Jump to content

VW Bora V5 2.3


MERIDA

Postare recomandată

Buna ziua si bine v-am gasit! Am citit cateva articole si postari pe forum si observ ca sunteti foarte informati si bucurosi sa ajutati! Ma bucur ca am acum acces la atat de multe informatii despre masina mea. Sunt genul caruia ii place sa surubareasca asa ca astazi ma apuc sa-mi desfac stergatoarele :) Locuiesc in Suedia dar nu am putut decat sa aleg un oras din Romania pt locatie asa ca am ales orasul natal.

Masina mea este un VW Bora variant Highline, motor V5 2.34 litri benzina,normal aspirat, 150 CP, tractiune fata. Este din anul 2000 dar are de toate: ABS, ESP, TC, incalzire in scaune, climatronic, computer de bord, geamuri si oglinzi electrice si incalzite, senzor de ploaie etc. O detin de un an si este prima mea masina. Mi se pare ideala ca dimensiuni (poate ceva mai mult loc in spate nu ar fi stricat dar pt ca nu am familie nu mai intereseaza prea mult acest aspect) Masina este foarte...vie la cei 150 CP si am ramas placut surprins can am constatat ca un Ford Mondeo 2.0 150 CP se simtea mai...lent desi era mai nou cu 5 ani si mai usor cu 60-70 de kg (probabil cei 5 cilindri si faptul ca motorul e normal aspirat duc la o distributie mai buna a cailor in functie de turatie). Masina merge foarte bine si acum dupa 11 ani (160.000Km). Stergatoarele se misca greu iar AC nu mai merge (control in curand la service VW). Din pacate am doua puncte de rugina pe usa portbagajului (1-2 cm in diametru) dar sub masina situatia se prezinta extraordinar de bine. Revin cu fotografii pe seara.

Ma gandesc foarte mult sa inlocuiesc masina cu o alta Bora variant dar cea cu motor de 2,8 si tractiune integrala, dar ceva mai noua (2003) la aprox. 7000 de euro . Apoi exista si acest Golf V R32 DSG care nu imi da pace. Pentru acesta trebuie sa fac imprumut bancar (costa aprox. 20.000 de euro). Oare merita diferenta?

Link către comentariu

Salut vecine' ;)

Felicitari pentru achizitie!

Care-ti sunt impresiile fata de motor? Nu merge oarecum... inegal sa zic. Nu ma duce capu cum sunt asezate aceste 5 pistoane. 3 pe o parte 2 pe cealalta? Ma poate lamuri cineva?

Asteptam sa vi cu poze si eventual cu modificarile facute, daca exista.

Cu respect!

Link către comentariu

felicitari pentru masina! motorul in 5 cilindri nu e prea des intalnit pe un VW :) (asteptam poze)

va trebui sa meditezi asupra inlocuirii pe care vrei sa o faci, diferenta de bani de la 7000 la 20 000 eur e destul de mare, nu stiu cat de mult ti se merita o masina cu o cilindree ridicata (mai ales pe o masina compacta..., o limuzina sau un suv nu cere explicatii...deci se justifica) taxe, asigurari etc....dar daca acestea nu sunt impedimente care sa te impiedice, cred ca R32 isi merita banii....ar trebui totusi sa iei in considerare ca la jumatate din bani gasesti un golf 5 gti in stare buna, care iti poate oferi senzatii la cheltuieli injumatatite :)

toate bune!

Modificat de corad0
Link către comentariu

Motorul 2.3 in 5 pistoane este un vr6 fara un piston. Asa cum s-a mai precizat este destul de rar si vine in doua variante, una de 150cp si una de 170cp.

Despre asezarea pistoanelor, dispunerea lor este similara motoarelor in V numai ca unghiul la care acestea sunt dispuse pe cele doua randuri are o inclinatie de numai 15 grade, fata de 45, 60 sau 90 de grade cum au motoarele in V. Se poate spune un V in linie, cam asta ar fi si traducerea din germana.

Acum on topic asteptam poze cu masinuta :)

Link către comentariu

merida vad ca ai bani de benzina :) cu motoarele astea,glumesc

imi place sunetul la 2.3 v5,am avut ocazia sa inlocuiesc TDI-ul meu cu unu de 170 4motion tot pe golf dar m-a cam descurajat consumul.

S-o stapanesti sanatos si fara incidente.

Link către comentariu

Va multumesc! Motorul nu merge nicidecum inegal. BA am auzit ca este mai echilibrat decat unul in 4 cilindri. \e ceva cu impartirea timpilor si ce pistoanele care incep ciclul. Modificari inca nu am adus desi m=am gandit la multe. De asemenea m-am gandit si sa iau alta si am preferat sa salvez banii. Max_VR6 multumesc pentru completari! Marco28, consumul este destul de mic. O compar de un an cu masina unui prieten, Skoda Fabia 1.4 si la drum intins are un litru in plus, in oras cam doi, bineinteles doar daca o conduc lin... Altfel imi plac motoarele mari fara tubina :D

Am lucrat astazi la stergatoare. Un ax era atat de intepenit icat nu am reusit mare lucru. Merg maine la un service sa intreb daca au o presa ca sa-l scoata. Celalalt era ca nou. Am inregistrat toata operatiunea. Cand o sa termin (sper ca maine) o sa urc filmul pe YouTube.

