Jump to content

Senzor(potentiometru) acceleratie.


driver_tdi
 Share

Postare recomandată

Salut..Cand credeam ca am descoperit toate secretele A4,masinutza imi mai facea cate o "surpriza"......

Astazi de dimineata am pornit ca de obicei masinutza am asteptat aproape un min. si am plecat.....toate bune....Dupa vreo 400 m si cam 10 min de mers observ cu stupoare ca masina nu se mai ACCELEREAZA :o ..privesc la bord si vad beculetzul de la ESP aprins iar turatia de relanti crescuta la aprox. 1200 rot/min......"s-a dus potentiometrul" mi-am zis.....Trag pe dreapta opresc mot. apoi il pornesc,functioneaza normal 10 sec dupa care iar se aprinde becul si nu se mai accelereaza....deja. ;) ... Intorc spre acasa (numai din ambreiaj) si dupa alti 200 m observ ca incepe sa clipeasca si becul acela de la motor (cel ca o rezistenta/spirala).....in sfarsit ajung acasa si aduc laptopul si fac repede o scanare...si..

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 019 JQ

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1570

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 63351

Additional Info: WAUZZZ8E53A112466 AUZ6Z0B0124944

1 Fault Found:

18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal

P1639 - 35-10 - - - Intermittent

.........ok....imi tr. senzor de acceler. ....plec la Augsburg (cam 2 Km) cu acelesi becuri aprinse(ESP-aprins continuu,cel cu spirala "clipocind"),ajung si ii intreb dc. au..... imi spun ca da dar in 5 zile... ..

Plec si ma hotarasc s-o demontez sa vad dc. pot face ceva.....cumpar de la BricoStore surubelnite torx. si demontez senzorul......nimic suspect....arata ca nou...mai arcuiesc putin lamelete care se plimba pe placuta si o montez la loc.......fara sa o montez pe masina si pornesc mot. tinand pedala in mana.....functiona....ok....o montez pe masina si... ;) nu mai functiona....o demontez din nou si functiona...o remontez nu mai functiona (am mai incercat odata)...dupa care am intrat la banuiele ca ar putea fi vreun fir intrerupt....

In consecinta,am fost la un prieten cu un Passat si am incercat senzorul (cu tot cu pedala)...functiona perfect.Am plecat apoi spre sevice-ul de pe Virtutii (cu pedata pe scaunul din dreapta) de unde am fost indrumat la alt service din zona ...de unde am fost iarasi indrumat catre ALT service unde in cele din urma mi-au spus ca nu pot face nimic si ca tr. sa ma duc la Augsburg (am mers cam o jum. de zii in modul de avarie...sper ca dauneaza prea mult motorului)

Am plecat catre Augsburg,dar oprindu-ma sa montez la loc "toate cele" pt. a nu ma duce cu mas. dezmembrata la ei....Dupa montaj....... ;) a functionat.. ;) ........o incerc in toate felurile,misc/trag de fir nimic..totul func. perfect.......Pun iar VAg-ul pe ea si sterg erorile:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 019 JQ

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1570

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 63351

Additional Info: WAUZZZ8E53A112466 AUZ6Z0B0124944

1 Fault Found:

18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal

P1639 - 35-10 - - - Intermittent

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 614 517

Component and/or Version: ABS/ESP front 1726

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 06435

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent

........dupa care plec si ma plimb toata dupa-amiaza...totul O.K.....The end.

Acum intrebari ;) :

1. Dupa ce am desfacut senzorul si am arcuit lamelele nu am sters errorile,se poate si de aceea sa nu fi mers?

2. Se poate sa se fi resetat ceva la senzor (desi nu vad ce...pt. ca este o simpla placa cu niste circuite) in mom. in care l-am incercat la cealalta masina? (mentionez ca dupa ce l-am probat pe Passat a functionat si pe masinutza mea ,dar nu l-am montat imediat ...am mai mers vreo 30 min.)

3. Nu stiu dc. este important (sau este doar o coincidenta) dar astazi a fost prima zi cand temp. a scazut sub 5 grade,si a aparut pe bord steluta aceea langa grade........am observat ca a inceput sa faca cald mai repede ca de obicei...este normal? Are vreun sist. de incalzire sup. care funct. cand scade temp. sub 5 grade? Are leg. cu problema cea MARE?

4. O sa-mi mai reapara problema cu senzorul??????

Imi cer scuze dc. v-am plictisit..dar vroiam sa fiu cat mai explicit pt. ca a fost o situatie (si o zi) destul de lunga si complicata.

