Jump to content

consum crescut


dadu221
 Share

Postare recomandată

intrucat nu am reusit sa rezolv problmea altfel m-am hotarat sa deschid topic sperand ca in felul acesta voi atrage mai multe posturi care implictit vor duce la o rezolvare. Masina este o ctavia 1 cu motor alh. Consumul in oras cu clima setata la 22 grade se mentine undeva intre 7,5-8,5 pentru drumuri de 5 km fata de maaxim 6,7 inainte. iar pe exterior intre 5,3-5,6 fata de 4,8 maxxim 5,3 inainte. Dupa cum se observa diferenta foarte mare este mai mult in oras. Egr-ul a fost curatat si verificat de mine. Funtioneaza bine. In paralel am o porblema de vacuum in sensul ca masina in 10% din cazuri nu opreste cum trebuie (motorul se zguduie mai tare). AM observat ca in aceste cazuri tija aceea de la egr desi este trasa pana la capat nu ramane acolo 2 secunde asa cum ar trebui ci este scapata imediat inapoi incetisor. In urma vizitei la mecanic s-a mai descoperit ca tija de la actuatorul turbinei nu se sprijina pe cui la capat de cursa. Ramane o distanta de jumatate de 0,5-1 cm. Nu stiu exact ce inseamna asta dar presupun ca este presiune mai mare in turbina la turatii mici sau constante fapt ce se traduce prin mai multa motorina injectata cand nu este nevoie ? Mi-ar fi de mare folos o explicatie. Pana acum am schimbat debitmetrul pentru ca el a fost primul suspect (am atasat si logurile cu debitmetrul vechi si apoi cu cel nou), si N18 fiind presupus vinovat la problema cu oprirea (dupa schimbarea in prealabil a furtunelor). Atat problema cu consumul cat si cea cu oprirea persista. Tin sa mentionez ca turbina a fost curatat acum un an si jumatate pe motv de limp, ca eu de fel nu merg subturat si ca masina vede cam la 4 zile turatii de 3500-4000. Sunt recunoscator pentru orice idee care ma poate ajuta sa repar masina.

inainte.xls

post-61743-0-81493600-1309021513_thumb.p

schimbat.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Lucian M

    11

  • dadu221

    10

  • pop cristian

    7

  • F l o r i n

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut

Consumul in oras este intradevar putin mare dar nu exagerat, depinde de trafic , iar dc clima e pe auto mai tot timpul este normal, ce influenteaza cel mai mult acest consum este distanta mica pe care o parcurgi , apx 5 km

In cele 10% din cazuti in care masina nu iti opreste cum trebuie nu cred ca e o problema de vacum ci mai degraba este defecta supapa N239

Ce mecanic ti-a spus ca tija actuatorului nu se sprijina la capt de cursa pe cui, cand e pornita masina sau oprita, dc nu se sprijina cum zice el, automat e murdara geometria variabila si agata sau poate fi defect actuatorul, dar nu cred, toata cursa pe care o face tija de la geometrie e de maxim 2 cm deci la tine dc nu merge 0.5-1 cm e geometria

Actuatorul cand pornesti motorul trage tija in jos si in functie de cum acelerezi prin supapa n75 elibereaza din vacum si se ridica , cand lasi acceleratie revine jos, dc actuatorul nu merge cum trebuie el agata si nu deschide cum trebuie, asta se vede la un log de exemplu la fel cum se vede si la geometrie presiunea din turbina

Din logurile tale rezulta ca masina e ok si nu are probleme la turbina nici la geometrie si nici la actuator

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica cu vagul ce temperatura are motorina in pompa de injectie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica ce a spus DragosR, inclusiv valorile senzorului temperatura combustibil, cel de agent racire sau temperatura exterioara.

Ai schimbat cumva de curand distributia? Daca da, vezi daca e aliniata OK.

