Jump to content

Lupo 3L , pensionarul rosu


lmihaila

Postare recomandată

Salutare forumistilor.

De curand am intrat si eu in familia VW cu cel mai mic membru, dar unul totusi special: Lupo 3L.

VW Lupo 3L

an 2000

1.2TDI ANY

140.000km, oare?

proiectoare (nu stiu daca vin standard pe 3L)

Eu sunt opelist de fel, de vreo 5 ani, dar recunosc ca aceasta mica masina m-a impresionat. Totul a plecat de la cautarea unei masini pentru mama mea, proaspata pensionara la 60 ani, si incepator de aproximativ un an in soferie. Toata viata a condus-o taicamiu, dar acum nu mai este, Dumnezeu sa-l ierte, si am reusit s-o conving sa dea de permis ca sa foloseasca Loganul din dotare, ramas fara sofer. S-a chinuit ea, dar ii este greu sa se descurce cu schimbatul vitezelor si traficul nebun din ziua de azi.

Asa m-am hotarat sa-i transform Loganul de 3000 si un pic de euro intr-o masina mica automata. Fiind opelist, m-am uitat la Corse Steptronic, dar se pare ca aceasta cutie este problematica, asa ca la indemnul unui prieten, auzind de Lupo 3L, am cautat unul ca un orb cu bastonul si cum l-am gasit in buget, l-am luat. Mi-a placut atat de mult ca am trecut peste faptul ca nu are AC, servo, geamuri electrice.

Masina a fost adusa din Germania acum doua luni de un "importator persoana fizica" din Zalau fara nici o urma de istoric, fara nici o carte, manual, doar actele de proprietate. Mi-a spus ca a fost adusa pe platforma. Mi-am inchipuit ca fost accidentata de a adus-o asa, cu toate ca in anuntul de vanzare scria fara accident. Am batut cale lunga s-o vad.

La test drive am vazut ca fost lovita si reparata pe partea dreapta, dar stalpii nu a fost afectati asa ca am mers mai departe, doar fasaia in mers pe la usa din dreapta. A schimbat bine toate treptele, motorul torcea frumos. Batea un pic pic suspensia pe dreapta fata. Am luat-o!

Am mers pana in Galati 650km fara probleme. Cu mers economic, am scos consum 3.4% pe BC si vreo 2.9% dupa calculul meu. Problemele le-am vazut abia acasa :).

Chiar daca regulamentul vwforum zice sa nu discutam probleme tehnice aici, eu doar le enumar,caci fac parte si ele din prezentarea masinii.

-curge ulei de la pompa de servo pentru schimbarea vitezelor. Avea ulei rosu, nu trebuia sa fie verde? Am fost a doua zi la service pt verificare si nu am gasit sursa scurgerii, dupa completarea cu ulei (ulei verde compatibil G0002), singurul loc pe unde a curs a fost pe la capacul de supraplin si curge in continuare pe acolo. Nivelul variaza in timpul funcitonarii, sus, jos, sus, jos.

-legat de cutie, cate o data, nu vrea sa intre in marsarier, clipeste indicatorul din bord R si nu face nimic; daca trec prin R->N->E->N->R intra pana la urma.

-am cumparat deja un porbagaj (mic ce-i drept, de Lupo) de piese ca sa le schimb. Eu eram de parere ca Germanii tin masinile mai din scurt, dar acestui exemplar ii trebuie:

bielete antiruliu

bucse bara stabilizatoare 18mm, posibil sa trebuiasca schimbata bara cu totul pt ca e uzata in zona de contact cu bucsele

placute frana

bucse rotunde suport trapez

protectie cauciuc amortizoare spate

- nu se aprinde lumina din plafon cand deschizi usa din dreapta; se aprinde doar cand o deschizi pe cea din stanga. Unde se alfa contactul?

- curge putin ulei negru din zona turbinei. Mecanicul spunea ca dupa o varsta asa se intampla si s-o las asa.

- opritorul de la usa din stanga are surubul de pe stalp uzat si face un zogmot puternic la deschiderea usii. Am comandat unul de schimb.

