc motorul inca 8-10 sec e cu siguranta de la clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici zgomotul este de la turbina pentru ca se aude si cu clima si ventilatia oprite. Unele turbine suiera la accelerari, altele nu se aud, unele fac ca si fantomele uhuhuuuu. Oricum compresorul de clima in momentul opririi motorului a incremenit instantaneu, se mai invart ventilatoare care merg permanent cat este pornita clima. Aici nu este cazul, clima fiind Off.

Compresorul de clima nu este electric ca la frigidere, este pe cureaua de accesorii a motorului si se opreste odata cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cred ca este de la turbina. Am lasat capota motorului deschisa si apoi am inchis motorul. Zgomotul parea sa se auda din partea dreapta cum ma uit la masina (partea soferului) si dinspre habitaclu.

Masina are 73000 km si trage foarte bine.

Am respectat normele de bun simt ale exploatarii unei masini turbo diesel.

Cred ca am neglijat putin partea cu stationarea la relanti 30-60 secunde inainte de oprire. Totusi niciodata n-am oprit motorul imediat dupa o "alergare" cand turbina a fost solicitata mai mult.

O sa incerc sa ajung cu masina la un tester.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eventual la o rectificare de turbina. nu o lasa sa cada ca o sa ai costuri muuult mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am avut si eu problema aceasta. Am crezut ca e de la ventilator. Am dus-o in service si mi-au spus ca e o caseta de valve care vine undeva sub parbriz. Costa in jur de 7 mil. (la mine era inca in garantie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce caseta cu valve? Stie cineva despre ce este vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se refera la centrala de vacuum..

post-28492-0-97541200-1311053137_thumb.j

Modificat de radioman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-un poost mai sus ziceam: "Zgomotul parea sa se auda din partea dreapta cum ma uit la masina (partea soferului) si dinspre habitaclu. " adica exact zona semnalata de radioman. Posibil sa fie vreun furtun in neregula pe-acolo?

LE: Sigur piesa respectiva se numeste centrala de vacuum? Am gasit info doar despre pompa de vacuum - care este folosit la franare.

Modificat de andreiweb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bloc de electrovalve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Zgomotul s-a dovedit a fi intr-adevar de la blocul de electrovalve. Mecanicul mi-a spus totusi ca nu am nici un motiv sa schimb acea piesa. Cica nu afecteaza alte componente. Se ocupa de inchiderea / deschiderea adminisiei de aer.

Modificat de andreiweb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blocul de electrovalve comanda geometria turbinei variabile, egr, clapeta de shut off.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa precizez ca pe VAG-COM n-a aparut nici o eroare care sa indice vreo problema. Sa schimb totusi piesa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Andreiweb, ai schimbat pana la urma piesa? Am si eu aceeasi problema si as vrea sa stiu daca merita sau nu sa o schimb sau daca risc probleme mai grave ulterior...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

N-am schimbat-o. O vreme, cat era frig, n-a mai facut. Acum a inceput sa zbarnaie la oprire iar.

Modificat de andreiweb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Se pare ca ma confrunt si eu cam cu aceeasi problema, zgomot de besica desumflata cam 3 secunde dupa ce opresc motorul. Nici la mine nu apare pe Vag Com aceasta problema, cred  ca nu are cum, atata timp cat este o problema " mecanica "  sau cel putin nu este electrica ! Am sa incerc sa schimb " blocul de electrovalve " sa vad efectul, mai cu seama ca am inteles de la voi ca are rolul de a comanda geometria variabila a turbinei ! Revin cu stiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Stiri ! Am inlocuit " blocul de electrovalve " cu altul SH luat din dezmembrari ! Problema persista....acum sunt doar 2 variante: 1. piesa noua la mine sa aiba aceiasi defectiune ca si cea de pe masina . 2 . sa mai fie vreo problema pe traseele de vacum care sa dea aceasta manifestare deranjanta. Precizez ca am masurat "presiunea" sau mai bine spus depresiunea cu manometru pe traseul EGR-ului si al actuatorului turbinei si aceasta se afla in parametrii. Deci : vacumul necesar este ok si masina functioneaza normal ! Doar ca la oprirea motorului bazaie aprox 3 secunde ! Daca aveti vreo idee....va rog sa-mi spuneti ! Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

este de la supapa presiune freon care sa stricat (blocat cu span in cel mai rau caz )

nu are nici o treaba vaccum cu elecroventilator GMV

intri cu diagnoza  si vezi ce presiune ai la freon cu ac oprit sau scoti mufa si vezi ce se intampla (in dreptul farului din dreapta este o conducta cu un senzor pe ea )

 

 bafta !

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!