Modificat de pronet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Verifica si avansul :icon_thumright:

Fa un print screen si la grupul 007 cu motor pornit si cu temperatura "coolant-ului" la 80-90 grade

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand va multumesc pentru interesul acordat si am sa raspund pe rand

@pop cristian masina asta in oras nu trecea de 7 aveam inainte consumuri intre 5,6-6,7 in functie de trafic, de km si de modul de mers. Diferenta de mai bine de un litru mi se pare destul de demna de luat in seama mai ales ca am ajuns sa merg mai mult decat mosnegeste si sa ma tem de pedala de acceleratie de parca ar avea dinti :) si consumul minim prezent nu scade sub 7,3 nici cu festanie. Legat de vacuum nu reusesc sa identific problema mai ales ca nu am gasit pe nicaieri un vacuumetru. Nu cred ca fie de vina N239-le pentru ca el nu face altceva decat sa deschida si sa inchida neavand nici o implicatie in "delestarea" vacuumului. Adica presupunand ca il apuca pe domnul n239 sa inchida prematur asta ar insemna ca nu mi-ar mai reveni tija in pozitia initiala ramanand blocata la capat de cursa obturand admisia. Ma gandesc ca la mine atunci cand tija respectiva este scapata inapoi denota o scapare de vacuum si am mizat intai pe N18 (putea fi si n75-ul dar intre el si n18 este o supapa unisens ceea ce il scoate din ecuatie). Cum n18 l-am schimbat si problema nu s-a remediat si furtunele sunt schimbate.. mi-e cam frica sa mai fac presupuneri. Daca totusi am rationat gresit si mi-a scapat ceva din vedere te rog sa imi atragi atentia.

Legat de distanta dintre tija de la actuatorul turbinei si cui cred ca am exagerat. Mi s-a aratat cu o oglinda bagata la motor. Daca cursa tijei e de maxim 2 cm inseamna ca distanta aia este undeva sub 0,5 cm

@dragosr, pronet, cuiuda: am atasat postului un printscreen cu timingul unde se vede si temperatura combutibilului, senzorii de temperatura exterioara i-am verificat ieri intamplator cu un ceas care afiseaza asa ceva prin ploiesti (15 grade erau), senzorul de temperatura antigel functioneaza bine. Distributia are 27 000 km, problema e de 3 luni -estimativ. Iarna a pornit la sfert as aca nu m-as baga sa o modific aiurea mai ales ca e in parametri. Nu stiu ce e grupul 7 dar o sa ostez o poza si cu el.

post-61743-0-63628100-1309073470_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea in cauciucuri e buna, franele nu-ti agata? Pune mana pe jante sa vezi daca se incalzesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Nu stiu ce e grupul 7 dar o sa ostez o poza si cu el.

Salut

Pe motor pe grup 007 gasesti:

camp 1 = temp. motorina(de asta zice DragosR)

camp 2 = -------

camp 3 = temp. admisie

camp 4 = temp. antigel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dadu incearca sa schimbi n239 de la un prieten pentru a vedea cu oprirea motorului, deoarece la fel ca si n18 si n75 are un rol al lui, cum n75 raspunde de turbina, n18 de recircularea gazelor inapoi pe admisie asa n239 se ocupa de opritul lin al masinii si la fel ca si celelalte 2 sunt electrice

de exemplu ieri am schimbat un n75 dat fiind ca la oprire avea un zumzet foarte urat pentru apx 5-6 secunde , dar de functionat functiona foarte bine

Acum de consum, ai modificat cumva cantitatea injectata la relanti? intreb pentru ca la tine vad ca sta la 3.6 ( pana acum la toate ALH-urile la care am verificat la 90 de grade se invarteau in jurul valorii de 3 + - 0.2)la o temperatura de 90 de grade, spun astad deoarece tin sa iti spun ca odata modificata aceasta cantitate ea iti influenteaza si ceea ce iti arata BC-ul si de aici ma duc la urmatoarea intrebare, consumul este verificat la pompa sau numai dupa bc si inainte cand era mai mic si acum cand e mai mare.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat sa precizez ca masina este resoftata de aproape un an si jumatate. Presupun ca acestui fapt se datoreaza iq-ul mare sau faptului ca aveam aerul conditionat pornit pentru ca nu vad utilitatea iq-ului marit la relanti. Din pacate nu cunosc pe nimeni cu octavia 1 de la care sa pot lua un n239 de proba pt cateva zile iar de cumparat momentan nu-mi mai permit. Daca este cineva marinimos si se ofera i-as fi recunoscator :)

verificat frane, nu se incinge nimic, verificat presiune pneuri este ok, acum am bagat 2,2 in toate (desi pana acum mergeam cu 2 pe fata)

postez si grupul 7

imi poate spune cineva cum sta treaba cu valorile de la injectoare. De exemplu acum, fata de primul post, mi se pare destul de diferite (mai ales pe injetorul 3). ce inseamna valorile cu minus si daca trebuie sa existe un oare care echilibru inre injectoare pereche??