Pentru ca nu am istoria service, ma simt obligat sa-i fac revizie completa, si i-am cumparat:

-filtru aer

-filtru motorina

-filtru ulei

-ulei Castrol Edge 5w40

-lichid servo mecanism compatibil G0002

-curea distributie

-role de ghidare, 2 buc.

-pompa de apa.

Am descoperit ca fasaitul care-l auzeam in mers de la usa dreapta era din cauza ca a fost pus cheder pentru usa din stanga si etanseaza corect. Voi incerca sa montez chederul invers, cu toate ca nu cred ca se potriveste.

Singura usa care se inchide frumos, cu zgomot, infundat, este haionul.

Va rog sa-mi suneti daca masina trebuie sa aiba cric si cheie roti in dotare, pentru ca nu are. Exista doar un chit pana, format din pompa electrica si solutie antipana.

"Importatorul" nu mi-a dat nici instinctor si triunghi. Oare asa a plecat masina din Germania?

Am mai descoperit 3 "inventii" in aceasta masina. Priviti pozele atasate.

-dispozitivul electronic de deasupra rezervorului de lichd de frana, ce-o fi? Dispozitiv antirozatoare?

-sapunul de vas WC de deasupra lonjeronului dreapta, ce-o fi? sursa de glume rautacioase sigur este.

-punga cu pasla cu ulei dintre lonjeronul dreapta si caroserie in compartiment motor, ce-o fi cu ea acolo?

Taxa de inamtriculare, asa cum o arata calculatorul de pe Autovit, este de vreo 280 euro. Ce stiti despre evolutia/schimbarile legislatiei cu taxa de inmatriculare?

Pe langa asta, nu ma asteptam sa trebuiasca sa schimb atatea piese, o s-o las pe mama fara vreo 3 pensii.

Peste 9 ore am programare la service pentru inlocuirea pieselor de mai sus . Sper sa nu mai am parte de surprize. Port toata responsabilitatea pentru alegerea masinii.

Am mai citit pe forum ca pentru 3L gasesti unele piese numai pe original, cum ar fi o planerata reconditionata 1000ron, un amortizor fata 800ron. Dupa toate astea, daca tragi linie, nu stiu daca 3L mai este o masina economica.

Cine stie, va rog frumos sa-mi spuneti:

- are filtru de aer/polen pentru habitaclu?

- motorul 1.2TDI ANY este pompe duse?

- cati km ii dati dupa pozele si descrierea de mai sus?

- ce piese scumpe (cum ar fi planetarele) se gasesc numai pe original?

Multumesc!

post-92837-0-27559100-1308777960_thumb.j

post-92837-0-08632300-1308777973_thumb.j

post-92837-0-23803900-1308777984_thumb.j

post-92837-0-56887500-1308777999_thumb.j

post-92837-0-53722400-1308780906_thumb.j

post-92837-0-22561200-1308780921_thumb.j

post-92837-0-34468400-1308780948_thumb.j

Link către comentariu

probabil ca are mai multi km decat indica, dar asta e. bara stabilizatoare daca s-a uzat asa tare probabil ca ii lipsesc bucsele alea de ceva timp.

pe de alta parte te-ai ferit de corsa ca e problematica la cutie, dar zici ca asta face figuri la R...care zic eu ca tot la cutie e din pacate.

sper sa se rezolve problema cutiei cu schimbarea de ulei

in rest filtre, bucse, placute, distributie e ok sa fie schimbate cam la orice masina sh atata timp cat nu ii cunosti istoricul si vanzatorul nu prezinta incredere prea mare.

mie baiatul de la care am luat masina mi-a spus ca are revizia abia facuta, dar am mers 1000-2000 km si am facut-o si eu sa fiu sigur, si am constatat ca fusese sincer...dar probabil a fost exceptia care confirma regula

bafta si sa o aduci cat mai repede la stare cat mai buna

Modificat de mihai20
Link către comentariu

Sal!Masina e pusa cumva la vanzare pe autovit?Arata bine ,cel putin din poze.

Link către comentariu

mihai20, am mai citit si eu pe aici de schimbari in bine dupa schimbul de ulei din cutie.

Da, este inca pe autovit, nu a scos anuntul.