Pun fotografii asa cum obisnuiesc sa fac pe un alt forum, desi vad ca aici nu prea se practica asa...sper sa nu incalc vreo regula

mic1b.jpg

Uploaded with ImageShack.us

mic2b.jpg

Uploaded with ImageShack.us

mic3x.jpg

Uploaded with ImageShack.us

mic4d.jpg

Uploaded with ImageShack.us

mic5.jpg

Uploaded with ImageShack.us

o sa revin cu foto mai faine. Momentan doar pe acestea le am.

Link către comentariu

Cu cea mai mare placere domnule Paul dar nu am curajul sa vin cu ea in tara pt. ca sunt aprox. 4500 de km dus-intors si asta inseamna ca 4 zile din concediu le voi petrece conducand

Apropo de modificari...ma plictiseam eu intr-o seara de iarna si mi-am vopsit rotile care erau prea...banale. :D Ce a iesit probabil nu place tuturor dar e....neobisnuit ;)

Modificat de MERIDA
Link către comentariu

Cel putin interesant ce ai facut cu rotile de iarna :))

Important e sa iti placa tie pentru ca tu esti cel care merge cu masina.

Sa o stapanesti sanatos!

Link către comentariu

Frumoasa Masina. Diferenta dintre V5 150CP si V6 4motion este imensa, plus ca 4Motion face toti banii mai ales intr-o tara ca Suedia.

Link către comentariu

Superba. Intretinuta, optiuni....tot ce vrei.

P.S. Foarte reusite pozele !

Link către comentariu

:icon_thumright: Foarte tare ce ai facut cu rotile de iarna...

Link către comentariu

Bora ta e superba! E adevarat ca in suedia este permis sa circuli cu anvelope de iarna cu cuie?

Link către comentariu

Foarte frumoasa ! Sa o stapanesti sanatos ! Si eu sper sa ajung anul viitor in Suedia la master si sa ma stabilesc intr-o tara nordica. Am tot cautat pe cateva site-uri dar nu am gasit, cam cum este pretul benzinei acolo, fata de pretul nostru de 5.4 lei/litru ?

Link către comentariu

E adevarat ca in suedia este permis sa circuli cu anvelope de iarna cu cuie?

cam cum este pretul benzinei acolo, fata de pretul nostru de 5.4 lei/litru ?

Ma bucur ca va place!

Este adevarat si chiar indicat daca nu ai ESP. Aici isi pun aproape toti...sunt obsedati de siguranta, vor sa traiasca vesnic probabil (si asa femeile lor sunt cele mai longevive din Europa iar barbatii nu sunt departe in clasament) Drumurile sunt curatate foarte foarte repede asa ca cei care iau asemenea anvelope merg cu ele aproape numai pe asfalt =>vibratii si zgomot in masina.

Benzina costa aprox 6,3 lei noi litrul

Link către comentariu

Foarte frumoasa Bora...si pozele reusite !!! Sa te bucuri cat mai mult de ea...

Link către comentariu
alecsandru19

Senzationala bora!S-o conduci sanatos cat mai multi km si fara evenimente neplacute! :) De consum ce sa zic cred ca consuma destul dar tinand cont ca pretul benzinei este 6.3lei/L cum zici tu si la noi este aproape 6.1lei/L cea mai de "top" benzina, benzina din Suedia clar superioara benzinei noastre +salariile pe masura,nu cred ca exista vreo problema legata de consum :) Drumuri bune!

Modificat de alecsandru19
Link către comentariu

Multumesc penutru urari.

Cred ca benzina e la fel...ce ar putea sa difere?

Link către comentariu

Prima modificare....mai mult un experiment, eram curios daca merge si daca pot s-o fac...finut. Pentru unii poate parea ceva deplasat. Mie imi place mai ales pentru ca rezultatul este mult peste asteptarile mele. Sunt curios ce credeti despre asta. Daca engleza mea stalcita nu se intelege va raspund cu placere la orice intrebare.

Poate se potrivea mai bine intr-un topic nou dar nu pot sa deschid topic-uri acum

Modificat de MERIDA
Link către comentariu

sa o stapanesti si folosesti sanatos.... arata bine si ingrijit! :icon_thumright:

Link către comentariu

Nu mi se pare in regula treaba asta cu boxele. Strict estetic...functional poate este foarte ok. Spuneai in film ca vrei sa eviti fire si alte nebunii. Este destul de greu cu sistemul asta, drept dovada firele care trec pe la pragul soferului pana in spate (deloc estetice) si mai ales boxele plasate sub bord.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!