am uitat sa intreb daca vi se par ciudate datele date de debitmetrul nou in logul facut dupa schimbare. Mi se pare mie sau alea nu sunt date de debitmetru nou care ar trebui sa functioneaze ca atare?

post-61743-0-09458800-1309171009_thumb.p

Modificat de dadu221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as spune ca problema ta provine de la lipsa de vacuum. Nu valvele sunt de vina. Doar ca neavand vacuum suficient, nu au cum sa comande corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci in primul log debitmetrul , banuiesc ca al tau, arata destul de bine scade putin valoare dupa 3500 dar e ok zic eu, timpul isi spune cuvanatul, totusi maf spec se mentine la 850, in schimb cu debitmetrul schimbat valorile nu stau la 850 ci incep sa urce de pe la 815 pana la 850 de la 3600 rpm.

Parerea mea e ca masina merge bine cu debitmetrul tau si nu necesita schimbare, dc se poate si mai ai debitmetrul nou pe masina te rog sa refaci logul dar 03.10.11

Totodata fa un printscreen cu cantitatea injectata la relanti dar fara a fi pornita clima

Valorile la injectoare se modifica de la log la log nu este aceeasi valoare de fiecare data.Injectoarele tale sunt bune dar vezi ce valori ai cu toti consumatorii opriti si motorul la 90 de grade, dc ai clima pornita valorile urca destul de binisor fata de cat arata la relanti fara consumatori, poti verifica .

Cum stai cu stutul acela de la pompa de vacum , misca stanga dreapta, al meu misca si din moment ce misca am zis ca e normal si sa scape ceva vacum , am cumparat bimetal , l-am dat jos si l-am facut roata frumos pe o portiune mai mare si l-am lasat la uscat apx 3-4 ore, acum e teapan si zic eu ok.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca e motorina cam calduta, ce ziceti?? o sa pun si eu vagu pe masina mea pentru comparatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si-o sa fie si mai calduta (spre 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea cred pentru ca din pacate a mea cind avea 80 grade termorezistenta din pompa era arsa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca e motorina cam calduta, ce ziceti?? o sa pun si eu vagu pe masina mea pentru comparatie...

Calduta? :lol:

Am avut un A6 la care coolant-ul era la 55grade iar motorina la 98 grade...aia motorina calduta :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aci e discutia despre senzorul cu pricina:

daca nu uit, dimineata la prima ora fac printscreen cu temperaturile aferente :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La PD stiu SIGUR ca temperatura motorinei de retur e pe la 90 de grade. Nu vad de ce la nonPD ar fi diferit.

Practic motorina ce se intoarce e incalzita CEL PUTIN la temperatura de regim a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat sa verific pompa de vacuum. Maine fac log-ul si verific injectia fara ac si o sa verific si pompa. mi-am invatat lectia cu investitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am miscat azi putin de stutul ala de la pompa de vacum dupa ce am oprit motorul si a inceput sa fasaie. Deci ma asteapta si pe mine varianta cu poxilina. Totusi, am citit ca sunt persoane care au inlocuit teava aia cu una metalica si ca au facut filet in popa de vacuum. Ma gandesc ca este o solutie mai de durata chiar daca este mai scumpa. A mai facut cineva de pe aici treaba asta? Eventual daca imi puteti spune cat de greu se demonteaza pompa aia de vacuum.

Am refacut logul astazi. Se pare ca la valorile specificate pentru maf intr-adevar nu sunt stas la valoarea de 850 cum am vazut la altii? Nu imi explic. Adica la rubrica specified nu ar trebui sa fie niste valori stas stabilite din fabrica?

La iq din ce am vazut la relanti varia intre 3.0 si 3.4 cu o mediana la 3,2

N-am vrut sa ma laud de ieri dar cred ca mi-a revenit consumul la valorile de odinioara. am sa mai studiez problema ca sa fiu sigur. Ce e drept nu am mai folosit AC-ul dar am avut omedie de 6,4 in oras in conditiile in care am facut si logul la wot.