Link către comentariu

Oricum, ideea cu autovitul este ca anuntul inca exista pentru ca nu l-a scos "importatorul", dar nu mai este de vanzare, am cumparat-o eu.

Caut bara stabilizatoare pentru Lupo, din dezmembrari, caci noua face cat o treime din taxa de inamtriculare. Daca stie cineva...

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

I-am schimbat multe piese pentru distributie, rulare si suspensii:

2 x bucse bara stabilizatoare 18mm Swag

2 x bieleta antiruliu TRW

2 x protectie-tampon amortizor spate Ruville

set plaute frana

2 x bucsa suport trapez fata

filtru aer Ufi

filtru motorina Ufi

filtru ulei Ufi

ulei 5W30 Castrol Edge

curea distributie Continental

2 x rola distributie Ina

pompa apa Airtex

1L (mai multe completari) lichid hidraulic Febi 6161, compatibil VW G002

Ulterior am citit ca nu este recomandat uleiul 5W30 pentru acest motor, ci trebuia 0W30. Risc stricaciuni daca functioneaza asa pana la iarna macar?

Apoi masina a fost pe la RAR, a trecut cu brio primul ITP si a fost inmatriculata.

I-am luat si boltul de la opitor usa de la sofer, dar nu am putut sa-l montez pentru ca era stricat filetul de la piulita de fixare montata solidar intr-o alta piesa pe stalpul masinii, implicit ca sa schimbi piulita trebuia sa schimb piesa care se fixa in stalp. Mai caut solutii.

Aici revin cu o intrebare care am lansat-o mai sus:

- nu se aprinde lumina din plafon cand deschizi usa din dreapta; se aprinde doar cand o deschizi pe cea din stanga. Exista, si daca da, unde se alfa contactul pentru usa din dreapta?

Intre timp am mai citit documentatie Self Learning de la VW despre Lupo am vazut cat de complex este Lupo 3L, este 80% schimbat fata de un Lupo 1.7SDI luat ca exemplu comparativ. Practic ei au facut o masina super economica care seamana cu un Lupo. Nu pot sa spun ca sunt foarte incantat de acest lucru din cauza raritatii pieselor de schimb, dar este totusi fascinant sa te bucuri aceste tehnologii la un loc. De fapt mama se bucura, oarecum, pentru ca ea o foloseste, iarasi oarecum, pentru acum masina sta in asteptarea remedierii problemei de mai jos.

Am o mare problema care ma opreste sa mai las masina sa fie folosita in continuare: pierde lichid pe la actuatorul hidraulic care debraiaza ambreiajul, problema este descrisa aici

Caut solutii.

Modificat de lmihaila
Link către comentariu

Buna si bine ai venit!

In legatura cu lumina de la plafoniera, nu se aprinde din cauza swich ului din broasca dreapta, care se schimba (ti-l recomand pe Kelu de pe forum).

Reparare rapida si multe drumuri fara probleme!

:)

Link către comentariu

Merci pentu pont. Stie cineva si un reparator de cutii de Lupo 3L?

Link către comentariu

Salut, este in Targu Mures, un mecanic foarte bun care se pricepe la cutiile de Lupo 3L. Il cheama Dan Ovidiu si lucreaza la Reprezentanta VW (Auto Top). Nu stiu exact daca are si in particular atelier. :)

Link către comentariu

se vede la aripa stanga cum stai in fata masini, ca interiorul a fost lcurat :)

Link către comentariu

Te referi la interiorul compartimentului motor? Poti da mai multe detalii? Nu mi-e clar ce vrei sa spui.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

salut! sa o stapaniti sanatosi!

coincidenta face ca si eu mi-am luat buburuza mea tot din zalau, tot de la o persoana "fizica".

recunosc ca atunci cand am luat-o, nu am stiut la ce bube sa ma uit.... si am cam schimbat la ea multe piese.

dar sunt f multumita de ea, mai ales ca este mult mai economica decat "tanc-ul" (mb c180 95) tatalui meu.

oricum va urez cati mai multi km fara incidente!

o seara buna!

Link către comentariu
  • 3 months later...

Ca parte din planul de revizie, Lupo-ul din dotare a primit si saboti noi de frana.