Va multumesc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaa.... am uitat sa mentionez ca dupa ce a functionat am tras mufa de la senzor si am pornit masina sa vad dc se mai intampla ceva si am obs. ca crescuse turatia dar.... becurile nu se mai aprindeau cum facusera at. cand nu functiona accel..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimeni idee??? :D

Am mai observat ceva....A functionat normat toata ziua..pana am fost la spalatorie...imediat cum am plecat...aceeasi problema.....Coincidenta? (si ieri dim. cand a aparut prima data a plouat noaptea).Se poate sa aiba legatura cu faptul ca am pus alarma?Am desfacut cutia de la calculat.(cea de sub stergatoare) dar nu era apa in ea.Acceleratia are leg. cu ESP-ul...de ce se aprinde becul de la ESP?

Poate intra apa pe la vreun senzor.Nu funct. nici cu siguranta de la ESP scoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inclin sa cred ca e senzorul ala totusi. doar ca isi mai revine din cand in cand. Nu poti sa pui senzorul tau pe passat si sa vezi ce se intampla?

chestia cu steluta aia e doar avertizare ca ar putea fi polei... cand temperatura scade sub 4 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inclin sa cred ca e senzorul ala totusi. doar ca isi mai revine din cand in cand. Nu poti sa pui senzorul tau pe passat si sa vezi ce se intampla?

chestia cu steluta aia e doar avertizare ca ar putea fi polei... cand temperatura scade sub 4 grade.

<{POST_SNAPBACK}>

Am scris ca l-am probat pe Passat si functiona....(stiu....am scris mult si este greu de retinut totul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Aproape sigur este de la apa... pt. ca am lasat-o vreo 2 ore dupa ce am plecat de la spalatorie si si-a revenit....Am mai gasit si apa sub mocheta din stanga unde sunt o multime de fire + o cutie in care cred ca se afla modulul de la airbag (din fericire nu a ajuns apa acolo).

Cand o sa am timp o sa caut tot traseul firelor de la accel. pana la calc. de la motor sa vad unde poate patrunde apa....pana atunci...ma rog sa nu mai ploua si nu o mai spal.

Are cineva un capac de la cutia in care se afla calc. motorului? (ca am gasit-o rupta la un capat) ? Sau unde as putea gasi.... :D Multam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coduri cutie ECU:

- partea inferioara:

>> 8E1 907 355 B pentru serie sasiu PANA LA 8E-3-158 674

>> 8E1 907 355 C pentru serie sasiu DUPA 8E-3-158 674

- partea superioara (capac):

>> 8E1 907 613 D

Gasesti la PBN sau Midocar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este FT. FT. posibil sa fie de la apa .... am mai avut un passat cu capacul de la ecu crapat .... ceva oxizi in ecu si iata-ma cu o alimentare de 12V pe capetele potentiometrelor de la pedala .... acolo ar trebui sa fie doar 5V....sfatul meu ..daca se mai intampla masoara tensiunea ... am eu o vaga banuiala ca va fi de 12 V . dar intre timp desfa ECU si vezi daca a fost vreo viitura :)) pe acolo ... succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este FT. FT. posibil sa fie de la apa .... am mai avut un passat cu capacul de la ecu crapat .... ceva oxizi in ecu si iata-ma cu o alimentare de 12V pe capetele potentiometrelor de la pedala .... acolo ar trebui sa fie doar 5V....sfatul meu ..daca se mai intampla masoara tensiunea ... am eu o vaga banuiala ca va fi de 12 V . dar intre timp desfa ECU si vezi daca a fost vreo viitura :)) pe acolo ... succes!

<{POST_SNAPBACK}>

4.5 V mai exact.....m-am documentat de cand am problema asta :)) ...Iti multumesc f. mult...o sa desfac ECU si s-o curat...probabil de acolo este (sper)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am desfacut ECU dar n-am gasit nimic suspect... nu erau urme de apa sau condens,mi s-a parut destul de etansa (nu stiu acum dupa ce am desfacut-o eu cat de etansa o mai fi.....am folosit silicon pt. garnituri rezistent pana la 350 de grade....sper ca-i bun)......am lipit si capacul - de la cutia in care este ECU- pana fac rost de unul nou.

A turnat vreo 30 litri de apa pe zona dintre parbriz si capota si vad ca problema n-a mai aparut....Astept prima ploaie(si spalatorie) sa vad ce "zice".

Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 2,5 tdi 150 cp la bazasi patesc ceva asemanator...

masina are de curand o resoftare (chip tuning) peste 193cp ai versiunii anterioare

simptome: de cand este rece afara porneste ok,dar pana se incalzeste motorul nu trage masina neam...dupa,totul e ok

intrebare?sitele infundate in pompa de motorina?sau harta nu este buna?//

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cateva drumuri la spalatorie si ploile din ultimele zile,in care senzorul de la acceleratie nu a mai facut nici o "figura",am ajuns la concluzia ca,intr-adevar,de vina a fost capacul de la cutia ECU-ului.....(o mare parte de vina o au "meseriasii" ca mi-au montat alarma.. :banghead:)...Aviz amatorilor.. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Am patit si eu problema asta ieri si am si rezolvat-o intre timp, asa c-am zis sa scriu si aici daca mai are careva nevoie. Deci, comportamentul era cam asa: porneam motorul, totul normal. In momentul in care atingeam acceleratia, se aprindea becul de ESP si spirala de bujii incepea sa clipeasca. Din momentul ala, pedala de acceleratie era complet dezactivata iar motorul se ducea automat la 1200rpm si ramanea acolo. Presupun ca acesta este un mod de avarie si iti tureaza motorul ca sa poti sa mergi cu ea fara acceleratie. Partea ciudata e ca pe modulul Engine, la Measuring Blocks, valoarea citita de la pedala de acceleratie parea corecta... cand n-o atingeam era 0%, la podea era 100% iar intre, parea sa mearga liniar. Toate astea, in timp ce pedala in sine era dezactivata, adica motorul nu se tura cand apasam acceleratia. Eroarea stocata pe engine era:

1 Fault Found:

18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal

Am desfacut cele 3 suruburi care tin pedala de acceleratie (toate 3 imbus), unul din ele f usor de scos, in partea de jos a modulului de acceleratie (cutia din care pleaca pedala) iar 2 in partea de sus. Acestea 2 au fost un cosmar de scos, accesul este foarte greoi. Tinand cont ca mai multi oameni cu care-am vorbit au zis ca le-au scos relativ usor, tind sa cred ca la mine e putin altfel datorita tractiunii integrale, pe centru de-a lungul masinii fiind o "ridicatura" pe unde trece cardanul. Anyway, mai putin important asta. Ideea e ca dupa lupte seculare ce-au durat vreo ora jumate, am reusit sa scot pedala de acceleratie de-acolo. Am desfacut cele 5 suruburi care tin capacul modulului iar inauntru am gasit 2 lamele care se plimbau pe niste circuite. Presupun ca una din acele lamele nu mai facea contact cum trebuie, rezultand in eroarea de semnal neplauzibil (cele 2 lamele nu mai ziceau acelasi lucru) dar totodata, valoarea era afisata in vag-com. Am ridicat putin lamelele ca sa vina in contact mai bine cu placa si am montat inapoi capacul, punand temporar doar 2 din cele 5 suruburi. Am conectat mufa pedalei si-am pornit motorul. Vestea buna, a disparut eroarea si cand misc de pedala, masina accelereaza. Vestea proasta, noul meu "relanti" este 1300-1400rpm :angry: Dupa putin scarpinat dupa ceafa, m-am lamurit ca strangand si celelalte 3 suruburi, capacul se mai misca cu juma' de milimetru, relanti-ul revenind la 900rpm. Am montat pedala inapoi, am sters eroarea si acum totul e bine :huh:

Tre' sa-i multumesc lu' noname00 pentru ajutorul dat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix asa am patit si eu la bora,am desfacut capacu am indoit lamelele, am circulat 1 an de zile fara probleme, mai tarziu nu stiu ce s-a intamplat ca am vandut masina.

e cam nasoala senzatia cand iti intra in regim de avarie intr-o depasire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

........ strangand si celelalte 3 suruburi, capacul se mai misca cu juma' de milimetru, relanti-ul revenind la 900rpm.........

Cred ca acceleratia isi ia "masa" din unul dintre suruburi... Bine ca-ai rezolvat-o :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Din pacate 1-2 zile mai tarziu, am descoperit ca n-o rezolvasem. Dupa multi nervi, multe desfaceri de pedala si chiar cumpararea unei pedale noi (degeaba!!!), am descoperit ca problema nu se afla la pedala, ci la mufa care ajunge la ECU. Long story short, scurgerea de sub baterie era infundata, langa ECU se aduna apa iar de la carcasa ECU-ului, lipsea un surub. Dupa ce-am adaugat si acel surub, capacul a mai coborat cu 4-5mm, deci era loc "cacalau" pentru ca apa sa se infiltreze. In carcasa ECU (nu in ECU efectiv, ci langa carcasa metalica a ECU-ului, dar in carcasa mare de plastic) am gasit mufa respectiva, cu ceva oxidare pe ea. Acum am curatat-o (vorba vine "am" curatat-o, de fapt am fost la cineva care s-a ocupat de asta), am desfundat scurgerea de sub baterie si totul pare sa fie ok. Sper sa ramana asa. Atasez si niste poze cu mufa buclucasa:

post-1533-1231857956_thumb.jpg

post-1533-1231857961_thumb.jpg

post-1533-1231857973_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici se discuta despre pedala de acceleratie, nu despre probleme la turbo si alte astfel de probleme. Posturile off-topic au fost sterse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimeni idee??? :)