LOG-01-003-010-011.xls

post-61743-0-92647500-1309464966_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, la WOT ar trebui sa fie o valoare fixa la MAF specified. N-am mai vazut nici eu sa varieze...

Explicatia ca la WOT MAF specified nu trebuie sa varieze este ca supapa EGR e inchisa, turbinei i se cere o presiune maxima si constanta, deci teoretic(specified) aerul ce trece pe langa MAF nu are de ce sa varieze. Acuma la actual MAF e normal sa varieze si la WOT, deoarece desi ECU face tot posibilul sa scoata din turbina o presiune constanta, asta nu prea se intampla, cand sistemul e bun mai sunt totusi mici corectii, iar cand sunt defecte, corectiile pe turbina sunt mai mari...

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

dadu221 dc poti i nu e prea mare deranjul as vrea sa mai faci un log, dar acum cu debitmetrul vechi pe care il aveai inainte, am impresia ca cel care il ai acum sa nu fie exact compatibil cu masina ta

Consumul este influentat in mare parte dc mergi cu ac constant mai mult in oras decat in afara unde mergand la o viteza constanta nu solicita motorul extrem de mult

Eu stutul l-am lipit cu BIMETAL nu poxilina, e 25 de lei si folosesti o mica parte

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine ma ocup. aiurea de tot ca debitmetrul nu este compatibil :( . multumesc si de sfatul cu bimetal. credeam ca e acelasi cu poxilina. caut maine prin magazine. Consum pe oras fara pic de AC, 5,9. deci si-a revenit complet :) O sa testez si cu aerul pornit. o sa incerc sa vad si ce pozitie are acum tija de la actuatorul turbinei (daca se sprijina pe cui). Revin maine cu logul. Totusi nu-mi explic de ce de un debitmetru influenteaza maf specified. Dupa cum spui tu , asap03, insemana ca imi face egr-ul figuri (probabil probelam de vacuum) desi ma gandesc ca maisna nu ar trebui sa isi dea seama de chestia asta pentru ca ea tine cont doar de comanda electrica a n18 si nu cred ca isi poate da seama ce depresiune (vacuum) e pe instalatie. Revin maine cu log-ul. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

pentru tine dadu, am gasit pe un site, e destul de interesant si folositor consumului tau :icon_thumright:

Confort mare, consum mic. Foloseşte dotările cu moderaţie.

Dotările sporesc confortul în maşină, dar folosirea lor excesivă sporeşte şi costurile. Sistemul de climatizare, de exemplu, consumă combustibil... şi nu în cantităţi mici. Pentru a reduce şi a menţine temperatura interioară în perioadele călduroase ale verii, sistemul are nevoie de până la 2 l/100 km la viteză mică! Dar temperatura poate fi redusă (deci şi consumul), şi prin simpla aerisire a maşinii înainte de pornire sau rulând pentru scurt timp după pornire cu geamurile deschise, pentru ca aerul cald să fie

evacuat. La fel, şi sistemul de încălzire a lunetei şi cel de încălzire a scaunelor sunt consumatoare de combustibil. Aşa că te sfătuim să dezactivezi încălzirea, imediat ce luneta este degivrată şi scaunele sunt încălzite. Este bine să verifici în mod repetat în timpul deplasărilor ce dotări sunt activate şi de care dintre acestea ai cu adevărat nevoie. Bugetul tău va fi mai mare

Prin viteza mica eu inteleg mers in oras

Asteptam logul sa vedem

Intregul document e de la Cardinals motor si pentru cei interesati il gasiti la urmatoarea adresa http://www.cardinalmotors.ro/Haendler/R10103/?dlr&id=news&news_url=Haendler/R10103/ro/hdlr/eigeneseiten/R10103_A_129776611838.html

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si surpriza ;) Ce mama lu naiba? Logul este facut de doua ori cu treapta 3 pentru ca prima oara mi-a patinat ambreiajul si nu am stiut daca influenteaza sau nu. S-a mai damblagit ceva intre timp sau ce au logurile mele de nu am maf specified constant?

n-am gasit bimetal. imi puteti da o poza cu produsul sau un link. eventual daca imi puteti spune de unde l-ati cumparat

azi.xls

Modificat de dadu221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!