A fost dificil sa se gaseasca piesa de schimb dupa VIN, asa ca la service am masurat sabotii existenti, am cautat unii compatibili, am comandat pe loc, au venit in 30 min (sunt asa de multe firme de piese ca au devenit foarte prompti), si s-au potrivit.

Piesa originala are latimea de 31mm si nu are cod pe ea, scrie VW PRO. Stateau pe masina de 11 ani si >140000km. Erau uzate pana la nituri numai cate o jumate de pe fiecare parte. Cealalata jumatate era putin uzata. Mecanicul spunea ca nu a vazut pe nici o masina saboti uzati uniform.

Jumatatea uzata se vede in prima poza.

Mecanicul a demontat fuzeta cu rulment pentru acces mai usor la saboti. Nu fusese umblat niciodata pe acolo. Piulita de prindere a fuzetei avea sigiliu din vopsea verde pe ea. A considerat necasar sa mai aplice vasilina la rulment, si pe stanga si pe dreapta. Poza 2.

Piesa de schimb care s-a potrivit a fost TRW GS8166 pentru Seat Arosa 97-00. Poza 3. SAbotii astia nu mai au nituri, elementul de frictiune e lipit.

Sabotii TRW montati apar in poza 4.

Sper ca informatiile astea sa fie de folos celor care mai au de gand sa-i schimbe.

post-92837-0-95449600-1323346518_thumb.j

post-92837-0-00899500-1323346649_thumb.j

post-92837-0-20558500-1323346714_thumb.j

post-92837-0-53591600-1323346767_thumb.j

Modificat de lmihaila
Link către comentariu
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Pesionarul rosu a suferit o mica tamponare si sunt curios daca stie cineva o shema cu bara fata de la Lupo 3L?

post-92837-0-88932400-1339397198_thumb.j

Modificat de lmihaila
Link către comentariu

Imi pare rau de incident. Uite cate ceva care sper sa te ajute.

Link către comentariu

An luat si eu un lupo 3l pentru prietena mea si din cate am citit aici pe forum are aceleasi probleme cu cele suferite de Imihaila adica variaza nivelul de ulei hidraulic din vasul de langa baterie si i s-a intamplat sa nu cupleze in R o data, dar miscand pe N-E-N-R..a mers, acum sper sa nu mai aiba probleme, tot din jud Salaj am luat-o, tot platforma, dar km....163000 bord, dar Stiu ca are ....mult

Link către comentariu
  • 3 months later...

Salut. Legat de faptul ca nu intra in R, trebuie adaptata cutia. Legat de becul de plafon, e switch-ul din broasca, eu l-am reparat pe al meu. Eu recomand tuturor proprietarilor de lupo sa schimbe toti rulmentii din cutie, nu sunt scumpi si va scapa de cheltuieli mari si de timp pierdut cu cautarea pieselor de cutie. Am posturi cu reparatia de cutie si cu costurile.

Link către comentariu
  • 2 months later...

Nu am mai postat de mult aici. Nu mai stiu daca am scris sau nu, dar am rezolvat de anul trecut cu cilindrul receptor ambreiaj. L-am inlocuit la un pasionat de Lupo 3L din Iasi. Merge bine de atunci.

Am avut ocazia sa merg cu Lupo in lunile Nov si Dec.

Am mers numai in oras si am testat modul Eco si modul normal pentru cosnum. La temperaturi pozitive 0-10grC, cele mai bune consumuri au fost de 4.7% (consumul de 3.6% nu l-am scos decat afara, unde ar fi trebuit sa fie 2.7%)in modul Eco si 5.1% in modul normal. Pentru aceste teste, am facut cate 100km cel putin in randuri repetate, cu multe plecari la rece de fiecare data.