Am mai observat ceva....A functionat normat toata ziua..pana am fost la spalatorie...imediat cum am plecat...aceeasi problema.....Coincidenta? (si ieri dim. cand a aparut prima data a plouat noaptea).Se poate sa aiba legatura cu faptul ca am pus alarma?Am desfacut cutia de la calculat.(cea de sub stergatoare) dar nu era apa in ea.Acceleratia are leg. cu ESP-ul...de ce se aprinde becul de la ESP?

Poate intra apa pe la vreun senzor.Nu funct. nici cu siguranta de la ESP scoasa.

sincer nu cred k ar trebui sa iti fc griji in priv calculatorului k e sigilat din fabrik deci. si acceleratia are leg cu esp dar nu asa cum crezi ala nu te lasa sa dai demaraje sa pleci in viteza ca cu un ursulet sau cv de genu esp e pt sa nu fuga in curbe sa nu scartie etc :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu mai folosi limbaj mIRC.

2. Foloseste semne de punctuatie, fac minuni.

3. Daca te deranjai sa citesti 2-3 posturi mai jos, ai fi descoperit ca problema e rezolvat de multicel (de vreo 3 ani si ceva, cam asa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna ziua. Am patit si eu la fel:

- pedala de acceleratie moarta,

- martor ESP aprins,

- turatie setata de ECU = 1200rpm, si in scurt timp

- martorul spirala clipea intermitent.

Dupa cateva zeci de minute de parcat la soare, puneam contactul dar martorul ESP nu se stingea. Daca dadeam la demaror, masina pornea direct in limp mode.

Daca puneam contactul cu pedala apasata, martorul se stingea si toate pareau in regula. Lasam acceleratia,, iarasi se aprindea ESP.

Dupa o vreme masina isi revenea si mergea OK. Asta pana nu dadeam de cate o zona cu drum mai prost. La trascareli, intra iarasi eroarea.

Eroarea se prezenta destul de rar si o vreme nu m-am ocupat de problema. Reporneam motorul si mergeam mai departe.

Dar de 2 zile incoace mi-a fiert nervii. :D Am observat factorii declansatori: (vremea calda + trascarelile de la sosea) si m-am dus cu ea la doctor.

Codul erorii era identic cu cel publicat la inceputul topicului:

(18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal

P1639 - 35-10 - - - Intermittent)

Dupa vreo 3 ore, omul a gasit problema:

Pe o portiune de cativa milimetri, era dusa izolatia de pe doua din cele 6 fire care merg de la pedala de acceleratie catre ECU.

Cum s-a dus izolatia .... este un mister, insa explicatia erorii pare plauzibila:

Pe vreme calda, firele se inmuiau si de la trascareli se atingeau intre ele (ori de vreo piesa metalica, de unde isi luau masa).

Problema s-a rezolvat cu cateva bucati de banda izolatoare si niste strapi pentru fixarea mai ferma a firelor. :D

Modificat de NightShift
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma m-am batut si eu de problema asta cu acceleratia moarta,eroarea ''Accelerator Position Sensor''.Era infundata o scurgere pentru apa de sub acumulator si s-a adunat vreo 5 Kg de apa sub baterie,ajungind si in masina la pedale.Am dat jos bateria si am desfundat scurgerea si......mere betoon.Eu am passat 131cai.Bafta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Aseara am patit-o si eu, fara a avea vreo legatura cu apa(afara era cald si uscat):

pornesc motorul, nu se accelereaza, martorul spirala palpaie, dupa care se opreste motorul. In cele din urma, dupa cateva porniri consecutive sta la ralanti dar nu se accelereaza, iar dupa 30 minute revine la normal. Azi de dimineata, acceasi intamplare. O sa vad ce este, sper sa fie doar senzorul de acceleratie.

Incep sa imi dau seama de ce au pierdut nemtii razboaiele....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

va salut,am o problema cu martorul spirala ,dupa ce se incalzeste motorul,la o repornire motorul trepideaza putin in timp ce porneste si se aprinde martorul spirala si palpaie,oare care e cauza,cand pornesc la rece nu se aprinde,turatia motorului in relantiv e stabila si se tureaza normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!