A fost bine pana a inceput sa ninga. A nins o singura noapte, dar bine, cod galben, vedeti fotoPe zapada, este dificil cu masina in conditiile in care dezapezirea in Galati s-a facut numai pe strazile principale si acolo cu greu, iar pe strazile secundare am maturat toti bolovanii de zapada. Not fun. Am facut un singur drum pe zapada in oras. Urmatorul va fi la spalatorie sa scap de gheata si apoi inapoi in garaj la hibernat.Daca vreti sa vedeti pornirea la rece la -6grC dupa 3 zile de pauza, here you go http://youtu.be/N9qHhkGNYKUInIn timpul acestei luni cat am mers cu Lupo, am auzit doua zgomote noi din compartimentul motor, dar nu mereu. -Cel mai puternic, se auzea din cand in cand un barait ca la un compresor electric de aer. Zgomotul se aude in mers, de cateva ori pe zi, cam cand e nevoie de schimbat treptele de mai multe ori consecutiv, baraie ce baraie, cam 1 min, si apoi tace.-zgomot de actuator pneumatic sau electric la oprirea motorului. Zgomotul continua cateva secunde dupa oprirea motorului si se diminueaza pana se opreste.Daca aveti idei, lamuriti-ma si pe mine ce-i cu ele.

Link către comentariu

salut ...sunt posesorul unui vw lupo 1.2 tdi 3l si de curand am niste probleme si sper sa ma lamuresti ...dimineata sau dupa amiaza pleaca normal la sfert de cheie apoi dupa ce merg cu ea 200 m se opreste motorul automat sau daca sta se opreste de asemenea...dau la cheie cu greu ....rup bateria si altele si o ia dar se deconecteaza motoru adik merge motoru neliniar....apoi ce o acelerez cade iar motoru ....dau cheie porneste tot asa greu apoi merg si toata ziua numai am treaba cat motoru e cald .....ms pt intalegere si sper sa intalegi ceva.....apropo mentionez ca masina am cumparato la 190 000 de km din germania si a mers brici 2000 de km iar cand am pus motorina a inceput sa faca asa ...multi au spus ca nu e motorina ca asta sa intamplat de demult schimbandu i toate filtrele ci e de la injectoare ai idee daca asa e sau ce pot sa ii fac ca dau la cheie pana fac scurta la mana.multi au zis ca pompa de combustibil ca nu are de presiune si nu e in rezervor la 3L asta ...si doar la benzina.cu respect Mario ...

Link către comentariu
  • 3 months later...

ipsilantys, am vazut tarziu postul tau. Trebuie sa pui un tester pe ea, tre sa iasa la iveala niste senzori defecti.

 

Dragi colegi, am scos Lupo din nou la plimbare o data cu primavara ca maica-mea nu-l mai foloseste. Am mers cu el cam o saptamana, i-am facut plinul si la 25km dupa asta, prin oras, mi s-a aprins martorul de la baterie in bord. 

Am parcat si cand am vrut sa plec n-a vrut s-o mai ia. Motorul se invartea in gol, am incercat de vreo 10 ori, bateria a tinut.

Am pus testerul pe acolo acolo unde m-a lasat, si a iesit 

 

1 Fault Found:
17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus 
            P1163 - 35-10 -  -  - Intermittent
Eroare asta nu vrea sa plece. Stie cineva unde este localizat senzorul de temperatura motorina la 1.2TDI ANY?
 
Am reusit s-o pornesc o data si am adus-o acasa. Apoi iar n-a mai pornit. Am pus bateria la incarcat si a pornit. Am masurat incarcarea si surpiza, nu incarca. Cum pornesc consumatori, cu se duce 12...11...10V, nici vorba de 14V.
 
Cureaua de la alternator este la locul ei si alternatorul se invarte, Pe tester nu-mi mai apare altceva. Ce trebuie sa verific? 
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am rezolvat-o, era devina puntea cu diode si releu. Am înlocuit-o si merge brici acum.

Pentru telescoapele de la hayon, stiti dacă se potrivesc de la alta masina gen Polo? Sau cam dus si nu mai țin hayonul sus.

Link către comentariu

Mi se pare că se potrivesc de la Golf 4, mie aşa mi-a spus ce la cine am cumpărat-o că le-a schimbat şi cum avea unele de golf 4 le-a pus pe alea.

Link către comentariu
  • 4 months later...

Pensionarul rosu iese la vânzare. Asking price 3000eur.

O să-i fac si topic dedicat la vânzări, Dar pana atunci adaug ca toate problemele de mai sus sunt rezolvate, are ITPul făcut acum vreo luna două, e totul in regula.

Eu am mașina, maica-mea nu mai vrea sa conducă, so it must go!

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!